بازی موبایل آهنگتو اثری است که با خواننده‌های مختلف ایرانی همخوانی می‌کنید، در مسابقات هفتگی شرکت می‌کنید و درنهایت جوایزی را کسب می‌کنید. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

موسیقی جزو جدانشدنی انسان‌ها محسوب می‌شود. این هنر جذاب باعث می‌شود که انسان فضاهای شاد و غمگینی را به‌صورت صوتی تجربه کند و با شنیدن قطعات مورد علاقه خود، خاطرات گوناگونی را در ذهن خود مرور کند. علاقه به موسیقی باعث شده است که شیوه‌های مختلفی را برای اجرای موسیقی به کار ببرند. یکی از این شیوه‌ها که بسیار هم محبوب است، ابزار کارائوکه یا Karaoke است که مخاطبان با استفاده از میکروفون به‌صورت همزمان قطعات موسیقی را هم‌خوانی می‌کنند. کارائوکه دارای دو مدل است که در مدل اول مخاطب به‌صورت همزمان با خواننده اثر هم‌خوانی می‌کند. در مدل دوم فقط مخاطب روی قطعه موسیقی آوازخوانی می‌کند. با پیشرفت پلتفرم موبایل، این ابزار نیز وارد گوشی‌های موبایل شد و دو اپلیکیشن معروف Smule و Yokee برای مخاطبان هنر پنجم منتشر شده است که مخصوص آوازخوانی به‌صورت کارائوکه است. با این اوصاف، استودیو گروه آوای نو مدتی است بازی موبایلی به‌صورت ابزار کارائوکه منتشر کرده است که با استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفته است. بازی موبایل آهنگتو دارای قطعات معروف و محبوب خوانندگان مشهور کشورمان ایران است که بازیکن باید به‌صورت همزمان قطعات انتخابی خود را هم‌خوانی کند. در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید را مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

آهنگتو

آهنگتو

آهنگتو

آهنگ‌ها در بازی از تنوع بالایی برخوردار است که تمام سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد

بازی موبایل آهنگتو در سبک موسیقی ریتمی و کارائوکه است که هدف آن اجرا و همخوانی قطعات موسیقی توسط بازیکنان است. تعداد زیادی از قطعات معروف و محبوب خوانندگانی چون حامد همایون، محسن چاوشی، محسن ابراهیم‌زاده، سیروان خسروی، همایون شجریان و بهنام بانی در بازی وجود دارند. آهنگ‌های بازی دارای تنوع بالایی است که تمام سلیقه‌های مخاطبان موسیقی را در بر گرفته است. شایان ذکر است، سازندگان از خوانندگان و آهنگسازانی که دارای مجوز از وزارت ارشاد اسلامی هستند، در بازی آهنگتو استفاده کرده‌اند. روند بازی اینگونه است که بازیکن پس از انتخاب قطعه مورد نظر خود، وارد بخش آوازخوانی بازی می‌شود. متن ترانه قطعه مورد نظر در صفحه‌نمایش موبایل ظاهر می‌شود و بازیکن باید مانند خواننده قطعه، ترانه را با صدای رسا اجرا کند. بازیکن با خوانش درست ترانه، امتیازاتی کسب می‌کند که به مرور ستار‌ه‌هایی برای بازیکن در نظر گرفته می‌شود. نحوه خوانش و میزان بلندی و کمی صدا در امتیازگیری آهنگ تأثیرگذار است. بازیکن باید تن صدای خود را با آهنگ مورد نظر تنظیم کند تا بتواند آهنگ مورد نظر را بدون اشکال هم‌خوانی کند. با جمع‌آوری ستاره‌های کسب شده، بازیکن مقداری نُت، واحد پول داخل بازی دریافت می‌کند. قطعات موسیقی داخل بازی Ahangeto هرکدام دارای درجه سختی‌های گوناگونی است. به‌عنوان مثال قطعه «آرایش غلیظ» همایون شجریان جزو سخت‌ترین قطعاتی است که بازیکن باید همانند این خواننده نابغه و خوش‌صدا، این قطعه دشوار را آوازخوانی کند. تعدادی آهنگ به‌صورت رایگان در اختیار بازیکن قرار دارد؛ اما برای خواندن باقی آهنگ‌ها، بازیکن باید مبلغ ۲۰۰ نت برای هر قطعه پرداخت کند که کمی گران به نظر می‌رسد. دلیل گرانی قطعه به این خاطر است که میزان نت دریافتی بازیکن در هر قطعه رایگان ۱۵ الی ۲۰ نت است. بازیکن باید حتما در قطعات اجرایی ستاره دریافت کند تا بتواند نت جمع‌آوری کند. مقدار کم نت دریافتی موجب شده است که بازیکن ازطریق فروشگاه بازی با پول واقعی نت خریداری کند تا بتواند آهنگ‌های مورد نظر خود را بخرد و استفاده کند. در غیر این‌صورت، بازیکن باید ستاره جمع کند یا با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی، به‌صورت قطره‌ای نت جمع‌آوری کند که زمان زیادی می‌برد.

آهنگتو

آهنگتو

آهنگتو

آهنگ‌های قابل خرید بازی، گران هستند و بازیکن نیاز به خرید نُت از فروشگاه دارد

نکته جذاب و هیجان‌انگیز بازی آنلاین آهنگتو، بخش خوانش ترانه‌ها است. نوع خوانش بازیکن باعث می‌شود که لحظات خنده‌دار و بامزه‌ای ایجاد شود. این هیجان خوانندگی باعث شده است که جذابیت این بازی به‌صورت دورهمی دوچندان شود. جالب است بدانید که بازی دارای قابلیت ضبط صدای بازیکن را دارد و بازیکن با ضبط صدای خود روی موسیقی، می‌تواند اثر خود را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد. همچنین، سازندگان برخی موسیقی‌ها را به‌صورت بی‌کلام در دسترس قرار داده‌اند تا میزان تسلط بازیکنان را محک بزنند. این نوع آهنگ‌ها یکی از چالشی‌ترین قطعات برای بازیکنان محسوب می‌شود. ابزار کارائوکه معمولا قطعات موسیقی را به‌صورت کامل اجرا می‌کند و بازیکن آن آهنگ را به‌صورت کامل همخوانی می‌کند. اما در بازی آهنگتو بخش اولیه موسیقی یا به‌صورت دقیق‌تر، یک دقیقه ابتدایی آهنگ را پخش می‌کند. این اتفاق باعث شده است که حس و حال خوانندگی کامل قطعه از بازیکن گرفته شود. زمانی‌که بازیکن برای خواندن ادامه موسیقی به اصطلاح گرم می‌شود، آهنگ مورد نظر به پایان می‌رسد و به بخش امتیازات می‌رود. این تصور وجود دارد که با خرید آهنگ‌های جدید، قطعه کامل در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد اما اینچنین موردی وجود ندارد و همانند آهنگ‌های رایگان، قطعات خریداری شده نیز نصفه هستند. درست است که این بازی به خاطر رایگان بودنش، دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است اما بازی آهنگتو وابسته به این سیستم است و بازیکنان برای هم‌خوانی قطعات بیشتر، باید به فروشگاه مراجعه کنند. گران بودن آهنگ‌ها زمانی بیشتر به چشم می‌آید که با خرید آهنگ‌، یک قطعه نصفه در دسترس قرار می‌گیرد که مدت زمانی حدودا یک دقیقه‌ای از آهنگ است. با این اوصاف، پرداخت ۲۰۰ نت برای یک آهنگ نصفه و نیمه هیچ توجیهی برای گران بودن قطعات موسیقی ندارد.

آهنگتو

آهنگتو

آهنگتو

تنظیم تن صدا برای امتیازگیری بسیار مهم و کاربردی است

بازی آهنگتو مسابقات هفتگی را نیز برگزار می‌کند؛ نحوه مسابقات به این صورت است که بازیکن ابتدا در بخش استیج تمرینی مسابقه، باید آهنگ‌هایی را اجرا کند تا برای استیج حرفه‌ای آماده شود. هر دو ساعت، ۱۰ نفر از بازیکنان یک تیکت شرکت در استیج حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد. در استیج حرفه‌ای بازیکنان آهنگ‌هایی را به‌صورت میکس اجرا می‌کنند و پس از کسب امتیازات اجرا، در فهرست رتبه‌بندی نهایی قرار می‌گیرند. در پایان مسابقات، نفرات اول تا بیستم مسابقات جوایز مختلف و نفیسی را دریافت خواهند کرد. مسابقات بازی آهنگتو چالش‌برانگیز و جذاب هستند که می‌تواند ساعات مهیجی را برای بازیکنان ایجاد کند. شایان ذکر است، رابط کاربری و فضای داخلی بازی آهنگتو نیز ساده و زیبا است. رنگ‌بندی منوها و عکس‌های خوانندگان با کیفیت و خوب هستند. بر این اساس بازیکن به آسانی با محیط بازی آشنا می‌شود و خیلی سریع وارد بخش آهنگ‌های بازی می‌شود.

بازی موبایل آهنگتو اثری است که می‌تواند بازیکنان را مدت‌ها سرگرم کند و لحظات شادی را برای خود و دیگران ایجاد کند. نبود این نوع سبک از بازی‌ها در آثار ایرانی احساس می‌شد که با همت و تلاش گروه آوای هنر این کاستی جبران شده است. امید است که آرشیو آهنگ‌های این بازی بیش‌ازپیش شود و سازندگان تجدید نظری برای سیستم خرید درون برنامه‌ای و قیمت‌گذاری‌های داخل بازی داشته باشند.

این بازی در سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.

دانلود بازی آهنگتو

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی

آهنگتو

بازی موبایل آهنگتو اثری است که می‌تواند لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان ایجاد کند. وجود آهنگ‌های معروف و محبوب خوانندگان ایرانی باعث شده است که بازیکن بسته به سلیقه خود آهنگ‌های مورد علاقه خود را هم‌خوانی کند. گرانی آهنگ‌های قابل خرید و سیستم خرید درون برنامه‌ای بازی موجب شده است که بازیکن هزینه زیادی برای خرید آهنگ‌ها بکند. با این اوصاف تجربه این بازی خالی از لطف نیست و به طور حتم بازیکنان از انجام آن لذت خواهند برد.
سجاد پاک آیین

8

نقاط قوت

  • - آهنگ‌های متنوع و محبوب
  • - حضور خوانندگان مشهور ایرانی
  • - رابط کاربری ساده
  • - مسابقات هفتگی بازی
  • - درجه‌ سختی منطقی قطعات موسیقی

نقاط ضعف

  • - اجرای نصفه آهنگ‌های موسیقی
  • - گرانی آهنگ‌های قابل خرید بازی
  • - وابستگی بازی به سیستم خرید درون برنامه‌ای
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده