نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

گزارش فروش سینمای ایران؛ صدرنشینی تگزاس 2

در گزارش فروش این هفته از صدرنشینی «تگزاس ۲» در دومین هفته اکران صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

با توقیف «رحمان ۱۴۰۰» و استقبال مخاطبان از «متری شیش و نیم»، گیشه سینمای ایران در چند هفته اخیر در اختیار یک فیلم غیرکمدی بود. این هفته اما با رونق فروش جایگزین «رحمان ۱۴۰۰»، یعنی «تگزاس ۲»، سینمای ایران روند غالبش را از سر گرفت. منظور از این روند غالب، صدرنشینی یک فیلم کمدی در گیشه است. فیلم سینمایی «تگزاس ۲» در این هفته ۹۶ سینما در اختیار داشت. «تگزاس ۲» در این هفته که دومین هفته اکرانش محسوب می‌شود ۲ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان فروخت. ساخته‌ی مسعود اطیابی با این درآمد در صدر گیشه هفته گذشته ایستاد. «تگزاس ۲» تاکنون به صورت کلی ۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان فروخته است. رتبه دوم این هفته، در اختیار فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، ساخته سعید روستایی است. این فیلم ایرانی که مدتی پیش به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران تبدیل شد، پس از چندهفته صدرنشینی، این هفته در مقام دوم ایستاد. «متری شیش و نیم» در ششمین هفته اکرانش ۱۸۳ سینما در اختیار داشت و یک میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان فروخت. «متری شیش و نیم» نسبت به هفته قبل افت فروشی حدودا یک میلیارد تومانی داشته است. ساخته جدید سعید روستایی تاکنون ۲۱ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان فروخته است.

متری شیش و نیم پیمان معادی

رتبه سوم این هفته به فیلم سینمایی «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی تعلق دارد. این اثر در ششمین هفته اکرانش ۱۶۸ سینما در اختیار داشت. «چهار انگشت» در این هفته ۹۰۱ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی در مجموع ۹ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان فروخته است. رتبه چهارم در اختیار ساخته جدید مسعود ده‌نمکی یعنی فیلم «زندانی‌ها» است. این فیلم سینمایی در ششمین هفته اکرانش در ۱۱۵ سینما به نمایش درآمد. کمدی «زندانی‌ها» که هومن برق نورد و بهنام تشکر را به عنوان بازیگر دارد تاکنون ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی یکی از فیلم‌های کم‌فروغ ده‌نمکی در گیشه بوده است. رتبه پنجم این هفته، در اختیار فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۳»، ساخته سید جواد هاشمی است. این فیلم سینمایی نیز برای ششمین هفته روی پرده رفت. «پیشونی سفید ۳» در این هفته ۱۵۳ سینما داشت و ۳۵۹ میلیون تومان فروخت. «پیشونی سفید ۳» تاکنون ۲ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان فروخته است.

چهار انگشت

سینمای ایران در روزهای آینده احتمالا میزبان فیلم‌های تازه‌ای خواهد بود. بنابر گزارش‌ها، نوبت اکران دوم نوروز به زودی آغاز خواهد شد. برخی نیز فیلم سینمایی «دینامیت» را به عنوان فیلم ماه رمضان اعلام کرده‌اند. گزارش‌های دیگر نیز از نوبت اکرانِ شلوغ عید فطر صحبت کرده‌اند. با توجه به برنامه‌های مطرح شده درباره فیلم‌های آینده سینماها، به نظر می‌رسد دوره زمانی مهم اکثر فیلم‌های در حال اکران در زمینه فروش (به‌جز فیلم «تگزاس ۲») سپری شده است. شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگیفروش کل (تا ۱۲ اردیبهشت)
۱تگزاس 2۲۲,۳۳۱,۳۴۷,۰۰۰۴,۹۲۲,۰۳۸,۰۰۰
۲متری شیش و نیم۶۱,۹۵۲,۹۲۱,۰۰۰۲۱,۹۳۱,۵۵۴,۰۰۰
۳چهار انگشت۶۹۰۱,۳۳۰,۰۰۰۹,۲۴۱,۴۶۵,۰۰۰
۴زندانی‌ها۶۴۹۲,۴۴۵,۰۰۰۳,۸۵۰,۷۴۰,۰۰۰
۵پیشونی سفید ۳۶۳۵۹,۸۷۱,۰۰۰۲,۳۷۹,۵۰۶,۰۰۰
۶ژن خوک۶۳۳۵,۴۱۴,۰۰۰۲,۷۳۵,۱۰۴,۰۰۰
۷غلامرضا تختی۶۲۱۹,۱۴۳,۰۰۰۱,۶۶۲,۰۴۵,۰۰۰
۸آشغال‌های دوست داشتنی۱۱۲۳,۰۴۶,۰۰۰۳,۷۵۲,۶۴۸,۰۰۰
۹هت تریک۱۱۲,۸۷۰,۰۰۰۱,۵۶۳,۱۸۳,۰۰۰
۱۰پارادایس۱۴۲,۶۳۱,۰۰۰۴,۵۲۷,۳۹۶,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده