معرفی شخصیت سوپر بوی، کانر کنت

معرفی شخصیت سوپر بوی، کانر کنت

جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

در این قسمت از سری مقالات معرفی شخصیت کمیک به سراغ کانر کنت یا همان سوپر بوی رفتیم که در ابتدا قرار بود، به‌عنوان کلونی از سوپرمن، بعد از مرگش توسط دومزدی به وجود بیاید.

پیش از اینکه به‌سراغ مقاله معرفی شخصیت‌های دنیای کمیک این هفته برویم، نقل قولی از شخصیت سوپر بوی را باهم بخوانیم:

من خودم نخواستم که خلق شوم. اما حالا خودم تصمیم می‌گیرم که چه زمانی و با چه شرایطی بمیرم.

کان ال یا همان کانر کنت یک کلون ترکیبی انسان/کریپتونی محسوب می‌شود. او به این منظور خلق شده تا سوپرمن بعدی باشد. سوپر بوی که با نام کان ال یا کانر کنت هم شناخته می‌شود، یک شخصیت ابرقهرمانی است که در کتاب‌های کمیکی که توسط شرکت دی سی کامیکس منتشر می‌شوند، حضور پیدا می‌کند. او یک نسخه مدرن و جدید از شخصیت اورجینال سوپر بوی محسوب می‌شود. این شخصیت برای اولین‌بار به‌عنوان سوپر بوی، در قسمت ۵۰۰ سری کتاب کمیک The Adventures of Superman که در ماه ژوئن سال ۱۹۹۳ منتشر شد، حضور پیدا کرد.

او توسط نویسنده‌ای به نام کارل کسل و هنرمندی به نام تام گرامت خلق شده بود. سوپر بوی درست از زمان اولین حضورش در سال ۱۹۹۳ تا اوت سال ۲۰۰۳، به‌عنوان یک کلون ابرانسانی که با ژنتیک مهندسی شده خلق شده بود، به تصویر کشیده می‌شد. این شخصیت حتی منشاء انسانی هم داشت و توسط Project Cadmus خلق شده بود. او قرار بود که یک نسخه کپی که ژنتیک بسیار مشابهی نسبت به سوپرمن داشت، باشد. البته این شخصیت در قسمت اول سری کتاب کمیک Teen Titans که در سپتامبر سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود، دستخوش تغییرات شد. او دیگر به‌عنوان یک فرد ترکیبی انسان/کریپتونی، از لکس لوتر و سوپرمن به حساب می‌آمد.

بعد از انتشار مجدد کمیک‌های دی سی در سال ۲۰۱۱ و با نام The New 52، شخصیت سوپر بوی دوباره تغییر کرد. او این بار به‌عنوان یک کلون که از سه منبع مختلف دی ان ای به وجود آمده بود، به تصویر کشیده شد. او در این مجموعه توسط Project N.O.W.H.E.R.E. و برای خلق مجدد جان لین کنت به وجود آمده بود؛ فرزند بیولوژیکی و واقعی سوپرمن و لوئیس لین، از یک خط زمانی احتمالی در آینده. بعد از مرگ این شخصیت در مجموعه Superboy، در داستان‌های بعدی، کان ال توسط جان لین کنت جایگزین شد. بعد از ماجراهای خط داستانی قسمت ۳۴ مجموعه Superboy، کان ال دوباره بازگشت و تبدیل به سوپر بوی شد.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

کانر کنت یا همان سوپر بوی، یک کلون محسوب می‌شود که ازطریق ژنتیک و متریال اصلی که از سوپرمن گرفته شده بود، خلق شد. در آن زمان سوپرمن توسط موجود وحشتناکی به نام دومزدی به قتل رسیده بود. علاوه‌بر ژنتیک سوپرمن، مقداری خون هم از لکس لوتر گرفته شده بود. البته او مدت خیلی زیادی بعد از این ماجراها متوجه شد که در اصل چه کسی نمونه خون انسانی خود را اهدا کرده است. او توسط Project Cadmus خلق شده بود تا جایگزینی برای سوپرمن باشد؛ آن هم بعد از ماجرای مرگش. سن او به‌صورت مصنوعی افزایش داده شد و به دوران نوجوانی رسید. علاوه‌بر این، یک سری اطلاعات ضروری هم از فردی که در سن بیولوژیکی او قرار داشت، در ذهن او قرار داده شد؛ به همین ترتیب هم او یک سری اطلاعات کلی از رشته‌های مختلف مانند ریاضی، خواندن و نوشتن و غیره داشت.

پیش از اینکه آزمایش‌ها به‌طور کامل تمام شود (یعنی افزایش سن او به دوران بزرگسالی و همچنین کاشت تجهیزات امنیتی برای کنترل کردن او)، کانر کنت توسط «Newsboy Legion» آزاد شد و از آن‌جا فرار کرد. یکی از اعضای این تیم، یک ژاکت چرم به او داد، البته پیش از اینکه او به شهر برود. او زمانی اولین اقدام خود را به‌عنوان سوپرمن انجام داد که همان ابتدا با شخصیتی به نام «ساید آرم» برخورد کرد؛ کسی که در تلاش بود تا یک دستگاه خودپرداز را نابود کند. سوپر بوی به مرور زمان با سه سوپرمن دیگر هم برخورد کرد و با فردی به نام «رکس لیچ» هم آشنا شد که خیلی زود نقش مدیر او را برعهده گرفت. زمانی‌که سوپرمن واقعی بازگشت، او حق و حقوق نام این شخصیت و همچنین علامت او را رها کرد. بعد از این اتفاق هم تصمیم گرفت تا مترو پلیس را ترک کند.

القاب و اسامی مستعار: کانر کنت، کان-ال، کارل کرومت، نوجوان فولادی، پسر فولادی، کید، قهرمان هاوایی، سوپرمن، لیونل لوتر، سی ان آر، آزمایش ۱۳، پروژه کی آر، اس. بی، برادر کوچک، سوپر بوی.

تیم‌ها: ارتش بلک لنترن، خاندان ال، خانواده کنت، کریپتونی‌ها، لژیون ابرقهرمانان، N.O.W.H.E.R.E، تایتان‌های اصلی، پروژه کادموس، Ravagers، سوپربوی و ریورز، خانواده سوپرمن، سوپرمن/بتمن، سوپرمن‌های آمریکا، تین تایتانز، خانواده لین، تایتان‌ها، تایتان‌های فردا، ارتش وایت لنترن، یانگ جاستیس و غیره.

متحدان: اکسس، آلورا، انارکی، انجل، انیما، آکواگرل، آکوالاد، آکوامن، ارووت، آرتمیس کراک، باربارا گوردن، بارت آلن، بیست، بیست بوی، بیلی بتسون، بلو بیتل، بامبل بی، بانکر، کیتلین فیرچایلد، کاپیتان آمریکا، کیسی کیم، کاساندرا کین، کازمیک بوی، کریپر، دیمین وین، دیک گریسون، دکتر ریورا، فایر استورم، فردی فریمن، فری فال، ژنرال سم لین، گاردین، هارد راک، هرالد، هیلاری چنگ، جاناتان کنت و غیره.

دشمنان: الکس لوتر، آماندا اسپنس، آماکسون تاندر، انارکی، آنتی-مانیتور، آرتور لایت، بدلم، برنادث، بیزارو، بیزارو سوپر بوی، بلک بیتل، بلک هند، بلک زیرو، بلاک باستر، بلادی مری، بون اسمشر، برینیاک، برایم استون، برادر بلاد، برایس، سایبورگ سوپرمن، دانته، دارک اوپاک، دارک ساید، ددلاین، دث استروک، دال فیس، دومزبوی، دومزدی، دکتر کالیگن، دکتر چارلز، دکتر گلوی، ژنرال گود، ژنرال زاد، گیلوتینا و غیره.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

همان‌طور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شده بود، این شخصیت توسط نویسنده‌ای به نام کارل کسل و هنرمندی به نام تام گرامت خلق شده بود. او برای اولین‌بار به‌عنوان سوپر بوی، در قسمت ۵۰۰ سری کتاب کمیک The Adventures of Superman که در ماه ژوئن سال ۱۹۹۳ منتشر شد، حضور پیدا کرد. این شخصیت در ۱۴۹۹ کتاب کمیک حضور داشته است که تنها در قسمت ۶ سری کتاب کمیک Infinite Crisis به نام Touchdown، قسمت ۳ سری کتاب کمیک Ambush Bug: Year None به نام A Ton of Bricks, A Jug of Whine-- And Thou! و قسمت ۲۵ سری کتاب کمیک Superman به نام Krypton Returns, Part 4 جان خود را از دست داده است.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

  • دوران مدرن: زمین جدید:

سوپر بوی بالاخره نام خودش را پذیرفت. در این زمان دوستانش که علاقه زیادی به او پیدا کرده بودند، او را با لقب کید مورد خطاب قرار می‌دادند. اینگونه تصمیم گرفته شده بود که او به دور دنیا سفر کند تا بلکه به این طریق بتواند کارهایی انجام دهد و هویت جدیدش را به همه معرفی کند. او همچنین به کادموس بازگشت و اطلاعات بیشتری را از منشاء و خواستگاه خودش به دست آورد. او در حقیقت یک کلون مستقیم از سوپرمن نبود بلکه یک کلون انسانی محسوب می‌شد که از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده بود تا شبیه به سوپرمن به نظر بیاید و قدرت‌های اصلی او را هم تقلید کند. بعدها، با وجود اینکه رئیس کادموس یعنی «پاول وست فیلد» در ابتدا نسبت به این موضوع اعتراض داشت، اما گروه کادموس به این نتیجه رسیده بودند که دیگر سوپر بوی را به پروژه نیاورند.

بیشتر از هر چیزی، آن‌ها به خاطر تبلیغاتی که این حرکت با خودش به همراه می‌آورد، تصمیم گرفتند که این کار را انجام بدهند. اما به این شرط که یک نگهبان و «اسکورت» همراه او وجود داشته باشد. فردی به نام «دابیلکس» هم انتخاب شد که این نقش را برعهده بگیرد. بخشی از انتخاب او هم به این دلیل بود که وست فیلد تلاش می‌کرد تا حقیقت را که Payback D.N.Aliens را اوایل همان روز به سراغ کید فرستاده بود، پنهان کند. علاوه‌بر این هم، وست فیلد اصلا دوست نداشت که یک ذهن‌خوان اطراف خود داشته باشند.

  • بعد از فلش پوینت: زمین اصلی:

همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، سوپر بوی در این برهه زمانی توسط یک سازمان مخفی به نام N.O.W.H.E.R.E خلق شده بود. اینگونه مشخص شد که سوپر بوی، اولین نمونه کلون فرامرزی تاریخ محسوب می‌شد که از ترکیب دی ان ای کریپتونی و همچنین انسانی خلق شده بود. بعدها مشخص شد که کلون سوپر بوی، از ترکیب دی ان اس سوپرمن، لوئیس لین و همچنین پسر آینده جایگزین آن‌ها یعنی جان لین کنت خلق شده است. بااین‌حال، بعد از گذشت مدتی هم مشخص شد که ۱۰ درصد از دی ان ای او، شامل یک دی ان ای ناشناخته دیگر هم هست. سوپر بوی بعد از یادگرفتن مهارت گفتار و همچنین عملکردهای انسان‌های اطراف خودش، تصمیم گرفت تا پیش از اینکه کشته شود، از مخزن مخصوص به خودش فرار کند.

سرپرست او بعد از پی بردن به ماجرا، تصمیم گرفت که کنترل این عملیات را در دست بگیرد. او در معرض واقعیت مجازی قرار گرفت. علاوه‌بر این، او در تمرین مداوم تولید قدرت هم قرار گرفت. اعضای این سازمان قصد داشتند که توانایی دورجنبی او را تحت نظارت بگیرد؛ زیرا قدرت‌های او روزبه‌روز در حال افزایش بود. بعد از انجام این کارها، سوپر بوی موظف شد تا با اعضای گروه تین تایتانز برخورد کند. علاوه‌بر این، او در همان زمان هم با یک سری بیگانه‌ی دیگر و ابرانسان‌های نوجوان دیگر هم درگیر شده بود تا مأموریت سازمان N.O.W.H.E.R.E به پایان برساند. او همچنین با یک سری از اعضای گروه سابق Gen13 team مانند «فیر چایلد» و «گرانج» به مبارزه پرداخت.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

  • زندگی در هاوایی:

بعد از گذشت چند هفته مسافرت، سوپر بوی در طی سفر به دور دنیای خود به همراه رکس لیچ، «راکسی لیچ» و دابیلکس به هاوایی رسید. بعد از یک درگیری و مبارزه با ساید آرم، آن هم در ساحل، سوپر بوی متوجه شد که «تانا موون» به‌عنوان یک هاواییِ بومی و قدیمی، به هاوایی نقل مکان کرده است. سوپر بوی تصمیم گرفت که در این جزایر بماند و از همین رو هم نام «قهرمان هاوایی» را به خودش داد. هنوز مدت زیادی از مستقر شدن سوپر بوی نگذشته بود که او کم کم شروع به ساخت گالری شروران خودش کرد. گالری که شامل «ناک اوت»، «سیلور سورد»، «کینگ شارک» و همچنین «اسکونجر» روانی می‌شد.

ناک اوت در اصل یک «فیمیل فیوری» ساخت بود که تصمیم گرفت تا به‌عنوان یک خوش‌آمد و مقدمه‌چینی، دعوایی را با سوپر بوی به راه بیاندازد. اسکونجر هم یک زن پیر دیوانه بود که به نظر می‌رسید، وسواس زیادی برای جمع کردن سلاح‌های مختلف برای زرادخانه‌ی خود دارد. نبرد سوپر بوی با اسکونجر شامل مبارزه‌ای بر سر سلاح خاص و جادویی‌ای به نام Spear of Lona بود. سوپر بوی بعد از مبارزه با اسکونجر، مریض شد. وضعیت او مدام بدتر می‌شد. بعد از مبارزه کوتاهی با سیلور سورد، او مجبور بود تا هرچه زودتر به شهر مترو پلیس بازگردد. سیلور سورد یک قهرمان جدید محسوب می‌شد که خیلی زود تبدیل به یک دزد و اوباش شد؛ زیرا تصور می‌کرد که می‌داند چه چیزی برای جزیره‌ها بهترین است.

با اینکه سوپر بوی یک سری توانایی‌ها مثل نفوذ ناپذیری، پرواز و قدرت ابرانسانی را داشت، اما از آنجایی کلون سوپرمن بود، باز هم یک سری قدرت‌های او را نمی‌توانست شبیه‌سازی کند

سوپر بوی در پایان این نبرد تا آستانه نابودی و فروپاشی رفت. از طرف دیگر هم نیروی دریایی بلافاصله سیلور سورد را دستگیر کردند. مدت خیلی زیادی طول نکشید که معلوم شد سوپر بوی، از طاعون مخصوص کلون‌ها زجر می‌کشد؛ طاعونی که تعداد زیادی از آندر ورلدرها و همچنین دیگر کلون‌های کادموس (از جمله لکس لوتر دوم) را نابود کرده بود. به همین ترتیب هم سوپر بوی مجبور بود که هرچه زودتر هاوایی را ترک کند. او درنهایت درمان شد. او یکی از اولین بازماندگان کمی بود که به‌لطف تلاش‌های کادموس، جان سالم به در برد. سوپر بوی که به‌تازگی درمان شده بود، مجبور شد تا با تعدادی از اعضای تیم لکس لوتر هم مبارزه کند؛ زیرا آن‌ها در تلاش بودند تا داروی درمانی را از کادموس بدزدند.

  • سقوط مترو پلیس:

در همین برهه زمانی بود که ماجراهای خط داستانی Fall of Metropolis رخ داد. در این خط داستانی، سوپر بوی هم به سوپرمن و سوپر گرل پیوست. آن‌ها در تلاش بودند که آسیب‌ها را تا جایی که امکان داشت، به حداقل برسانند. آن‌ها با کمک یکدیگر توانستند نسبت به لکس لوتر برتری پیدا کنند و او را به زندان بیاندازند. بااین‌حال تا پایان ماجرا، بخش زیادی از مرکز شهر مترو پلیس به‌شدت نابود شده بود. کادموس هم متحمل آسیب خیلی زیادی شده بود. در همین حین، پاول وست فیلد هم توسط «دابنی داناون» به قتل رسیده بود؛ اما خوشبختانه تعداد زیادی از کارکنان و کلون‌ها جان سالم به در بردند. سوپر بوی برای مدتی در شهر مترو پلیس باقی ماند. او در طی این مدت زمان با «Parasite» مبارزه کرد. درنهایت هم کارش به جایی رسید که در بحران تصادم دنیاها گیر افتاد.

  • بازگشت به هاوایی:

در این برهه زمانی، سوپر بوی بالاخره تصمیم گرفت که به همان هاوایی بازگردد اما در همان لحظه، دابیلکس از کان ال خواست تا سگی به نام «کریپتو» را هم با خودشان ببرند؛ البته خود سوپر بوی خیلی با این موضوع موافق نبود و این درخواست باعث ناراحتی او شد. سوپر بوی و کریپتو بعد از پیوستن به یکدیگر، اصلا به هیچ وجه برای یکدیگر اهمیت قائل نبودند. سوپر بوی در راه بازگشت خود به هاوایی، مجبور شد تا یک توقف کوتاه و موقت در شهر اسمالویل داشته باشد؛ جایی که او با اعضای خانواده کنت آشنا شد. او همچنین با سوپر بوی (به دنیای جیبی تعلق داشت)، آشنا شد. ظاهرا این نسخه از سوپر بوی، به خاطر اثرات اختلالات زمانی به آن‌جا آمده بود. این ماجراها، مقدمه‌ای بر رویداد بحرانی ساعت صفر بود که هیچکس از آن خبر نداشت. در این بحران هم این دو سوپر بوی مجبور شدند تا با هم متحد شوند.

در همین برهه زمانی بود که سوپر بوی بالاخره متوجه شد انسانی که خون و دی ان ای خودش را به او اهدا کرده بود، در اصل رئیس مرحوم و سابق کادموس یعنی پاول وست فیلد بوده است؛ البته او اینطور فکر می‌کرد و از اصل ماجرا خبر نداشت. علاوه‌بر این آشکارسازی، «رابرت پاکارد» اطلاعات بیشتری را در اختیار کان ال قرار داد و به او گفت که او، در اصل سیزدهمین تلاش گروه کادموس برای ساخت کلونی از سوپر بوی بوده است. در ساخت اولین نسخه، از تکنیک «دکتر تنگ» به نام «بیزارو» استفاده شده بود و نتیجه آن هم به وجود آمدن شخصیت بیزارو سوپر بوی بود؛ کسی که هنوز هم در آزمایشگاه نگه داشته می‌شد. بیزارو توانست از زندان خود فرار کند اما مدت کوتاهی بعد از آن جان خود را از دست داد. زمانی‌که کانر به هاوایی رسید، تانا برای او یک جشن تولد ترتیب داد.

سوپربوی

سوپر بوی بعد از بازگشت به هاوایی زمان زیادی برای استراحت نداشت زیرا خیلی زود مبارزه خود را با اعضای گالری شرورانش از سر گرفت؛ افرادی مانند کینگ شارک، بی. ای. ام، «تکنو» و «Silicon Dragons» که برای اولین‌بار در هاوایی ظاهر شده بودند. هر کدام از این ماجراها، به‌طور معمول به‌گونه‌ای آغاز می‌شد که سوپر بوی به‌نوعی بچگانه رفتار می‌کرد و هرچه که به پایان ماجراجویی خود نزدیک‌تر می‌شد، رفتاری «بزرگسالانه» به خود می‌گرفت. به‌طور مثال زمانی‌که یک سلبریتی که شباهت زیادی به سوپر بوی داشت، توسط Dragons به قتل رسید؛ آن‌ها تصور می‌کردند که این بازیگر، همان سوپر بوی اصلی است. سوپر بوی همچنین در پرل هاربر با آکوامن هم درگیر شده است. در این نبرد، پادشاه دریاها با استفاده از کمک‌های یک گروه از نهنگ‌های آبی، توانست کید را سر جایش بنشاند و او را شکست دهد.

به‌لطف فردی به نام «دکتر امیل همیلتون»، سوپر بوی توانست یک وایزر (عینک اشعه ایکس) به دست بیاورد و استفاده کند. این وایزر، قدرت‌های اشعه ایکس، گرمایی و همچنین مادون قرمز سوپرمن را شبیه‌سازی می‌کرد. همیلتون زمانی‌که برای تعطیلات به هاوایی آمده بود، با سوپر بوی آشنا شد. این دانشمند در طی تعطیلات خود به‌طور اتفاقی به کانر کمک کرد که ساید آرم را شکست دهد؛ کسی که در این برهه زمانی دوباره حضور پیدا کرده بود. در این دوران، سوپر بوی در یک اقامتگاه جدید به نام The Compound ساکن شده بود؛ در یک مکان جداگانه که فاصله کمی تا ساحل داشت. البته لیچ‌ها و دابیلکس هم در آن‌جا ساکن شده بودند. لازم به ذکر است که آن‌ها در همان اولین شب اقامتشان مجبور شدند که با «کاپرهد»، کسی که استخدام شده بود تا بدهی‌ای را از رکس بگیرد، مبارزه کنند.

در این زمان، سوپر بوی همچنین به‌صورت رسمی ارتباط خود را با تانا موون آغاز کرده بود. در این دوران، مامور ویژه‌ای به نام «سم ماکوآ» تصمیم گرفت تا یک تیم وظیفه و ویژه را تشکیل دهد که به سراغ Silicon Dragons بروند و آن‌ها را دستگیر کنند. همین گروه درنهایت به جایی رسید که تبدیل به جوخه انتحاری آماندا والر شدند. سوپر بوی خودش را مجبور کرد که وارد این تیم شود و به آن‌ها کمک کند؛ گروهی که متشکل از ناک اوت، ساید آرم، کینگ شارک، کاپیتان بومرنگ و همچنین ددشات بود. با وجود مرگ ساید آرم و همچنین مرگ ظاهری ناک اوت و کینگ شارک، مأموریت با موفقیت به پایان رسید و آن‌ها مخفیگاه Silicon Dragons را نابود کردند. البته رهبر آن‌ها یعنی «Lady Dragon» بعد از یک نبرد تک نفره با کید، از آن‌جا فرار کرد.

او در ابتدا اصلا بلد نبود که از قدرت‌های خود به بهترین شکل استفاده کند. به همین دلیل هم ناک اوت تصمیم گرفت که موارد لازم را به او آموزش دهد

متاسفانه سوپر بوی در طی این ماجراجویی، وایزر خود را از دست داد و علاوه‌بر آن، بیشتر از چیزی که تحملش را داشت، شاهد مرگ افراد مختلف بود. در طی همین ماجراها بود که از طرف مقامات ایالتی (به‌خصوص مردی به نام «ماک هارلین») به او اعلام شد که او باید هرچه زودتر، تحصیل خود را در مدرسه آغاز کند. به همین ترتیب سوپر بوی به یک دبیرستان محلی رفت که تحصیل خود را آغاز کند. در آن‌جا او با دوستان جدیدی مانند «هیلاری چنگ» آشنا شد. او همچنین متوجه شد که کم کم در حال رسیدن به پایان آن اطلاعات کاشته شده‌ای است که کادموس به او داده بود. به همین ترتیب او مجبور بود که هرچه زودتر اطلاعات و دانش جدیدی را یاد بگیرد. سوپر بوی زمانی‌که مشغول تحت تاثیر قرار دادن هم‌کلاسی‌هایش نبود یا وقتش را با تانا نمی‌گذراند، می‌توانست زمانی را پیدا کند که بدون هیچ مشکلی خشونت اضافی‌اش را رها کند.

زمانی‌که راکسی به‌طور غیرمنتظره‌ای آن‌ها را ترک کرد تا به لاس وگاس برود، سوپر بوی او را تعقیب کرد زیرا حس می‌کرد که مشکلی وجود دارد. راکسی در تلاش بود تا با این کار، یک سری چیزها را در گذشته‌اش رها کند و مدتی را به استراحت بپردازد؛ به‌ویژه از زمانی‌که تصمیم گرفته بود تا در هاوایی، پلیس شود. همین اتفاق باعث شد تا او با دوست قدیمی‌اش که یک فرد بازنده به نام «نئون» بود برخوردی دوباره داشته باشد. بعد از یک مبارزه کوتاه و مختصر، نئون با منفجر کردن یک ایستگاه گاز، خودش را هم منفجر و نابود کرد. بعد از این ماجرا، سوپر بوی و راکسی به خانه خود بازگشتند. سوپر بوی مجبور شد که با فردی به نام «والر» مبارزه کند؛ کسی که فراموشی داشت و تحت عنوان «چمپین» مبارزه می‌کرد.

ناک اوت هم که سالم و زنده بود، تصمیم گرفت که به مبارزه بین این دو نفر بپیوندد. زمانی‌که والر حافظه خود را به دست آورد، متوجه شد که خودش هم به خاطر مسمومیت با سرب، در حال از دست دادن جانش است. درحالی‌که ناک اوت در حال مبارزه کردن با «مستر گامبولی» بود (کسی که از والر سوءاستفاده می‌کرد و او را به بازی گرفته بود)، سوپر بوی هم به والر کمک کرد که به داخل Phantom Zone برود و با این کار جان خود را نجات دهد. بعد از پایان یافتن این ماجراها، سوپر بوی با گرین لنترن هم متحد شد تا با کمک یکدیگر به مبارزه مجدد با اسکونجر بروند. علاوه‌بر این، آن‌ها با بلک مانتا که یک شرور جدیدِ جهش یافته وحشتناک بود، مبارزه کردند.

بعد از اینکه سوپرمن توسط یک بیگانه به نام «Tribunal» ربوده شد، Alpha Centurion تصمیم گرفت تا تیمی را به نام جوخه نجات سوپرمن تشکیل دهد و همان‌طور که انتظار می‌رود، سوپر بوی هم به این تیم وارد شد. سوپر بوی در این گروه به Centurion، سوپر گرل، «ارادیکیتور» و «استیل» پیوست؛ آن‌ها با یکدیگر زمین را ترک کردند تا به‌دنبال سوپرمن بگردند و او را نجات دهند. سوپر بوی در طی این سفر اعتراف کرد که اصلا به Centurion اعتماد ندارد؛ در اصل، او فکر می‌کرد که Centurion واقعا همان سایبورگ سوپرمن است که خود را به شکل فرد دیگری درآورده است. به نظر می‌رسید که شک او درست است. زیرا زمانی‌که آن‌ها در نبرد قرار داشتند، Centurion به ظاهر در اواسط این نبرد اعضای تیم را ترک کرد و خیلی زود بعد از او، سایبورگ سوپرمن وارد ماجرا شد و کنترل را در دست گرفت.سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

سایبورگ به‌راحتی تمام اعضای تیم را شکست داد و آن‌ها را برای Tribunal برد. سوپر بوی زمانی‌که یک زندانی محسوب می‌شد، در همان سلولی که Centurion قرار داشت، قرار گرفت. اما این اتفاق اصلا کافی نبود تا سوپر بوی قانع شود که او یک مامور مخفی و دو طرفه نباشد. تنها زمانی‌که او فرار کرد و سوپر بوی دید که هم‌سلولی‌اش در حال مبارزه کردن است، به اشتباه خود پی برد و حتی به آن اعتراف کرد. اعضای تیم بالاخره توانستند خودشان را آزاد کنند و پشت سوپرمن که با Tribunal درگیر شده بود، صف کشیدند. Tribunal بالاخره به این موضوع اعتراف کرد که در استدلال آن‌ها مشکلی وجود داشت و از همین رو سوپرمن را «تبرئه» کرد. بعد از این ماجرا اعضای تیم با موفقیت به زمین بازگشتند.

  • لژیون ابرقهرمانان:

در این برهه زمانی، سوپر بوی با اعضای گروه لژیون ابرقهرمانان ملاقات کرد. اعضای این گروه در بعد زمان به گذشته آمده بودند و به‌دنبال راهی می‌گشتند که زندگی والر را نجات دهند. سوپر بوی برای آن‌ها توضیح داد که در زمان خودش چه اتفاقاتی رخ داده بود. بعد از این توضیح، او آن‌ها را همراهی کرد و با آن‌ها به قرن سی‌ام رفت تا به والر کمک کند. والر در زمان خودش از فانتوم زون آزاد شده بود و نام مون-ال را برای خودش انتخاب کرد. او تصمیم گرفته بود که لباس سوپرمن را بر تن کند و به مبارزه ادامه دهد. اعضای لژیون تصمیم گرفتند تا به سوپر بوی به خاطر کمک‌هایی که کرده بود، جایزه‌ای بدهند به همین دلیل هم او را به‌صورت افتخاری تبدیل به یک لژیونر کردند. البته پیش از اینکه او را به خانه بفرستند، یک حلقه پرواز هم به او هدیه دادند.

  • ناک اوت:

سوپر بوی بعد از کمک به اعضای لژیون و بازگشت به زمان حال، متوجه شد که ناک اوت در The Compound انتظارش را می‌کشد. ناک اوت از سوپر بوی خواست تا به‌عنوان یک شریک و همکار به او بپیوندد زیرا او شور و هیجان نبرد را از هر چیزی در دنیا بیشتر دوست داشت. آن‌ها به همراه یکدیگر با کیلر فراست (در بخشی از مجموعه Underworld Unleashed)، تکنسین و سیلور سورد مبارزه کردند. ناک اوت در این دوران به سوپر بوی آموزش داد که چگونه از قدرت‌های خود استفاده کند؛ آن هم با روش‌های جدید و خلاقانه مانند گسترش قدرت دورجنبی خود برای پوشش دادن فرد دیگری، آن هم تنها با لمس کردن آن‌ها. سوپر بوی در این دوران دوباره توانست وایزر خود را به دست بیاورد (این عینک توسط تکنسین بازیابی شده بود) اما طولی نکشید که آن را نابود کرد؛ منطق و دلیل سوپر بوی هم این بود که دوباره از دستش می‌دهد.

در طی یکی از خط داستانی‌ها، سوپر بوی به خاطر علاقه‌ای که به ناک اوت پیدا کرده بود، تصمیم گرفت که به جوخه انتحاری بپیوندد

بعد از این ماجراها، سوپر بوی و ناک اوت توسط فیمیل فیوری‌ها مورد حمله قرار گرفتند؛ آن‌ها اعلام کردند که ناک اوت «خواهر» از دست رفته‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. نبرد شدیدی در دبیرستان سوپر بوی اتفاق افتاد؛ نبردی که در طی آن، سوپر بوی و ناک اوت با کمک افراد دیگری مانند سم ماکوآ، «دن تورپین» و یک گروه از ماموران پلیس توانستند تا حد زیادی برتری کسب کنند. بااین‌حال، به‌لطف دابیلکس، اعضای فیمیل فیوری توانستند از آن‌جا فرار کنند. آن‌ها با این تهاجم خود، بخش زیادی از دبیرستان را نابود کرده بودند. همین اتفاق، دولت را وادار کرد تا به این نتیجه برسند که سوپر بوی باید در خانه به‌صورت خصوصی تحصیل کند. به همین دلیل هم به دوران کوتاه او در دبیرستان، خاتمه دادند.

در طی این نبرد، ناک اوت به خاطر ترس و خشم زیاد، یک افسر پلیس را به قتل رساند. دابیلکس متوجه شد که چه اتفاقی افتاده است. از طرف دیگر هم نیروهای پلیس تصمیم گرفتند تا یک نوع واحد ویژه جنایات را تشکیل دهند و به سراغ دستگیر کردن ناک اوت بروند. سوپر بوی از باور کردن مدارک و شواهد امتناع کرد. او بعد از یک برخورد با «Snare» و همچنین همان واحد ویژه در محل اقامت خودشان، تصمیم گرفت تا به همراه ناک اوت، از آن‌جا و از دست قانون فرار کنند. همین تصمیم او را مجبور کرد تا حتی ارتباط خود را هم با تانا موون به پایان برساند. همین کار درنهایت باعث شد تا در ساحل، نبردی بین سوپر گرل و ناک اوت به وجود بیاید.

بعد از اینکه «اسپارکس» کمک کرد که این دو زن از یکدیگر جدا شوند و مبارزه خود را به پایان برسانند، سوپر گرل سپر S مخصوصی را که روی لباس سوپر بوی قرار داشت، جدا کرد؛ آن هم به خاطر عدم پیروی از قانون و زیر پا گذاشتن آن. بااین‌حال، سوپر بوی اصرار داشت که او در جایگاه درستی قرار داشت و حق با او بود و دیگران اصلا نمی‌توانستند ناک اوت را درک کنند. بااین‌حال، مدت زیادی طول نکشید که آن روی واقعی ناک اوت در طی ملاقاتی که با «ویکتور والکینیوم» داشت، آشکار شد؛ کسی که در نزدیکی‌های هاوایی یک جزیره برای خودش به وجود آورده بود. ناک اوت در ابتدا تلاش کرد تا کاری کند که سوپر بوی، او را به قتل برساند و سپس خودش کار او را تمام کند. به همین ترتیب، کانر کنت متوجه شد که ناک اوت اصلا به آن شکل او تصورش را داشت، او را دوست نداشت.

او بالاخره متوجه شد که ناک اوت فقط مانند یک عروسک خیمه شب‌بازی و کاملا به نفع خودش از او استفاده می‌کرد. به همین ترتیب سوپر بوی نسبت به ناک اوت برتری پیدا کرد؛ بیشتر از همه هم به خاطر همان آموزش‌هایی که ناک اوت به او داده بود که چگونه از قدرت‌های خود استفاده کند. در طی همان مدتی که این جزیره در حال فرو رفتن در زیر آب بود، سوپر بوی، ناک اوت را به جایی که باید، برد. راکسی که سپر مخصوص سوپر بوی را پیدا کرده بود، دوباره روی لباسش گذاشت. اسپارکس، به سراغ سوپر بوی رفت و او را به Event Horizon که یک مهمانی دیوانه کننده بین کهکشانی محسوب می‌شد، برد؛ مهمانی‌ای که فقط دوستان اجازه وارد شدن داشتند. موجودی به نام «کیندرد مارکس» میزبان این مهمانی بود.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

سوپر بوی در شب اولی که در آن‌جا حضور داشت، با «هیرو» آشنا شد و از طرف دیگر هم مبارزه‌ای با «کالیبر» داشت. همین اتفاق باعث شد تا هر دوی آن‌ها از این مراسم بیرون انداخته شوند و به سیارک بسیار دور نسبت به این رویداد تله پورت شوند. در آن‌جا هم نیروی پلیسی به نام I.N.T.E.R.C.E.P.T آن‌ها را پیدا کرد. آن‌ها تلاش کردند تا این دو نفر را به خاطر اینکه بخشی از رویداد Event Horizon بودند، دستگیر کنند و به زندان بیندازند. بااین‌حال، پیش از اینکه سوپر بوی و کالیبر دستگیر شوند، دوباره به همان رویداد بازگردانده شدند. زمانی‌که بازگشتند، دوباره یک نبرد دیگر بین یک سری Khund (و باند آن‌ها به نام رد شیفت) و Aura به وجود آمد.

  • Savage Lands:

در این برهه زمانی، سوپر بوی درحالی‌که حافظه خود را از دست داده بود، در Savage Lands به هوش آمد؛ یک جزیره که پر از حیوان‌های شبیه به انسان بود که نام خود را وایلد من گذاشته بودند. آن‌ها در ابتدا، سوپر بوی را یک «حیوان» احمق به حساب می‌آوردند اما او خیلی زود حافظه خود را به دست آورد. او برای مدت کوتاهی مدام از این می‌ترسید که در آینده بسیار دوری تنها گیر افتاده باشد. سوپر بوی بعد از اینکه یک آزمایش و سایر چالش‌های دیگر را انجام داد و اثبات کرد که «فرد قدرتمند» است، به همراه دیگر انسان‌هایی که در این جزیره سرگردان بودند، توانستند از Savage Land خارج شوند. علاوه‌بر این، سوپر بوی در طی آن مدت با والد من‌ها رابطه دوستانه برقرار کرده بود. آن‌ها تصمیم گرفته بودند که از Savage Land بروند و دنیای وسیع اطرافشان را کشف کنند.

آن‌ها خیلی زود متوجه شدند که در آینده بسیار دور قرار ندارند؛ بلکه تنها چند ماه از ناپدید شدن سوپر بوی گذشته است. در اصل این جزیره‌ها به‌عنوان یک طرح متفاوت دیگر از Project Cadmus ساخته شده بود (این جزیره بخشی از یک آزمایش در دهه ۱۹۴۰ بود که با نام Moreua Project شناخته می‌شد).

  • The New 52:

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱، شرکت دی سی تمام کتاب‌های کمیک خود در قالب مجموعه جدیدی به نام The New 52 باری دیگر منتشر کرد. در این خط داستانی جدید، سوپر بوی با یک داستان منشاء و گذشته کاملا متفاوت معرفی شد. او در این مجموعه، اولین‌بار در قسمت اول سری کتاب کمیک Teen Titans ظاهر شد. او در خط داستانی یک کلون ترکیبی از انسان و کریپتونی بود که به دست سازمان مرموزی به نام N.O.W.H.E.R.E ساخته شده بود. آن‌ها به‌دنبال این بودند تا نسل جدید ابرانسان‌ها را تحت کنترل خود بگیرند. در خط داستانی کراس‌اور سوپرمن/سوپر گرل/ سوپر بوی، او توسط یک فرد کریپتونی که می‌توانست در زمان سفر کند و « H'El» نام داشت، مورد حمله قرار گرفت؛ آن هم تنها به خاطر اینکه یک کلون بود.

از آنجایی که کانر به مدرسه نمی‌رفت، دولت او را مجبور کرد که به تحصیل ادامه دهد اما به محض بازگشت به مدرسه، نبرد خیلی بزرگی به راه افتاد که کانر را روانه تحصیل خصوصی و خانگی کرد

او بعد از اینکه سوپر بوی را شکست داد، بدن او را برای سوپر گرل و سوپرمن برد تا کانر را اعدام کنند. از آنجایی که کرپتونی‌ها به‌طور کلی از تمام کلون‌ها متنفر بودند، H'El در تلاش بود تا با این کار، وفاداری خود را نسبت به کریپتون نشان دهد. اما همه چیز آنطور که باید و شاید پیش نرفت و بین و او و سوپرمن درگیری به وجود آمد؛ زیرا سوپرمن دوست نداشت که کان ال را به قتل برساند. در طی نبردی که بین H'El و سوپرمن به وجود آمده بود، سوپرمن و سوپر بوی تا حدودی توانستند یکدیگر را بیشتر بشناسند. همین اتفاق باعث شد که یک حس دوستی در آن‌ها به وجود بیاید و یکدیگر را بیشتر درک کنند. کان ال با دیدن حس قهرمانی سوپرمن حسابی شگفت‌زده شد و فوق‌العاده تحت تاثیر آن قرار گرفت.

بعد از ماجراهای خط داستانی Forever Evil، اسپیدستر شروری به نام «جانی کوییک»، اعضای تیم تین تایتانز را در بعد زمان، به آینده پرتاب کرد. کان ال بعد از اینکه از دیگر اعضای تایتانز جدا شد با فردی به نام جان لین کینت برخورد کرد؛ پسر شرور سوپرمن و لوئیس لین که به دوران آینده تعلق داشت. کان ال در اصل کلونی از جان لین کنت بود که توسط هاروست، موسس سازمان N.O.W.H.E.R.E خلق شده بود. او قصد داشت تا با انجام این کار، درمانی را برای بیماری جان پیدا کند. در طی نبردی که بین آن‌ها به وجود آمده بود، جان لین کنت به طرز بسیار بدی مجروح شد اما بعد کان ال به درون یک پورتال افتاد و به شهر آرگوی سیاره کریپتون منتقل شد؛ آن هم در گذشته، چند روز پیش از اینکه این سیاره نابود شود.

همین اتفاق منجر به وجود آمدن خط داستانی Return to Krypton که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود، شد. در طی این خط داستانی، کان ال از آخرین بخش‌های قدرت خود استفاده کرد تا شهر آرگو را از سیاره در حال مرگ کریپتون بیرون ببرد. او با همین کار، این شهر را نجات داد و سوپر گرل جوان توانست درست همانند چیزی که در تاریخ ثبت شده بود، به زمین بیاید. بااین‌حال، خود کان ال به همراه این سیاره جانش را از دست داد. او در قسمت ۲۵ سری کتاب کمیک Superman پذیرفته بود که چیزی بیشتر از یک «سلاح زنده» محسوب می‌شود. درست در همین حین و در مجموعه تین تایتانز، جان لین کنت که زخمی و بیهوش بود، توسط بیست بوی و همچنین رز ویلسون که به خط زمانی آینده تعلق داشتند، بهبود پیدا کرد.

با اینکه او جان لین کنت بود، اما نسخه آینده بیست بوی و رز ویلسون این موضوع را پنهان کردند و لباس کان ال را به او دادند تا به این طریق بتوانند به اهداف خودشان برسند. نسخه کنونی و فعلی تیم تین تایتانز، جان لین کنت را در لباس کان ال پیدا کردند (آن‌ها از وجود چنین فردی اصلا خبر نداشتند) و او را به دوران مدرن بردند. در این خط زمانی، جان لین کنت تظاهر می‌کرد که سوپر بوی همین زمان است. در این دوران، تین تایتانز اصلا خبر نداشتند که کان ال «مرده» است. حالا آن‌ها یک متقلب داشتند که کارهای سوپر بوی را تقلید می‌کرد و قصد داشت تا تمام ابرانسان‌های زمین را به قتل برساند. البته لازم به ذکر است که سوپرمن و سوپر گرل کاملا از مرگ کان ال خبر داشتند اما هنوز به تایتانز اطلاع نداده بودند.

بعدها آشکار شد که کان ال هنوز زنده است و در اصل در حال خدمت کردن به موجودی به نام «اوراکل» بود؛ او به خاطر این موجود به گذشته، حال و آینده می‌رفت و گشت می‌زد. به همین ترتیب هم همه چیز به هم ریخته بود و جان‌ها و کان‌های زیادی به وجود آمده بودند. درنهایت نسخه جوانتر جان به‌طور قهرمانانه‌ای خودش را فدا کرد تا جان بزرگتر از بین برود. با اینکه همه چیز از بین رفته بود، جان‌ها و کان‌ها به دنیا و خط زمانی‌های خودشان بازگشته بودند و جان هم از بین رفته بود، اما از تاریخ پاک نشده بود. تمام اقدامات او خارج از دنیای جیبی در یاد همه بود و همه جا دیده می‌شد. اما به‌طور واقعی رفته بود و کان ال یک بار دیگر هویت سوپر بوی خود را به دست آورد. کان ال بعدها اعلام کرد که او در طی این مدت به سرتاسر دنیا رفته بود و روش‌های مختلف مدیتیشن و آرامش درونی و ذهنی را یاد گرفته بود. او بعدها دوباره به تیم تین تایتانز پیوست.

سوپربوی

  • تولد دوباره دی سی:

در مجموعه تولد دوباره دی سی، فردی به نام «جاناتان ساموئل کنت» ملقب به جان که پسر کل-ال و لوئیس لین محسوب می‌شد، لباس سوپر بوی را بر تن کرد. اینگونه به نظر می‌رسید که سوپر بوی اصلا تا به آن روز وجود نداشته است. کانر کنت یا همان سوپرمن از خط زمانی Titans Tomorrow، حضور کوتاهی در قسمت ۹۶۶ سری کتاب کمیک Detective Comics داشت. در این خط داستانی، او از تیم دریک/بتمن درخواست می‌کند تا دوباره به تیم تایتانز بازگردد. در همان لحظه، تیم توسط فردی به نام «مستر اوز» ربوده می‌شود اما درنهایت می‌تواند به همراه نسخه جوان‌تر و امروزی خودش بازگردد. پیش از اینکه او، نسخه جوانتر تیم را به زمان گذشته بازگرداند، از او می‌خواهد تا ارتباط خود را با کانر درست کند و از او معذرت‌خواهی کند.

به همین ترتیب، تیم دریک جوان پاسخ می‌دهد که او اصلا فردی را با نام کانر نمی‌شناسد. همین موضوع باعث می‌شود تا تیم بزرگتر متوجه شود که زمان دستکاری شده است. تیم جوان بعدها اشاره کرد، با اینکه دلیلش را نمی‌دانست، اما اسم کانر «قلبش را تحت تاثیر قرار داده بود». در خط داستانی سری کتاب کمیک Red Hood and the Outlaws به نسخه قبلی کان ال که مربوط‌به مجموعه New 52 بود، اشاره شد. زمانی‌که یاغیان و همچنین جوخه انتحاری در حال بررسی یک مرکز N.O.W.H.E.R.E بودند، بیزارو (که حالا شیمی مغز او پیشرفته شده بود و همین او را باهوش می‌کرد) به همراه ددشات و کاپیتان بومرنگ به جایی رفتند که ژنراتور اصلی مرکز را خاموش کنند. بیزارو از محل او خبر داشت، زیرا به این منظور طراحی شده بود تا دربرابر کریپتونی‌ها، به خاطر یک کلون دیگر محافظت کند.

از طرف دیگر هم بیزارو می‌دانست که اگر تلاش کند که این ژنراتور را خاموش کند، جان خودش را از دست می‌دهد. زمانی‌که سوپرمن مربوط‌به بعد از مجموعه تولد دوباره، داستان زندگی خودش را مرور می‌کرد، اصلا اشاره‌ای به کان ال نشد، آن هم به‌عنوان یکی از «جایگزین‌هایی» که بعد از مرگ سوپرمن به دست دومزدی، قیام کرده بود؛ با اینکه این داستان شامل ماجراهای سوپرمن قبل و بعد فلش پوینت هم بود. نسخه Titans of Tomorrow کانر، بعدها در کراس‌اور Super-Sons of Tomorrow ظاهر شد. در این خط داستانی، او به همراه واندر وومن و فلش مخصوص دنیای خودش، در بعد زمان به گذشته رفت تا مقابل هم‌تیمی خودش یعنی تیم دریک یا همان بتمن بایستد و از کشته شدن جان جلوگیری کند. او بعدها هم کمک کرد تا Jons Solar Flare تحت کنترل گرفته شود. پیش از اینکه آن‌ها به زمان مخصوص به خود بازگردند، کانر تصمیم گرفت که هیچکدام از این اطلاعات را برای سوپرمن تعریف نکند، زیرا با این کار آینده تغییر می‌کرد.

  • Wonder Comics:

در قسمت اول سری کتاب کمیک Young Justice، «ایمپالس» در دنیای جم ورلد سرگردان بود که در آن‌جا با کانر برخورد کرد. در قسمت سوم همان مجموعه، آشکار شد که کانر در اصل یکی از بازماندگان سلسله‌ی New Earth بوده است. در مجموعه و سلسله‌ی زمین اصلی، کانر دیگر نمی‌خواست که یک قهرمان عمومی باشد و همه او را بشناسند. به همین دلیل هم به آزمایشگاه‌های استار پیوست تا در آن‌جا فعالیت کند. اما بعد از گذشت مدتی، آن‌جا را هم ترک کرد. بااین‌حال، کانر یک زندگی جدید را در جم ورلد آغاز کرد. در قسمت چهارم این سری کتاب کمیک، کانر به این موضوع اشاره کرد که همسر او یعنی «لوفی» و همچنین دخترشان یعنی «مارتا کنت» هم تصمیم دارند تا در پایان به «بارت» کمک کنند که سایر را نجات دهند. در قسمت ششم سری کتاب کمیک Young Justice بود که نشان داده شد که کانر، زمانی‌که به جم ورلد رسید، با لوفی ملاقات کرد و متوجه شد که او باردار است. او همچنین از لوفی دربرابر سربازانی که جانش را به خاطر انداخته بودند، محافظت کرد. از همان روز هم کانر، خود را همسر لوفی معرفی می‌کند و تبدیل به یک کشاورز شده است.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

در مجموعه New 52، سوپر بوی یک ترکیب منحصر‌به‌فرد از دی ان ای کریپتونی (۴۵ درصد)، انسانی (۴۵ درصد) و یک نژاد ناشناخته (۱۰ درصد) به حساب می‌آمد. فیزیولوژی خاص او باعث می‌شد تا او هم قدرت فیزیکی بسیار زیادی و همچنین توانایی‌های ذهنی قدرتمند داشته باشد.اینگونه اعلام شده که به مرور زمان، بدن او و ذهنش دیگر هیچ محدودیتی نخواهند داشت و او درست به اندازه نیروی اراده‌اش قدرتمند خواهد بود. باتوجه‌به این مورد، به نظر می‌رسد که او در این زمان، دیگر قدرتی بی حد و حصر خواهد داشت.

  • ذهنی:

دور جنبی: در مجموعه New 52 سوپر بوی به‌طور کامل از قدرت دور جنبی برخوردار بود. او همچنین یک سری توانایی‌های کریپتونی ضعیف مانند قدرت و استقامت هم داشت. اما با استفاده از همین قدرت ذهنی خود می‌توانست اکثر آن‌ها را تقلید کند و یک سری‌های دیگر را هم به وجود بیاورد. قدرت دور جنبی او بسیار پیشرفته است که او را قادر می‌سازد تا کارهای فوق‌العاده‌ای مانند انفجار، میدان نیرو و غیره را انجام دهد.

  • دور جنبی لمسی:

یکی از معمول‌ترین روش‌هایی که سوپر بوی از قدرت دور جنبی خود استفاده می‌کند، همین روش لمسی است. او نشان داده که می‌تواند با استفاده از این قدرت خود و همچنین توانایی‌های ذهنی، توانایی‌های فیزیکی خود را کامل را افزایش دهد؛ چیزهایی مانند قدرت ابرانسانی، پرواز، نگاه‌های خاص شبیه‌سازی شده، آسیب ناپذیری شبیه‌سازی شده و غیره.

  • تله پاتی:

سوپر بوی قرار بود که جایگزین سوپرمن باشد اما از آنجایی که در اواسط فرایند افزایش سنش از مخزن مخصوص بیرون آمد، در همان دوران نوجوانی ماند

گستردگی قدرت تله پاتی سوپر بوی هنوز مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد که او یک نوع نیروی دفاعی ذهنی دارد و می‌تواند خاطرات را ببیند. او همچنین توانست خاطرات خود را که در ذهن کارا وجود داشت، پاک کند.

سوپر بوی حتی اگر هم از قدرت دور جنبی خود استفاده نکند، باز هم یک سری توانایی‌های کریپتونی ضعیف و سطح پایین دارد که به احتمال زیاد به مرور زمان و افزایش سن، بیشتر می‌شوند. گفته شده که قدرت‌های سوپر بوی از خورشید زرد نشأت نمی‌گیرد.

  • هوش ابرانسانی:

سوپر بوی می‌توانست حجم زیادی از اطلاعات را در یک مدت زمان کوتاه به سمت خود جذب کند. زمانی‌که او کلون‌سازی شده بود، از همان ابتدا مقدار زیادی از اطلاعات و دانش‌های مختلف در ذهن او قرار داده شده بود.

  • قدرت ابرانسانی:

سوپر بوی می‌تواند بدون قدرت ذهنی خود، حداقل ۳ تن را حرکت دهد. اما حداکثر قدرت فیزیکی خود هنوز مشخص نیست. سوپر بوی به آن اندازه قدرتمند بود که بتواند یک شهر کریپتونی را بدون استفاده از قدرت دور جنبی خود، حرکت دهد.

  • فاکتور بهبودی:

کانر کنت به خاطر متابولیسم منحصر به فردی که دارد، خیلی زودتر از یک انسان معمولی درمان می‌شود. او می‌تواند چندین استخوان شکسته را در کمتر از یک ساعت درمان کند.

  • آسیب ناپذیری:

سوپر بوی در طی این سال‌ها بارها نشان داده که حداقل یک نوع آسیب ناپذیری طبیعی در بدنش دارد. او قادر بود که بدون استفاده از سپر ذهنی خود، مدتی را در گدازه زنده بماند.

  • خود پایداری:

سوپر بوی اصلا نیازی به آشامیدن یا خوردن چیزی ندارد. او می‌تواند در محیط خلاء فضا مدت زیادی را زنده بماند. بااین‌حال، زمانی‌که سوپر بوی و سوپر گرل برای اولین‌بار با یکدیگر مبارزه می‌کردند، کانر تا حدودی زمان نفس کشیدن در فضا دچار مشکل شده بود. همین موضوع نشان می‌دهد که قدرت‌های کانر درست به اندازه ذهنش قدرت دارد. زمانی‌که ذهنش به این باور برسد که او در فضا خفه می‌شود، واقعا این اتفاق رخ می‌دهد و خفه می‌شود. اما از طرف دیگر هم بارها دیده شده که او بدون هیچ مشکلی در فضا فعالیت می‌کند.

سوپربوی - کانر کنت - دی سی کامیکس - superboy - conner kent - dc comics

در انتها به چند مورد از انیمیشن‌ها و بازی‌هایی و آثاری اشاره می‌کنیم که شخصیت کان-ال/کانر کنت/سوپر بوی در آن حضور داشت:

  • سریال Smallville محصول سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ با بازی لوکاس جرابل
  • سریال Titans محصول سال ۲۰۱۸ تاکنون با بازی جاشوآ اورپین
  • انیمیشن سریالی Young Justice محصول سال ۲۰۱۰ تاکنون با صداپیشگی نولان نورث
  • انیمیشن Robot Chicken DC Comics Special 2: Villains in Paradise محصول سال ۲۰۱۴ با صداپیشگی زک افران
  • انیمیشن Reign of the Supermen محصول سال ۲۰۱۹ با صداپیشگی کامرون مانهن
  • انیمیشن The Death of Superman محصول سال ۲۰۱۸ با صداپیشگی کامرون مانهن
  • بازی Young Justice: Legacy محصول سال ۲۰۱۳ با صداپیشگی نولان نورث
  • بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes محصول سال ۲۰۱۲
  • بازی The Death and Return of Superman محصول سال ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵
  • بازی DC Universe Online محصول سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ با صداپیشگی گرگ میلر
  • بازی Lego Batman 3: Beyond Gotham محصول سال ۲۰۱۴ با صداپیشگی اسکات پورتر
  • بازی Lego DC Super-Villains محصول سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده