نسخه نینتندو سوییچ بازی The Witcher 3: Wild Hunt، فارغ از افت گرافیکی و جلوه‌های بصری، تجربه‌ی روان و بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

زمانی‌که استودیو سی‌ دی پراجکت (CD Projekt RED) اعلام کرد که The Witcher 3: Wild Hunt‌ آخرین نسخه از این مجموعه است و شاهد پایان کار گرالت هستیم، هواداران به این فکر فرو رفتند که به احتمال زیاد شاهد کشته شدن گرالت خواهیم بود. این در حالی است که استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد به بهترین شکل ممکن داستان و ماجراجویی گرالت را به سرانجام رساند. The Witcher 3 جزو آن دسته از بازی‌هایی است که نشان داد که یک استودیو بازی‌سازی با تلاش و کوشش می‌تواند تجربه‌ای را ارائه دهد که سال‌ها مورد بحث قرار بگیرد و به‌عنوان یک مثال موفق در سبک خود مورد استفاده قرار بگیرد.

The Witcher 3: Wild Hunt

در پایان بسته الحاقی دوم، شاهد این بودیم که انتخاب‌های شما در داستان اصلی به چه شکل روی پایا‌ن‌بندی داستان کاراکتر گرالت تأثیر گذار خواهد بود

جهان پویا و وسیع ویچر 3 که سرشار از مأموریت‌های فرعی و فعالیت‌های مختلف است، به شما اجازه می‌دهد تا همیشه سرگرم بمانید. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا بازی The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ بتواند جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند و مورد تعریف و تمجید رسانه‌های مختلف قرار بگیرد. همچنین تیم سازنده پس از عرضه‌ی بازی، دست‌به ساخت دو بسته الحاقی به نام‌های Hearts of Stone و Blood and Wine زد که هرکدام از آن‌ها، تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار دادند و در پایان بسته الحاقی دوم، شاهد این بودیم که انتخاب‌های شما در داستان اصلی به چه شکل روی پایا‌ن‌بندی داستان کاراکتر گرالت تأثیر گذار خواهد بود.

در زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ، خیلی از کاربران و استودیوهای بازی‌سازی بر این عقیده بودند که کنسول هیبریدی نینتندو قدرت لازم جهت اجرای بازی‌های بزرگ را ندارد. در ادامه شاهد عرضه بازی‌هایی همچون Doom و Wolfenstein II: The New Order بودیم که با کیفیت و عملکرد خوبی روی نینتندو سوییچ عرضه شدند. با گذر زمان سایر سازنده‌ها هم به سمت این کنسول کشیده شدند و بعضی از محصولات قدیمی و جدید خود را برای نینتندو سوییچ عرضه کردند. دراین‌میان شاید هیچکس فکر نمی‌کرد که روزی سی‌دی‌ پراجکت رد هم به‌جمع توسعه‌دهنده‌هایی اضافه شود که بازی خود را برای نینتندو سوییچ عرضه کرده است. پس از تأیید عرضه The Witcher 3: Wild Hunt روی نینتندو سوییچ، این سؤال پیش آمد که بازی با چه کیفیتی روی این کنسول اجرا می‌شود؟

The Witcher 3: Wild Hunt

در ادامه تصاویری منتشر شدند که افت کیفیت بصری بازی را نشان می‌داد. حال مدتی است که The Witcher 3: Wild Hunt عرضه شده است و در این مطلب قصد داریم نسخه نینتندو سوییچ این بازی را مورد بررسی قرار دهیم. البته برای بررسی بازی، به عملکرد ویچر 3 روی نینتندو سوییچ خواهیم پرداخت؛ زیرا در گذشته بازی The Witcher 3: Wild Hunt در زومجی به‌صورت مفصل مورد بررسی قرار گرفته و نمره ۹.۵ را از زومجی دریافت کرده است.

با شروع ویچر 3 یک افت فریم را در منوی بازی مشاهده می‌کنید، اما زمانی‌که وارد بازی می‌شوید، این افت فریم تا حد زیادی از بین می‌رود. درواقع ویچر 3 در منوی اصلی خود این مشکل را دارد، اما در محیط‌های داخل بازی و مخصوصا مبارزات، افت فریم‌‌ها به حداقل می‌رسند و بازی روی ۳۰ فریم می‌تواند تجربه‌ی روان و بسیار خوبی را ارائه دهد. استودیو سی‌دی پراجکت رد برای اینکه ویچر 3 روی نیننتندو سوییچ قابل بازی باشد، مجبور شده است که کیفیت بصری بازی را پایین بیاورد و آن را روی رزولوشن 720p تنظیم کند. حال سؤال اصلی این است که آیا این مورد به تجربه‌ی شما صدمه خواهد زد؟ The Witcher 3 محصولی است که جدا از کیفیت بصری آن، به گیم‌پلی غنی و داستان‌سرایی زیبای آن شناخته می‌شود. ازاین‌رو اگر گرافیک و بافت‌های محیطی برای شما مهم نیست، کیفیت پایین بازی از نظر جلوه های بصری تجربه‌ی شما را خدشه‌دار نمی‌کند، اما در حالت کلی بازی از نظر بصری با سایر پلتفرم‌ها تفاوت بسیاری دارد.

The Witcher 3: Wild Hunt

همچنین تعدادی باگ محیطی هم باعث می‌شود تا به‌خوبی نتوانید اسب خود را کنترل کنید

این تفاوت در میان‌پرده‌ها کمتر دیده می‌شود، اما زمانی‌که مشغول مبارزات یا گشت‌وگذار در جهان بازی هستید، به‌خوبی می‌توانید افت گرافیکی بازی را مشاهده کنید. ازطرفی نینتندو سوییچ کنسولی است که می‌توان آن را در حالت داک یا به‌صورت پرتابل هم استفاده کرد. در حالت پرتابل، تجربه‌ی ویچر با رزولوشن 720p روی یک صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی مورد قابل قبولی است و افت گرافیکی بازی آن‌چنان مشهود نیست. این در حالی است که با وصل کردن کنسول به تلویزیون یا همان اتصال به داک، افت گرافیکی بازی به‌شدت قابل مشاهده است. به‌خاطر تفاوت رزولوشن صفحه‌نمایش و بازی، پایین بودن کیفیت بافت‌ها و شفاف نبودن محیط‌ها خود را نشان می‌دهد. این مورد زمانی آزار دهنده می‌شود که وارد محیط‌های آفتابی می‌شوید؛ جایی‌که نور خورشید به‌جای جلا بخشیدن به محیط و چشمان شما، باعث اذیت شدن مخاطب می‌شود.

از نظر گیم‌پلی، The Witcher 3: Wild Hunt روی نینتندو سوییچ همان محصول فوق‌العاده و هیجان‌انگیزی است که می‌شناسیم. هنوز انجام مراحل فرعی و اصلی لذت خاص خود را دارند و تجربه‌ی مبارزات چه در حالت پرتابل و چه حالت اتصاف به‌داک، لذت بخش است. به‌عبارتی جوی‌کان‌ها و طراحی خاص آن‌ها به هیچ‌وجه مانع از تجربه‌ی خوب شما از گیم‌پلی و مبارزات نشده است و به‌خوبی می‌تواند حس‌وحال بازی را منتقل کند. موردی که در این میان برای کاربران نینتندو سوییچ بسیار ارزشمند است، این است که سی‌دی پراجکت رد نسخه کامل ویچر 3 را در اختیار کاربران قرار داده است. به‌عبارتی پس از کامل کردن داستان، می‌توانید دو بسته الحاقی Hearts of Stone و Blood and Wine را هم تجربه کنید. البته مأموریت Hearts of Stone از همان اوایل داستان بازی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد، اما باتوجه‌به سطح مورد نیاز آن، باید پس از کامل کردن داستان به‌سراغ آن بروید تا گرالت در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

The Witcher 3: Wild Hunt

موسیقی و صداگذاری‌های بازی هم نقطه عطف دیگر The Witcher 3 به‌حساب می‌آیند که به‌خوبی حس‌وحال شما را به‌هنگام تجربه‌ی بازی تغییر می‌دهند. نسخه نینتندو سوییچ بازی The Witcher 3: Wild Hunt به‌خاطر افت گرافیکی آن شاید یک تجربه‌‌ی کامل نباشد، اما طراحی محیط‌ها همچنان زیبا است. بااین‌تفاسیر اگر از کاربران نینتندو سوییچ هستید که هنوز The Witcher 3: Wild Hunt را تجربه نکرده‌اید و نمی‌توانید روی پلتفرم دیگری آن را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنم که این پکیج کامل را حتما تجربه و سعی کنید در حالت پرتابل، مشغول بازی کردن شوید؛ زیرا رزولوشن انتخابی تیم سازنده 720p است و با رزولوشن صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی نینتندو سوییچ هم‌خوانی دارد. این در حالی است که اجرای بازی روی یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و رزولوشن بالاتر، می‌تواند کیفیت بازی را بیش‌ازپیش کاهش دهد.

بررسی بازی The Witcher 3: Wild Hunt روی نینتندو سوییچ انجام شده است.


منبع زومجی

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt روی نینتندو سوییچ یک بازی کامل و بی‌نقص نیست، اما به‌واسطه داستان، محیط‌های پر جزئیات و همچنین دو بسته الحاقی می‌تواند برای ساعت‌ها سرگرم کند. افت گرافیکی بازی و جلوه‌های بصری در حالت پرتابل آنطور که باید و شاید اذیت کننده نیست، اما در حالت داک می‌تواند تجربه‌ی شما را خدشه دار کند.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • + داستان‌سرایی عالی شخصیت‌ها
  • + جهانی مملو از جزئیات مختلف
  • + ارائه یک گیم‌پلی روان و درگیر کننده روی نینتندو سوییچ
  • + سیستم مبارزات عمیق و هیجان‌انگیز
  • + طراحی بسیار خوب مأموریت‌های اصلی و فرعی که هرکدام داستان خاص خود را روایت می‌کند
  • + صداگذاری و موسیقی بسیار گوش‌نواز

نقاط ضعف

  • - افت گرافیکی بسیار زیاد بازی
  • - اجرا شدن در رزولوشن 720p که مخصوصا در حالت اتصال به تلویزیون کیفیت پایینی دارد
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده