نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

Marvel's Spider-Man پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ شد؛ شکست رکورد Batman: Arkham City

بنابر گزارش NPD، بازی Marvel’s Spider-Man رسما توانسته با عبور از سد بازی Batman: Arkham City، به پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمان محور تاریخ در ایالات متحده تبدیل شود.

به مناسبت آغاز نمایشگاه کامیک-کان سن دیگو، مت پیسکاتلا از گروه NPD لیستی را منتشر کرد که بهترین بازی‌های ابرقهرمان محور بر اساس میزان فروش را نشان می‌داد. از آنجا که این سبک از بازی‌ها برای قشر بسیار بزرگی از بازیکنان آشنا هستند، احتمالا می‌توانید حدس بزنید این لیست از چه بازی‌های تشکیل شده و مهم‌ترین نام‌های آن چه هستند.

در رتبه‌ی نخست این لیست، بازی Marvel’s Spider-Man را مشاهده می‌کنیم که توسط استودیو اینسامنیاک گیمز ساخته شد. این بازی که حتی یک سال هم از انتشارش نمی‌گذرد، هم‌اکنون توانسته در این مدت علاوه بر کسب افتخارات فراوان، در بازار نیز به پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ بازی‌ها در ایالات متحده تبدیل شود. تا پیش از عرضه‌ی این بازی، سه‌گانه‌ی بتمن استودیو راک استدی به عنوان بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شدند اما حالا به‌نظر می‌رسد مرد عنکبوتی جایگاه بتمن را کمی متزلزل کرده. بازی اسپایدرمن حتی توانسته رکورد پرفروش‌ترین بازی از سری Arkham یعنی Batman: Arkham City را نیز بشکند و در جایگاه نخست بایستد. این مسئله زمانی جالب می‌شود که به‌خاطر بیاوریم بازی اینسامنیاک به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده و از فروش روی کنسول‌های دیگر محروم بوده است. اما سایر بازی‌های این لیست همگی چندپلتفرمی بوده‌اند و مجموع فروش آن‌ها روی همه‌ی پلتفرم‌ها باز هم به میزان فروش اسپایدرمن روی پلی استیشن نرسیده. در بحث دیگر رکوردهایی که توسط بازی اینسامنیاک جابه‌جا شده می‌توان گفت که این بازی همچنین سریع‌ترین فروش در میان بازی‌های ابرقهرمانی را تجربه کرده است.

ComicCon 2019 فرا رسیده!
بازی‌های ویدیویی بخش بسیار مهمی از قلمرو کامیک‌ها را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید در ادامه لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی ابرقهرمان‌محور تاریخ را مشاهده کنید.
تبریک به بازی Marvel's Spider-Man! پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمان‌محور در تاریخ ایالات متحده!

۱. Marvel's Spider-Man

۲. Batman: Arkham City

۳. Batman: Arkham Knight

۴. LEGO Batman

۵. LEGO Marvel’s Super Heroes

۶. Spider-Man: The Movie

۷. Spider-Man: The Movie 2

۸. Injustice Gods Among Us

۹. Batman: Arkham Asylum

۱۰. Injustice 2

در جایگاه‌های دوم و سوم این لیست می‌توانیم نام بازی‌های راک استدی (Rocksteady) یعنی Batman: Arkham City و Batman: Arkham Knight را مشاهده کنیم. بازی‌هایی که در زمان خودشان درخشش ویژه‌ای داشتند و هنوز هم در میان بهترین بازی‌های ابرقهرمان محور تاریخ جای می‌گیرند. در این لیست می‌توانیم همه‌ی بازی‌های سری Arkham را که توسط راک استدی ساخته شده‌اند مشاهده کنیم (Batman: Arkham Asylum در جایگاه نهم قرار دارد). اما تنها بازی‌ای که موفق نشده به این لیست راه پیدا کند Batman: Arkham Origins است. اتفاقی که باتوجه با انتقادات شدیدی که به این بازی شد، چندان هم دور از انتظار نیست. در رتبه‌های چهارم و پنجم لیست می‌توانیم دو بازی از سری LEGO را مشاهده کنیم. LEGO Batman و LEGO Marvel’s Super Heroes آثاری هستند که توانسته‌اند به لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ نفوذ کنند. رتبه‌های ششم و هفتم لیست هم متعلق به بازی‌هایی است که بر اساس فیلم‌های اسپایدرمن سم ریمی ساخته شده‌اند. Spider-Man: The Movie و Spider-Man: The Movie 2 از معدود بازی‌هایی هستند که با الهام از یک فیلم سینمایی ساخته می‌شوند و در نهایت در زمینه‌ی فروش با اقبال مواجه می‌شوند. در این لیست می‌توانیم ساخته‌های اد بون و استودیو ندررلم (NetherRealms) را نیز مشاهده کنیم. بازی Injustice Gods Among Us و Injustice 2 به ترتیب رتبه‌های هشتم و دهم لیست را به خودشان اختصاص داده‌اند.

batman arkham knight

تا پیش از عرضه‌ی Marvel's Spider-Man، سه‌گانه‌ی بتمن استودیو راک استدی به عنوان بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شدند اما حالا به‌نظر می‌رسد مرد عنکبوتی جایگاه بتمن را کمی متزلزل کرده

با توجه به اینکه بازی‌های ابرقهرمان‌محور در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته‌اند و در گذشته چندان مورد استقبال بازی‌سازان و بازیکنان قرار نمی‌گرفتند، انتظار نمی‌رفت جزو نام‌هایی که دیده شد، بازی دیگری در لیست حضور داشته باشد. این سبک از بازی‌ها هنوز بازار رقابتی آنچنان داغی ندارند و بازی‌های بزرگ و ارزنده‌ای که با محوریت ابر قهرمان‌ها ساخته شده‌اند شاید به تعداد انگشتان دو دست نرسند. به همین دلیل است که دیدن این لیست احتمالا نمی‌تواند کسی را شگفت‌زده کند و نتایج تقریبا از قبل تا حد زیادی مشخص بودند.

در آینده‌ای نه‌چندان دور، بازی‌های ابرقهرمان محور مهم دیگری نیز عرضه خواهند شد که آن‌ها هم شانس‌های زیادی برای ورود به این لیست خواهند داشت. باید دید بازی‌هایی چون Marvel Ultimate Alliance 3 (که به صورت انحصاری برای نینتندو سویچ عرضه می‌شود) و Marvel’s Avengers و شاید حتی دنباله‌ی احتمالی اینسامنیاک برای بازی Marvel’s Spider-Man (که ممکن است برای کنسول‌های نسل بعد ساخته و معرفی شود) می‌توانند جای خود را در میان پرفروش‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ باز کنند یا خیر. بازی Marvel’s Spider-Man هم‌اکنون به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد. این بازی نه تنها توانست در زمینه‌ی فروش عملکردی عالی داشته باشد، بلکه نظر منتقدان را نیز به خودش جلب کرد و نمرات خوبی را دریافت کرد.

نظر شما درباره‌ی تازه‌ترین بازی اسپایدرمن چیست؟ آیا دوست دارید اینسامنیاک برای این بازی دنباله‌ای بسازد؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده