نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳

ریبوت فیلم Hellraiser با فیلمنامه دیوید اس گویر تولید می‌شود

فیلم ترسناک Hellraiser اثر کلایو بارکر بعد از سال‌ها ریبوت خواهد شد.

در سال ۱۹۸۷ فیلمی اکران شد که طرفداران ژانر وحشت را خیلی سریع جذب خود کرد؛ فیلم هل ریزر (Hellraiser) که کلایو بارکر آن را براساس رمان ترسناک The Hellbound Heart اثر خودش کارگردانی کرده بود. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که ریبوت هل ریزر با فیلمنامه‌ای از دیوید اس گویر در راه است.

دیوید اس گویر که او را بیشتر به خاطر همکاری‌اش با کریستوفر نولان در نگارش فیلمنامه سه‌گانه بتمن و فیلم‌های بلید (Blade) می‌شناسیم و نگارش جدیدترین فیلم ترمیناتور یعنی Terminator: Dark Fate را هم برعهده دارد، فیلمنامه هل‌ریزر را برای تولید توسط کمپانی Spyglass Media Group می‌نویسد؛ کمپانی‌ای که در سال ۱۹۹۸ تحت عنوان Spyglass Entertainment توسط گری باربر تأسیس شد و مدتی قبل با پسوند جدید خود، خبر از تغییراتی در راستای گسترش فعالیت‌های خود داد و هل‌ریزر اولین پروژه آن‌ها در این شکل و شمایل جدید خواهد بود. کیت لوین در کنار گویر تهیه‌کنندگان این فیلم هستند و این وظیفه را توسط کمپانی گویر یعنی Phantom Four انجام می‌دهند. کریس استون هم به‌عنوان نماینده Spyglass روی نحوه تولید فیلم نظارت خواهد داشت.

گری باربر در مورد ریبوت هل‌ریزر می‌گوید:

سابقه آشنایی من و کلایو بارکر به بیش از ۳۰ سال قبل می‌رسد. او توانسته است نسل‌های مختلف را با ایده‌های جالب و پیچیده خود در مجموعه هل‌ریزر همراه کند و مخاطبین را با شخصیت‌هایی مثل Pinhead همراه سازد. دیوید به‌عنوان یک نویسنده درجه‌یک انتخاب خیلی خوبی برای ادامه مسیر این مجموعه و تولید یک فیلم سینمایی جدید خواهد بود.

دیوید اس گویر هم در این مورد می‌گوید:

من از سال‌ها قبل و زمان انتشار مجموعه کتاب‌های خون (Books of Blood) و رمان The Hellbound Heart طرفدار کارهای کلایو بوده‌ام و امکان نگارش فیلمنامه‌ای با حضور Pinhead و Cenobiteها می‌تواند فرصتی عالی برای من باشد. گری هم مثل من طرفدار سرسخت این مجموعه است و با همکاری یکدیگر تجربه‌ای تاریک و خشن تولید خواهیم کرد.

Hellraiser-II

تا امروز شاهد تولید فیلم‌های متعددی از مجموعه هل‌ریزر بوده‌ایم و بعد از اکران اولین نسخه در سال ۱۹۸۷، نسخه دوم تحت عنوان Hellbound: Hellraiser II از راه رسید و در سال‌های بعد از آن هم چندین فیلم ترسناک دیگر از این مجموعه چه برای اکران در سالن‌های سینما و چه نمایش خانگی تولید شدند و در مجموع تا امروز ۱۰ اثر سینمایی از این مجموعه به‌دست علاقمندان رسیده است؛ فیلم‌هایی که اکثر آن‌ها کیفیت چندان بالایی هم ندارند، ولی به‌علت حال و هوای خاص و متفاوت خود با جذابیت‌هایی همراه هستند.

در هل‌ریزر با موجوداتی به نام Cenobite طرف هستیم که با شکل و شمایل ترسناک خود، از بُعد دیگری وارد دنیای ما می‌شوند. اصلی‌ترین Cenobite این مجموعه هم Pinhead نام دارد که او را در هشت فیلم با بازی داگ بردلی مشاهده کرده‌ایم و در دو فیلم آخر هم استفن اسمیت کالینز و پل تیلر این نقش را بازی کرده بودند.

جدیدترین نسخه هل‌ریزر سال گذشته با عنوان Hellraiser: Judgment اکران شد و هرچند کیفیتی بالاتر از بعضی دنباله‌های دیگر این مجموعه داشت، ولی نتوانست موفقیت زیادی به‌دست آورد و اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم ریبوت هل‌ریزر چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؛ فیلمی که به گفته باربر قرار است با وجود وفادار بودن به حال و هوای نسخه‌های قبلی، روح جدیدی در این مجموعه بدمد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده