بازی موبایل Godzilla Defense Force طرفداران گودزیلا را به مبارزه با کایجوهای کلاسیک دعوت می‌کند. با بررسی زومجی همراه باشید.

مدتی می‌شود که NEXON (نکسون) بازی موبایل Godzilla Defense Force را برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید منتشر کرده است. این بازی، یک بازی استراتژی است که شما باید از شهرهای مختلف دربرابر حمله کایجوهای مختلف دفاع کنید. بازی Godzilla Defense Force دارای داستان خاصی نیست و شما نقش فرمانده یک پایگاه نظامی را بر عهده دارید که نقش شما در طول بازی برای دفاع از شهرهای مختلف است که در طول بازی باید با توسعه پایگاه نظامی خود از جمله ساخت ساختمان‌های جدید و ارتقای آن، از شهر دربرابر حمله کایجوها به‌خصوص گودزیلا دفاع کنید. بازی دارای مکانزیم‌های بسیار ساده‌ای است که می‌تواند هر شخصی با هر سنی را به خود جذب کند. همچنین بازی دارای مواردی است که می‌تواند باعث جذب طرفداران گودزیلا نیز شود. بازی Godzilla Defense Force می‌تواند ساعت‌ها هر شخصی را سرگرم کند و به تجربه خوبی تبدیل گردد. علاوه‌بر این، این بازی نیاز به استراتژی برتر شما برای مقابله با کایجوها نیز دارد و درواقع بازی می‌تواند شما را در انواع تصمیم گیری‌ها نیز به چالش بکشد. در ادامه با بررسی زومجی از بازی موبایل Godzilla Defense Force موبایل همراه باشد.

Godzilla Defense Force

بازی موبایل Godzilla Defense Force دارای گیم پلی بسیار ساده‌ای است که می‌تواند هر شخصی را به خود جذب کند

بازی اندروید و آیفون Godzilla Defense Force دارای گیم پلی پیچیده‌ای نیست و هر شخصی خیلی زود می‌تواند تمامی مکانیزم‌ها و بخش‌های بازی را یاد بگیرد. شما یک پایگاه نظامی در اختیار دارید که در ابتدا تنها توانایی تولید سرباز معمولی را خواهید داشت و در ادامه ضمن ارتقای ساختمان اصلی، می‌توانید ساختمان تولید تانک، ربات، جت پک، ضد هوایی و پایگاه موشکی را نیز تولید کنید. اتفاقات بازی در چند شهر مختلف از جمله در توکیو در ژاپن، لندن در انگلستان، سیدنی در استرالیا و دو شهر در آمریکا جریان دارد که تعداد ساختمان‌ها و نوع آن‌ها در هر شهر تفاوت دارد. شما بازی را از ژاپن آغاز خواهید کرد و برای مقابل با کایجوها باید در طول ۱۰ سطح یا موج مختلف با موجودات حشره مانندی که اکنون ظاهری غول پیکر دارند، مواجه شوید و آن‌ها را نابود کنید و درنهایت با یک کایجو مواجه خواهید شد. حشرات در مجموع باعث شکست شما نخواهند شد، اما برای کشتن کایجوها شما دارای مدت زمان مشخص و محدود هستید و باید در یک زمان مشخص هر یک از کایجوها از جمله رودان، کینگ گیدورا، ماترا و غیره، را شکست دهید. به همین منظور است که پیش از این مقابله با هر یک از کایجوها باید به خوبی ساختمان‌ها خود را ارتقا داده یا ساختمان‌های جدید برای ساخت سلاح‌های قدرتمند را احداث کرده باشید. بااین‌حال، این موضوع کاملا به مدیریت هزینه شما نیز بستگی خواهد داشت.

Godzilla Defense Force

بازی نیاز به مدیریت و استراتژی هزینه و توسعه پایگاه دارد

درواقع مدیریت هزینه شاید یکی از ارکان اصلی برای موفقیت و پیشرفت در بازی باشد. شما با گذر از هر سطح، دارای درآمد خواهید شد که با پیشرفت بیشتر و افزایش چالش، درآمد شما نیز افزایش خواهد داشت، اما در مقابل برای احداث هر ساختمان جدید یا ارتقای آن نیز با افزایش هزینه مواجه خواهید شد. اگرچه بازی دارای کوئست‌هایی برای کمک مالی نیز است یا حتی با تماشای ویدیو کمی به شما کمک مالی خواهد شد، اما شما نیاز دارید تا برای مقابله با کایجوها، ساختمان‌های اصلی و مهم‌تر را در ابتدا ارتقا دهید که ترتیب ارتقای ساختمان‌ها نیز نیاز به مدیریت صحیحی دارد. همچنین شما دارای کارت‌هایی نیز خواهید بود این کارت‌ها می‌توانند باعث افزایش سرعت تولید سرباز و نیرو و افزایش قدرت شلیک ضد هوایی شوند و همچنین کارت‌هایی نیز وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از ماهواره به سمت کایجوها شلیک کنید و به آن‌ها ضربه مهلکی بزنید. علاوه‌بر این، در طول بازی شما کارت‌هایی حاوی گودزیلا نیز خواهید داشت که مانند ماهواره، می‌توانند به کمک شما برای سرنگونی کایجوها بیایند. اما بازی موبایل Godzilla Defense Force تنها خلاصه به مبارزه با کایجوها و موجودات دیگر نمی‌شود و در طول بازی بارها شاهد چلنج‌هایی هستیم که باید با نسخه‌های مختلف گودزیلا بجنگیم. 

Godzilla Defense Force

پس از هر ۱۰ موج، باید با کایجوهای مختلف مثل کینگ گیدورا مواجه شوید

در طول این مبارزه، شما باید با نسخه‌های مختلف گودزیلا که همگی نسخه‌های ژاپنی هستند، مواجه شوید که مبارزه با گودزیلا به مراتب سخت‌تر از مبارزه با کایجوهای دیگر است. پس از کشتن هر نسخه گودزیلا، صاحب کارت آن خواهید شد و می‌توانید از آن استفاده کنید. در مجموع گیم پلی بازی ساده است، اما در ادامه با قوی‌تر شدن کایجوها و موجوداتی که به پایگاه‌های مختلف حمله می‌کنند، چالش بازیکن بیشتر می‌شود. بااین‌حال بزرگ‌ترین مشکل بازی این است که تنوع چندانی ندارد. درواقع شما بعد از باز کردن هر شهر، باز هم باید کارهای سابق را انجام دهید و با توسعه و گسترش پایگاه به مقابله با موجودات و کایجوهای مختلف بپردازید. در مجموع ۲۹ نوع کایجو در بازی وجود دارد که البته هر یک از آن‌ها شامل نسخه‌های متفاوت سینمایی آن نیز می‌شوند و شاید بیشترین تنوع بازی نیز همین موضوع باشد. همچنین بازی در مجموع دارای گرافیک قابل قبولی است که ظاهرا سازنده سعی کرده تا به فیلم‌های کلاسیک آن شباهت زیادی داشته باشد. علاوه‌بر این، در طول بازی شاهد اطلاعاتی از کایجوها و سلاح‌ها و دیگر موارد فیلم‌های گودزیلا نیز هستیم که اطلاعات عمومی خوبی برای کسانی است که دوست دارند تا با این مجموعه بسیار محبوب آشنا شوند. 

Godzilla Defense Force

در طول بازی نسخه‌های مختلف گودزیلا به شهر و پایگاه شما حمله می‌کنند که شکست دادن آن چالش بسیار بیشتری نسبت به دیگر کایجوها دارند

یکی نکات مثبت بازی، استفاده از صدا و موسیقی کلاسیک فیلم‌های گودزیلا است. درواقع صداگذاری بازی تا حد زیادی مطلوب است و به خوبی ورود گودزیلا یا دیگر کایجوها انتقال داده می‌شود و موسیقی بازی نیز در اکثر مواقع به این موضوع کمک زیادی می‌کند، اما موسیقی بازی در برخی از مواقع به‌خصوص زمانی‌که کایجویی حمله نکرده، صدای آن بسیار زیاد و خسته کننده می‌شود و این موضوع تا حدی است که تمایل دارید بازی را بدون صدا دنبال کنید. مشکل بزرگ دیگر بازی زمانی است که شما باید هزینه زیادی برای ارتقا و توسعه بپردازید، اما درآمد شما از کشتن هیولاها به نحوی نیست که این ارتقا و توسعه با سرعت عادی خود دنبال شود و به نحوی سازنده شما را مجبور می‌کند که یا زمان زیادی را صبر کنید تا یک کایجو قدرتمند را شکست دهید یا با پرداخت درون برنامه‌ای خیلی سریع پایگاه خود را تقویت کنید و کایجوی فوق را شکست دهید. بااین‌حال، بازی دارای سفر در زمان است که با انجام این کار، شما به ابتدای بازی باز خواهید گشت و حال می‌توانید دوباره از اول بازی را آغاز کنید که گزینه مناسبی برای کسانی است که دوست دارند از اول دوباره بازی را آغاز کنند، اما این بدان معنا نیست که همه چیز از صفر آغاز خواهد شد و درواقع این حالت، مانند یک حالت نیو گیم پلاس عمل می‌کند. همچنین شما دارای یک پایگاه در روی ماه نیز هستید که از این پایگاه برای جمع آوری منابع لازم برای خرید یک سری از کارت‌های مخصوص است.

Godzilla Defense Force

بازی موبایل Godzilla Defense Force یک بازی استراتژی است که می‌تواند برای ساعت‌ها تمامی طرفداران مجموعه گودزیلا و کسانی که تازه با آن آشنا شده‌اند، را سرگرم کند. بازیکن در طول بازی کنترل یک پایگاه نظامی را بر عهده دارد که باید با موج‌های مختلف حملات موجودات مختلف مواجه شود. در طول بازی برای مقابله با کایجوها و حملات دیگر موجودات، باید پایگاه را توسعه و ارتقا داد که نیازمند افزایش درآمد از کشتن هیولاها و دیگر کارهایی که بازی از شما می‌خواهد و همچنین مدیریت هزینه است. بازی دارای تنوع بالایی از انواع کایجوهای فیلم‌های کلاسیک Godzilla مثل کینگ گیدورا و رودان است و همچنین در طول بازی با نسخه‌های مختلف گودزیلا نیز مواجه خواهید شد که چالش به مراتب بیشتری دارد. بازی همچنین دارای موسیقی و صداهای کلاسیک فیلم‌های گودزیلا نیز است، اما در طول موج‌ها و خارج از حمله کایجوها، موسیقی کمی آزاردهنده و خسته کننده می‌شود. 

بازی موبایل Godzilla Defense Force روی سیستم‌عامل iOS بررسی شده است.


منبع زومجی

Godzilla Defense Force

بازی موبایل Godzilla Defense Force تجربه خوبی برای طرفداران گودزیلا و کسانی که دوست دارند بازی از این مجموعه را تجربه کنند، است. گیم پلی این بازی استراتژی ساده و بسیار همه گیر است که هر شخصی می‌تواند به راحتی با آن ارتباط بر قرار کند و از بازی لذت ببرد. در طول بازی پیگاه نظامی را در اختیار دارید که باید آن را توسعه و ارتقا دهید که ارتقای آن نیازمند مدیریت و استفاده صحیح از درآمد کشتن کایجوها و دیگر موجودات بازی است. در پایان هر ۱۰ موج، باید با حمله یک کایجو مواجه شوید که کشتن آن نیازمند توسعه مناسب پایگاه و استفاده صحیح از کارت‌های بازی است و همچنین در طول بازی نیز گودزیلا بارها حمله خواهد کرد که شکست دادن آن چالش بسیار بیشتری دارد. بازی همچنین دارای اطلاعات جالبی از نسخه‌های مختلف گودزیلا، کایجوهای مختلف و دیگر موارد دنیای فیلم‌های Godzilla است که می‌تواند برای کسانی که تازه با این مجموعه آشنا شده‌اند، بسیار جالب باشد. در مجموع بازی Godzilla Defense Force، بازی است که می‌توان تجربه آن را به راحتی به طرفداران گودزیلا و دیگر علاقه‌مندان پیشنهاد داد.
مسیح کریمی

8.5

نقاط قوت

  • + طراحی و صداگذاری کایجوها و گودزیلا
  • + گیم پلی ساده و در عین حال جذاب
  • + ارجاعات جالب به فیلم‌های گودزیلا

نقاط ضعف

  • - موسیقی نه‌چندان با‌کیفیت
  • - تکراری شدن بازی به مرور زمان
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده