نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

کارگردان Fallout در مورد کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت سخن می‌گوید

تاد هاوارد، کارگردان سری بازی‌هایی چون Fallout و The Elder Scrolls، در مصاحبه‌اش با آی‌جی‌ان، از عملکرد سونی و مایکروسافت در ابتدای نسل نهم سخن می‌گوید.

در حال حاضر از آن‌جایی که تعداد شرکت‌هایی که برنامه‌های خود را برای کنسول‌های نسل بعد اعلام کرده‌اند کم است، وقتی سخن از بازی‌های نسل نهمی به میان می‌آید، نام شرکت‌هایی مانند بتسدا (Bethesda) در ذهن تداعی می‌شود. این شرکت که در ژانرهایی مانند شوتر اول شخص و نقش‌آفرینی بازی‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کرده است در سال گذشته دو بازی بزرگ نسل نهمی را معرفی کرد تا طرفداران بیشتر از همیشه درباره‌ی این بازی‌ها هیجان‌زده شوند. بازی‌هایی چون Starfield و The Elder Scrolls VI که هیچ‌کدام قرار نیست برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه شوند و باید برای شنیدن اخبار بیشتر درباره‌ی آن‌ها مدت زیادی صبر کنیم؛ چرا که بتسدا تصمیم گرفته در کنفرانس مطبوعاتی خود در E3 2019 جزئیات جدیدی از این دو بازی منتشر نکند و طرفداران را همچنان تشنه و منتظر نگه دارد.

تاد هاورد که به‌تازگی مصاحبه‌ای با وبسایت IGN داشته، به بیان موارد جالبی درباره کنسول‌های نسل نهم پرداخته است. در این مصاحبه از کارگردان  Bethesda Game Studios سوال شد که نظر او درباره کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت چیست و او آینده‌ کنسول‌های نسل بعدی را چگونه ارزیابی می‌کند. البته تاد هاورد به خاطر قوانین و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای که سونی و مایکروسافت درباره انتشار اطلاعات کنسول‌های جدید خود در نظر گرفته‌اند، نمی‌توانست در این‌باره اطلاعات چندان زیادی را در اختیار بگذارد، به همین خاطر به بیان چند جمله‌ی کوتاه بسنده کرد. به‌گفته‌ی او، هم سونی و هم مایکروسافت مسیر خود را به خوبی پیش گرفته‌اند و از نظر او هر دو می‌توانند به موفقیت دست یابند.

آن‌ها دارند کارهای درستی انجام می‌دهند. به نظر من، هیچکدام از آن‌ها از ابتدای کار تا اینجا چیزی را خراب نکرده. همان‌طور که قبلا برخی در ابتدا همه‌چیز را خراب می‌کردند.

من فکر می‌کنم همه درس‌هایشان را به خوبی فرا گرفته‌اند.تجربه‌های مختلفی به شیوه‌های خوب و حتی سختی به دست آمده‌اند. آن‌ها به‌شدت به فکر مخاطبان و توسعه‌دهندگانشان هستند. من فکر می‌کنم همه چیز قرار است در همه‌ی زمینه‌ها عالی باشد؛ نه فقط در زمینه‌ی سیستم‌ها بلکه در همه‌ی زمینه‌ها از جمله مدل‌های تجاری.

Skyrim

IGN در ادامه از هاورد به‌صورت ویژه درباره‌ی کنسول نسل بعدی سونی  ( که در حال حاضر با نام پلی‌استیشن 5 شناخته می‌شود) پرسید. سونی پیش‌تر به‌صورت رسمی جزئیاتی را از این کنسول به اشتراک گذاشته. درحالی‌که اطلاعات بسیار اندکی از نقشه‌های مایکروسافت برای نسل نهم در دسترس است، هاورد مجددا با احتیاط بسیار سخن می‌گفت و به سخت‌افزار کنسول جدید اشاره کرد که کمک شایانی به بازی‌های آینده‌ی شرکت بتسدا کرده است.

سخت‌افزار این کنسول به آن سبک بازی‌هایی که ما می‌سازیم کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند.

درحالی‌که تاد هاوارد نهایت تلاشش را کرد تا اطلاعات بیشتری منتشر نکند و چیزی را لو ندهد، این برای اولین‌بار است که می‌توانیم نظر یک توسعه‌دهنده‌ی بی‌طرف درباره‌ی کنسول‌های نسل نهم را بدانیم. خوشبختانه می‌توان به این مسئله امیدوار بود که پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس نسل بعد هر دو مورد پسند تاد هاوارد واقع شده‌اند و او عملکرد هر دو شرکت را در ابتدای نسل نهم تایید می‌کند. برای اطلاع از آخرین اخبار درباره کنسول‌های نسل نهم و رویداد بزرگ E3 2019، زومجی را دنبال کنید.

نظر شما درباره مصاحبه‌ی اخیر تاد هاوارد چیست؟ باتوجه به پیشینه‌ی دو شرکت بزرگ، عملکرد آن‌ها را در ابتدای نسل نهم چگونه عرضیابی می‌کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده