نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶

THQ Nordic اطلاعات جدیدی از Dead Island 2 و نسخه‌های بعدی Saints Row و TimeSplitters منتشر کرد

استودیو Dambuster به‌عنوان سازنده‌ی بازی Dead Island 2 معرفی شده و THQ Nordic اطلاعاتی از سایر پروژه‌های خود نیز منتشر کرده است.

شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) که در چند وقت اخیر بیش از هرچیز با خریداری استودیوهای مختلف به شهرت رسیده است و در حال حاضر هم ۸۰ بازی در دست ساخت دارد، در آخرین گزارش مالی خود به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد پروژه‌های آینده‌اش پرداخته است که شامل اطلاعات جالبی در مورد بعضی آثار آن می‌شود.

لارس وینگفورس، مدیرعامل اجرایی تی اچ کیو نوردیک در بخش «نگاهی به جلو» در گزارش مالی شرکت به‌سراغ مجموعه‌ی Saints Row رفته است و از تولید نسخه‌ی جدید بازی توسط استودیو Volition می‌گوید؛ اثری که در مراحل اساسی تولید به‌سر می‌برد، اولین نسخه‌ی اصلی این مجموعه پس از سال ۲۰۱۳ خواهد بود و Volition قرار است با ساخت آن، پس از عرضه‌ی نه‌چندان موفقیت‌آمیز Agents of Mayhem یک‌بار دیگر به دنیای Saints Row بازگردد.

بعد از این خبر، نوبت به Dead Island 2 می‌رسد؛ بازی‌ای که مدت‌ها از معرفی آن می‌گذرد ولی هنوز هم با انتشار آن فاصله‌ی زیادی داریم. در حالی‌که در ابتدا قرار بود استودیو Yager، سازنده‌ی Spec Ops: The Line این بازی را طراحی کند، بعدها سومو دیجیتال (Sumo Digital) جای این استودیو را گرفت و اکنون طبق گزارش تی‌اچ‌کیو نوردیک، استودیوی انگلیسی Dambuster سازنده‌ی اصلی بازی محسوب می‌شود؛ استودیویی که آن را با بازی Homefront: The Revolution می‌شناسیم. به‌این ترتیب طلسم Dead Island 2 همچنان ادامه دارد و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی برای این بازی رخ می‌دهد. البته در گزارش مربوطه صحبتی از جدایی کامل سومو دیجیتال از بازی نشده است و شاید آن‌ها هنوز هم در تولید پروژه نقش داشته باشند، ولی به‌عنوان استودیوی کمکی نه سازنده‌ی اصلی بازی. هرچند اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر نشده است، ولی همچنان پلتفرم‌های قبلی یعنی کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به‌عنوان پلتفرم‌های هدف بازی معرفی شده‌اند.

بازی TimeSplitters

یکی دیگر از اخبار منتشر شده توسط تی‌اچ‌کیو نوردیک به بازی TimeSplitters مربوط می‌شود؛ مجموعه‌ای دوست‌داشتنی که سال‌ها است نسخه‌ی جدیدی از آن را ندیده‌ایم ولی سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت IP بازی TimeSplitters را خریداری کرده است. مسئولان شرکت که از قبل هم گفته بودند به‌دنبال پیدا کردن راهی مناسب برای احیای این بازی هستند، به نظر می‌رسد اولین قدم‌ها را به‌شکل خوبی برداشته‌اند و به‌سراغ جذب استیو الیس، یکی از خالقان TimeSplitters رفته‌اند. وینگفورس در این مورد می‌گوید:

بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم یکی از خالقان TimeSplitters، استیو الیس به ما ملحق شده و قرار است مسیر آینده‌ی این مجموعه را هدایت کند.

هنوز مشخص نیست آینده‌ی این مجموعه به چه سمتی می‌رود و شرکت سازنده‌ی بازی را هم نمی‌شناسیم، ولی بعید نیست استودیو Dambuster هم نقشی در این پروژه داشته باشد؛ استودیویی که تعدادی از اعضای سابق Free Radical، سازنده‌ی TimeSplitters آن را تأسیس کردند.

در بخش دیگری از گزارش تی اچ کیو نوردیک، به استودیو Fishlabs هم اشاره شده است؛ استودیوی سازنده‌ی Galaxy on Fire که در حال کار روی IP جدید و پروژه‌هایی معرفی‌نشده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است بازخوردهای خوب مردم نسبت به معرفی بازی‌هایی مثل Destroy All Humans و Darksiders Genesis باعث شده است تی‌اچ‌کیو نوردیک تمرکز بیشتری روی تولید بازی‌های جدید براساس IPهای تحت اختیار خود داشته باشد.

از آنجایی که خریداری استودیوهای بازی‌سازی توسط این شرکت هم به یک امر متداول تبدیل شده است، آن‌ها در پایان گزارش خود به خریداری دو استودیوی جدید اشاره کرده‌اند: Gunfire Games سازنده‌ی Darksiders 3 و Milestone تولیدکننده‌ی بازی‌های MotoGP و RIDE.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده