// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

راک استار استودیو هندی Dhruva Interactive را خریداری کرد

قدیمی‌ترین شرکت بازی‌سازی هند، Dhruva Interactive، توسط شرکت راک استار به قیمت ۷.۹ میلیون دلار خریداری شد.

شرکت Dhruva Interactive که توسط راجش رائو (Rajesh Rao) در سال ۱۹۹۷ در بنگلور پایه گذاری شد، اولین شرکت بازی‌سازی در هند بود. این شرکت با یک گروه ۵ نفره کار خود را آغاز کرد و به شرکتی با بیش از ۳۰۰ کارمند با تخصص در تمامی جنبه‌های متفاوت هنر و طراحی تبدیل شد. این شرکت در ساخت بازی‌های موفقی مثل بازی Prey از استودیو Arkane، بازی Marvel's Spider-Man از استودیو Insomniac Games، بازی Sea of Thieves و Days Gone نیز همکاری کرده است.

با خریداری Dhruva توسط شرکت راک استار، این استودیو به زیرمجموعه‌ی استودیو Rockstar India که حدود ۵۰۰ کارمند دارد، منتقل می‌شود. رئیس استودیو Rockstar India، دنیل اسمیث (Daniel Smith) در این رابطه گفت:

Dhruva Interactive چندین دهه است که در صنعت بازی‌سازی هند پیشرو بوده است و ما از پیوستن آنان به خانواده Rockstar بسیار هیجان زده هستیم. اضافه شدن استودیو Dhruva به استودیو Rockstar India، توانایی‌های این استودیو را گسترش داده و اعتماد و اعتقاد ما را به جامعه توسعه محلی تقویت می‌کند.

رائو، مدیرعامل شرکت شرکت Dhruva Interactive، علاوه‌بر ابراز خوشحالی، سخنان دنیل اسمیث را تایید کرد و اضافه کرد:

استودیو Rockstar Games از رهبران بی‌قید و شرط نوآوری و خلاقیت در صنعت توسعه بازی‌های مدرن است. شرکت Dhruva Interactive با هدف ایجاد یک گروه توسعه بازی در سطح جهانی، در هند تأسیس شد. درنتیجه جابجایی تیم Dhruva به زیرمجوعه‌ی استودیو Rockstar Games، ثابت می‌کند که ما موفق به ایجاد یک تیم با استعداد شدیم که می‌تواند در ساخت بهترین بازی‌های جهان نقش داشته باشد و در عین حال به ایجاد یک جامعه‌ی در حال توسعه سازنده‌ی بازی محلی در هند کمک کند.

قبل از خرید Dhruva Interactive توسط راک استار، این شرکت توسط Starbreeze در سال ۲۰۱۶ خریداری شد. از بازی‌های شناخته شده‌ی استودیو Starbreeze می‌توان بازی‌های  The Darkness ،Brothers: A Tale of Two Sons ،Payday 2 و OVERKILL's The Walking Dead را نام برد.

به‌دنبال خرید این شرکت، تمامی پرو‌ژه‌هایی که استودیو Dhruva هم‌اکنون در حال کار روی آنها است، بدون تغییر و بدون دخالت ادامه خواهد یافت.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده