نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

مدیر HBO از پایان‌بندی Game of Thrones دفاع می‌کند

مدیر HBO از دیوید بنیاف و دی بی وایس برای به پایان رساندن مناسب Game of Thrones تشکر می‌کند.

سرانجام مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت (Game of Thrones) بعد از سال‌ها به کار خود پایان داد و البته قسمت آخر مجموعه با عنوان تخت آهنین (The Iron Throne) هم مثل سایر قسمت‌های فصل هشتم با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کیسی بلویز، رییس بخش برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او (HBO) از نحوه پایان‌بندی بازی تاج و تخت دفاع کرده است.

بلویز در گفتگو با Deadline به این قضیه اشاره می‌کند که واکنش‌های طرفداران مجموعه او را غافل‌گیر نکرده است و از ابتدا هم مشخص بود که دیوید بنیاف و دی بی وایس به‌عنوان خالقان بازی تاج و تخت هیچ راهی برای راضی کردن تمام طرفداران متعصب آن نداشتند:

در مجموع فکر می‌کنم با توجه به واکنش‌های آنلاین مخاطبین، که البته به بخشی از آن‌ها باید با شک و تردید نگاه کرد، نوع برخوردها با پایان‌بندی سریال حالتی دوگانه دارد و چنین چیزی طبیعی است. عده‌ای آن را دوست دارند و عده‌ای هم از آن متنفر هستند، ولی نکته اصلی اینجا است که این پایان توانسته است احساسات همه مخاطبین را درگیر کند.

بلویز از این می‌گوید که هرکدام از طرفداران بازی تاج و تخت امیدها و آرزوهایی برای شخصیت‌های محبوب خود در این مجموعه داشتند، ولی بنیاف و وایس هم از مدت‌ها قبل می‌دانستند پایان ماجرا به چه سمتی می‌رود و این کار را خیلی خوب انجام دادند:

آن‌ها موفق شدند هواپیمای بزرگ خود را (اشاره به سریال) در نهایت به زمین بنشانند و این اصلاً کار راحتی نبوده است. شما هرگز نمی‌توانید همه را به یک اندازه خوشحال کنید و فکر نمی‌کنم هدف سازندگان سریال هم چنین چیزی بوده باشد.

Game of Thrones

این مسئول اچ بی او در مصاحبه‌ی دیگری با هالیوود ریپورتر، یک بار دیگر به این قضیه اشاره می‌کند و می‌گوید:

باید این قضیه را قبول کرد که همه مردم نظر مشترکی در مورد یک موضوع واحد ندارند و با انتخاب‌های نهایی به یک اندازه موافق نخواهند بود. برای یک مجموعه تلویزیونی عظیم با مخاطبین بسیار زیاد مثل بازی تاج و تخت، این قضیه سخت‌تر هم می‌شود و بنیاف و وایس مجبور بودند در نهایت به سراغ انتخاب‌های خود بروند.

نکته مهمی که در اینجا شاهد آن هستیم این است که این مجموعه توانست احساسات مختلفی را در مردم ایجاد کند، چه مثبت و چه منفی. افراد مختلف با شخصیت‌های متنوع سریال روابط خوبی برقرار کرده بودند و امید داشتند چیزهایی را ببینند که انتظار دارند. همین قضیه هم باعث شده است بعد از اتمام سریال، شاهد ابراز ناراحتی‌ از طرف عده‌ای باشیم که کاملاً طبیعی است و من هم آن را درک می‌کنم. به هر حال بازی تاج و تخت یک مجموعه تلویزیونی بزرگ بود و مخاطبین هم اهمیت زیادی به آن می‌دادند.

مردم و منتقدین عقیده داشتند فصل آخر سریال (و تا حدودی فصل قبلی آن) سرعت زیادی داشته است و اتفاقات در آن‌ها خیلی سریع جلو می‌رفت و همین قضیه باعث شد بعضی موارد اهمیت خود را از دست بدهند و به آن‌ها رسیدگی نشود. بلویز در اینجا هم از بنیاف و وایس دفاع می‌کند و می‌گوید آن‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای به پایان رساندن مجموعه انجام داده بودند، هرچند خود او دوست داشت بازی تاج و تخت به این زودی‌ها تمام نشود و تا پنج فصل دیگر هم ادامه پیدا کند، ولی خالقین آن نگرش دیگری نسبت به مجموعه داشتند:

آن‌ها از قبل برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده بودند و براساس همین برنامه‌ها هم پیش رفتند. برنامه‌ریزی‌هایی که از مدت‌ها قبل صورت گرفته بود و همه‌چیز دقیقاً به همان ترتیب جلو می‌رفت و البته خود من تا امروز از کسی نشنیده‌ام که عقیده داشته باشد سریال با عجله پیش رفته است.

در هر حال بازی تاج و تخت، برگرفته از کتاب‌های ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) اثر جرج آر آر مارتین به این شکل به کار خود پایان داد و هرچند انتقادات فراوانی به فصل آخر و پایان‌بندی آن شد ولی توانست با بیش از ۱۹ میلیون بیننده در قسمت پایانی، رکورد جدیدی را بین مجموعه‌های تلویزیونی اچ‌بی‌او از آن خود کند.

نظر شما در مورد پایان بازی تاج و تخت چیست؟ آیا از آن رضایت داشتید یا جزو منتقدین آن بودید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده