// پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

بهترین تیم‌های کانتر استرایک جهان در سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸ یکی از به یادماندنی‌ترین سال‌ها در بازی Counter Strike: Global Offensive بود؛ در این مطلب قرار است با بهترین تیم‌های حرفه‌ای موجود در بازی آشنا شویم.

مدتی است که تیم‌های اروپایی صدرنشینان رنکینگ مسابقات حرفه‌ای بازی Counter Strike: Global Offensive هستند. ولی این صدرنشینی در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌هایی داشته است. تیم‌های ورزش های الکترونیک آمریکای شمالی و جنوبی در سال‌های اخیر در بسیاری از بازی‌ها از جمله Dota 2، Overwatch، League of Legends و CSGO نمایش‌های قابل تحسینی داشته‌اند. ولی وقتی حرف بازی پرطرفدار کانتر استرایک می‌شود، جوایز چندصد هزار دلاری مسابقات مختلف این بازی که در رویدادهایی مانند IEM Katowice، به یک میلیون دلار می‌رسد، هر کسی را به تلاش برای راه‌یابی به مراحل اصلی این مسابقات وادار می‌کند. در حال حاضر سازمان‌های زیادی در سراسر جهان در حال سرمایه‌گذاری روی تیم‌های بازی CSGO هستند و هر روز شاهد افزایش ارزش قراردادهای چند هزار دلاری این تیم‌ها با بازیکنان حرفه‌ای فعال در این بازی هستیم.

 در این مطلب قرار است با ۱۰ تیم مطرح بازی Counter Strike: Global Offensive که در سال ۲۰۱۸ مهم‌ترین عناوین سال را کسب کرده‌اند، آشنا شویم. تیم‌های حاضر در این لیست هر کدام حداقل در چیزی بیش از ۱۰ رویداد مربوط به بازی CSGO حضور داشته‌اند و حداقل یک قهرمانی را به نام خود ثبت کرده‌اند. این ۱۰ تیم در مجموع چیزی بیش از ۱۰ میلیون دلار جایزه نقدی را از مسابقات بین‌المللی به‌دست آورده‌اند.

Astralis

تیم Astralis

  • مجموع جوایز: ۳,۶۴۷,۷۵۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۷
  • مربی: zonic
  • بازیکنان: device, zyp9x, dupreeh, gla1ve, Magisk, kjaerbye

تیم Astralis صدرنشین قدرتمند سال ۲۰۱۸ بود. این تیم با کسب ۱۰ قهرمانی، دو نایب قهرمانی و سه مقام سوم، توانست چیزی بیش از ۲.۵ میلیون دلار جایزه نقدی را از آن خود کند که این رقم به لطف Intel Grand Slam به رقم ۳,۶۴۷,۷۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. این تیم دانمارکی شروع خوبی را در سال گذشته تجربه نکرد، ولی بعد از گذراندن دوران سختی که در اوایل سال تجربه کرد، توانست در ۱۷ رویدادی که در آن‌ها حضور داشته است ۱۵ مقام را به‌دست آورد.

چهار بازیکن تیم، که با نام‌های مستعار dev1ce، dupreeh، Xyp9x و gla1ve شناخته می‌شوند، نزدیک به سه سال است که با یکدیگر هم‌تیمی هستند و زیر نظر سازمان Astralis بازی می‌کنند. مربی این تیم نیز جزو افرادی است که در سال ۲۰۱۶ قرارداد خود را با مجموعه قطعی کرده است. همین موضوع می‌تواند یکی از علل اصلی موفقیت بزرگ این تیم در سال گذشته باشد. تنها تغییر تیم در سال قبل اضافه شدن Magisk به لیست بازیکنان اصلی و خروج kjaerbye از تیم بوده است. لازم به ذکر است که بازیکنان تیم با شروع سال میلادی جدید تغییری نخواهد کرد.

از مهمترین عناوینی که در سال گذشته به نام تیم Astralis ثبت شد، می‌توان به کسب عنوان قهرمانی در دو رویداد FACEIT Major: London 2018 و ELEAGUE CS:GO Premier 2018 اشاره کرد. دو رویداد یک میلیون دلاری که جایزه تیم اول ۵۰۰ هزار دلار بود.

Natus Vincere

تیم Natus Vincere

  • مجموع جوایز: ۱,۱۵۹,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۶
  • مربی: Kane
  • بازیکنان: edward, flamie, s1mple, Zeus, electronic

تیم Na'Vi شاید سال ۲۰۱۸ را به خوبی Astralis به پایان نرسانده باشد، ولی با این حال با توجه به فعالیت این سازمان در چندین بازی مختلف ورزش الکترونیک، مخصوصا بازی پرطرفدار CSGO، طرفداران زیادی در سراسر جهان آن‌ها را همراهی می‌کنند. سازمان Natus Vincere یکی از سازمان‌های فعال بخش eSports در بازی کانتر استرایک گلوبال آفنسیو است که در سال ۲۰۱۸  با به‌دست آوردن چهار قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و کسب سه مقام سوم در جایگاه دوم لیست "بهترین تیم‌های سال ۲۰۱۸ در بازی CSGO" قرار گرفته است. این تیم اکراینی در سال گذشته مجموعا ۱,۱۵۹,۵۰۰ دلار جایزه را در ۱۶ رویدادی که حضور داشت، به‌دست آورد.

از مهم‌ترین عناوین تیم ناوی در سال گذشته می‌توان به کسب عنوان قهرمانی مسابقات ESL One: Cologne 2018 و BLAST Pro Series: Copenhagen 2018 اشاره کرد. تیم Natus Vincere قرار است سال جدید را بدون تغییر شروع کند.

FaZe

تیم FaZe

  • مجموع جوایز: ۱,۰۰۰,۷۵۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۸
  • مربی: RobbaN
  • بازیکنان: karrigan, NIKO, rain, Guardian, olofmeister, xizt, cromen

سومین میلیونر سال ۲۰۱۸ با توجه به فعالیت خوب بازیکنانش، طرفداران زیادی را در سال میلادی قبل به‌دست آورد. FaZe یک تیم چند ملیتی است که در سال گذشته در ۱۸ رویداد حضور پیدا کرد. این تیم با کسب سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی و پنج مقام سوم در مجموع توانست ۱,۰۰۰,۷۵۰ دلار جایزه را به‌دست آورد.

با شروع سال ۲۰۱۹ تغییرات جدی در تیم ایجاد شده است. قرار است این تیم تا بعد از مسابقات IEM Katowice 2019 از AdreN، به عنوان بازیکن میهمان خود استفاده کند و YNK نیز در جایگاه مربی، این تیم را همراهی خواهد کرد. لازم به ذکر است که Karrigan قرار است فعلا Envy را همراهی کند و زمان دقیقی در مورد بازگشت او به تیم اعلام نشده است.

Team Liquid

تیم Liquid

  • مجموع جوایز: ۱,۰۱۷,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۸
  • مربی: zews
  • بازیکنان: Nitro, Elige, Twistzz, NAF, TACO, Steel

سال ۲۰۱۸، تیم Liquid حضور بازیکنان زیادی را در لیست اصلی بازیکنانش تجربه کرد که در نهایت در مجموع 12 ماه، هشت فینال را تجربه کرد. تیم لیکویید با کسب دو قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و پنج مقام سوم مجموعا ۱,۰۱۷,۵۰۰ دلار جایزه را به خانه برد. نکته جالب این است که بازیکنان لیکویید 5 نایب‌قهرمانی خود را با باخت در فینال مسابقات مهم سال در مقابل تیم Astralist، صدرنشین این رنکینگ به‌دست آوردند که مهم‌ترین آن‌ها ELEAGUE CS:GO Premier 2018 و فصل‌های هفتم و هشتم مسابقات ESL Pro League Season - Finals بود.

لیکویید با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۸، تغییرات بیشتری را تجربه کرد که مهم‌ترین آن‌ها اضافه شدن Stewie2K به لیست بازیکنان تیم و تغییر مربی تیم بود. با توجه به اینکه سازمان Liquid یکی از مطرح‌ترین سازمان‌های ورزش الکترونیک در رشته‌های مختلفی مانند Dota 2 و CSGO است، این تیم با تغییرات جدیدی که اعمال کرده است، برای شروع سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود. لازم به ذکر است که تیم جدید در اولین حضورش در رویداد iBUYPOWER Master 2019 با کسب پیروزی در مقابل تیم Astralis اولین عنوان قهرمانی سال جدید میلادی را از آن خود کرد.

mousesports

تیم mousesports

  • مجموع جوایز: ۸۹۷,۷۵۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۷
  • مربی: lmbt
  • بازیکنان: chrisJ, Ropz, STYKO, Sunny, Oskar, snax, n0thing

آلمانی‌ها بهترین سال خود را در بازی Counter Strike: Global Offensive تجربه کردند. تیم mousesports با قهرمانی در سه رویداد V4 Future Sports Festival - Budapest 2018، StarLadder & i-League StarSeries Season 4 و ESL One: New York 2018 چیزی بیش از ۵۰۰ هزار دلار جایزه به‌دست آورد که با یک نایب‌قهرمانی و پنج مقام سوم، مجموعا ۸۹۷,۷۵۰ دلار جایزه را در سال ۲۰۱۸ کسب کرد.

ChrisJ و هم تیمی‌هایش با توجه به جایگاه قابل قبولی که در سال میلادی گذشته کسب کردند، فعلا برنامه‌ای برای تغییر ندارند و سال ۲۰۱۹ را با ترکیب قبلی ادامه خواهند داد.

fnatic

تیم fnatic

  • مجموع جوایز: ۱,۳۵۸,۲۵۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۴
  • مربی: Jumpy
  • بازیکنان: KRIMZ, JW, xizt, Brollan, Twist, Flusha, Lekr0, golden, draken, scream

فنتیک سال سختی را پشت سر گذاشت. سالی پر از تغییرات کوچک و بزرگ که تیم را با چالش‌های زیادی مواجه کرد. با این حال زمانی که KRIMZ، JW، flusha، Lekr0 و Golden به عنوان بازیکنان اصلی تیم معرفی شدند، تیم توانست در ۶ رویداد مهم حضور پیدا کند و چیزی نزدیک به پنج ماه را بدون تغییر ادامه دهد.

در نهایت این تیم با کسب قهرمانی در مسابقات PLG Grand Slam 2018، Intel Extreme Masters XII - World Championship و World Electronic Sports Games به بهترین عناوین خود دست یافت. نکته قابل توجه حضور تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی مسابقات WESG 2017 بود که با نام Leopard شناخته می‌شد. تیم ایران فقط یک بازی با کسب جواز حضور در مرحله اصلی این رویداد فاصله داشت که با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم بخش WESG APAC از حضور در مرحله اصلی بازماند.

MIBR

تیم MIBR

  • مجموع جوایز: ۵۷۷,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۱
  • مربی: -
  • بازیکنان: FalleN, coldzera, Tarik, Stewie2k, fer, boltz, swag

افسانه‌هایی مانند گابریل ‘FalleN’ تولدو و مارسلو ‘coldzera’ دیوید، سال‌هاست که نامشان به گوش طرفداران ورزش الکترونیک می‌رسد و عناوین زیادی را به نام خود ثبت کرده‌اند. با این حال، این افراد تنها بازیکنان مطرح منطقه نیستند و برزیل تیم‌های خلاق و پرانرژی دیگری را در خاک خود میزبان است.

پس از تغییراتی که در سال ۲۰۱۸ در سازمان MIBR رخ داد، شاهد بازگشت آن‌ها به میادین بازی کانتر استرایک بودیم. مسئولین سازمان با بستن قراردادی پر سروصدا با بازیکنان تیم SK Gaming بازگشت خود را قطعی کردند. سال ۲۰۱۸ پر از چالش بود و بازیکنان تیم در مسابقات زیادی شرکت کردند. از مهم‌ترین عناوین تیم می‌توان به کسب نایب قهرمانی در مسابقات ECS Season 6 finals و BLAST Pro Series: Istanbul 2018 اشاره کرد که با قرار گرفتن آن‌ها در جایگاه سوم مسابقات Season 8 ESL Pro League finals و London FACEIT Major نشان دادند که هنوز با هدف اصلی خود فاصله دارند. با این حال، با شروع سال جدید میلادی، ترکیب جدید تیم که با اضافه شدن felps تکمیل شده است، فرصت‌های زیادی را پیش روی بازیکنان تیم قرار می‌دهد تا یک بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم MIBR یکی از شانزده تیم راه یافته به مرحله اصلی رویداد IEM Katowice 2019 است که از اول اسفند با مجموع جوایز  یک میلیون دلار پیگیری خواهد شد. ترکیب برزیلی که با استعدادهای مثال‌زدنی کامل شده است. افراد باتجربه‌ای مانند FalleN، coldzera و TACO که با مربی‌گری Zews یک تیم ترسناک را تشکیل داده‌اند.

لازم به ذکر است که سازمان Made in Brazil در گذشته یکی از تیم‌های پر افتخار بازی Counter Strike 1.6 را مدیریت می‌کرد.

Cloud9

تیم Cloud9

  • مجموع جوایز: 818,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۶
  • مربی: Valens
  • بازیکنان: autimatic, RUSH, flusha, Kioshima, skadoodle, Stewie2k, Tarik

آمریکای شمالی سال ۲۰۱۸ را با یک اتفاق مهم شروع کرد. پیروزی تیم Cloud9 در فینال مسابقات ELEAGUE Major: Boston 2018 که یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های سال بود. بازیکنان C9 با کسب پیروزی ۲:۱ در مقابل FaZe جایزه ۵۰۰ هزار دلاری مسابقات را از آن خود کردند و مهم‌تر اینکه آمریکای شمالی اولین  قهرمانی رویداد میجور را تجربه کرد.

با این حال، شاید سازمان Cloud9 سال خوبی را شروع کرد و توجهات زیادی را جلب کرد، ولی در نهایت این سازمان با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سوم سال ۲۰۱۸ را به پایان رساند. تیم در سال جدید قرار است با حضور autimatic، RUSH، flusha و kioShiMa به کار خود ادامه دهد و Zelsis نیز به صورت آزمایشی این تیم را همراهی خواهد کرد. مربی‌گری تیم نیز تغییری نخواهد کرد و Valens هم‌چنان در کنار تیم خواهد ماند.

NiP

تیم NiP

  • مجموع جوایز: ۳۳۸,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۵
  • مربی: pita
  • بازیکنان: get_right, f0rest, rez, dennis, lekr0, xizt, draken

نینجاها سال خود را با مسافرت و حضور در مسابقات بین‌المللی مختلف به پایان رساندند. در ۱۵ رویداد حضور پیدا کردند و در نهایت با کسب یک عنوان قهرمانی، یک عنوان نایب‌قهرمانی و سه مقام سوم به عنوان نهمین تیم برتر سال ۲۰۱۸ معرفی شدند. تنها عنوان قهرمانی تیم مربوط به رویداد Europe Minor Championship - London 2018 بود که با توجه به تیم‌های حاضر در مرحله اصلی، عنوان با ارزشی محسوب نمی‌شود.

قطعا قرار گرفتن در جایگاه نهم این رنکینگ کار آسانی نبوده است و تیم‌های معروف زیادی آرزوی دیده شدن نامشان در این لیست را دارند، ولی سوئدی‌ها با توجه به رزومه خوب و دراز مدتی که در بازی کانتر استرایک ثبت کرده‌اند، می‌توانند در سال میلادی جدید در جایگاه‌های بالاتری قرار گیرند. تیم Ninjas in Pyjamas سال ۲۰۱۹ را با حضور f0rest، REZ، GeT_RiGhT، dennis و Lekr0 شروع کرده است و مربی‌گری این تیم بر عهده pita خواهد بود.

sk gaming

تیم SK

  • مجموع جوایز: ۲۹۱,۵۰۰ دلار
  • تعداد مسابقات: ۱۲
  • مربی: -
  • بازیکنان: FalleN، coldzera، fer, boltz, felps, taco, Stewie2K

تیم SK Gaming سال 2018 را با تغییرات زیادی سپری کرد. از اضافه شدن بازیکنان غیر برزیلی به لیست بازیکنان تیم، تا بستن قرارداد با سازمان MIBR و کنار کشیدن از بازی کانتر استرایک. با این حال، این تیم توانست در نیمه اول سال گذشته ۲۹۱,۵۰۰ دلار جایزه را از مجموع ۱۲ تورنمنتی که در آن حضور داشت به‌دست آورد. تیم SK با توجه به اینکه بازیکنانی برزیلی را شامل می‌شد در سال قبل به عنوان نماینده کشور برزیل در مرحله مقدماتی مسابقات WESG شرکت و قهرمان منطقه شد. ولی در مرحله اصلی رویداد World Electronic Sports Games با قرار گرفتن در جایگاه سوم مرحله گروهی، در همان مرحله اول از دور مسابقات حذف شد. در ادامه مسیر، بعد از ورود Stewie2K به تیم، بازیکنان با مشکلات زیادی از جمله برقراری ارتباط با بازیکن غیر برزیلی خود روبه‌رو بودند که کار را سخت کرده بود. در نهایت این تیم سال 2018 را با قهرمانی در دو رویداد Moche XL Esports و Adrenaline Cyber League 2018 به پایان رساند و دستاورد مهم بازیکنان در چیزی نزدیک به 6 ماه، دو قهرمانی و سه مقام سوم بود.

تیم SK در حال حاضر هیچ بازیکنی را برای سال ۲۰۱۹ معرفی نکرده است و مشخص نیست که آیا این سازمان قصد بازگشت به میادین ورزش الکترونیک را دارد یا اینکه سال میلادی قبل پایان کار این سازمان در بازی کانتر استرایک بوده است.

نظرات خود را در مورد بازی‌ Counter Strike: Global Offensive و بهترین‌ تیم‌‌های سال ۲۰۱۸ با ما به اشتراک بگذارید. 


منبع hltv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده