// جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸

نویسنده سابق Left 4 Dead در حال کار روی یک بازی شوتر اول شخص جدید است

استری بمبی، استودیویی که توسط نویسنده سابق Left 4 Dead تاسیس شده، اطلاعاتی از بازی تیراندازی اول شخص جدید خود ارائه داد که از سیستمی مچ‌میکینگ متفاوتی استفاده خواهد کرد. 

هرچند مدتی پیش کراس اور Dying Light و بازی‌های Left 4 Dead را شاهد بودیم، شاید هیچ‌وقت Left 4 Dead 3 را نبینیم. با این وجود چت فالیزک، نویسنده Left 4 Dead تایید کرد که استودیوی جدید او که به همراه کیمبرلی ول تاسیس شده است، در حال کار روی یک بازی تیراندازی اول‌شخص است.

بازی تیراندازی اول‌شخص چندنفره‌ی استری بمبی (Stray Bombay)، استودیوی جدید فالیزک، با موتور آنریل ساخته خواهد شد. او چندی پیش در کنفرانس ریبوت دولوپ که هفته پیش برگزار شد، اشاراتی به این بازی داشت. در سال گذشته بود که اعلام شد فالیزک با کیمبرلی ول، طراح سابق رایوت گیمز قصد تشکیل استری بمبی را دارد. این استودیو اعلام کرد که تمرکز خود را روی بازی چندنفره‌ای خواهد گذاشت که بازیکنان را کنار هم جمع کند.

ول متخصص هوش مصنوعی و روانشناسی بازیکن است که به نظر نقش مهمی در زمینه سیستم‌های مچ‌میکینگ که استری بمبی قصد استفاده از آن را خواهد داشت، بازی می‌کند. فالیزک در این باره گفت:

یکی از موضوعاتی که همکار من در رایوت روی آن کار می‌کرد، مچ‌میکینگ و دید ما نسبت به آن بود. 

در ادامه او توضیح می‌دهد که برای مثال، چگونه در Left 4 Dead از بازیکنان سوال می‌شود که آیا می‌خواهند افراد تیم را به عنوان دوست خود اضافه کنند یا خیر که به نظر حسی به آدم می‌دهد که انگار از نامزدی به ازدواج رسیده باشد و «زیاده‌روی باشد.»

اما اگر بدانید در هر جلسه چه اتفاقی می‌افتد، می‌توانید بگویید: «اِ، این افراد با هم بازی می‌کنند و امروز پنج‌شنبه دنبال بازی‌ای هستند. پس بگذار آنها را در یک اتاق با هم قرار دهیم و به آنها شانس بازی دوباره بدهیم.» برای ما، معیارهای اجتماعی بر مهارت اولویت دارد.

سپس در مورد اهداف طراحی صحبت می‌کند که چگونه در مورد دوستانتان و عادت‌ها یاد می‌گیرد و پس از آن روند بازی را با توجه به این اطلاعات به نحوی تغییر می‌دهد تا بازیکنان را به چالش بکشد. فالیزک برای توضیح بیشتر اضافه کرد:

این افراد چهار بازی را به همراه یکدیگر بازی کردند و برنده شدند؛ پس بگذار بازی علیه آن‌ها دیوانه‌وار شود. بگذار به آن‌ها چیزی دهیم که شکستشان دهد. ما می‌توانیم بازی را سخت‌تر یا آسان‌تر کنیم؛ چرا که اگر آنان را در هر جلسه دنبال کنیم، آن‌ها را خواهیم فهمید. هیچ‌کسی تاکنون مچ‌میکینگ را آن گونه که ما انجام می‌دهیم، انجام نداده است.

همچنین تایید شد که Stray Bombay تمرکز خود را روی تشکیل جلسه‌های کوتاه بازی گذاشته است که بازیکنان تنها با انتخاب شخصیت، بدون نیاز به ارتقا و شخصی‌سازی شروع به بازی می‌کنند که بسیار شبیه Left 4 Dead است.

ما می‌خواهیم بازی‌ای ارائه دهیم که با هیچ تکنولوژی جدیدی فرو نریزد.

بازی در حال ساخت استری بمبی برای هیچ پلتفرمی معرفی نشده و در حال حاضر نامی برای آن اعلام نشده است.

نظر شما کاربران زومجی در این باره چیست؟ آیا از دیگر سیستم‌های مچ‌میکینگ راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده