نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۸

مدیرعامل Gearbox: تروی بیکر خودش نقش شخصیت Rhys در بازی Borderlands 3 را رد کرده است

چندی پیش تروی بیکر به خاطر استفاده از صداپیشه‌ای متفاوت برای شخصیت ریس در بازی Borderlands 3 به Gearbox اعتراض کرد. حال مدیر عامل این استودیو می‌گوید که بیکر خودش نقش این شخصیت را رد کرده است!

در روزهای اخیر، جنجال‌های زیادی پیرامون بازی موردانتظار Borderlands 3 شکل گرفته است؛ از انحصاری شدن این بازی برای فروشگاه اپیک گیمز و در دسترس نبودن آن به مدت شش ماه روی پلتفرم استیم گرفته تا بمب‌باران نقدهای دو بازی قبلی این مجموعه در صفحه‌ی استیم توسط کاربران. جدیدترین خبر جنجالی درباره‌ی این بازی اعتراض تروی بیکر، صداپیشه‌ی محبوب صنعت بازی‌های ویدیویی به استودیوی سازنده‌ی این بازی بابت استفاده از شخصی دیگر برای صداپیشگی شخصیت ریس (Rhys) بود. حالا رئیس استودیوی Gearbox یعنی رندی پیچفورد، اعلام کرده که تروی بیکر خودش این نقش را رد کرده و نخواسته به جای ریس صحبت کند.

چند روز پیش بود که یکی از کاربران ردیت از ناراحتی تروی بیکر در مورد صداپیشه‌ی شخصیت ریس در بازی بوردرلندز 3 خبر داد. بیکر خطاب به استودیو گیرباکس گفته بود اگر آن‌ها می‌خواهند شخصیت‌های بازی Tales from the Borderlands، ساخته‌ی استودیو تل تیل را به بازی Borderlands 3 بیاورند، باید از کسانی استفاده کنند که ریشه‌های این شخصیت‌ها را خلق کرده‌اند و استفاده از اشخاص جدید برای صداپیشگی آن‌ها، از نظر طرفداران کار درستی نیست. در حالی که تروی بیکر سعی کرده تقصیرات را گردن گیرباکس بیندازد، مدیرعامل این کمپانی گفته که این تصمیم خود بیکر بوده که نقش ریس را نپذیرد و برای صداپیشگی وی باز نگردد.

مدیر عامل گیرباکس، رندی پیچفورد به تازگی در جواب یکی از طرفداران بازی در توییتر که پرسیده بود چرا تروی بیکر قرار نیست برای صداپیشگی شخصیت ریس به Borderlands 3 باز گردد گفته:

می‌توانید از خود تروی بپرسید. کارگردان صدا به من گفت که او خودش این نقش را رد کرده است.

او در ادامه‌ی توییتش به این مسئله اشاره می‌کند که تصور نمی‌کند با توجه به محتوای بسیار زیاد و شخصیت‌های متعدد بازی، این مسئله در بازی اهمیت چندان زیادی داشته باشد. به گفته‌ی او:

خوشبختانه با توجه به نحوه‌ی پدیدار شدن ریس در بازی، من فکر نمی‌کنم این مسئله اصلا و ابدا اهمیتی داشته باشد. وقتی که بازی منتشر شود، شما خودتان این را خواهید فهمید. [البته] آن موقع ممکن است در این باره با من مخالف یا موافق باشید.

با وجود این دو بیانیه‌ی ضد و نقیض، در نهایت ابهام بزرگی باقی می‌ماند و مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که تروی بیکر نتوانسته برای گویندگی در نقش ریس ظاهر شود. ممکن است همه‌ی این مسائل صرفا یک سوءتفاهم بوده باشد؛ در غیر این صورت باید دید ادعای کدام‌یک از طرفین اشتباه است. با توجه به گفته‌ی رندی پیچفورد و اشاره‌ی او به «نحوه‌ی ظاهر شدن ریس در بازی» طرفداران بازی صرفا یک تئوری در ذهن دارند و آن این است که با توجه به امکان انتخاب گزینه‌ی «سکوت» در بازی Tales from the Borderlands، احتمال دارد در بازی جدید نیز شاهد نسخه‌ای ساکت و کم‌حرف از شخصیت ریس باشیم. در این صورت حرف‌های رندی پیچفورد هم معنا پیدا می‌کنند.

در هر صورت باید منتظر پاسخ تروی بیکر به گفته‌های پیچفورد بمانیم و ببینیم بالاخره آیا آن‌ها پیشنهاد صداپیشگی ریس را به او داده‌اند یا نه.

بازی Borderlands 3 قرار است در تاریخ سیزدهم سپتامبر سال جاری مصادف با بیست و دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ راهی بازار شود. این بازی برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی توسعه داده می‌شود و در زمان انتشار به مدت شش ماه در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.

نظر شما درباره‌ی ماجرای صداپیشه‌ی شخصیت ریس در بازی Borderlands 3 چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده