// جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸

اظهار نظر جرج میلر درباره بازی Death Stranding

جرج میلر، فیلم‌ساز بزرگی که سینماشناس‌ها او را با آثاری همچون Mad Max: Fury Road می‌شناسند، درباره‌ی Death Stranding صحبت‌هایی داشت و این اثر را از نظر هنری فوق‌العاده و درخشان خطاب کرد.

یکی از آن هنرمندهای شناخته‌شده‌ای که بسیار بیشتر از اکثر مخاطبان شانس دیدن تصاویر و ویدیوهای گسترده و مطالعه و شناخت جزئیات تازه‌ترین اثر خالق سری Metal Gear را داشته‌اند، شخصی نیست به جز جرج میلر؛ فیلم‌سازی که از بسیاری جهات اثرگذاری‌های زیادی روی بعضی از کارگردان‌های بزرگ بعد از خود گذاشت و در دوره‌های زمانی مختلف از پس آفرینش فیلم‌هایی همزمان موفق در گیشه‌ها و به‌شدت ستایش‌شده توسط منتقدها برآمد. او امروز در ویدیویی منتشرشده توسط رسانه‌ی آی‌جی‌ان، به صحبت درباره‌ی «دث استرندینگ» و چرایی اهمیت آن در جهان امروز پرداخته است؛ صحبت‌هایی که DS را در مقام یک اثر مهم در مدیوم خود به عقیده‌ی وی بررسی می‌کنند.

من فکر می‌کنم اگر آثار هنری تولیدشده به بازتعریف برخی استانداردها نپردازند و ایده‌های جدید مطرح نشوند، هیچ انقلاب فرهنگی خاصی رخ نمی‌دهد؛ آثاری را می‌گویم که معمولا تحریک‌کننده و احساسات‌برانگیز هستند. تاریخ «خلاقیت» و آفرینش آثار هنری به ما نشان می‌دهد که اگر این محصولات به‌خصوص نباشند، پیشرفت و انقلابی هم در کار نخواهد بود. من فکر می‌کنم ما وظیفه‌ی تولید چنین آثاری را داریم. این آثار مواردی هستند که به‌عنوان یک انسان، تشنه‌ی داشتن‌شان هستیم. اگر قرار باشد همیشه همان کار جواب پس‌داده و بی‌خطر را انجام دهیم، بدون شک همه‌چیز به شکست منتهی خواهد شد. Death Stranding اما علاوه‌بر طبقه‌بندی شدن در گروه همین محصولات، از نظر تصویرسازی هم فوق‌العاده و درخشان است. شما در فیلم‌ها و محصولات انواع‌واقسام مدیوم‌ها از سینما تا تلویزیون و ویدیوگیم طی چند سال اخیر، اکثرا شاهد استفاده از ایده‌ها و طرح‌های یکسان هستید. حتی مواردی که چند سال پیش سنت‌شکن بودند، آنقدر در محصولات مختلف تکرار شدند که اکنون کلیشه‌ای به نظر می‌رسند.

دقیقا درون چنین جهانی ما بیشتر از همیشه به شجاعت برای آفرینش آثار جدید احتیاج داریم؛ به آدم‌هایی مثل هیدئو کوجیما که برای عقب راندن حد و مرزها آماده هستند.

هنری که من در کارهای بزرگ‌ترین فیلم‌سازها می‌بینم، در آثار و مخصوصا ساخته‌ی جدید کوجیما هم دیده می‌شود. داستان‌گویی بصری، درگیر کردن تصویری مخاطب، جملات قرارگرفته در دهان کاراکترها، پیام‌ها و همه‌ی عناصر دیگر حاضر در بازی، تک‌تک‌شان در خدمتِ دادن تجربه‌ای دیوانه‌وار به مخاطبان، درون Death Stranding قرار گرفته‌اند. ریسک بزرگ ساخت چنین پروژه‌ای این است که مردم چیزی اینقدر متفاوت را نپذیرند. چون شاید تغییرات بازی به نسبت عادت مخاطب، برای بعضی افراد از برخی جهات بیش از حد عظیم باشند. ولی در هر حالت، نتیجه آن است که تو با ساخت چنین محصولی مدیوم کاری خود (در این‌جا بازی‌های ویدیویی) را تغییر می‌دهی. این اثر خارق‌العاده به نظر می‌رسد.

Death Stranding

Death Stranding هیجان‌انگیزترین و لایق تحسین‌ترین اثری است که من تا امروز به نقش‌آفرینی در آن پرداخته‌ام - مدس میکلسن

بازی Death Stranding با حضور اشخاصی همچون تروی بیکر، نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو (بازیگر برنده‌ی جایزه نخل طلای جشنواره کن)، امیلی اوبرایان، لیندزی وگنر، جسی کورتی، مارگارت کوالی (بازیگر جدیدترین فیلم ساخته‌شده توسط کوئنتین تارانتینو)، گیرمو دل تورو، نیکولاس ویندینگ رفن، جف کیلی، کونان اوبراین و تامی ارل جنکینز در گروه بازیگران و داشتن یوجی شینکاوا در مقام آرتیست (طراح هنری) ارشد، به‌زودی تریلر زمان عرضه‌ی خود را با تدوین خود کوجیما تقدیم مخاطبان خواهد کرد. DS در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی یعنی دو هفته‌ی دیگر روی کنسول پلی استیشن 4 به دست گیمرها می‌رسد و اگر می‌خواهید به هیچ عنوان بخشی از این بازی را برای خود اسپویل نکنید، دیگر باید حواس‌تان هنگام جست‌وجو درباره‌ی آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف جمع باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده