نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹

سرورهای PlanetSide Arena به زودی خاموش می‌شوند

Daybreak با اعلام خبر غیر فعال شدن سرورهای مجموعه‌ی PlanetSide Arena، تأکید زیادی بر متعهد ماندن این شرکت به این مجموعه‌ دارد.

Daybreak Games خبر خاموش شدن سرورهای بازی PlanetSide Arena در تاریخ دهم ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ را تنها بعد از گذشت سه ماه از انتشار نسخه‌ی Early access آن، تأیید کرد.

بر اساس گزارش VG24/7، اندی سایتس، مدیر تولید Daybreak Games در جدیدترین مصاحبه خود این اقدام را «تصمیمی دشوار» توصیف کرده و در رابطه با آن می‌گوید:

بعد از ملاحظاتِ بسیار و در نظر گرفتن تمامی جوانب این اقدام، نهایتاً تصمیم به خاموش شدن سرورهای PlanetSide Arena گرفتیم. در حالی که تیم توسعه‌دهندگان این بازی در ابتدا دیدگاه جاه‌طلبانه‌ای برای آینده‌ی PlanetSide Arena داشتند، با انتشار نسخه‌ی Early access این بازی مشخص شد که سطح استقبال عموم کاربران، امکان ادامه‌ی روندی را که برای سبک گیم پلی این بازی در ذهن داشتیم غیر ممکن می‌کند. قرار بود این بازی با ترکیب مقیاس بسیار بزرگِ مبارزات خود با مجموعه‌ی متنوعی از حالت‌های مختلف بازی، تجربه‌ی منحصربه‌فردی را با بازیکنان به اشتراک بگذارد.

بر اساس اعلام تیم توسعه‌دهندگان این بازی، فعالیت PlanetSide Arena در استیم همچنان ادامه خواهد داشت تا افرادی که تاکنون اقدام به خرید نسخه‌ی Early access این بازی کرده‌اند، به طور خودکار هزینه‌ی پرداختی خود را پس بگیرند.

در نتیجه‌ی جلسات متعددی که در رابطه با این موضوع تدارک دیدیم، تصمیم گرفته شد که سرورهای بازی PlanetSide Arena رأس ساعت ۵ بعدازظهر دهم ژانویه ۲۰۲۰ (۴:۳۰ بامداد ۲۱ دی ماه) به کار خود خاتمه دهد. همکاری ما با استیم تا زمانی که کلیه‌ی هزینه‌ی دریافتی برای نسخه‌ی Early access این بازی مرجوع شود، ادامه خواهد یافت.

در نهایت سایتس تأکید می‌کند که با وجود آفلاین شدن سرورهای Arena، تیم توسعه‌دهندگان این بازی همچنان به این مجموعه متعهد خواهد ماند.

جا دارد که از همین جا به خاطر حمایت‌های هواداران در زمان انتشار نسخه‌های بتا و Early Access تشکر کنم. پیشنهادها و انتقادات شما برای ما ارزش بسیار بالایی دارند و حمایت‌ها و اشتیاق شما برای PlanetSide بنیان جامعه‌ی بازیکنان ما را تشکیل خواهد داد. با اینکه پایان دادن به این فصل از تجربه‌ی ما در دنیای بازی سازی بسیار دردناک و ناراحت کننده است، ما همچنان به تعهد خود نسبت به این مجموعه در آینده ادامه خواهیم داد تا بالاخره امکان ادامه‌ی کار در دنیای PlanetSide فراهم شود.

دسترسی اولیه به بازی PlanetSide Arena از تابستان سال جاری در استیم برقرار شد و قرار بود که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز امکان تجربه‌ی مولتی پلتفرم این بازی فراهم شود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده