نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۵۷: بازی‌هایی که می‌خواهیم فیلم شوند، اقتباس‌های ویدیو گیمی و مورد عجیب پلی‌استیشن پلاس

لودینگ پنجاه و هفتم به ویدیو گیم و سینما اختصاص دارد. در این لودینگ از اقتباس‌های ویدیوگیمی می‌گوییم و بازی‌هایی را که دوست داریم فیلم شوند، فهرست می‌کنیم.

در چند دهه اخیر، بازی‌های ویدیویی به یکی از جدی‌ترین رقبای صنعت سینما برای ربودن جایگاه «سرگرمی اول» تبدیل شده‌اند. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همه‌گیر شدن بازی‌هایی مانند فورتنایت که حتی غیر گیمرترین آدم‌ها را نیز به سمت بازی‌های ویدیویی کشانده است، دیگر سینما حاکم بلامنازع صنعت سرگرمی نیست. البته این رقابت در بسیاری از اوقات تبدیل به همکاری هم شده است. چه بازی‌هایی که از روی فیلم‌ها ساخته شده‌اند و چه فیلم‌هایی که از روی بازی‌ها. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برنامه لودینگ ۵۷ را به سینما و ویدیوگیم اختصاص دهیم.

در یکی از دو پرونده لودینگ این هفته، سری به تاریخچه اقتباس‌های سینمایی از ویدیوگیم‌ها می‌زنیم. در این بخش، به سال ۹۵ می‌رویم و از اولین اقتباس‌های سینمایی که از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند، می‌گوییم. در پرونده دیگر لودینگ به مقایسه بین دو صنعت سینما و بازی‌ می‌پردازیم تا ببینیم چه آینده‌ای برای این دو غول سرگرمی در انتظار است.

اما این هفته به جای آیتم تاپ فایو، به معرفی ۱۰ بازی پرداخته‌ایم که دوست داریم به فیلم تبدیل شوند. البته در انتخاب‌های ما، چند نکته دخیل هستند که در زیر آنها را برای شما فهرست کرده‌ایم:

  • بازی‌هایی انتخاب شده‌اند که ما در زومجی فکر می‌کنیم هم دارای دنیایی جذاب و هم دارای داستانی درگیر کننده برای تبدیل شدن به فیلم هستند
  • بازی‌هایی انتخاب شده‌اند که تا به حال هیچ اقتباس سینمایی و تلویزیونی (اعم از انیمیشن، سریال و انیمه) از آن‌ها انجام نشده است و در آینده‌ای نزدیک نیز قرار نیست شاهد آن باشیم. به همین دلیل بازی‌هایی مانند آنچارتد، ویچر و The Last of Us در این فهرست حضور ندارند.
  • بازی‌هایی انتخاب شده‌اند که به هیچ‌وجه از روی مدیوم دیگری اقتباس نشده‌اند (مانند کتاب و کامیک)

اما لودینگ این هفته علاوه بر این آیتم‌های جذاب، بخش‌های ثابت خود را نیز دارد. در دماسنج کمی به سونی گیر داده‌ایم، در تازه‌ها با میثم همراه شدیم و بازی‌هایی را فهرست کرده‌ایم که قرار است طی هفت روز آینده منتشر شوند و در بخش از زومجی بپرسید نیز به سوال‌های شما پاسخ داده‌ایم. لودینگ ۵۷ را از دست ندهید:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده