// جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷

کمپانی THQ Nordic مالکیت IPهای TimeSplitters و Second Sight را در اختیار گرفت

کمپانی THQ نوردیک اعلام کرده است که کمپانی کخ مدیا، به عنوان شرکت تابعه این کمپانی، مالکیت IPهای TimeSplitters و Second Sight را در اختیار گرفته است.

اوایل سال جاری میلادی بود که کمپانی THQ Nordic (تی اچ کیو نوردیک) با پرداخت ۱۲۱ میلیون یورو کمپانی Koch Media (کخ مدیا) را تصاحب کرد تا مجموع شرکت‌های تابعه خود را به عدد ۹ برساند. این کمپانی در قالب بخش Deep Silver اقدام به انتشار مجموعه بازی‌های مختلفی از جمله Metro ،Dead Island و Saints Row کرده است و مالکیت IP های متعددی را در اختیار دارد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، تعداد IP های کمپانی مذکور افزایش یافته است؛ زیرا IPهای TimeSplitters و Second Sight هم‌اکنون تحت اختیار این کمپانی قرار دارند.

سری TimeSplitters در سال ۲۰۰۰ و با انتشار اولین بازی این مجموعه روی پلتفرم پلی استیشن 2 آغاز شد. در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ به ترتیب بازی‌های TimeSplitters 2 و TimeSplitters: Future Perfect روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 2، Gamecube و ایکس باکس عرضه شدند. این سری که توسط استودیو Free Radical Design، متشکل از جمعی از اعضای سابق استودیو Rare (ریر) ساخته شده است، با بازی‌های GoldenEye 007 و Perfect Dark مقایسه می‌شود. علی‌رغم موفقیت این مجموعه، استودیو ذکرشده تاریخ پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. لغو شدن بازی Star Wars: Battlefront III در شرایطی که ۹۹ درصد پروسه ساخت آن کامل شده بود و عدم استقبال از بازی Haze باعث شد که استودیو Free Radical Design با مشکلات مالی و تعدیل نیرو مواجه شود. یک سال پس از اعلام ورشکستگی، کمپانی Crytek (کرایتک) این استودیو را خریداری و نام آن را به استودیو Crytek UK تغییر داد. در نهایت در سال ۲۰۱۴ به دلیل مشکلات کمپانی کرایتک، این استودیو تعطیل شد و اکثر اعضای آن به استودیو Dambuster منتقل شدند که بازی Homefront: The Revolution را عرضه کرده است. سری TimeSplitters همواره به‌عنوان یکی از برترین‌های دوران گذشته صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و باوجود غیبت طولانی همچنان طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. کلمنز کوندراتیتز، مدیرعامل کمپانی کخ مدیا در رابطه با مجموعه TimeSplitters چنین گفته است:

ما نسبت به در اختیار گرفتن مالکیت TimeSplitters بسیار هیجان‌زده هستیم. بازی‌های این مجموعه محتواهای گسترده‌ای ارائه دادند و زمینه تجربه‌ای خالص و حقیقتاً سرگرم‌کننده در سبک تیراندازی را فراهم کردند. بسیاری از کارکنان کمپانی کخ مدیا جز طرفداران مجموعه TimeSplitters هستند که علاقه بسیاری به ساخت یک بازی جدید با توانایی به هیجان آوردن مخاطبان امروزی دارند.

کمپانی تی اچ کیو نوردیک به‌صورت رسمی از ساخت بازی جدیدی از مجموعه TimeSplitters خبر نداده است، بااین‌حال گفته‌های مدیرعامل کخ مدیا و در اختیار گرفتن مالکیت این IP، نشانه‌هایی مبنی بر تصمیم کمپانی مذکور برای احیای این سری است. چهارمین بازی سری TimeSplitters در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، اما هیچ‌گاه در دسترس مخاطبین قرار نگرفت و نهایتاً در سال ۲۰۱۲ کمپانی کرایتک اعلام کرد که این بازی در دست ساخت قرار ندارد. بااین‌وجود توسعه‌دهندگان مجموعه TimeSplitters به این نکته اشاره‌کرده‌اند که همچنان «علاقه بسیاری» به آن دارند و طرفداران بسیاری خواستار ساخت بازی جدید از این سری هستند.

علاوه بر TimeSplitters، کمپانی کخ مدیا مالکیت IP دیگری یعنی بازی Second Sight را در اختیار گرفته است. این بازی که یکی دیگر از تولیدات استودیو Free Radical Design محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۴ روی کنسول‌های گیم کیوب، Xbox و Playstation 2 و در سال ۲۰۰۵ روی پلتفرم PC (پی سی) عرضه شد. این بازی که ترکیبی از عناصر مخفی‌کاری و قدرت‌های ذهنی با سبک تیراندازی است، در سال ۲۰۱۰ در بین بازی‌های معرفی‌شده در کتاب «۱۰۰۱ بازی که قبل از مرگ باید تجربه کنید» قرار گرفت. کمپانی کخ مدیا اعلام کرده است که «بازی‌های آتی Second Site توسط دیپ سیلور عرضه می‌شوند» و جزئیات برنامه‌های آینده این کمپانی برای هر دو IP مذکور «به‌زودی» اعلام خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده