نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴

تروی بیکر در بازی Borderlands 3 صداپیشه شخصیت Rhys نیست

به تازگی مشخص شده که تروی بیکر، گوینده‌ی محبوب صنعت بازی‌های ویدیویی قرار نیست برای صداپیشگی شخصیت Rhys در بازی Borderlands 3 بازگردد. او در بازی Tales from the Borderlands صداپیشه‌ی این شخصیت بود.

شکی نیست که تروی بیکر هم‌اکنون یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین صداپیشه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است و توانسته در بازی‌های مختلفی نقش‌های خاطره‌انگیز و تاثیرگذاری را اجرا کند. او صداپیشه‌ی شخصیت جول در بازی The Last of Us و همچنین گوینده‌ی شخصیت بوکر در بازی Bioshock Infinite است و در ده‌ها بازی دیگر نیز نقش‌آفرینی اثرگذاری داشته.

تروی بیکر با استودیوی Telltale Games نیز همکاری خوبی داشت و صداپیشگی بسیاری از کاراکترهای بازی‌های تل تیل را بر عهده داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شخصیت «ریس» از بازی تحسین‌شده‌ی Tales from the Borderlands اشاره کرد. این بازی یکی از محبوب‌ترین و پر افتخارترین بازی‌هایی است که توسط تل تیل خلق شده و شخصیت ریس که یکی از دو شخصیت اصلی آن بازی بود، به تازگی در تریلر معرفی بازی مورد انتظار Borderlands 3 نیز ظاهر شده است. حضور این شخصیت در بازی باعث شده طرفداران خواهان بازگشت تروی بیکر برای صداپیشگی او باشند اما متاسفانه اینطور نیست.

به گزارش یکی از کاربران ردیت، تروی بیکر برای صداگذاری شخصیت ریس بازنخواهد گشت. او در نمایشگاه سوپانوا در شهر ملبورن موفق شد تروی بیکر را ببیند و از او بپرسد که آیا او به جای شخصیت ریس در Borderlands 3 صحبت می‌کند یا نه. بیکر در پاسخ گفت: «متاسفم که این را می‌گویم اما من به جای او صحبت نمی‌کنم.»

او سپس این مسئله را مشخص کرد که این وضعیت قابل تغییر بود و او می‌توانست صداپیشگی ریس را برعهده بگیرد اما زمانی که «آن تریلر حماسی» را دید و فهمید شخص دیگری به جای ریس صحبت می‌کند و سازندگان بازی اصلا اهمیتی به این موضوع نداده‌اند اندکی ناامید شد.

Tales from the Borderlands

به گفته‌ی تروی بیکر، او متوجه است که نقش‌های مختلف به اشخاص مختلفی واگذار می‌شود و او «از حرف‌های سیاسی زدن بیزار است»؛ اما او کسی بوده که در گذشته به جای ریس صحبت کرده و در کارش موفق بوده و بازخوردهای خوبی دریافت کرده و طبیعتا دوست دارد باز هم این کار را انجام دهد. او با نحوه‌ی برخورد گیرباکس با این مسئله اصلا موفق نیست و سیاست‌های آن‌ها را نقد می‌کند.

من واقعا می‌خواهم گیرباکس این را بداند. اگر آن‌ها می‌خواهند شخصیت‌های بازی بوردرلندز تل‌تیل را بازگردانند، باید برای صداپیشگی آن‌ها از افرادی استفاده کنند که ریشه‌ی آن شخصیت را شکل داده‌اند. آن‌ها نباید نسبت به این مسئله‌ی مهم بی‌تفاوت باشند و باری به هر جهت رفتار کنند؛ چرا که از نظر یک طرفدار، این مسئله اهمیت زیادی برای من دارد.

با این حال، چه تروی بیکر برای صداپیشگی ریس بازگردد و چه بازنگردد، این شحصیت محبوب قرار است به جمع شخصیت‌های بازی Borderlands 3 اضافه شود؛ بازی‌ای که همه‌ی شخصیت‌های دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز سری را دور هم جمع کرده که از میان آن‌ها می‌توان به افرادی چون Clap Trap ،Tiny Tina و Zero اشاره کرد. بازی Borderlands 3 قرار است در سیزدهم سپتامبر سال ۲۰۱۹، مصادف با ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود. البته نسخه‌ی پی سی این بازی به مدت شش ماه در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود و کاربران استیم به آن دسترسی نخواهند داشت؛ مسئله‌ای که اخیرا جنجال‌های زیادی را نیز پیرامون این بازی به وجود آورد. برای پیگیری تازه‌ترین اخبار بازی Bordelands 3، زومجی را دنبال کنید.

نظر شما درباره آخرین ساخته‌ی استودیو گیرباکس چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده