نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷

دنی ویلنوو توسط انجمن منتقدان هالیوود به‌عنوان بهترین فیلمساز دهه انتخاب شد

انجمن منتقدان هالیوود اعلام کردند که دنی ویلنوو، کارگردان نامزد دریافت یک جایزه اسکار، به‌عنوان فیلمساز برتر این دهه انتخاب شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انجمن منتقدان هالیوود (The Hollywood Critics Association) فیلمساز برتر دهه اخیر را انتخاب و معرفی کرده‌اند. این انجمن اعلام کرد که دنی ویلنوو، کارگردان نامزد دریافت یک جایزه اسکار، لقب بهترین فیلمساز دهه را به‌دست آورده و انتخاب شده است. ویلنوو در طول یک دهه اخیر آثار تحسین‌ شده زیادی از جمله فیلم‌های تحسین شده‌ای چون فیلم Incendies (ویران شده)، فیلم Prisoners (زندانیان)، فیلم Sicario (سیکاریو)، فیلم Arrival (رسیدن) و فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)، را کارگردانی کرده که فیلم Enemy (دشمن) دیگر فیلمی است که در طول این سال‌ها کارگردانی آن را بر عهده داشته است. ویلنوو یکبار و برای کارگردانی فیلم Arrival نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. این کارگردانی کانادایی قرار است این جایزه را در مراسمی در شهر لس آنجلس که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۹ دی ۱۳۹۸) برگزار می‌شود، دریافت کند.

Denis Villeneuve

فیلم Arrival در مجموع نامزد ۷ جایزه اسکار شده بود که موفق شد در بخش بهترین تدوین صدا جایزه اسکار ببرد. همچنین فیلم Blade Runner 2049 نیز موفق شد در ۵ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شود که این فیلم نیز توانست در دو بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه جایزه اسکار دریافت کند. فیلم Sicario نیز نامزد دریافت ۳ جایزه اسکار و فیلم Prisoners نامزد دریافت یک جایزه اسکار شدند، اما در نهایت از مراسم اسکار دست خالی برگشتند. در حال حاضر ویلنوو وظیفه کارگردانی ریبوت فیلم Dune (تل ماسه) را بر عهده دارد که این فیلم قرار است در دو قسمت تولید شود که در حال حاضر فیلمبرداری قسمت اول انجام شده است. 

فیلم Dune برای اکران‌ در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع NME
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده