// چهار شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

مروری بر بهترین بازی‌های سری Angry Birds

به مناسبت ۱۰ سالگی مجموعه بازی‌های پرطرفدار Angry Birds، اپل با انتشار لیستی در اپ‌استور خود، نگاهی به بهترین بازی‌های این سری انداخته تا بازیکنان و طرفداران این سری بتوانند به تجربه‌ی دوباره‌ی آن‌ها بپردازند.

سال ۲۰۰۹ میلادی بود که استودیوی Rovio با انتشار یک بازی به نام Angry Birds برای سیستم‌عامل‌های Maemo و iOS، موج عظیمی در زمینه بازی‌های ویدیویی در پلتفرم موبایل راه انداخت و در آن زمان کمتر گوشی‌ هوشمندی بود که این بازی، روی آن نصب نشده باشد. اکنون بعد از گذشت ۱۰ سال از ۱۱ دسامبر ۲۰۰۹، سری Angry Birds به یک بخش مهم در دنیای رسانه تبدیل شده و بازی‌ها و انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی زیادی با حضور این پرندگان خشمگین ساخته شده است. البته اوضاع همیشه برای این سری بر وفق مراد نبوده و همه‌ی بازی‌ها نتوانسته‌اند بازی‌های خوبی مانند Angry Birds 2 و Angry Birds Match لقب بگیرند و شاهد تجربه‌های خاصی مانند بازی عجیب Bad Piggies یا تجربه‌ی Crossover ناموفق Angry Birds Rio هم بوده‌ایم. اما امروز و به مناسبت ۱۰ سالگی این پرنده‌های خشمگین و دوست داشتنی، مروری بر ۶ اثر جذاب و خوش ساخت از این سری خواهیم داشت. همچنین زومجی برای شما به‌ صورت هفتگی و ماهیانه بهترین بازی های اندروید را معرفی می‌کند که می‌توانید بازی‌های مد نظر خود را از میان بازی‌های معرفی‌ شده انتخاب کنید.

Angry Birds 2

Angry Birds 2

مدت‌ها پس از انتشار نسخه‌ی دوم کراس‌اور دنیای استار وارز با دنیای پرندگان خشمگین، بازی‌هایی که از این دنیا منتشر شدند، دیگر به همان سبک قدیمی پایبند نبودند و وارد ژانرهای جدید مانند ریسینگ و Tile Matching شده بودند. Angry Birds 2 که در سال ۲۰۱۵ برای گوشی‌های اندرویدی و آيفون‌ها منتشر شد، جانی دوباره به سبک اصلی بازی بخشید و بازیکنان توانستند در آن، گیم‌پلی جذاب Slingshot نسخه‌های اولیه را دوباره تجربه کنند. البته Angry Birds 2 نسبت به نسخه‌ی اصلی، پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های گیم‌پلی، گرافیک و محتوا داشت و توانست به خوبی مخاطبان را راضی نگه دارد. شاید تنها ایرادی که می‌شد از Angry Birds 2 گرفت، حضور پررنگ خرید‌های درون برنامه‌ای بود که تاثیر زیادی روی گیم‌پلی بازی داشت. این بازی در انتشار اولیه ۲۴۰ مرحله داشت که به مرور زمان و با آپدیت‌های فراوان، مراحل جدید به Angry Birds 2  اضافه شده‌اند. اکنون در آخرین آپدیت بازی نیز یک رویداد به مناسبت ۱۰ سالگی سری Angry Birds در بازی وجود دارد که می‌توانید آن را به‌طور رایگان تجربه کنید. Angry Birds 2 در سال ۹۴ توسط زومجی بررسی شد و توانست نمره‌ی خوب ۸ را ثبت کند که می‌توانید این نقد را ازطریق مقاله‌ی مرتبط مطالعه کنید.

دانلود بازی Angry Birds 2

Angry Birds AR: Isle of Pigs

Angry Birds AR: Isle of Pigs

 یکی از آخرین بازی‌های منتشر شده تحت نام این سری، بازی جذاب Angry Birds AR: Isle of Pigs است که با استفاده تکنولوژی واقعیت افزوده توانسته دنیای پرندگان خشمگین را به دنیای واقعی بیاورد و بازیکنان یک تجربه‌ی بسیار جدید و خاص از بازی‌های Angry Birds داشته باشند. بازیکنان در این بازی می‌توانند با کمک دوربین گوشی‌ هوشمند خود، به ماجراجویی در جزیره خوک‌های سبز بپردازند و آن گیم‌پلی اصیل و دو بعدی Angry Birds را به‌صورت اول شخص و AR تجربه کنند. بازی Angry Birds AR: Isle of Pigs در حال حاضر دارای ۷۰ مرحله است که طبق گفته Rovio با آپدیت‌های بعدی مراحل جدیدتری نیز به بازی افزوده می‌شود. بازیکنان باید در هر مرحله از این بازی تخم‌های دزدیده شده توسط خوک‌ها را پیدا کنند و با شکست دادن آن‌ها، تخم‌ها را باز پس بگیرند. این بازی از نظر گرافیکی عملکرد بسیار خوبی دارد و استاده از تکنولوژی AR این بازی را به یکی از خاص‌ترین بازی‌های کل مجموعه تبدیل کرده است که می‌توان آن را به‌صورت رایگان تجربه کرد.

دانلود بازی Angry Birds AR: Isle of Pigs

Angry Birds Dream Blast

Angry Birds Dream Blast

Angry Birds Dream Blast یکی از ساده‌ترین و مفرح‌ترین بازی‌های مجموعه‌ی پرندگان خشمگین است که با گیم‌پلی ساده و گرافیک رنگارنگ و فانتزی خود، توانست بازیکنان زیادی را به خوب جلب کند. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و بازیکنان می‌توانند با لمس کردن دایره‌های هم رنگ مراحل بازی را پشت سر بگذراند. طبق گفته‌ی خود Rovio هم این بازی از بازی‌های جدی و چالش برانگیز Angry Birds نیست و به‌عنوان یک بازی سرگرم کننده معرفی شده که برای گذراندن وقت‌‌های انتظار و بیکاری مناسب است. در رویداد ۱۰ سالگی Angry Birds  در نسخه‌ی  Dream Blast بازیکنان می‌توانند با استفاده از گیم‌پلی آسان بازی، داستان ساخت و تغییر و تحولات این پرندگان عصبانی را تجربه کنند. بازیکنان می‌توانند این بازی را با حجم حدودی ۲۰۰ مگابایت و به‌طور رایگان از اپ‌استور و گوگل‌پلی دریافت و آن را به‌صورت آفلاین روی گوشی‌‌های هوشمند خود تجربه کنند.

دانلود بازی Angry Birds Dream Blast

Angry Birds Evolution

Angry Birds Evolution

Angry Birds Evolution شاید متفاوت‌ترین اثر منتشر شده از سوی Rovio برای گوشی‌های اندرویدی و آيفون‌ها با محوریت پرندگان خشمگین باشد. در این بازی نه خبری از گیم‌پلی Slingshot دو بعدی است و نه بازیکنان باید یک محصول مشابه Candy Crush را با حضور این پرندگان تجربه کنند. در بازی Angry Birds Evolution بازیکنان با یک اثر نقش آفرینی تمام عیار مواجه هستند که باید در آن با ساخت یک تیم قدرتمند از پرندگان خشمگین به جنگ تن به تن با خوک‌های خبیث بروند که قصد دارند تا با حمله‌ی دوباره به پرندگان تخم‌های باارزش آن‌ها را بدزدند. در این بازی بیش از ۱۰۰ شخصیت آشنا و جدید در ۵ کلاس مختلف طراحی شده‌اند که هر بازیکن بتواند با طرز فکر و استراتژی خود، یک تیم قوی بسازد تا بتواند جلوی خوک‌های سبز رنگ بازی را بگیرد. Angry Birds Evolution تمامی عناصر یک بازی نقش آفرینی آنلاین موفق مانند نبرد‌های  PvP، تنوع شخصیت‌ها از نظر فنی و ظاهری،  بخش‌های متنوع گیم‌پلی مانند بخش کوه عقاب یا نبرد‌های عظیم در Oinktagon را در خود دارد و می‌تواند بازیکنان را مدت‌ها به خوب سرگرم کند. بازی از نظر گرافیکی نیز نسبت به سایر بازی‌های این سری در سطح بالاتری قرار دارد و به‌طور کلی می‌توان گفت یکی از بهترین و کامل‌ترین بازی‌های کل مجموعه‌ی پرندگان خشمگین، بازی Angry Birds Evolution است.

دانلود بازی Angry Birds Evolution

Angry Birds Friends

Angry Birds Friends

پس از تجربه‌ی چندین بازی آقلاین که تعداد زیادی مرحله را از ابتدا داشتند، استودیوی Rovio به فکر ساخت یک بازی تمام آنلاین با همان گیم‌پلی دوبعدی و Slingshot همیشگی این سری افتاد. Angry Birds Friends یک نسخه‌ی آنلاین و چند نفره‌ از بازی‌های Angry Birds است که در آن بازیکنان به‌صورت فردی و تیمی در تورنومنت‌ها و کاپ‌های مختلف شرکت می‌کنند. هدف بزرگ و نهایی بازیکنان در این بازی تبدیل شدن به بهترین بازیکن Angry Birds در جهان است که باید با ثبت رکورد‌های بالا و پیروز شدن در کاپ‌ها و مسابقات، در رده بندی صعود کنند. هر هفته به بازی Angry Birds Friends ۲۰ مرحله‌ی جدید اضافه می‌شود و هر دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هم تورنومنت‌های جدیدی آغاز می‌شود. در بخش Star Cup بازیکنان یکدیگر را به‌صورت تک به تک به چالش می‌کشند و روی مراحل مختلف بازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بازیکنان می‌توانند این بازی را با حجم ۲۵۰ مگابایت به‌طور رایگان از اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود کنند. البته نکته‌ قابل‌توجه این است که بازیکنان برای تجربه‌ی این نسخه به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارند و بازی محتوای خاصی در حالت آفلاین ندارد.

دانلود بازی Angry Birds Friends

Angry Birds Match 3

Angry Birds Match 3

یکی از بازی‌هایی که کاملا با سبک Angry Birdsهای اصلی بسیار متفاوت بود و در عین حال توانست موفقیت بسیار زیادی کسب کند، بازی Angry Birds Match 3 است که با استفاده از سبک جورچین‌های ۳ تایی و الهام گرفتن از بازی‌های موفق سری Candy Crush،  به یک اثر موفق دیگر از سری Angry Birds تبدیل شود. بازیکانن باید در طول مراحل بازی از اشکال مشابه، دسته‌های ۳ تایی یا بیشتر بسازند و در تعداد حرکت مشخص به انجام مأموریت خواسته شده در هر مرحله بپردازند. این بازی دارای گیم‌پلی روان و آشنایی است و اگر از علاقه‌مندان به این سبک بازی‌ها هستید، Angry Birds Match 3 یک گزینه بسیار مناسب برای شما به شمار می‌آید که با حجمی حدود ۲۵۰ مگابایت و به‌طور رایگان از اپ‌استور و گوگل‌پلی قابل دانلود است. این بازی از نظر تجربه‌ی بصری و گرافیکی مانند دیگر بازی‌های این سری در سطح خوبی قرار دارد و تنوع مراحل، محیط‌ها و مأموریت‌های بازی باعث شده تا یک اثر کامل در این سبک با حضور شخصیت‌های دوست داشتنی دنیای پرندگان خشمگین در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

دانلود بازی Angry Birds Match 3


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده