بازی موبایل Card Crusade اثری است که توانسته چالش‌های گوناگونی را برای بازیکنان ایجاد کند، اما ایراداتی در آن وجود دارد که باعث شده نتوانیم بازی بی‌نقصی را تجربه کنیم. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های کارتی یکی از سبک‌های محبوب بازیکنان است که این محبوبیت باعث شده است شاهد انتشار بازی‌های خلاقانه و جدیدی در پلتفرم‌های موبایلی باشیم. در سال گذشته، بازی موبایل Meteorfall: Journeys منتشر شد که مورد توجه منتقدین و بازیکنان قرار گرفت. این اتفاق باعث شد استودیوهای مختلفی دست به توسعه بازی‌های کارتی جدیدی بزنند. در این میان، استودیو Pollywog Games بازی جدیدی را توسعه داده است که سبک آن Deck Building است. این سبک زیرمجموعه‌ای از سبک بازی‌های کارتی است که این استودیو از المان‌هایی از سبک روگ‌لایک (Roguelike) نیز در بازی خود استفاده کرده است. بازی موبایل Card Crusade اثری است جذاب و چالش‌برانگیز که تجربه جدیدی را برای بازیکن فراهم کرده است. با بررسی این بازی اندروید و آیفون همراه زومجی باشید تا نگاهی به این اثر بیندازیم.

بازی در ۱۰ طبقه در جریان است که طبقات به مرور سخت‌تر می‌شوند

بازی Card Crusade درباره شوالیه‌ها و جنگجویانی است که وارد نبرد با هیولاها و جادوگرانی می‌شوند تا به مقام ویژه Card Crusade برسند. روند بازی به اینگونه است که بازیکن با انتخاب شوالیه مورد نظر خود، وارد محیطی تاریک در یک قلعه مخوف می‌شود و باید با جمع‌آوری کارت‌ها و آیتم‌های مختلف با موجودات و انسان‌های مختلفی مبارزه کند. این قلعه مخوف دارای ۱۰ طبقه است که بازیکن به مرور به طبقه‌های پایین‌تر می‌رود تا به باس نهایی بازی برسد. بازیکن هرچه به طبقات پایین‌تر می‌رود، درجه سختی مرحله بیشتر می‌شود و با دشمنان چالش‌برانگیز و دشوارتری روبه‌رو خواهد شد. نکته جالبی که در مورد محیط بازی وجود دارد، این است که طبقات بازی دارای نقشه از پیش تعیین شده‌ای نیست و کاربر با هربار ورود به محیط بازی، با محیط جدیدی روبه‌رو می‌شود. همچنین، بازیکن برای رفتن به طبقه پایین‌تر باید پله مورد نظر را پیدا کند و وارد طبقه بعدی بازی شود. آخرین طبقه بازی که در آن باس نهایی بازی قرار دارد، چالش‌برانگیزترین بخش بازی است که بازیکن باید با مدیریت درست کارت‌های خود، به مبارزه و شکست دادن باس‌ نهایی بپردازد.

نحوه مبارزه با دشمنان بدین‌گونه است که بازیکن وارد یک بخش جدید می‌شود که دشمنان روبه‌روی بازیکن قرار می‌گیرند و به صورت نوبتی با همدیگر مبارزه می‌کنند. کاربر در بخش مبارزات، دسته کارتی به همراه دارد که بسته به میزان قدرت‌ها و نوع کارت‌ها به دشمنان حمله یا دفاع می‌کند. بازیکن هر نوبت تعداد ۴ انرژی دارد که انرژی‌ها به مرور و با ارتقای سطح بازیکن، بیشتر خواهد شد. هر کارت دارای یک میزان انرژی است که با استفاده از آن‌ها، انرژی نوبتی بازیکن کم خواهد شد. کارت‌ها بسیار متنوع هستند و کاربر باید استراتژی خود را به گونه‌ای پیاده‌سازی کند که از میزان سلامتی او کم نشود. مدیریت کارت‌ها و جان بازیکن دو رکن اصلی ادامه دادن بازی است؛ به طوریکه، کاربر اگر نتواند میزان سلامتی خود را مدیریت کند، در ادامه بازی به مشکل بر می‌خورد. همچنین، بازیکن در طول گشت‌ و گذار در طبقات، کارت‌های جدید و قوی‌تری پیدا خواهد کرد که می‌تواند برای ادامه پیشروی او کمک‌کننده باشد. لازم به ذکر است که هرزمان که بازیکن نوار سلامتی‌اش صفر شود، بازی تمام می‌شود و او باید بازی را از نو شروع کند.

Card Crusade

Card Crusade

Card Crusade

موسیقی متن بازی تند و تیز است که شنیدن آن کمی آزاردهنده است

موردی که به گیم‌پلی بخش مبارزه بازی آیفون Card Crusade لطمه وارد کرده است، این است که میزان قدرت حمله و تعداد حملات بازیکن و دشمنان نامتعادل است. به طور مثال، در بعضی از اتاق‌های محیط بازی، تعداد پنج هیولا وجود دارد و هنگام مبارزه با آن‌ها بازیکن در هر نوبت خود حداکثر دو ضربه می‌تواند به دشمن وارد کند. اما از این سو، دشمن پنج‌نفره تعداد پنج دفعه می‌تواند به بازیکن حمله کند. این اتفاق باعث شده است که بازیکن نتواند استراتژی حمله و دفاع خود را به خوبی پیاده‌سازی کند و بعضی اوقات باعث می‌شود خیلی زود کشته شود. این مورد در طبقات پایین‌تر بدتر نیز می‌شود و بازیکن با مشکلی جدی روبه‌رو خواهد شد. همچنین، بعضی از آیتم‌هایی که در فروشگاه قرار دارند، قیمت بالایی دارند که باعث شده است بازیکن نتواند آن‌ها را خریداری کند. این مورد در طبقات اولیه بیشتر به چشم می‌آید؛ به این دلیل که بازیکن سکه‌های کمتری را جمع‌آوری کرده است و سکه کافی را برای خریداری آیتم‌ها ندارد. اما در مجموع، بازی Card Crusade توانسته است گیم‌پلی روان و جذابی را ارائه دهد.

Card Crusade

Card Crusade

Card Crusade

مدیریت نوار سلامتی و کارت‌های بازی، دو رکن اصلی در پیشبرد بهتر بازی است

استودیو Pollywog Games برای ساخت بازی موبایل Card Crusade از موتور بازی‌سازی Unity استفاده کرده است. گرافیک بازی به صورت پیکسلی و ۸ بیتی طراحی شده است که یادآور دوران بازی‌های کنسول NES است. محیط و شخصیت‌های اثر به خوبی طراحی شده است و بازیکن از تماشای فضای داخل این اثر لذت می‌برد. موسیقی بازی سبکی ۸ بیتی دارد که به شدت تیز و اذیت‌کننده است؛ به طوری که مجبور می‌شویم صدای بازی را کم کنیم تا موسیقی آزاردهنده آن را گوش ندهیم. در میانه اجرای قطعه موسیقی به کار رفته در اثر، موسیقی حالتی کشدار پیدا می‌کند که باعث می‌شود کمی از شنیدن آن کلافه شویم. صداهای بازی به خوبی صداگذاری و اجرا شده است. به جز بخش موسیقی، سازندگان در دیگر بخش‌های فنی بازی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

استودیو Pollywog Games در بازی موبایل Card Crusade تلاش کرده است فضای جدید و چالش‌برانگیزی را برای بازیکن به وجود بیاورد. آن‌ها توانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند. با اینکه مشکلاتی در این بازی وجود دارد، اما این مشکلات آنقدر بزرگ نیستند که به تجربه کلی بازی لطمه بزنند. امید است که این استودیو در آثار بعدی خود، این رویه خلاقانه را با ایرادات کمتری پیش ببرد و شاهد بازی‌های جذاب‌تری از این استودیو باشیم.


منبع زومجی

Card Crusade

بازی موبایل Card Crusade یک بازی کارتی جذاب و چالش‌برانگیز است که می‌تواند تجربه جدیدی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. وجود باس‌ها و دشمنان در بازی و مدیریت درست بازیکنان در استفاده از کارت‌ها باعث شده است بازیکن از تجربه این بازی لذت ببرد. این بازی ایراداتی چون موسیقی تیز و آزاردهنده و قدرت نامتعادل بعضی از دشمنان دارد، اما با این اوصاف شما از تجربه این بازی پشیمان نخواهید شد.
سجاد پاک آیین

7.5

نقاط قوت

  • + طراحی محیط بازی
  • + گرافیک پیکسلی زیبا
  • + گیم‌پلی و کارت‌های متنوع
  • + باس‌ها و موجودات چالش‌برانگیز

نقاط ضعف

  • - موسیقی تند و تیز بازی
  • - قدرت نامتعادل بعضی دشمنان
  • - نوبت کم بازیکن برای مبارزه با دشمنان
  • - قیمت بالای بعضی از آیتم‌های قابل خرید
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده