نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

شایعه: نسخه کوچکتر نینتندو سوییچ در پاییز امسال عرضه می‌شود

با توجه به گزارشی که اخیراً از سوی وب‌سایت Nikkei منتشر شده است، نسخه‌ای کوچک‌‌تر و ارزان‌تر از کنسول نینتندو سوییچ در پاییز امسال روانه‌ی بازارها می‌شود. 

به نظر می رسد که شایعات گذشته و گزارش‌های اخیر درباره‌ی عرضه‌ی دو مدل متفاوت از کنسول نینتندو سوییچ در پاییز امسال، دارند به حقیقت می‌پیوندند. این شایعات از آنجایی بیش‌ازپیش قوت می‌گیرند که وب‌سایت Nikkei نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرد که نسخه‌ی کوچک‌تری از این کنسول قرار است پاییز امسال عرضه شود. علاوه بر این،‌ شرکت نینتندو (Nintendo) قصد دارد تا مدل متفاوت دیگری هم از این کنسول طراحی کند که هنوز اطلاعات چندانی درباره‌ی آن در دسترس نیست و فعلاً در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برد (بااین‌حال، یک مدل «پرو» و لزوماً ارتقایافته نخواهد بود). 

با نظر به این گزارش، مدل کوچک و ارزان‌تر نینتندو سوییچ قرار است مدلی پرتابل‌تر از گذشته باشد. اما کاربرها همچنان می‌توانند به‌وسیله‌ی داک، این کنسول را به تلویزیون متصل کنند. اگر فرض بر صحت این شایعات باشد، این‌که نینتندو بخواهد مدلی مقرون به صرفه‌تر از این کنسول تولید کند، مورد عجیبی نیست. قبلاً نیز مدل ارزان‌تر کنسول نینتندو 3DS به نام نینتندو 2DS ساخته شده بود. 

درباره‌ی نسخه‌ی نسل بعدی نینتندو سوییچ هم اطلاعات واضح و زیادی از این گزارش به دست نمی‌آید، اما می‌دانیم که این شرکت تعدادی بهبود و اضافات را که شامل «قابلیت اجرا، بهبود عملکردهای بصری و تغییرات سیستم عامل» می‌شود آزمایش کرده است. به نظر می‌رسد که توسعه‌ی آن در مراحل مفهومی و ذهنی باقی مانده است و هنوز هیچ رهبری مشخصی روی این پروژه نیست. 

اطلاعات منتشرشده از گزارش نام‌برده به همین‌جا ختم نمی‌شود. پروژه‌ی «بهبود کیفیت زندگی» که سال‌ها قبل به دست ساتورو ایواتا (Satoru Iwata)، رئیس فقید نینتندو، معرفی شد و قرار بود تا خواب بازیکن را کنترل کند و کیفیت آن را افزایش دهد، لغو شده است. با این‌که بعضی افراد در این شرکت می‌خواستند تا توسعه‌ی آن ادامه پیدا کند، اما بقیه‌ی اعضا احساس می‌کردند این یک پروژه‌ی «نینتندویی» نبوده و چیزی نیست که بازیکن‌ها از سازندگان سری بازی‌های ماریو انتظار داشته باشند. 

Nintendo Switch

اولین باری نیست که نینتندو توسعه‌ی چنین پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای را لغو کرده است. حدود یک دهه پیش هم ایواتا در مراسم E3 از وسیله‌ای به نام Wii Vitality Sensor رونمایی کرد که بازیکن با استفاده از آن می‌توانست خود را آرام کند و ضربان قلب خود را ببیند و به‌طورکلی، وضعیت بدن خود را هنگام بازی کردن ارزیابی کند. بااین‌حال‌، این وسیله هم برای سال‌ها به سکوت خبری رفت و به سرنوشت پروژه‌ی بهبود کیفیت زندگی دچار شد. 

اگر گزارش‌ها حقیقت داشت باشند و نینتندو مدل ارزان و کوچک‌تر نینتندو سوییچ را در پاییز امسال عرضه کند، مصادف می‌شود با عرضه در جمعه سیاه و فصل تعطیلات. در همین بحبوحه نیز مایکروسافت (Microsoft)، شرکت رقیب نینتندو، به‌تازگی از کنسول بدون دیسک درایو ایکس‌باکس وان اس با قیمت ۲۵۰ دلاری رونمایی کرد که اردیبهشت امسال قرار است عرضه شود. احتمال می‌رود تا در مراسم E3 2019 نینتندو به‌طور رسمی از مدل‌های جدید کنسول خود رونمایی کند. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده