نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

جیو کورسی رسما جدایی خود از سونی را اعلام کرد

بزرگ‌ترین حامی پلی استیشن ویتا، جیو کورسی، اعلام کرد که هفته‌ی گذشته، آخرین هفته‌ی کاری او در تیم پلی‌استیشن بوده است.

جیو کورسی یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های تیم پلی‌استیشن بود که به‌گفته‌ی وی دیگر در سونی فعالیت نخواهد کرد. کورسی یکی از شخصیت‌هایی است که به‌طور مرتب شاهد حضور او در رویدادهای پلی‌استیشن بوده‌ایم و حالا با مطلبی که در حساب توییتر شخصی او منتشر شده، به نظر می‌رسد که هفته‌ی گذشته، آخرین روزهای فعالیت او در شرکت سونی بوده است.

کورسی، در سال‌های گذشته علاوه‌بر مدیریت محصولات Third-Party و ارتباطات توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن، ریاست فعالیت‌های جهانی سونی در حوزه‌ی بازی‌های Second-Party را نیز بر عهده داشته است. تاکنون درباره‌ی مقصد بعدی او خبری منتشر نشده است.

جیو کورسی بیشتر به‌دلیل حمایت همه جانبه از آخرین کنسول‌های دستی سونی، یعنی پلی‌استیشن ویتا شناخته می‌شود و زمانی‌که در رویدادهایی مانند Playstation Experience یا E3 حاضر می‌شد، باید انتظار انتشار یک بازی جدید برای پی اس ویتا را داشتیم. درواقع در پیام خداحافظی کورسی از سونی نیز به این کنسول‌ها اشاره می‌شود. او در قسمتی از آخرین بخش توییت خود می‌نویسد که «برای همه چیز ممنون و زنده باد ویتا!»:

«نهایتاً باید از تمامی توسعه‌دهندگان، ناشران، همکاران، دوستان و طرفدارانی که دوران حضور من در تیم پلی‌استیشن را به خاطراتی به یاد ماندنی تبدیل کردند، تشکر ویژه‌ای داشته باشم. همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، سال‌های فعالیت من در سونی، از عناوین مختلف گرفته تا تمامی نمایش‌هایی که با هم تجربه‌ کردیم، دوران فوق‌العاده‌ای را برای من رقم زده است. برای همه چیز ممنون و زنده باد ویتا!»

جدایی جیو کورسی از سونی در شرایطی اعلام می‌شود که تنها چند هفته قبل، کناره گیری شان لیدن از ریاست استودیوهای جهانی سونی خبر ساز شده بود. ظاهراً جدایی کورسی و لیدن ارتباطی با هم ندارد اما جدایی تعدادی از شناخته شده‌ترین چهره‌های سونی در طول چند ماه گذشته، همچنان عجیب به نظر می‌رسد. به‌خصوص زمانی‌که فاصله‌ی اندکی با رونمایی از نسل جدید کنسول‌های پلی‌استیشن داریم. درضمن اگر قرار است از شرکتی مانند سونی کناره گیری کنید، بهتر است در شرایطی که در اوج رقابت قرار دارید، این کار را انجام دهید.

با فرض اینکه ادامه‌ی فعالیت‌های کورسی نیز در صنعت بازی‌های ویدیویی رقم خواهد خورد، در آینده با اخبار منتشر شده در این زمینه، شما را در جریان اتفاقات آن قرار خواهیم داد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده