نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲

انتشار ویدیوی کوتاهی از مراحل آماده‌سازی دایناسورهای Jurassic World 3

دایناسورهای دنیای ژوراسیک 3 هم مثل نسخه‌های قبلی ترکیبی از جلوه‌های ویژه و موارد انیماترونیک خواهند بود.

بعد از موفقیت فیلم دنیای ژوراسیک: امپراتوری سقوط کرده (Jurassic World: Fallen Kingdom) طبیعی بود که شرکت یونیورسال پیکچرز به‌سراغ تولید نسخه‌ی بعدی از این مجموعه برود و این‌بار هم مانند قسمت اول دنیای ژوراسیک، کالین ترورو کارگردانی پروژه را برعهده گرفته و به‌تازگی هم ویدیوی کوتاهی از مراحل آماده‌سازی دایناسورهای این فیلم منتشر کرده است.

ششمین فیلم از مجموعه‌ی پارک ژوراسیک (Jurassic Park) درحالی وارد مرحله‌ی تولید شده است که مانند نسخه‌های قبلی، دایناسورهایی را به بینندگان خود نشان خواهد داد که ترکیبی هستند از جلوه‌های ویژه و المان‌های واقعی یا به اصطلاح Practical Effects، یعنی نمونه‌های فیزیکی دایناسورهایی که توسط متخصصان در کارگاه تولید می‌شوند. این نمونه‌ها با کمک دانش انیماترونیک به‌کمک قطعات مختلف و مدارهای خود قابلیت حرکت پیدا می‌کنند و می‌توانند شکل و شمایلی طبیعی‌تر به دایناسورها بدهند.

اولین نسخه‌ی پارک ژوراسیک به کارگردانی استیون اسپیلبرگ استفاده‌ی مناسبی از این مدل‌های واقعی دایناسورها کرده بود که تولید استن وینستون بودند؛ معروف‌ترین متخصص ساخت چنین مواردی در صنعت سینما که سال ۲۰۰۸ از دنیا رفت. فیلم دنیای ژوراسیک محصول ۲۰۱۵ هم به‌سراغ این موارد رفته بود و اکنون ترورو در گفتگویی با سایت Jurassic Outpost می‌گوید:

بدون شک این‌بار هم از انیماترونیک استفاده خواهیم کرد و به همان شکلی که در نسخه‌های قبلی این مجموعه به‌سراغ زنده کردن دایناسورها رفته بودیم، این کار را یک‌بار دیگر هم انجام خواهیم داد، مخصوصاً در بخش‌هایی که دایناسورها سر جای خود ثابت می‌ایستند یا تنها شاهد حرکت کردن گردن و بخش‌هایی مثل مفصل ران آن‌ها هستیم.

دایناسورهای ساخته‌شده توسط این روش نمی‌توانند به‌راحتی بدوند یا انیمیشن‌های پیچیده را اجرا کنند و برای نمایش چنین بخش‌هایی به‌سراغ استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری می‌رویم، مثل همان کاری که در پارک ژوراسیک هم انجام شده بود.

دانلود ویدیو از آپارات

دنیای ژوراسیک 3 (Jurassic World 3) قرار است از سایر روش‌های استفاده‌شده در نسخه‌های قبلی مثل موشن کپچر هم بهره ببرد و همچنین اعضای مصنوعی بدن دایناسورها در ترکیب با جلوه‌های ویژه با کیفیت بالاتری نمایش داده خواهند شد. یکی از معروف‌ترین صحنه‌های اولین نسخه‌ی دنیای ژوراسیک هم به کمک چنین امکاناتی آماده شده بود، جایی که در آن شاهد حضور شخصیت‌های اوون (کریس پرت) و کلر (برایس دالاس هاوارد) بالای سر یک آپاتوسور در حال مرگ بودیم. ترورو در این مورد می‌گوید:

ما تیمی از عروسک‌گردان‌ها داشتیم که تک‌تک قطعات و موتورهای ریز درون سر این دایناسور را حرکت می‌دادند و توانستند با مهارت بالای خود، بازی تأثیرگذاری از بازیگران در آن صحنه بگیرند؛ کاری که اگر می‌خواستیم از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری استفاده کنیم، موفق به انجام آن نمی‌شدیم.

در مجموع زمانی که بیننده دایناسورهای درون فیلم را باور کند و مدام پیش خود فکر نکند که با موجوداتی ساخته‌شده توسط جلوه‌های ویژه یا یک ربات طرف است، ما هم به‌عنوان سازندگان فیلم به هدف خود می‌رسیم.

Jurassic World

صحنه‌ی مربوط به آپاتوسور در دنیای ژوراسیک

کریس پرت که در سومین قسمت دنیای ژوراسیک هم حضور دارد، مدتی قبل در گفتگو با ام‌تی‌وی نیوز در مورد فیلم جدید این مجموعه گفته بود:

واقعاً از شنیدن داستان قسمت جدید هیجان‌زده شدم و هنوز هم باور نمی‌کنم که به‌سراغ انجام چنین کاری می‌رویم. همچنان تصورش برایم سخت است که سازندگان فیلم چگونه می‌خواهند ماجراهای بعد از اتمام فیلم قبلی را ادامه دهند؛ زمانی که جزیره نابود شده است و تمام دایناسورها از آن خارج شده‌اند و دیگر نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را جمع‌آوری کرد. اتفاقاتی که با از راه رسیدن دایناسورها و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی جزیره به بخش‌های مختلف کره‌ی زمین رخ می‌دهد و تأثیر آن‌ها روی زمین را باید در این فیلم دید و کالین کار سختی در پیش دارد که می‌دانم نتیجه‌ای حماسی به‌دنبال خواهد داشت.

دنیای ژوراسیک 3 با نام موقت Arcadia برای اکران در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) آماده می‌شود و علاوه بر حضور افرادی چون پرت و هاوارد در این فیلم، سه بازیگر اصلی اولین نسخه‌ی پارک ژوراسیک یعنی سم نیل، لورا درن و جف گلدبلوم هم در آن حضور خواهند داشت.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده