// پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

جزییاتی از گیم‌ پلی و ویژگی‌های بازی Borderlands 3 منتشر شد

پس از انتشار اولین ویدیو از گیم‌پلی بازی مورد انتظار Borderlands 3، با زومجی همراه باشید تا از برخی از ویژگی‌های بازی مطلع شوید.

پس از انتشار اولین تریلر از گیم‌پلی بازی Borderlands 3 به عنوان یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌ها، این اثر توانسته طرفداران را مجددا به سمت خود فراخواند. در این تریلر که پیش‌تر نیز در زومجی تماشا کردید و همچنین اطلاعاتی که استودیو گیرباکس سافتور اعلام کرده، جزییات خوبی از بازی بیان شده است. در ابتدا باید بدانید که طبق گفته‌ی رندی پیچ فورد، سرپرست ارشد اجرایی و پاول سیج، یکی از کارگردانان بازی، هرآنچه که ما در تریلر گیم‌پلی بازی دیدیم، با موتور محبوب Unreal 4 ساخته شده، اما به گرافیک و سبک مخصوص مجموعه Borderlands وفادار بوده است.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، داستان این نسخه از بازی حول یک دولت یا فکشن جدید در پاندورا است که Children of the Vault نام دارد. این گروه یا در حقیقت فرقه‌ی مذهبی قرار است توسط Lilith, the Siren، شخصیتی که در نسخه‌ی قبلی بازی نیز بود، به‌همراه گروهش که Crimson Raiders نام دارند، مورد تفتیش و بررسی قرار بگیرند. یکی از قابلیت‌های گروه Vault Hunters این است که می‌توانند روی زمین سُر بخورند و روی لبه‌های دیوارها یا هر چیز مشابه‌ای نیز حرکت کنند.

Borderlands 3

این گروه همچنین دارای یک‌سری مکانیزم‌های جدید برای مبارزه نیز هستند. به عنوان مثال می‌توان گفت که سلاح‌های بازی برخی اوقات چندین حالت برای شلیک کردن برای شما فراهم می‌کنند؛ مانند سلاح دستی Vladof که می‌تواند در حالت‌های نیمه‌خودکار تعداد زیادی گلوله‌ی کوچک شلیک کند. یکی دیگر از موارد بازی این است که موانع و ابزاری که برای دفاع استفاده می‌شوند تخریب‌پذیر هستند و همچنین وسایلی مانند بشکه را می‌توان به سمت دیگران پرتاب کرد. تهدیدات محیطی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی هستند که هیجان آن را دوچندان می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به کشیده شدن نفت توسط آتش و رسانایی برق توسط آب اشاره کرد که می‌تواند باعث برق‌گرفتگی شود. شخصیت‌های غیرقابل‌بازی یا NPC نیز قابل احیا هستند.

در بخش داستانی بازی، شخصیت Amara با رئیس فرقه‌ی نام‌برده درگیر می‌شود. رئیس فرقه که Shiv نام دارد با گرفتن Claptrap شما را مجبور می‌کند که سپر به‌دست گرفته و به مبارزه‌ی تن‌به‌تن با او بپردازید. استودیو Gearbox Software همچنین قول داده که باس‌های بیشتر و قوی‌تری را به این بازی اضافه کند. پس از شکست خوردن Shiv، شخصیت Lilith ظاهر شده و می‌گوید که به‌دنبال کلیدی است که می‌تواند برای رفتن به جهان دیگر به وی کمک کند.

Borderlands 3

در این بین نگاهی نیز به درخت مهارت‌های شخصیت Amara می‌اندازیم که درست شبیه به نسخه‌های قبلی مجموعه بوردرلندز است. این درخت به سه شاخه‌‌ی مهارت تقسیم می‌شود. هر شخصیت می‌تواند یک شاخه‌ی مهارت اکشن انتخاب کند به‌غیر از شخصیت Zane که شاخه‌ی دومی نیز می‌تواند برای خود انتخاب کند. مهارت‌های Amara Phaseslam ،Phasegrasp و Phasecast هستند که وی می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

در مورد بخش همکاری چندنفره یا Co-Op نیز باید بدانید که هر بازیکن مجموعه لوت مخصوص به‌خود را دریافت می‌کند. همچنین یک ابزار ایجاد تعادل نیز برای بالا بردن سطح یا همان لول وجود دارد که به هرکسی به نسبت سطحی که در آن قرار دارد لوت می‌دهد. این ابزار Loot Instancing نام دارد. البته حالت کلاسیکی نیز تعبیه شده که می‌توانید با فعال کردن و غیرفعال کردن ابزار ذکر شده، بازی را همان سبک و سیاق قدیمی مجموعه تجربه کنید.

اگر بخواهیم شخصیت Zane را انتخاب کنید، می‌توانید از قابلیت ویژه‌ی او که Digiclone نام دارد استفاده کنید و یک کپی دیجیتال از خود ایجاد کنید. از دیگر قابلیت‌های وی می‌توان به احضار روبات خودکار موسوم به Sentinel و همچنین احضار سپر برای دفاع، اشاره کرد. درطول نمایشی که استودیو گیرباکس از بازی بوردرلندز 3 داشت، یک ویژگی جالب در مورد سلاح‌های دورانداختنی بازی به‌چشم می‌خورد. به‌طوری که وقتی آن‌ها را دور می‌اندازید، می‌شود به عنوان یک سلاح پرتابی از آن‌ها استفاده کرد و به دشمن ضربه زد.

Borderlands 3

در ادامه‌ی اجرای بازی توسط گیرباکس و در بخش Co-Op، وارد یکی از مراکز فرقه‌ی مذهبی شده و با یک باس به‌نام Mouthpiece روبرو می‌شویم. همان‌طور که از نامش نیز مشخص است سلاح اصلی او صوت است و وقتی که بازیکنان را شکست می‌دهد، یک سلاح منحصر‌به‌فرد دریافت می‌کند که امواج صوتی شلیک می‌کند.

در نهایت آخرین موردی که توسط گیرباکس به نمایش گذاشته شد، محل استقرار شما یا همان Sanctuary است. این محل که به شکل یک کشتی فضایی است، برای جابه‌جا شدن شما بین سیارات، حکم یک پایگاه سیار را دارد. در این مکان شما می‌توانید کارهای زیادی از جمله نمایش سلاح‌های موردعلاقه‌ی خود، بازیابی لوت‌های از دست رفته که پیش‌تر نتوانسته‌اید جمع‌آوری کنید، رفتن به کافه‌ی Moxxi، باز کردن صندوقچه، تجارت با شخصیت‌های Marcus و Crazy Earl و همچنین کارهای دیگری انجام دهید.

Borderlands 3

Borderlands 3

نمایش بازی Borderlands 3 در نهایت ما را به تماشای شهر Promethea که سراسر آن را چراغ‌های نئون تشکیل داده می‌برد که مرکز اصلی گروه اطلس است. در این نمایش و همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، دو بازیکن برخی از بخش‌های Co-Op بازی را به نمایش می‌گذارند که ترکیبی از انفجار، توانایی‌ها و جمع‌آوری لوت را در بازی نشان می‌دهد. یک شخصیت NPC جدید نیز به‌نام Lorelei وجود دارد که بازیکنان را راهنمایی کرده و بنا به گفته‌ی استودیو گیرباکس سافتور، در طول بازی خیلی به کمک شما خواهد آمد. بازی Borderlands 3 قرار است در تاریخ ۱۳ ماه سپتامبر (۲۲ شهریور ماه) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می‌شود.

نظرات خود را در رابطه با جزییات بازی با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده