نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۹

خودروی مفهومی لامبورگینی سال آینده برای Gran Turismo Sport عرضه می‌شود

جدیدترین خودروی مفهومی گرن توریسمو Lambo V12 Vision GT نام دارد.

طراحی مدل‌های جدید خودروهای مفهومی برای گرن توریسمو (Gran Turismo) همچنان توسط شرکت‌های مختلف ادامه دارد و این‌بار نوبت به لامبورگینی رسیده است تا از خودروی مدرن و جذاب خود رونمایی کند.

خودروی مفهومی لامبورگینی که سال آینده برای گرن توریسمو اسپورت (Gran Turismo Sport) عرضه خواهد شد، Lambo V12 Vision GT نام دارد؛ خودرویی که نمونه‌ای با ابعاد واقعی از آن به‌تازگی در جریان فینال مسابقات جهانی گرن توریسمو اسپورت در موناکو رونمایی شده است. شکل و شمایل این محصول لامبورگینی حالتی آینده‌نگرانه دارد و در طراحی بخش‌هایی از آن از خودروی مفهومی دیگری از این کمپانی به‌نام Sian FKP 37 الهام گرفته شده است که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمده بود. رنگ‌آمیزی لامبورگینی ویژن جی‌تی به‌صورت طلایی الکتریک است و پیشرانه‌ی آن هم با Sian FKP 37 مشترک خواهد بود؛ موتور ۱۲ سیلندری که قرار است قدرتی معادل ۸۰۷ اسب بخار به این غول ایتالیایی هدیه دهد.

گرن توریسمو اسپورت

طراحی این خودرو نتیجه‌ی کار طراحان استودیوهای داخلی لامبورگینی است و سرپرست آلمانی این بخش یعنی میتیا بورکرت روی آن نظارت داشته است؛ طراحی جذابی که شامل بخش‌هایی چون چراغ‌های Yشکل و همین‌طور شیشه‌ای می‌شود که از جلو تا کناره‌های خودرو امتداد پیدا می‌کند و در طرفین به‌شکل ۶ ضلعی درمی‌آید، چیزی شبیه به طرح مفهومی Marzal که لامبورگینی در دهه‌ی ۱۹۶۰ به‌سراغ آن رفته بود.

در داخل خودرو هم با کابینی مواجه می‌شویم که تنها جای کافی برای قرارگیری راننده را دارد و این موضوع حالتی مثل یک هواپیمای جنگی به این خودرو می‌دهد. برای بخش‌های هدایتی آن هم از تکنولوژی‌های جالبی استفاده شده است، از جمله نمایشگر پیشرفته‌ای که اطلاعات مختلف خودرو را نمایش می‌دهد و یک دستیار صوتی که وظیفه‌ی تنظیم و هدایت بخش‌های مختلف آن را برعهده دارد تا تمام تمرکز راننده به مسیر پیش رو باشد.

گرن توریسمو اسپورت

استفانو دومنیکالی، مدیرعامل شرکت لامبورگینی در مورد این خودروی منحصربه‌فرد می‌گوید:

لامبورگینی برند جوانی محسوب می‌شود (در مقایسه با شرکت‌های معروف خودروسازی) و به همین دلیل اینجا را محل مناسبی برای معرفی جدیدترین ایده‌های مجازی خود دیده‌ایم که در قالب مدلی واقعی تولید شده است. خودرویی آینده‌نگرانه با طراحی جذاب که قرار است نسل جوان و مخاطبان بازی‌های ویدیویی را در کنار علاقمندان خودروهای سوپر اسپورت به یک اندازه هیجان‌زده کند.

دانلود ویدیو از آپارات

Lambo V12 Vision GT بهار سال ۲۰۲۰ به لیست خودروهای گرن توریسمو اسپورت روی پلی استیشن 4 اضافه خواهد شد. در کنار این مدل از لامبورگینی، به‌تازگی خودروی مفهومی مزدا RX-Vision GT3 هم برای حضور در بازی معرفی شده است و علاقمندان این اثر پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) می‌توانند سال آینده به تجربه‌ی رانندگی با این خودرو هم بپردازند.

گرن توریسمو اسپورت


منبع GTPlanet
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده