// شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

جنیفر لیم تدوینگر فیلم جدید کریستوفر نولان خواهد بود

به سبب حضور تدوین‌گر همیشگی کریستوفر نولان در پروسه‌ی ساخت فیلم 1917 به کارگردانی سم مندس، کارگردان فیلم Interstellar برای اثر تازه‌اش، جنیفر لیمِ خوش‌سابقه را استخدام کرده است.

همکاری طولانی‌مدت لی اسمیتِ استرالیایی‌تبار به‌عنوان تدوین‌گر اصلی فیلم‌های نولان در هفت پروژه‌ی اخیر این کارگردان بریتانیایی (از Batman Begins تا Dunkirk) که در سال ۲۰۱۸ منجر به کسب جایزه‌ی بهترین تدوین‌گر سال از انجمن تدوین‌گران آمریکا و آکادمی اسکار توسط وی هم شد، آن‌قدر برای همگان آشنا به نظر می‌رسید که تقریبا تصور دیدن فیلمی از نولان بدون قرار گرفتن نام اسمیت در مقابل تدوین‌گر اصلی نیز غیرممکن بود. اما از آن‌جایی که او درگیر فیلمی حماسی و مرتبط با حوادث جنگ جهانی اول شده است و فرصت مناسب برای کار روی جدیدترین ساخته‌ی خالق «تلقین» (Inception) را ندارد، کریس نولان به سراغ شخص مطمئن دیگری رفته است که وی نیز کارنامه‌ی تدوین‌گری مثال‌زدنی و هیجان‌انگیزی را یدک می‌کشد.

جنیفر لیم با سابقه‌ی حضور در تیم تدوین فیلم The Lovely Bones به کارگردانی پیتر جکسون و فعالیت به‌عنوان ادیتور اصلی آثاری چون Frances Ha، «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea) و فیلم ترسناک و تحسین‌شده‌ی Hereditary، بدون شک گزینه‌ی خوبی برای تدوین این فیلم جدید با بازی اشخاصی مانند الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشینگتن خواهد بود.

نقد فیلم Hereditary

لیم در کارنامه‌ی هنری خود سابقه‌ی بردن جوایز معتبری مانند BAFTA را هم داشته است و با حضور در جایگاه ادیتور فیلم جدید نولان که جمعه، ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ میلادی) اکران خواهد شد، برای اولین‌بار وارد پروژه‌ای با بودجه‌ی مالی و ابعاد تولیدی عظیم در حد و اندازه‌ی یک بلاک‌باستر تمام‌عیار می‌شود؛ فیلمی که ما همچنان اطلاعات خاصی درباره‌اش نداریم و فقط از میزان باورنکردنی و خلاقانه بودنش شنیده‌ایم. همان اثری که مطابق گفته‌های برخی منابع، باید هنگام دیدنش انتظار تماشای قصه‌ای دیوانه‌وار به سبک Inception و صد البته ماجراجویانه را که در مکان‌هایی متفاوت جریان می‌یابد و باز هم با «زمان» بازی‌های خاص خودش را خواهد کرد، داشته باشید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده