نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶

بازی بعدی خالق PUBG در سبک بتل رویال نخواهد بود

اثر بعدی برندان گرین نه PUBG 2 خواهد بود و نه بازی‌ای به سبک بتل رویال؛ بلکه او روی پروژه متفاوتی کار می‌کند.

این روزها سبک بتل رویال را در هر گوشه و کناری می‌بینیم و صنعت بازی پُر از آثاری به این شکل و شمایل شده است؛ سبکی که علاوه بر بازی‌هایی چون پابجی (PUBG) و فورتنایت (Fortnite)، وارد بازی‌هایی مانند Battlefield V و Call of Duty: Black Ops 4 هم شده و حتی اثر معروفی مثل تتریس هم با Tetris 99 به استقبال آن رفته است. در این میان به نظر می‌رسد برندان گرین به‌عنوان کسی که بیشترین نقش را در محبوبیت بتل رویال داشته، از آن خسته شده است و قصد حرکت به سمت تجربه‌های جدیدی را دارد.

گرین که مدتی قبل از سمت خود در پابجی کورپ (PUBG Corp) یعنی نظارت روی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds کناره‌گیری کرده و از پروژه‌های جدیدی سخن گفته بود، اکنون صحبت‌های تازه‌ای در این زمینه کرده است. او در گفتگویی با GamesIndustry به خسته شدن خود از بتل رویال اشاره می‌کند و می‌گوید:

من واقعاً تمایلی به ساختن PUBG 2 ندارم. بازی بعدی من در سبک بتل رویال نخواهد بود و زمان آن رسیده است که به سراغ چیز جدیدی بروم.

فکر می‌کنم با این بازی موفق شدم راه جالبی برای بازیکن‌ها ایجاد کنم که همدیگر را بکشند، ولی الان دوست دارم تجربه‌های متفاوتی را امتحان کنم.

هنوز مشخص نیست که گرین دقیقاً به سراغ چه نوع پروژه‌ای خواهد رفت ولی مدیرعامل اجرایی پابجی کورپ، چانگ هان کیم امکانات خوبی را در قالب یک تیم جدید در محل کار جدیدی واقع در آمستردام به او داده و از گرین درخواست کرده است این ایده‌ها را به چیزی تبدیل کند که قابل بازی کردن باشند.

خودم هم هنوز نمی‌دانم که دقیقاً چه کار خواهم کرد و بنابراین نمی‌توانم جزییات زیادی از ایده‌های خود به شما بدهم، ولی دوست دارم باز هم تجربه‌ای آنلاین را دنبال کنم و به سراغ راه‌هایی برای ارتباط و وصل کردن مردم با یکدیگر بروم که تا امروز مشابه آن دیده نشده است.

گرین که همچنان به‌عنوان مشاور روی پابجی نظارت خواهد داشت، با لقب پدر سبک بتل رویال شناخته می‌شود؛ کسی که توانست با طراحی و کارگردانی پابجی و پیش از آن کار روی بازی H1Z1 نشان دهد موفقیت در دو پروژه پشت سر هم شاید سخت باشد، ولی غیرممکن نیست. به نظر می‌رسد او برای ساخت پروژه جدید خود خیلی تحت فشار نیست و زمان زیادی برای تولید این بازی خواهد داشت:

در اینجا ضرب‌الاجلی برای تولید پروژه جدید نداریم و می‌توانیم مدت‌ها روی ایده‌های مربوط به آن کار کنیم. با توجه به اوضاع این صنعت و دشواری‌های تولید بازی‌های ویدیویی، خیلی خوش‌شانس هستیم که چنین موقعیتی داریم و می‌توانیم با خیالی آسوده به فکر پروژه جدید خود باشیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده