نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

رجی فیس ام «جایزه اسطوره» را از جوایز بازی نیویورک دریافت می‌کند

رجی فیس ام (Reggie Fils-Aimé)، رییس پیشین نینتندوی امریکا، جایزه اسطوره (Legend Award) را از جوایز بازی نیویورک دریافت می‌کند.

از ماه آوریل یعنی حدود شش ماه پیش که رجی فیس ام از ریاست نینتندوی امریکا بازنشسته شد، با انواع و اقسام جوایز و تجلیل‌ها مواجه شده است. او چندی پیش از سوی تالار افتخارات بازی‌های ویدیویی، جایزه «یک عمر دستاورد والتر دی» را دریافت کرد و قبل از آن هم، دیواین جانسون، بازیگر مطرح سینما به رجی به خاطر عملکرد موفقیت‌آمیز در دوران مدیریتش در نینتندو تبریک گفته بود. البته این تبریک‌ها و بزرگداشت‌ها اصلا بی‌دلیل نیستند؛ سابقه ۱۵ ساله رجی در کمپانی نینتندو بسیار تحسین‌برانگیز است. او طی این مدت روی ساخت و عرضه بسیاری از کنسول‌های مهم این شرکت، از گیم‌کیوب افسانه‌ای گرفته تا جدیدترین کنسول نینتندو یعنی سوییچ نظارت داشت. از سوی دیگر رفتار باوقار او و شوخی‌های بامزه‌اش، شخصیتی جذاب از رجی را در ذهن گیمرها به جا گذاشته است.

رجی در ابتدای سال آینده میلادی یک جایزه مهم دیگر دریافت می‌کند. انجمن منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک تصمیم گرفته‌اند تا در نهمین دوره این مراسم، «جایزه اسطوره اندرو یون» را به رجی اهدا کنند. جوایز بازی نیویورک در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱ بهمن ۹۸) در منهتن نیویورک برگزار خواهد شد. رجی در این باره در توییتر شخصی خود نوشت:

انجمن منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک (NYVGCC) اعلام کردند که من «جایزه اسطوره» آنها را دریافت خواهم کرد. این گروه کارهای بزرگی برای جامعه نیویورک انجام داده‌اند. من واقعا از این بابت خوشحال و مفتخرم. همه شما را در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ می‌بینم.

عروسک رجی فیس ام و ساتورو ایواتا

درست مانند دریافت کنندگان قبلی جایزه اسطوره مثل جید ریموند، راک استار گیمز و تاد هاوارد، رجی هم کاملا شایستگی دریافت این جایزه را دارد. او کارش برای نینتندو را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ به عنوان رییس نینتندوی امریکا انتخاب شد. او پانزده سال این سمت را به عهده داشت تا اینکه در نیمه اول سال جاری میلادی بازنشسته شد. رجی در دوران ریاست خود همواره رابطه بسیار خوبی با رسانه‌ها و مخاطبان داشت و به همین خاطر به چهره‌ای دوست‌داشتنی در میان آنها تبدیل شد. او جای خود را به داگ باوزر داده است.

موسس و رییس انجمن منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک درباره دلایل انتخاب رجی برای دریافت جایزه اسطوره گفت:

ما جایزه اسطوره انجمن خودمان را به رجی تقدیم می‌کنیم تا از این طریق، قدردانی و تحسین خود را به خاطر تاثیر مثبت و ماندگاری که روی صنعت بازی گذاشته است نشان دهیم. ما تا قبل از این، هیچ مدیر رده بالایی در صنعت بازی سراغ نداشتیم که تا این حد پرتوان و جذاب و در عین حال مهربان و خوش‌برخورد باشد و بتواند چنین تغییراتی را در این صنعت رقم بزند.

رجی هم در پاسخ به این بیانیه گفت:

بسیار خوشحالم و افتخار می‌‌کنم از سوی سازمانی که برایش احترام و ارزش قائل هستم، شایسته دریافت این جایزه تشخیص داده شدم. علاقه‌ام به کارهایی که اعضای انجمن منتقدان بازی‌های ویدیویی نیویورک انجام داده‌اند، به من این انگیزه را می‌دهد که در فعالیت‌های آموزشی این سازمان برای دانش‌آموزان نیویورکی شرکت داشته باشم.

رجی فیس ام که اکنون ۵۸ سال دارد، به همراه همسر و سه فرزندش در شهر سیاتل در واشینگتن زندگی می‌کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده