Wanna Survive را می‌توان جزو آن دسته از بازی‌های زامبی محوری دانست که می‌تواند بازیکن را به‌واسطه‌ی گیم‌پلی خود حسابی سرگرم کند.

زامبی‌ها یکی از مواردی هستند که به‌فور در صنعت بازی‌های ویدیویی یا سایر مدیوم‌ها از آن‌ها استفاده شده است. همچنین روی پلتفرم موبایل شاهد عرضه بازی‌های متعددی هستیم که هرکدام به‌نحوی جهان زامبی‌ها و یک جهان آخرالزمانی را به‌تصویر کشیده‌اند. بااین‌حال همیشه محصولی موفق است که بتواند درکنار الهام گرفتن، ایده و نوآوری‌های خود را هم داشته باشد. چندی پیش استودیو Pinix، بازی اندروید و آیفون Wanna Survive را روانه بازار کرد. بازی آیفون و اندروید  Wanna Survive، در ظاهر یک بازی تکراری زامبی‌محور است که پس از چند ساعت تجربه، از آن خسته می‌شوید. این در حالی است که Wanna Survive با تمام مشکلاتی که دارد، می‌تواند به‌خوبی شما را سرگرم کند و به‌عنوان یک بازی با کیفیت زامبی محور روی پلتفرم موبایل بدرخشد.Wanna Survive

هرکدام از بازمانده‌هایی را که نجات می‌دهید، ویژگی‌های مخصوص‌به‌ خود را دارند و در تیم شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند

داستان بازی موبایل Wanna Survive روایت‌گر گروهی از مردم است که برای نجات از دست زامبی‌ها و زنده‌ماندن، تلاش می‌کنند. Wanna Survive جزو آن دسته از بازی‌هایی است که داستان خاصی ندارد و استودیو سازنده، از یک ایده آخرالزمانی و کلیشه‌ای برای به‌تصویر کشیدن گیم‌پلی استفاده کرده است. به‌عبارتی Pinix تمرکز اصلی خود را روی گیم‌پلی Wanna Survive گذاشته است تا کاربران را سرگرم کند. بااین‌حال در هر مرحله از Wanna Survive با کاراکترها و شهروندانی آشنا می‌شوید که برای زنده‌ماندن تلاش می‌کنند. اگر بتوانید آن‌ها را نجات دهید، رفته رفته با داستان و اهداف آن‌ها بیش‌از پیش آشنا خواهید شد. بااین‌حال بازی‌های زامبی‌محور همیشه پتانسیل این را دارند که یک داستان خاص و منحصربه‌فرد را داشته باشند. همچنین Wanna Survive یک بازی پرمیوم است و وجود این بخش می‌توانست این بازی را به یک محصول ارزشمندتر تبدیل کند.

جد از بخش داستانی، گیم‌پلی بازی اندروید و آیفون Wanna Survive می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. Wanna Survive یک بازی سروایول با نبردهای نوبتی است. اولین موردی که نظر کاربر را به‌خود جلب می‌کند، مبارزات نوبتی و تاکتیکی بازی آیفون و اندروید Wanna Survive است. معمولا کاربران ترجیح می‌دهند که سمت این دسته از بازی‌ها نروند، زیرا بازی‌هایی که دارای سیستم مبارزات نوبتی هستند، پیچیدگی خاص خود را دارند. این در حالی است که Wanna Survive به هیچ‌وجه پیچیده نیست و به‌راحتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث جذابیت گیم‌پلی Wanna Survive شده، کاراکترهای بازی است. هرکدام از بازمانده‌هایی را که نجات می‌دهید، ویژگی‌های مخصوص‌به‌ خود را دارند و در تیم شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ازاین‌رو تعداد دفعاتی که در هر دور می‌توانید آن‌ها را حرکت دهید و همچنین نوع ضربه آن‌ها (دوربرد یا نزدیک) موردی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

Wanna Survive

استودیو Wanna Survive از ایده‌های متفاوتی برای به‌چالش کشیدن بازیکنان استفاده کرده است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش، این است که اگر هم‌تیمی شما در طول نبرد کشته شود، پس از کامل شدن مرحله دیگر زنده نمی‌شود و برای همیشه او را از دست خواهید داد. این مورد سبب شده تا بازیکن قبل از انجام هر حرکت، عواقب آن را بسنجد. همچنین با گذر زمان زامبی‌های جدیدتری هم در دل بازی قرار می‌گیرند. هرکدام از این زامبی‌ها سرعت حرکت و میزان آسیب‌رسانی مخصوص‌به خود را دارند. ازاین‌رو استراتژی‌های حمله‌ای خود را باید برپایه سرعت و قدرت زامبی‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند، بچینید. Wanna Survive، اثری است که در آن از المان‌های سروایول هم استفاده شده است. پس از تمام کردن هر مرحله، کاراکترها وارد کمپ می‌شوند تا استراحت کنند. ازطرفی هر کاراکتر پس از هر دور مبارزه، باید غذا بخورد تا احساس گشنگی خود را رفع کند. اگر نتوانید این احساس را برطرف کنید، کاراکتر شما (باتوجه‌به میزان گشنگی که می‌تواند تحمل کند) از بین خواهد رفت.

متن استفاده از المان‌های سروایول بازیکن را به‌چالش می‌کشد

به‌عبارتی، استودیو Pinix بستری را در گیم‌پلی و انجام مراحل فراهم کرده که در جریان آن بازیکن جدا از کشتن زامبی‌ها و انجام مأموریت خود، باید در محیط با ازبین‌بردن جعبه‌ها یا گشت‌وگذار در اتاق‌ها و باز کردن قفسه‌های مختلف، غذا و سکه جمع‌آوری کند. غذا موردی است که می‌تواند استرس مردن کاراکترها را از شما دور کند و سکه هم موردی است که می‌توانید ازطریق آن اشتباهات خود در گیم‌پلی را رفع کنید. تیم سازنده از موارد کمی برای شما در طول گیم‌پلی استفاده کرده است. معمولا بازی‌هایی که از سیستم نبردهای نوبتی و تاکتیکی استفاده می‌کنند، ویژگی را قرار می‌دهند که بازیکن در جریان آن می‌تواند به عقب بر گردد و اشتباه خود را رفع کند. ازاین‌رو در بازی Wanna Survive هم قارد به انجام این کار هستید، اما برای استفاده از آن باید سکه خرج کنید. نکته‌ی مثبت قضیه این است که با هر بار استفاده از این ویژگی، تعداد سکه‌ی مورد نیاز افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو بازیکن به این فکر فرو نمی‌رود که همیشه می‌تواند اشتباه خود را جبران کند.

Wanna Survive

طراحی پیکسلی Wanna Surviev حس و حال نوستالوژی را به وجود آورده است

همچنین روند کسب سکه هم موردی نیست که بتوانید در هر مرحله بتوانید تعداد سکه‌های زیادی را کسب کنید. این موارد باعث می‌شوند تا گیم‌پلی بازی همچنان حس‌وحال چالش برانگیز بودن خود را حفظ کند. تنها نقطه ضعف گیم‌پلی بازی موبایل Wanna Survive، کوتاه بودن بازی است. با اینکه Wanna Survive تنها سه دلار قیمت دارد، اما در مدت زمان دو ساعت به‌راحتی می‌توانید آن را تمام کنید و ارزش تکرار مجدد هم ندارد. از نظر بصری، بازی موبایل Wanna Survive در جایگاه مطلوبی قرار دارد. تیم سازنده از طراحی‌های پیکسلی برای جلوه‌های بصری Wanna Survive استفاده کرده است. استفاده از طراحی‌ پیکسلی درکنار سیستم نبرد بازی، سبب شده تا Wanna Survive حس‌وحال مشابه به بازی‌های رترو داشته باشد. بااین‌حال هنوز می‌توان آثاری مثل خشونت را در بازی احساس کرد. ازنظر طراحی هم تعداد زامبی‌ها برای یک بازی دو ساعته مناسب است و هر مرحله اصلی و فرعی هم ویژگی‌ها و ساختار مخصوص‌به خود را دارد.

Wanna Survive

از نظر موسیقی هم استودیو Pinix از موسیقی‌های خاصی برای بازی خود استفاده نکرده است، اما سعی کرده به‌واسطه افکت‌های صوتی حس‌وحال تنهایی را در دل مخاطب به‌وجود بیاورد. همچنین کاراکترها قادر به صحبت با یکدیگر نیستند، اما سیستم ارتباط بازی به‌صورت نوشتاری است و از این طریق، می‌توانید آیتم‌های کسب شده در محیط را به آن‌ها بدهید یا مراحل داستانی بیشتری را آزاد کنید. در انتها Wanna Survive جزو آن دسته از بازی‌های موبایلی است که هرچند کوتاه، اما می‌تواند لحظات سرگرم کننده و هیجان‌انگیزی را برای شما به‌وجود آورد. اگر از هواداران بازی‌های موبایل با مبارزات نوبتی و استراتژی هستید، بازی اندروید و آیفون Wanna Survive می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت موبایل و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت موبایل سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی اپل را در این بخش مشاهده کنید.


منبع زومجی

Wanna Survive

استودیو Pinix با ساخت بازی موبایل Wanna Survive سعی دارد یک تجربه‌ی خاص و منحصربه‌فرد از بازی‌های زامبی‌محور را در دسترس کاربان قرار دهد. بااینکه گیم‌پلی بازی هیجان بسیار بالایی دارد و از نظر مکانیسم‌های مبارزه‌ای هم با یک محصول با کیفیت طرف هستیم. این در حالی است که عدم وجود یک داستان قابل قبول درکنار کوتاه بودن بیش از حد بازی، سبب شده Wanna Survive نتوانست به یک بازی بی‌عیب و نقص تبدیل شود.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • + سیستم مبارزات کاربردی
  • + طراحی کاراکترهای منحصربه‌فرد
  • + کارآمد بودن کاراکترها در روند انجام مراحل
  • + ثبات درجه سختی در مبارزات نسبت‌به سیستم جبران اشتباه
  • + طراحی پیکسلی حس و حال نوستالوژی دارد
  • + چالش‌برانگیز بودن مراحل به‌واسطه المان‌های سروایول

نقاط ضعف

  • - نبود داستان‌سرایی قابل قبول
  • - ارزش تکرار پایین
  • - کوتاه بودن بیش از حد بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده