// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

نسخه بازسازی شده بازی Dragon Quest IX برای نینتندو سویچ منتشر خواهد شد

طی استریمی که به مناسبت ده سالگی بازی Dragon Quest IX Sentinels of the Starry Skies برگزار شد، اسکوئر انیکس از نسخه ریمیک این بازی برای نینتندو سوییچ رونمایی کرد.

مجموعه بازی‌های دراگون کوئست یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک نقش آفرینی است که در کشور ژاپن طرفداران زیادی دارد؛ تا جایی که قسمت نهم از این بازی به علت وجود ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت شخصی سازی کاراکترها و تمرکز روی استفاده از قابلیت‌های بازی چند نفره‌ روی کنسول نینتندو DS، موفق شد هنگام عرضه در سال ۲۰۰۹ رکوردهای فروش در کشور مادری خود را جا‌به‌جا کرده و به یکی از مهم‌ترین بازی‌های این مجموعه تبدیل شود.

حالا شرکت اسکوئر انیکس به مناسبت ده سالگی بازی Dragon Quest IX Sentinels of the Starry Skies استریمی با حضور آکیهیرو هینو، مدیر عامل استودیو Level 5، یوجی هوری، خالق مجموعه دراگون کوئست، یو میاک تهیه کننده اجرایی مجموعه، ریوتارو ایچیمورا و جین فوجیساوا که به ترتیب تولید کننده و کارگردان این بازی هستند، ترتیب داده و طی آن اعلام کرد نسخه بازسازی شده این بازی محبوب توسط استودیو Level 5 برای کنسول نینتندو سویچ منتشر خواهد شد.

در قسمتی از این استریم صحبت از ساخت یک نسخه‌ی بازسازی شده از بازی به میان آمد و سازندگان گفتند که تاکنون برنامه‌ای برای بازسازی این بازی نداشته‌اند، اما پس از آن اعلام کردند می‌توان به راحتی یک نسخه ریمیک از این بازی ساخت و حتی ممکن است این محصول به زودی عرضه شود. پس از این بحث نوبت به نظرسنجی از بینندگان رسید و اکثر آنها مایل بودند تا نسخه ریمیک بازی Dragon Quest IX روی نینتندو سوییچ منتشر شود. هواداران به این موضوع اشاره کردند که سوییچ چگونه قادر است تا حال و هوای گیم‌پلی و سیستم آنلاین بازی اصلی را به خوبی تکرار کند و همچنین به این موضوع اشاره شد که سازندگان چگونه می‌توانند با افزودن عناصر جدید به بازی، حس خاطره‌انگیز آن را نیز حفظ کنند.

در ادامه‌ي برنامه آکیهیرو هینو گفت:

اگر ما در مقایسه با بازی اصلی چیزی به محتوای داستانی بازی اضافه نکرده و بازی را به سادگی بازسازی کنیم، استودیو Level 5 می‌تواند بازی را در مدت تقریبا یک سال بازسازی کند.

در سایر بخش‌های این استریم به این موضوع که چگونه این برنامه به صورت اتفاقی در همان روزی که نینتندو سوییچ لایت معرفی شد برگزار شده است. در این استریم موارد دیگری نظیر نسخه جدید بازی Dragon Quest و انتشار دراگون کوئست بیلدرز 2 برای سوییچ و پلی استیشن 4 صحبت شد.

آیا شما تجربه‌ی بازی کردن نسخه‌ای از این بازی محبوب سبک JRPG را داشته‌اید؟ نظرات خود در مورد مجموعه‌ی دراگون کوئست را با ما در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده