نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

توقف تولید یکی از بازی‌های معرفی نشده‌ی بلیزارد بعد از دو سال

طبق گفته‌های انیماتور بازی Overwatch، پروژه‌ای که بلیزارد به مدت دو سال سرگرم کار روی آن بوده متوقف شده است.

طرفداران استودیو بلیزارد انترتینمنت (Blizzard Entertainment) به شنیدن اخبار مختلف در مورد لغو شدن پروژه‌های این استودیو عادت دارند و اکنون در جدیدترین اخبار بازی، یک بار دیگر شاهد چنین ماجرایی هستیم؛ آن هم در مورد بازی‌ای که به مدت دو سال توسط اعضای بلیزارد در دست تولید بوده است.

دیوید گیبسون، انیماتور ارشد بازی اورواچ (Overwatch) طبق اطلاعات منتشر شده در پروفایل خود در لینکدین از جولای سال ۲۰۱۷ مشغول کار روی بازی جدیدی برای بلیزارد بوده است؛ پروژه‌ای که به‌تازگی از طریق توییتی خبر از متوقف شدن آن داده است:

امروز آخرین روز کاری من در بلیزارد بود.

متأسفانه شما هرگز پروژه‌ای را که به مدت دو سال روی آن کار می‌کردیم نخواهید دید، ولی به‌هر حال این مسائل در صنعت بازی اتفاق می‌افتد و به‌جای آن می‌توانید همچنان از اورواچ لذت ببرید.

من هم به مدت ۶ هفته استراحت خواهم کرد (خیلی به این استراحت نیاز دارم) و بعد از آن به سراغ کار جدید خود خواهم رفت که به‌زودی اطلاعاتی از آن می‌دهم.

همان‌طور که گیبسون هم اشاره کرده است، توقف ساخت پروژه‌های مختلف جزیی از ساز و کار صنعت بازی است و این اتفاق را بارها شاهد بوده‌ایم که پروژه‌ای در اواسط کار خود به بن‌بست می‌رسد. ولی در مجموع می‌توان بلیزارد را یکی از استودیوهایی دانست که بازی‌های کنسل‌شده‌ی زیادی دارند و الن ادهم، تهیه‌کننده‌ی اجرایی استودیو هم سال گذشته در گفتگویی با گیم‌اینفورمر به این موضوع اشاره کرده و از کنسل شدن حدود ۵۰ درصد از پروژه‌های بلیزارد در اواسط کار گفته بود:

حقیقت این است که پشت پرده استودیو بلیزارد اتفاقات ترسناکی می‌افتد و برخلاف تصوری که مردم دارند و فکر می‌کنند استودیوی ما خیلی ثابت‌قدم و استوار پیش می‌رود، نیمی از پروژه‌هایی که شروع می‌کنیم هرگز به پایان نمی‌رسند و متوقف می‌شوند. تنها چیزی که ما در آن منظم و با برنامه کار می‌کنیم، عرضه‌ی بازی‌های باکیفیت است وگرنه در داخل استودیو ماجراهای زیادی داریم.

مدتی پیش جی الن برک، رییس جدید بلیزارد به این نکته اشاره کرده بود که در حال حاضر بیشترین تعداد پروژه‌های تاریخ این استودیو در کنار یکدیگر در دست ساخت هستند و اکنون با توجه به صحبت‌های گیبسون به نظر می‌رسد یکی از این پروژه‌ها از لیست مورد نظر حذف شده است. در مورد گیبسون هم هنوز مشخص نیست که او به میل خود از بلیزارد جدا شده است یا اتفاقات دیگری دست به دست هم داده‌اند تا این ماجرا رخ دهد، ولی در هر حال باید منتظر اطلاعات بیشتری در مورد مسیر بازی‌سازی جدید او باشیم.

برای اطلاع از بازی‌های آینده بلیزارد، احتمالاً باید تا برگزاری BlizzCon 2019 صبر کنیم که در روزهای اول و دوم نوامبر (۱۰ و ۱۱ آبان ۱۳۹۸) برگزار می‌شود و ممکن است در آن شاهد رونمایی از دنباله‌ی اورواچ یا نسخه جانبی این بازی باشیم که مدتی قبل به آن اشاره شده بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده