نویسنده: حمزه سروری
// سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

بازی PlanetSide Arena معرفی شد؛ نبردهایی به عظمت ۵۰۰ بازیکن در برابر یکدیگر

در بازی PlanetSide Arena که توسط استودیو Daybreak Games معرفی شده است، ۲۵۰ بازیکن در برابر ۲۵۰ بازیکن به میدان نبرد می‌روند.

استودیو Daybreak Game اخیراً طی یک لایو استریم رسمی در حساب توییچ خود بازی PlanetSide Arena را معرفی کرده است؛ بازی آنلاین و شوتر علمی-تخیلی عظیمی که با حالت‌ها و کلاس‌های متنوع بازیکنان را به نبرد در دنیای PlanetSide دعوت می‌کند.

حالت‌های بازی PlanetSide Arena به نسبت بازی‌های هم سبک خود زیاد است. این‌ حالت‌ها شامل Battle Royal، Massive Clash، Capture the Flag، Team Deathmatch، Kill Count، Doubles، Search and Destroy و Global Conquest می‌شود. در هنگام انتشار تنها دوتا از این حالت‌ها که Battle Royale و Massive Clash هستند در دسترس خواهند بود و دیگر حالت‌ها به مرور و به صورت فصلی اضافه می‌شوند. فصل اول که در همان زمان انتشار بازی در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۰ بهمن) در دسترس قرار می‌گیرد با دو حالت یاد شده و همچنین تنها با یک نقشه آغاز می‌شود. 

در حالت Mssive Clash به‌نظر می‌رسد که قرار است هر تیم ۲۵۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشد و در مجموع نبردی عظیم با حضور ۵۰۰ نفر صورت بگیرد. توسعه‌دهندگان اعلام‌ کرده‌اند که در تلاش‌ هستند تا Massive Clash را در آینده به صورت ۱۰۰۰ نفره درآورند. 

حالت بتل‌ رویال هم که این روزها بسیار فراگیر و پرطرفدار شده تکلیفش مشخص است؛ بازیکنان به‌صورت گروهی یا فردی باید تلاش کنند که تا پایان مسابقه زنده بمانند. 

بازی PlanetSide Arena در هر دو حالت Massive Clash و Battle Royal بازیکنان را بدون هیچ مهمات اولیه‌ای در نقشه قرار می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند که برای دست‌یابی به سلاح‌ها و دیگر مهمات به زباله‌گردی تن دهند یا فروشنده‌هایی را پیدا کنند و با ارز داخل بازی از آن‌ها وسایل موردنیازشان را بخرند. شما می‌توانید اولین گیم‌پلی بازی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:


دانلود از آپارات

بازی PlanetSide Arena با مکانیزمی فصلی کامل‌تر خواهد شد و ترکیب آن با نبردهای مسلحانه‌ی عظیم قرار است که «سرمایه‌گذاری دوباره‌ای بر جهان PlanetSide» باشد. استودیو دی‌بریک درباره‌ی تکامل فصلی بازی چنین توضیح داده است:

هر فصل PlanetSide Arena قرار است که به مرور بازی را کامل کند. فصل‌ها، زمینه‌های مختلف بازی، از محتوای جدید گرفته، تا ویژگی‌های جدید و کارکرد کلی آن‌ را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد. سلاح‌ها، کلاس‌ها، وسایل نقلیه، نقشه‌ها، سیستم پیشرفت و خط‌داستانی که در هر لحظه با دربرگرفتن دنیای بازی وجودش احساس می‌شود، همگی با فصول جدید، تازه می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.

کسانی که با نسخه‌های قبلی سری PlanetSide آشنا هستند احتمالاً خوشحال می‌شوند که بدانند داستان بازی PlanetSide Arena چند دهه پس از اتفاقات PlanetSide 2 جریان می‌یابد؛ Auraxiها در جنگ نابود شده‌اند و سربازان عادی در میدان نبرد برای بقا تلاش می‌کنند. داستان بازی ظاهراً قرار است که با هر فصل پیشرفت کند و نهایتاً به نسخه‌ی بعدی و اصلی این سری که داستانی خواهد بود منتهی شود.

استودیو Daybreak اعلام کرده است که بازی PlanetSide Arena هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و به کسانی که بازی را پیش‌خرید کنند محتوای ویژه‌ای اعطا خواهد شد. لازم به‌ ذکر است که فصل اول این بازی ۱۰ بهمن ماه تنها برای پی‌سی منتشر خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده