بازی موبایل Bring You Home ما را به سفری هیجان‌انگیز و پر از اتفاقات شیرین می‌برد که تا مدت‌ها لذت تجربه‌اش به دلمان می‌نشیند. با زومجی و بررسی این بازی همراه باشید.

بازی‌های مستقل همیشه جزو آثاری بوده‌اند که توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیاری برسند. بازیکنان و منتقدین، سطح توقع پایینی نسبت به استودیوهای مستقل داشته‌اند. همین امر باعث شده است بازی‌سازان با فشار کمتری اثر مورد نظر خود را توسعه دهند و با خلق لحظاتی بکر و خلاقانه بازی خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار دهند. با این اوصاف، استودیو Alike یکی از استودیوهای خلاق و مستقلی است که با انتشار بازی موبایل Bring You Home، توانسته است اثری خلاقانه و لذتبخش توسعه دهد. این استودیو با بازی موبایل Love You to Bits که اولین محصول آن‌ها بوده است، توانست توانایی بالای خود در ساخت بازی‌های پازلی را به همگان نشان دهد. بازی آیفون و اندروید Bring You Home دومین اثر از این استودیو است که در سبک ماجراجویی و پازلی توسعه داده شده و توانسته روند رو به رشد این استودیو را ادامه دهد. در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان مطلب همراه زومجی باشید.

Bring You Home

بازیکن محیط‌های بی‌نظیر و بکری را در بازی تجربه می‌کند

داستان بازی موبایل Bring You Home درباره موجود بیگانه‌ای است که افرادی حیوان خانگی او را می‌دزدند و به وسیله یک پورتال از خانه شخصیت اصلی فرار می‌کنند. موجود بیگانه داستان برای یافتن و برگرداندن حیوان خود وارد پورتال می‌شود و درگیر ماجراهایی عجیب و جذاب می‌شود تا بتواند حیوان خود را از دست دزدها نجات دهد. داستان بازی با محیط‌هایی متنوع، اتفاقاتی جذاب و بامزه روایت می‌شود که به سختی می‌توان از ادامه انجام آن دست کشید؛ اتفاقاتی خنده‌دار که در بسیاری از مراحل، موجود بیگانه بخت برگشته توسط هیولاها یا حیوانات مختلف خورده یا کشته می‌شود. هدف بازیکن این است که نگذارد شخصیت اصلی داستان دچار سانحه و تصادف شود. موجود بیگانه به وسیله پورتال به هر مکانی که فکرش را کنید سفر می‌کند و با موجودات مختلفی آشنا می‌شود. داستان بازی به زیبایی روایت می‌شود و به خوبی با گیم‌پلی آن عجین شده است. همین اتفاقات مختلف در بازی، باعث شده است خنده بر لبان بازیکن بنشیند و از تجربه آن لذت ببرد. لازم به ذکر است که این بازی دارای دو پایان‌بندی است که هرکدام می‌تواند رضایت بازیکن را جلب کند.

 
 
در طول بازی صحنه‌های طنز و خنده‌داری وجود دارد که دلنشین است

روند بازی اندروید Bring You Home به اینگونه است که بازیکن باید موجود بیگانه را از پورتالی به پورتال دیگر برساند، اما در این بین موانعی وجود دارد که بازیکن باید با تغییر دادن موانع، مسیر را برای موجود فضایی هموار کند. موانع موجود در مراحل به‌صورت کشیدنی طراحی شده است و بازیکن باید با جابه‌جا کردن یا کشیدن موانع به سمت بالا یا پایین، مسیر را برای موجود بامزه بازی درست کند. گیم‌پلی این اثر شباهت زیادی به بازی موبایل تحسین شده Framed دارد؛ به این دلیل که بازیکن با تغییر فریم‌های مراحل، مسیر حرکتی موجود فضایی را ترسیم می‌کند. تعداد ۴۸ مرحله در بازی تعبیه شده است و پازل‌های بازی به مرور سخت‌تر می‌شوند. اما در بازی دیده شده است که بعد از برخی مراحل سخت، در یک یا دو مرحله بعدی آن، پازل‌های آسان‌تری قرار گرفته است. این روند باعث شده است بازیکن احساس خستگی نسبت به سختی مراحل پیدا نکند و با انگیزه بالا مراحل را پیش ببرد. در کل مدت زمان بازی کوتاه است اما کوتاهی آن نتوانسته خللی در تجربه و لذت بازی ایجاد کند. تنوع بالای پازل‌های بازی موبایل Bring You Home باعث شده است با اثری پویا و پر از لحظات ناب رو‌به‌رو باشیم. در این میان، مرحله ۴۵ بازی اوج خلاقیت و فکر سازندگان در طراحی پازل‌ها را نشان می‌دهد. این مرحله در سه بخش اتفاق می‌افتد و بازیکن باید با نشانه‌هایی که در مرحله وجود دارد، یک بمب را خنثی کند. در مجموع داستان و گیم‌پلی بازی بسیار خوش‌ساخت و پر از اتفاقات مهیج است که لذت تجربه آن مدت‌ها در ذهن بازیکن می‌ماند.

Bring You Home

مدت زمان کوتاه بازی خللی در تجربه لذتبخش آن ایجاد نکرده است

بخش فنی بازی موبایل Bring You Home بسیار درخشان عمل کرده است. گرافیک بازی به‌صورت انیمیشنی و دوبعدی طراحی شده است و محیط آن رنگارنگ و فانتزی کار شده است. تنوع محیط و فضاها در بازی بسیار زیاد است و بازیکن در هر مرحله یک محیط منحصربه‌فرد را تجربه می‌کند. تنوع محیط بازی به قدری وسیع است که کاربر در هر مرحله وارد یک فضای خاص می‌شود؛ به‌طور مثال بازیکن در یک مرحله در یک کنسول گیم‌بوی با محیطی پیکسلی قرار می‌گیرد یا در مرحله‌ای دیگر در تعدادی تابلوی نقاشی از نقاشان بزرگی چون پیکاسو قرار می‌گیرد که شخصیت اصلی به شکل نقاشی‌های موجود در بازی ترسیم می‌شود. همچنین، هر فریم بازی دارای شخصیت‌های گوناگون با یک انیمیشن متفاوت است که هرکدام لحظات خنده‌داری را برای بازیکن به وجود آورده است. انیمیشن‌های طراحی شده نیز روان و پویا هستند و توانسته‌اند لذت تجربه بازی را دوچندان کنند. بازی موبایل Bring You Home دارای موسیقی زیبا و دلنشینی است که فضای پازلی بازی را به خوبی به بازیکن القا می‌کند. هممچنین صداهای متنوعی نیز در بازی صداگذاری شده است که سازندگان طنز حاکم بر بازی را به خوبی با صداها تلفیق کرده‌اند. توصیه می‌کنم بازی را با استفاده از هدفون تجربه کنید تا فضای داخل بازی و مراحل آن را به خوبی احساس کنید. هر مرحله از بازی یک تابلوی نقاشی دیجیتالی چشم‌نواز و زیبا است که بازیکن با مشاهده آن‌ها حال خوبی را از اثر دریافت می‌کند. در کل بخش فنی بازی Bring You Home ثابت کرده استودیو Alike وسواس و دقت بالایی در خلق محیط بازی دارد و این استودیو تلاش کرده است تمامی بخش‌های بازی بدون نقص اجرا شوند.

بازی موبایل Bring You Home اثری مهیج و دوست‌داشتنی است که بازیکن بعد از تجربه آن تا مدت‌ها از لذت تجربه آن صحبت خواهد کرد. وجود مراحلی با جزئیات بالا و پازل‌های چالش‌برانگیز باعث شده با یک بازی خوش‌ساخت و درجه یک رو‌به‌رو باشیم. استودیو Alike همانند بازی قبلی خود توانسته اثری موفق و خلاق توسعه دهد و امیدواریم این روند رو به رشد خود را به خوبی طی کند.

این بازی روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است. برای آشنایی با بازی‌های برگزیده این پلتفرم می‌توانید مقالات بهترین بازی های اندروید را مطالعه کنید.


منبع زومجی

Bring You Home

بازی موبایل Bring You Home ما را به سفری جذاب و مهیج می‌برد تا ماجراهای بی‌نظیری را به همراه موجود فضایی دوست‌داشتنی داستان تجربه کنیم. اتفاقات شیرین بازی به همراه گیم‌پلی و مراحل بی‌نظیر اثر موجب شده است بازیکن تا مدت‌ها از لذت تجربه آن سخن بگوید. تجربه این بازی را به تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی پیشنهاد می‌کنم و بدون شک تا انجام آخرین مرحله، از تجربه آن دست نخواهید کشید.
سجاد پاک آیین

9.5

نقاط قوت

  • + گیم‌پلی روان
  • + پازل‌های جذاب و چالش‌برانگیز
  • + روایت داستانی بامزه و خنده‌دار
  • + گرافیک بصری چشم‌نواز و طراحی عالی محیط‌ها
  • + تنوع بی‌نظیر مراحل بازی
  • + موسیقی و صداگذاری خوب

نقاط ضعف

  • - مدت زمان کوتاه بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده