نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

بزرگترین غایبان گلدن گلوب 2020

بزرگ‌ترین غایبین گلدن گلوب 2020 چه فیلم‌ها و کسانی بودند؟ در ادامه و با بررسی بزرگ‌ترین غایبان مراسم امسال همراه باشید. 

روز دوشنبه این هفته بود که سرانجام نامزدهای مراسم گلدن گلوب 2020 معرفی شدند که در این مراسم شاهد پیشتازی فیلم‌هایی چون در فیلم Marriage Story (داستان ازدواج)، فیلم The Irishman (مرد ایرلندی)، فیلم Once Upon A Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) و فیلم Joker (جوکر) در نامزدهای امسال بودیم. بااین حال، مانند هر دوره عدم حضور برخی از فیلم‌ها، سریال‌ها بازیگران و کارگردان‌ها باعث شد تا بسیاری به فهرست اعلام شده اعتراض کنند و اعتقاد داشته باشند که فیلم، سریال یا فرد مورد نظر آن‌ها شایستگی لازم را برای حضور در بین نامزد‌های این مراسم داشته و درواقع گلدن گلوب این آثار و اشخاص را نادیده گرفته است. در بخشی از این حواشی، بسیاری از عدم حضور هیچ کارگردانی زنی در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردان اعتراض کردند که این گروه معتقد هستند که سیاست‌های گلدن گلوب طی سال‌های اخیر در این رابطه تغییری نکرده و شاهد نگاهی مساوی بین کارگردان‌ها نیستیم. حال در این مقاله قرار است مهم‌ترین فیلم‌ها، سریال‌ها، کارگردان‌ها و بازیگرانی که نام آن‌ها در بین نامزدهای دریافت جایزه گلدن گلوب قرار ندارد، را معرفی کنیم.

Little Women

بخش فیلم

فیلم Marriage Story با وجود نامزد شدن در ۶ بخش گلدن گلوب، در بخش بهترین کارگردان غایب است

در بخش بهترین فیلم گلدن گلوب که مانند هر سال در دو بخش درام و کمدی یا موزیکال تقسیم می‌شود، شاعد عدم حضور آثاری چون فیلم Bombshell، فیلم Little Women و فیلم Ford v Ferrari هستیم که پیش از این بسیاری انتظار داشتند تا هر یک از این فیلم‌ها حضور پر رنگ‌تری را در گلدن گلوب داشته باشند. به‌خصوص فیلم زنان کوچک و فیلم Ford v Ferrari که با تحسین بسیاری از منتقدان مواجه شده بودند و حتی بسیاری اعتقاد داشتند هر یک از این فیلم‌ها شانس بالایی را حداقل برای نامزد شدن در مراسم‌هایی مثل گلدن گلوب دارند، اما درنهایت از نامزد شدن در هر دو بخش ناکام ماندند. همچنین فیلم Ad Astra، فیلم Clemency، فیلم Dark Waters، فیلم Downton Abbey، فیلم Honey Boy، فیلم Just Mercy، فیلم The Lighthouse، فیلم The Peanut Butter Falcon، فیلم Queen & Slim، فیلم Uncut Gems، فیلم Us و فیلم Waves، دیگر غایبین بزرگی هستند که نتوانستند نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از مراسم سال ۲۰۲۰ گلدن گلوب شوند. همچنین برخلاف سال‌های گذشته شاهد انتخاب‌های نامتعارف کمتری بودیم، اما باز هم بسیاری اعتقاد دارند که فهرست نهایی می‌توانست کمی بهتر باشد. علاوه‌بر این، فیلم‌های ترسناک نیز نتوانسته‌اند جایگاهی را در رقابت امسال داشته باشند و آثار تحسین شده‌ای مثل Us و Midsommar در بین نامزدها دیده نمی‌شود.

فیلم The Irishman

رابرت دنیرو و آدام سندلر از غایبان بزرگ بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد گلدن گلوب امسال هستند

در بخش بهترین بازیگر بسیاری اعتقاد دارند که شیا لابوف برای Honey Boy، آدام سندلر برای فیلم Uncut Gems، رابرت دنیرو برای فیلم The Irishman، مایکل بی جردن برای فیلم Just Mercy و پاول والتر هاوسر برای فیلم Richard Jewell، در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و جیمی فاکس برای فیلم Just Mercy، ویلم دفو برای فیلم The Lighthouse و تایکا وایتیتی برای فیلم Jojo Rabbit در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، می‌توانستند نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شوند. حتی با اینکه فیلم The Irishman در ۵ بخش نامزد دریافت جایزه شده، اما باز هم عدم حضور دنیرو در بین نامزدها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در هر حال شاید عدم حضور دنیرو یا سندلر و حتی لابوف کمی بحث برانگیز باشد، اما در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اصلی مرد امسال شاهد رقابت بسیار سختی هستیم تا جایی که سونی پیکچرز تصمیم گرفته تا تام هنکس را برای بازی در فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood در بخش بازیگر نقش مکمل شرکت دهد تا شانس بیشتری را برای حضور در فصل جوایز داشته باشد. همچنین مت دیمون برای بازی در فیلم Ford v Ferrari، دیگر غایب بزرگی است که بسیاری انتظار داشتند در بین نامزدها باشد.

گرتا گرویک در فیلم Little Women

فیلم Little Women برخلاف انتظار حضور کمرنگی در بین نامزدهای گلدن گلوب دارد

با اینکه مارگو رابی و شارلیز ترون توانستند برای بازی در فیلم Bombshell نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شوند، اما نیکول کیدمن غایب بزرگ این فیلم است که از راهیابی به نامزدها باز ماند. همچنین عدم نامزد شدن فلورنس پیو، ستاره‌ی نوظهور سینما برای بازی در Little Women در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل بسیاری را شوکه کرد و حتی بسیاری اعتقاد داشتند که اسکارلت جوهانسون درکنار فیلم داستان ازدواج می‌توانست در بخش بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم Jojo Rabbit نیز نامزد دریافت جایزه شود. لوپیتا نیونگو برای فیلم Us دیگر بازیگری است که برخی انتظار داشتند تا در بخش بهترین بازیگر زن اصلی نامزد دریافت جایزه شود که حداقل در گلدن گلوب یک ناکام بزرگ لقب گرفت. بخش بهترین کارگردان گلدن گلوب امسال از اعلام نامزدها تا صحبت ناتالی پورتمن در زمان معرفی نامزدها تا حاوشی پس از آن، بسیار بحث برانگیز بوده و این بخش از عدم حضور یک کارگردان زن تا نامزد نشدن نوآ بامباک برای فیلم Marriage Story سروصدای زیادی به‌پا کرده است. بااین حال، گروه اول اعتقاد زیادی داشتند که گرتا گرویگ برای فیلم زنان کوچک مستحق نامزد شدن برای بهترین کارگردان است و درواقع بسیاری عقیده دارند که این دو کارگردان شایستگی بیشتری نسبت به تاد فیلیپس برای کارگردانی فیلم جوکر داشته‌اند.

فیلم Richard Jewell

عدم نامزد شدن یک کارگردان زن جنجال زیادی به‌پا کرده است

همچنین لولو وانگ برای فیلم The Farewell، ماریل هلر برای فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood، اولیویا وایلد برای فیلم Booksmart و لورین اسکافاریا برای Hustlers دیگر کارگردان‌های زنی هستند که گروهی اعتقاد داشتند می‌توانستند شانس حضور در بین نامزدها را داشته باشند. برادران سفدی برای فیلم Uncut Gems، رایان جانسون برای فیلم Knives Out، کلینت ایستوود برای فیلم Richard Jewell و تایکا وایتیتی برای فیلم Jojo Rabbit دیگر گزینه‌های مهم غایب در این بخش هستند. صد البته عدم حضور گرویک در بخش بهترین فیلمنامه نیز بی سروصدا نبوده و درواقع فیلم Little Women برخلاف انتظار فروغ زیادی را در مراسم نداشته است. در مجموع بخش بهترین فیلمنامه غایب خیلی بزرگی ندارد، اما باتوجه‌به دو بخشی بودن فیلمنامه در مراسم اسکار، می‌توان به نوآ هارپستر و مایکا فیتزرمن-بلو برای فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood، تاد فیلیپس و اسکات سیلور برای فیلم Joker، تایکا وایتیتی برای فیلم Jojo Rabbit و رایان جانسون برای فیلم Knives Out نیز اشاره داشت. 

انیمیشن I Lost My Body

انیمیشن I Lost My Body که از آن به‌عنوان رقیب اصلی انیمیشن Toy Story 4 یاد می‌شود، در بین نامزدهای بهترین انیمیشن حضور ندارد

در بخش موسیقی متن نیز می‌توان رابی رابرتسون برای فیلم The Irishman بزرگ‌ترین غایب این بخش دانست، اما درواقع بیشترین رقیبان اصلی در بین نامزدهای گلدن گلوب نیز دیده می‌شوند. همچنین تا از بخش موسیقی فاصله نگرفتیم بهتر است اشاره‌ای به نامزد نشدن آهنگ Speechless از فیلم Aladdin در بخش بهترین ترانه داشته باشیم که جای خالی آن بسیار احساس می‌شود. در بخش بهترین انیمیشن عدم نامزد شدن انیمیشن I Lost My Body که از آن به‌عنوان رقیب اصلی انیمیشن Toy Story 4 یاد می‌شود، جنجال زیادی به‌پا کرده است و همچنین آثار دیگری مثل انیمیشن Klaus و انیمه Weathering with You، دو غایب بزرگ دیگر بخش انیمیشن هستند تا بخش نامزدهای انیمیشن گلدن گلوب یکی از بحث برانگیزترین بخش‌های دوره امسال باشد. اگرچه برخی اعتقاد داشتند که انیمه Weathering with You می‌توانست در بخش بهترین فیلم خارجی نیز حضور داشته باشد. 

 سریال Watchmen

بخش سریال

سریال Game of Thrones و سریال Russian Doll تنها در یک بخش نامزد شده‌اند

در بخش بهترین سریال‌ها، عدم نامزد شدن سریال‌هایی چون سریال Watchmen، سریال Mr Robot، سریال Euphoria، سریال The Good Place، سریال The Handmaid's Tale، سریال Orange is the New Black، سریال Silicon Valley، سریال PEN15، سریال This Is Us، سریال Veep، سریال When They See Us و سریال Unbreakable Kimmy Schmidt، سروصدای زیادی به پا کرده است. این بحث‌ها زمانی بیشتر بالا گرفته که بسیاری اعتقاد دارند که فصل دوم سریال Big Little Lies و سریال The Morning Show شایستگی نامزد شدن برای بهترین سریال درام را نداشتند و انتخاب این دو سریال را عجیب و غیر قابل باور می‌دانند. همچنین باتوجه‌به اینکه محدودیت گلدن گلوب تا پایان سال ۲۰۱۹ است، نادیده گرفته شدن سریال Watchmen و فصل چهارم سریال Mr Robot بسیاری را غافلگیر کرده است.

سریال mr robot

نادیده گرفته شدن سریال Watchmen و فصل چهارم سریال Mr Robot بسیاری را غافلگیر کرده است

همچنین سریال Game of Thrones و سریال Russian Doll نیز تنها به ترتیب در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در سریال درام و بازیگر نقش اصلی زن در سریال کمدی نامزد شده‌اند تا حسابی بازار غافلگیری‌های گلدن گلوب در بخش تلویزیون داغ باشد. علاوه‌بر این، عدم حضور فیلم Black Mirror: Bandersnatch و فیلم Deadwood در بخش بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی از دیگر نکات جالب گلدن گلوب 2020 است. همچنین نیکولاس براون، جرمی استرانگ و سارا اسنوک برای فصل دوم سریال Succession، استیو کارل برای سریال The Morning Show، آنتونی کاریگان و استیون روت برای فصل دوم سریال Barry، هیلی استاینفلد برای سریال Dickinson، ساندرا اوه برای فصل دوم سریال Killing Eve و الکس بورستین، مارین هینکل و تونی شالهوب، برای فصل سوم سریال The Marvelous Mrs. Maisel، نیز از جمله غایبان بزرگ بخش بازیگران تلویزیون هستند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده