// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷

پخش پیش نمایش اختصاصی نسبتا بلند فیلم Tenet در سینماهای IMAX آغاز شد

همان‌گونه که از مدتی قبل شایعه‌ها به این موضوع اشاره می‌کردند، تازه‌ترین فیلم کریستوفر نولان به‌تازگی با ویدیویی ۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه‌ای به استقبال مخاطبان سینماهای آی‌مکس رفته است.

کریستوفر ادوارد نولان، خالق فیلم‌هایی همچون «تلقین» (Inception)، «دانکرک» (Dunkirk) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) از زمان ساخت قسمت دوم سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) به این طرف همواره از سنتی خاص برای معرفی اثر سینمایی تازه‌ی خود به سینماروها پیروی کرده است؛ نمایش یک ویدیوی پیش‌نمایش چند دقیقه‌ای و اختصاصی از فیلم به افرادی که به سالن‌های سینمای آی مکس می‌روند. به همین خاطر تقریبا همه می‌دانستد که نولان چند ماه پس از پخش تیزر بسیار کوتاه و باز هم اختصاصی فیلم خود در سینماهای آی‌مکس، با نزدیک شدن به مراحل پایانی فیلم‌برداری «تنت» (TENƎꓕ) قطعا همزمان با اکران یک فیلم بسیار پرمخاطب پیش‌نمایشی مفصل از فیلم جدید خود را تحویل تماشاگرها می‌دهد. نکته‌ی جالب اما این است که پیش‌نمایش مورد بحث تقریبا در همه‌ی کشورهایی که سینماهای آی‌مکس دارند و قرار است قسمت نهم خط اصلی مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» (جنگ‌های ستاره‌ای) یعنی Star Wars: The Rise of Skywalker را اکران کنند، به نمایش درخواهد آمد. تا حدی که گفته می‌شود فیلم‌ساز بریتانیایی در پشت صحنه‌ی ساخت اثر برای اولین‌بار به‌طور کامل از عملکرد شرکت برادران وارنر در برنامه‌ریزی برای پخش این پیش‌نمایش که هرگز در قالب قانونی به‌صورت آنلاین پخش نخواهد شد، ابراز رضایت کامل کرده است. همچنین از آن‌جایی که پروسه‌ی فیلم‌برداری و ساخت TENƎꓕ برای جلوگیری از اسپویل شدن کوچک‌ترین جزئیات داستانی درباره‌ی فیلم‌نامه‌ی آن با محافظت‌های امنیتی متفاوتی نسبت به دیگر آثار روز پیش رفت، سالن‌های سینمای کشورهایی همچون آلمان هم اعلام کرده‌اند که در عین در دست داشتن ویدیوی مورد نظر برای آغاز پخش آن مطابق برنامه‌ای هماهنگ با زمان اکران این پیش‌نمایش در دیگر کشورها عمل می‌کنند.

علاوه‌بر همه‌ی موارد بیان‌شده، باتوجه‌به عادت همیشگی فیلم‌ساز مورد بحث و مخصوصا درنظرگرفتن اینکه چند ساعت قبل صفحه‌ی رسمی فیلم Tenet در توئیتر کار خود را با پخش پوستری متحرک از اثر جدید کریستوفر نولان آغاز کرد، انتظار می‌رود که به‌زودی اولین تیزر تریلر رسمی TENƎꓕ هم به‌صورت آنلاین پخش و تقدیم همگان شود. TENƎꓕ که علاوه‌بر جان دیوید واشنگتن بازیگرانی همچون رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، دیمپل کاپادیا، آرون تیلور-جانسون، کلمنس پوئسی، مایکل کین و کنت برانا را دارد، در تاریخ هفدهم جولای/ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی) به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت.


منبع Trailer-Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده