نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۷

گزارش فروش سینمای ایران؛ ادامه صدرنشینی «متری شیش و نیم»

در گزارش فروش این هفته از ادامه صدرنشینی «متری شیش و نیم» گفته‌ایم و به آغاز قوی «تگزاس ۲» پرداخته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

سینمای ایران پس از یک هفته‌ی پرحاشیه، هفته‌ی آرامی را سپری کرد؛ هفته‌ای که در آن «متری شیش و نیم»، ساخته سعید روستایی به صدرنشینی خود ادامه داد. این فیلم سینمایی که در هفته گذشته ۱۷۴ سینما در اختیار داشت، به فروش هفتگی ۳ میلیارد و ۱۷ میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته جدید سعید روستایی که نوید محمدزاده و پیمان معادی را در اختیار دارد، هفته‌ی گذشته به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران تبدیل شده بود. «متری شیش و نیم» اکنون در حال تحکیم این عنوان است. این فیلم ایرانی تاکنون به فروش کلی ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است. واضح است که این فروش از هر فیلم غیرکمدی ایرانی دیگری در سینمای ایران بیشتر است. ساخته جدید روستایی نه تنها تماشاگران زیادی داشته، که نظر بسیاری از منتقدان را نیز به خود جلب کرده است.

متری شیش و نیم

رتبه دوم این هفته در اختیار تازه‌اکران «تگزاس ۲»، ساخته محمد اطیابی است. این فیلم سینمایی در اکران جایگزین فیلم پرفروش اما توقیف شده «رحمان ۱۴۰۰» شد. «تگزاس ۲» در این هفته ۸۷ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی در اولین هفته اکرانش ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان فروخت. «تگزاس ۲» که دنباله «تگزاس» است، با ترکیب بازیگرانی آشنا با قسمت اول جلوی دوربین رفته است. این فیلم سینمای که با زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی جلوی دوربین رفته است، می‌تواند به فروش بالایی دست پیدا کند. رتبه سوم این هفته به فیلم سینمایی «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی تعلق دارد. «چهار انگشت» در این هفته که پنجمین هفته اکرانش بود، ۱۶۱ سینما در اختیار داشت. ساخته جدید حامد محمدی که امیر جعفری و جواد عزتی را به عنوان بازیگر دارد در این هفته یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان فروخت. «چهار انگشت» حالا به فروش کلی ۸ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان رسیده است.

فیلم چهار انگشت

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «زندانی‌ها»، ساخته مسعود ده‌نمکی است. این فیلم سینمایی که هومن برق‌نورد و بهنام تشکر را به عنوان بازیگر دارد، در پنجمین هفته اکرانش ۱۱۹ سینما در اختیار داشت. این اثر در این هفته ششصد میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد ۳ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان دست پیدا کرد. رتبه پنجم نیز در اختیار فیلم سینمایی «ژن خوک»، ساخته سعید سهیلی است. این فیلم کمدی در هفته اخیر ۱۰۷ سینما داشت. «ژن خوک» در این هفته چهارصد و هشتاد میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد «ژن خوک» حالا به ۲ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان رسیده است. شما در ادامه می‌توانید فهرست دَه فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱متری شیش و نیم۵۳,۰۱۷,۸۳۳,۰۰۰
۲تگزاس 2۱۲,۴۳۰,۶۸۳,۰۰۰
۳ چهار انگشت ۵۱,۴۲۴,۴۱۶,۰۰۰
۴زندانی‌ها۵۶۰۰,۶۶۱,۰۰۰
۵ژن خوک۵۴۸۰,۱۶۵,۰۰۰
۶پیشونی سفید 3۵۳۰۷,۷۳۱,۰۰۰
۷غلامرضا تختی۵۲۸۹,۰۹۲,۰۰۰
۸ آشغال‌های دوست داشتنی ۱۰۴۷,۵۵۴,۰۰۰
۹ پارادایس ۱۳۱۰,۱۴۱,۰۰۰
۱۰هت تریک۱۰۵,۲۲۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده