// سه شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵

نویسنده بازی Half-Life و توسعه‌دهنده پیشین Riot Games یک استودیو جدید تاسیس کردند

چِت فالیزک، از نویسندگان اصلی کمپانی ولو، با همکاری کیمبرلی ول، از توسعه‌دهندگان پیشین Riot Games، یک استودیو بازی‌سازی جدید به‌نام Stray Bombay تاسیس کردند.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، چت فالیزک (Chet Faliszek) و کیمبرلی ول (Kimberly Voll)، به‌تازگی اعلام کردند که یک استودیو جدید به‌نام Stray Bombay تاسیس کرده‌اند. این دو به ترتیب از استودیو‌های Valve و Riot Games جدا شده‌اند تا بازی‌های چند‌نفره با محوریت تجربه‌های اجتماعی بسازند.

فالیزک پس از ۱۲ سال پست خود در کمپانی ولو را ترک کرده است و سابقه کار روی بازی‌هایی همانند Portal ،Half-Life و Left-4-Dead را در پرونده خود دارد. ول هم طراح فنی اصلی در کمپانی Riot Games بوده که سابقه کار با هوش مصنوعی و طراحی‌های مبتنی بر رفتار انسان را داشته است که براساس گفته فالیزک، این ویژگی‌ها او را به انتخابی مناسب برای همکاری در Stray Bombay تبدیل کرده است.

فالیزک برای این‌که نشان دهد بازی‌ها در دوران سخت به چه شکلی می‌توانند افراد را به یکدیگر متصل کنند مردی را مثال زد که در عراق مستقر بوده است. ظاهرا آن فرد از بازی Left 4 Dead به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با همسرش استفاده می‌کرده و از این بابت در یک ایمیل از فالیزک تشکر کرده است. او در این‌باره گفت:

یک زوج می‌توانند در شرکت‌های خود به فعالیت بپردازند و به‌کمک بازی‌های این‌چنینی حس کنند که در خانه خود روی مبل کنار یکدیگر نشسته‌اند. این ارتباط قوی و تجربه اشتراکی توسط بازی‌ها فراهم می‌شود.

در اعلامیه Stray Bombay نوشته شده است که تمرکز آن ساخت بازی‌های چندنفره‌ای است که باعث شود بازیکنان حس کنند به‌عنوان یک تیم در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند. فالیزک در این‌باره گفته است:

من و کیم در طی سال‌ها با هم درباره بازی‌هایی که قصد ساختن‌شان را داشتیم، صحبت کرده‌ایم و متوجه شدیم بازی‌هایی می‌خواهیم تولید کنیم که فضایی برای نفس کشیدن در اختیار بازیکنان قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد در لحظه زندگی کنند.

بازی‌هایی که داستان‌ آن‌ها شما را بارها به سمت خود بکشد و بدون آن‌که سردرگم شوید، هر دفعه تجربه‌ای متفاوت را در اختیارتان قرار دهد. بازی‌هایی که به شما این حس را القا کند که در یک تیم واقعی قرار دارید که یکدیگر را پشتیبانی می‌کنید؛ نه فقط چند نفر که هرکدام به راه خود می‌روند و هوش مصنوعی‌ای که فقط مختص دشمنان نباشد و کل تجربه را در برگیرد.

آن‌ها هیچ اطلاعاتی راجع به اولین پروژه خود نداده‌اند و فالیزک اشاره کرده است که برای این کار آماده نیستند. به‌نظر می‌رسد که این دو فعلا در مراحل اولیه طراحی مفهومی قرار دارند و در حال پایه‌ریزی دنیای جدیدشان هستند. خبر تشکیل کمپانی بازی‌سازی Stray Bombay با کنفرانس بازی‌سازان (Game Developers Conference) مصادف شده است و Faliszek و Voll امیدوارند تا داوطلبانی را که علاقه‌مند به‌عضویت در Stray Bombay هستند، در این کنفرانس ملاقات کنند.

لازم به‌ذکر است که با عضویت در خبرنامه وب‌سایت Stray Bombay می‌توانید در جریان آخرین اخبار مربوط به این کمپانی بازی‌سازی جدید قرار گیرید و نظرات خود را راجع به این خبر با ما در میان بگذارید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده