در این مطلب بازی موبایل Cyber Hunter را بررسی خواهیم کرد که توانسته تجربه خوبی از سبک بتل رویال را روی موبایل بیاورد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بازی های بتل رویال این روزها محبوبیت زیادی را در بین بازیبازها به‌دست آورده و شاهد گسترش این سبک در بین علاقه‌مندان هستیم. در طول سال‌های اخیر شاهد انتشار بازی‌هایی چون بازی پابجی و بازی Fortnite بودیم که از این دو، به‌عنوان موفق‌ترین بازی‌های این سبک یاد می‌شود و در طول ماه‌های گذشته نیز بازی Apex Legends و حالت بتل رویال Blackout برای بازی Call of Duty: Black Ops 4 منتشر شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که سرعت انتشار این بازی‌ها حداقل در کوتاه مدت کاهش پیدا کند. گسترش بازی‌های بتل رویال تنها به کنسول‌ها و کامپیوترها خلاصه نمی‌شود و شاهد انتشار بازی‌های این سبک به‌خصوص بازی PUBG و بازی Fortnite گوشی‌های موبایل نیز بوده‌ایم. محبوبیت بازی‌های بتل رویال در کشورهای آسیای شرقی از جمله کشور چین باعث شده تا شرکت بازی‌سازی چینی NetEase در طول سال ۲۰۱۹ بازی موبایل Cyber Hunter را برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید منتشر کند. این بازی علمی تخیلی توانسته با الهام گرفتن از بازی‌های مشابه و داشتن کمی نوآوری، تجربه خوبی از سبک بتل رویال را در روی گوشی‌های موبایل ارائه دهد که می‌تواند برای مدتی طرفداران این سبک بازی چند نفره را سرگرم کند. در ادامه با نقد زومجی همراه باشید.

Cyber Hunter

بازی Cyber Hunter بیشتر ترکیبی از دو بازی PUBG و بازی Fortnite است

در نگاه اول NetEase برای ساخت بازی اندروید و آیفون Cyber Hunter از بازی‌های هم سبک خود بسیار الهام گرفته است و درواقع این بازی شباهت زیادی به دیگر بازی‌های بتل رویال به‌خصوص پایجی و فورتنایت دارد، اما درواقع می‌تواند نسخه تقریبا سایبرپانکی این دو بازی محبوب باشد. گیم پلی بازی بسیار ساده طراحی شده است و شما دو گزینه برای تیراندازی در اختیار دارید که گزینه اصلی به‌صورت دستی می‌توانید به اهداف شلیک کنید که چالش بیشتری دارد و گزینه دوم به‌صورت اتومات یا خودکار است که تنها با قراردادن زاویه دوربین روی دشمن مقابل شما شروع به شلیک خواهید کرد که راه‌حل بسیار ساده، اما بسیار کارآمدی است. سادگی گیم پلی بازی Cyber Hunter هم یک نکته مثبت می‌تواند باشد و هم یک نکته منفی. نکته مثبت آن این است که برای لوت کردن شما تنها لازم است روی جعبه یا فردی که کشته‌اید کلیک کنید تا تمامی نیازهای شما به‌صورت خودکار برداشته شود و همچنین جلیقه ضد گلوله و موارد دیگر نیز به‌صورت اتومات به شما اضافه خواهد شد که همین باعث می‌شود تا پیچیدگی کمتری برای بازیکن ایجاد کند و هم اینکه سرعت شما در طول بازی بیشتر شود. بااین‌حال، سادگی گیم پلی باعث شده که حتی فردی با کمترین تجربه بتواند در بازی پیروز شود و درواقع بازی تقریبا چالش زیادی برای شما نخواهد داشت.

Cyber Hunter

بازی دارای شخصی سازی گسترده‌ای است که اجازه می‌دهد تا بازیکن شخصیت مورد نظر خود را ایجاد کند

مانند بسیاری از بازی‌های بتل رویال، بازی موبایل Cyber Hunter نیز به سه شکل فعلا قابل بازی است که شما می‌توانید به‌صورت تک نفره یا دو نفره یا چهار نفره بازی را تجربه کنید. الگوهای کلی بازی نیز مانند تمامی بازی‌های آن است و برخلاف هلیکوپتر، اتوبوس پرنده یا هواپیمای باری نظامی، شما با یک هواپیمای پیشرفته به نقشه بازی وارد خواهید شد و به‌جای چتر، از یک تخته اسکیت برای پرواز در آسمان و فرود استفاده خواهید کرد و با اینکه این الگوی ثابتی برای تمامی بازی‌های این سبک تبدیل شده، اما حداقل سازندگان تمام تلاش خود برای متفاوت کردن این بخش را انجام داده‌اند. بااین‌حال، بازی Cyber Hunter شباهت بسیار زیادی به فورتنایت دارد و درواقع از بسیاری از المان‌های این بازی استفاده کرده که صد البته تغییراتی را نیز داشته است. مانند بازی فورتنایت، شما قابلیت شخصی سازی دارید. درواقع شما می‌توانید از شخصیت زن یا مرد استفاده کنید که برخلاف بازی فورتنایت، می‌توانید هر بلایی که دوست داشتید سر شخصیت خود بیاورید و شخصی سازی و تغییر شخصیت شباهت زیادی به بازی‌های RPG و The Sims دارد. همچنین در طول بازی می‌توانید لباس یا اسکین نیز باز کنید که مانند بازی Fortnite می‌توانید سیزن پس خریداری کنید و این موارد را به‌دست بیاورید یا اینکه با پرداخت درون برنامه‌ای لباس‌ها و اسکین‌های بیشتری را دریافت کنید.

Cyber Hunter

سرورهای بازی کیفیت بالایی ندارند

همچنین باز هم مانند بازی Fortnite، بازی موبایل Cyber Hunter نیز دارای ساخت و ساز است که البته این نسخه از ساخت و ساز با ساخت و ساز نسخه بازی فورتنایت تفاوت زیادی دارد. شما در این بازی می‌توانید با دریافت مکعب‌هایی در طول بازی به ساخت سنگر، درخت برای پنهان شدن، موتور و غیره بپردازید که البته این موارد باز هم در طول بازی باز خواهد شد و شما در ابتدا تنها قابلیت باز کردن چهار چیز مختلف را در اختیار خواهید داشت. اگرچه ساخت و ساز بازی کمی ساده به نظر می‌رسد، اما تفاوت آن با بازی‌های مشابه به نکته مثبتی برای آن تبدیل شده است. گان پلی بازی نیز چندان عمق زیادی ندارد و مانند بسیاری از بازی‌های هم سبک خود تنوع اسلحه‌ها در مدل‌های مختلف مثل شاتگان، SMG و غیره تقسیم می‌شود که صد البته طراحی آن تا حد امکان مانند یک اسلحه سایبرپانکی طراحی شده است. بااین‌حال، شاید تلاش سازندگان ارائه یک بازی سایبرپانکی از سبک بتل رویال بوده باشد، اما در بسیاری از بخش‌ها شاهد این موضوع نیستیم که می‌توان آن را در طراحی خانه‌ها تا محیط بازی و حتی طراحی اسلحه‌های بازی نیز مشاهده کرد. درواقع تم سایبرپانکی تنها بیشتر جنبه تزئینی دارد و بازی درواقع بین دنیای فانتزی فورتنایت و تقریبا واقع گرایانه پابجی قرار گرفته است. 

Cyber Hunter

گیم پلی بازی دارای چالش جدی نیست و می‌تواند باعث جذب هرکسی شود

گرافیک بازی تا حدی قابل قبول است، اما بی‌نقص هم نیست و هنوز به نظر می‌رسد که راه زیادی برای بهبود نیز دارد. همچنین طراحی نقشه بازی نیز تقریبا ترکیبی از بازی‌های مشابه است و چیز چندان جدیدی نمی‌توان در آن پیدا کرد و حتی ساختمان‌های محدودتری را نیز حداقل فعلا دارد و بیشتر شاهد کارخونه متروکه یا خانه‌های کوچک در یک محیط سر سبز و نیمه جنگلی یا محیط بیابانی هستیم که در مجموع نقشه بازی شباهت زیادی به بازی PUBG یا Blackout دارد. نقشه بازی بزرگ، اما نسبتا خلوت است و همین ممکن است باعث شود تا شما در ابتدای بازی با هیچ بازیکن دیگری روبه‌رو نشوید. همچنین یافتن سلاح و مهمات نیز کار چندان سختی نیست و تنها با فرود در یک منطقه مناسب به‌راحتی می‌توان خود را تقویت کرد و شما قرار نیست برای یافتن یک سلاح مناسب سختی زیادی را تحمل کنید! مانند دیگر بازی‌های بتل رویال، صدا نیز نقش مهمی در بازی موبایل Cyber Hunter را ایفا می‌کند، اما این بخش ظاهرا هنوز جای کار زیادی دارد که حداقل اکنون دنبال کردن مسیر تیراندازی از نقشه بازی می‌تواند گزینه بهتر و مطمئن‌تری برای بازیکن باشد تا فرد مهاجم را پیدا کند. اما شاید یکی از مشکلات فعلی بازی کیفیت سرورهای آن است. سرورهای بازی از کیفیت خوبی حداقل اکنون برخودار نیست و در طول بازی ممکن است با قطعی زیادی مواجه شوید و همین موضوع می‌تواند باعث کشته شدن شما در طول بازی نیز شود. 

Cyber Hunter

بازی موبایل Cyber Hunter یک تجربه جدید و نسبتا متفاوت از سبک بازی‌های بتل رویال است که مدتی می‌شود روی گوشی‌های تلفن همراه منتشر شده است. بازی دارای تم سایبرپانکی است، اما برای طراحی آن از بازی‌های هم سبک خود مثل بازی PUBG و بازی Fortnite الهام گرفته شده است. بازی دارای شخصی سازی نسبتا گسترده‌ای است که به بازیکن این اجازه را می‌دهد تا شخصیت مورد نظر خود را طراحی و با آن بازی کند. همچنین بازی دارای بخش ساخت و ساز نیز است که این بخش تفاوت زیادی با ساخت و ساز بازی فورتنایت دارد. بازی Cyber Hunter دارای گیم پلی ساده‌ای است که چالش زیادی را برای بازیکن ایجاد نمی‌کند که همین موضوع می‌تواند باعث جذب هر فردی شود، اما نداشتن تجربه بالا نمی‌تواند یک نکته منفی برای یک فرد تازه کار در طول بازی باشد. بازی گرافیک نسبتا قابل قبولی دارد، اما بخش صدای آن به نظر می‌رسد که جای کار زیادی دارد و همچنین سرورهای بازی نیز دارای مشکلات بسیاری هستند و در طول بازی ممکن است بارها ارتباط بازیکن با بازی قطع می‌شود.

بازی موبایل Cyber Hunter روی سیستم‌عامل IOS بررسی شده است.


منبع زومجی

Cyber Hunter

بازی موبایل Cyber Hunter یک تجربه جدید از سبک بازی بتل رویال را روی گوشی‌های تلفن همراه ارائه داده است. بازی شباهت زیادی به بازی‌های هم سبک خود دارد، اما دارای نوآوری نیز است که کمی این موضوع تزئینی است. بازی دارای گیم پلی ساده و بدون چالش است که هر شخصی را می‌تواند به خود جذب کند، اما بازی چندان نیازی به مهارت بالا برای پیروزی ندارد. بازی با اینکه دارای تم سایبرپانکی است، اما این موضوع بیشتر جنبه ظاهری دارد. بازی دارای گرافیک قابل قبول است، اما بخش صدا و سرورهای بازی دچار مشکل هستند. این بازی دارای بخش ساخت و ساز نیز است که این بخش تفاوت زیادی با ساخت و ساز بازی فورتنایت دارد. Cyber Hunter شاید تجربه خیلی جدید یا متفاوتی نسبت به بازی‌های دیگر بتل رویال نباشد، اما همچنان گزینه خوبی برای طرفداران این سبک بخش چند نفره است.
مسیح کریمی

7.5

نقاط قوت

  • + شخصی سازی گسترده
  • + بخش ساخت و ساز متفاوت بازی
  • + گیم پلی ساده بازی باعث جذب هر بازیکنی می‌شود

نقاط ضعف

  • - کیفیت پایین سرورهای بازی
  • - نداشتن چالش کافی
  • - نوآوری پایین بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده