نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

درخواست طرفداران Dota 2 از ولو برای تبلیغ بیشتر این بازی به‌دنبال معرفی پروژه‌های اخیر رایت گیمز

پس از اطلاعیه‌های اخیر استودیوی رایت گیمز، ظاهراً کمپانی ولو از سوی طرفداران برای تبلیغ بیشتر بازی Dota 2 تحت فشار قرار گرفته است.

به‌دنبال برگزاری رویداد ۱۰ سالگی بازی League of Legends و انتشار اطلاعیه‌های تازه از سوی استودیوی رایت گیمز، طرفداران بی‌شمار Dota 2 خواستار افزایش تلاش شرکت ولو در بخش بازاریابی بازی شدند. استودیوی Riot Games اخیراً محتوای زیادی نظیر بازی کارتی Legends of Runeterra، نسخه‌ی کنسولی و موبایل بازی League of Legends با نام Wild Rift و پروژه‌ی تیراندازی تاکتیکال Project A را به نمایش درآورد و ظاهراً هیجان شکل‌گرفته حول این پروژه‌ها باعث شده است که طرفداران بازی Dota 2 انتظار بیشتری از کمپانی Valve داشته باشند.

پس از انتشار به‌روزرسانی‌های بسیار برای سیستم حریف‌یابی، باز هم شاهد مشکلاتی نظیر انتظار طولانی بازیکنان دارای MMR بالای برای ورود به بازی هستیم که این مسائل بسیاری از بازیکنان، درست مثل جکی “EternaLEnVy” مائو و سایر بازیکنان حرفه‌ای را ترغیب به بازی به‌شکل اسمورف می‌کند. با ورود کمتر بازیکنان تازه به بازی Dota 2 شاهد رقابت‌های کمتری در بالاترین سطح بازی خواهیم بود که منجر به بروز مشکلات بیشتری می‌شود. یکی از طرفداران بازی با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Paint یک چرخه‌ برای نمایش مشکلات فعلی بازی رسم کرده است که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

Dota 2

طرفداران بازی Dota 2 در توییتر و انجمن‌های ردیت درباره‌ی اینکه چگونه کمپانی ولو باید از مبلغ ۹۰ میلیون حاصل از مسابقات The International 9 استفاده کند، گفتگوهایی را آغاز کردند. دراین‌میان، یکی از کاربران ردیت با نام TheCyberTronn درباره‌ی بزرگ‌ترین خواسته‌ی طرفداران بازی اظهار داشت:

شما [ولو] از طریق بتل پَس مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ مبلغ ۹۰ میلیون به‌دست آوردید. می‌خواهید این مبلغ را صرف انجام چه کاری کنید؟ شما باید بخشی از آن را برای تبلیغات هزینه کنید. تبلیغات باعث جذب بازیکنان بیشتر به بازی می‌شود که این امر کیفیت مسابقه‌ها را افزایش می‌دهد و مجموع مبلغ جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال را بیشتر از قبل می‌کند. اگر درحال‌حاضر بازیکنان دارای مهارت بیشتری وجود داشت، شاهد مشکلات کمتری در زمینه‌ی انتظار برای ورود به بازی‌ها بودیم.

متاسفانه موفقیت بازی تنها به نمایش یا نوع بازاریابی اثر در مقایسه با رقبا مربوط نمی‌شود. زمانی‌که یک بازیکن، بازی Dota 2 را دانلود می‌کند‌ و آموزش منسوخ‌شده بازی را پشت سر می‌گذارد، به‌سراغ رقابت با سایر بازیکنان می‌رود و پس از باخت‌های پیاپی آن را رها می‌کند. کمپانی ولو گفته است که برنامه‌هایی برای اصلاح «تجربه‌ی بازیکنان تازه‌وارد» دارد، اما این سخنان مربوط‌به ماه‌های قبل است و حتی اگر توسعه‌دهندگان پیش از اجرای این برنامه‌ها روی بهبود سیستم Matchmaking تمرکز کرده باشند، باید به‌زودی شاهد حرکتی از آن‌ها در این زمینه باشیم.

رفع مشکلات مربوط‌به سیستم حریف‌یابی عالی است، اما افزایش تبلیغات و بنرهای کلاینت استیم می‌تواند خون تازه‌ای را به رگ‌های بازی تزریق کند و از طریق راه‌یابی بازیکنان بیشتر باعث حل برخی از مشکلات بازی شود. رقابت‌های Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 از تاریخ ۱۶ آبان (۷ نوامبر) کارش را آغاز می‌کند و قرار است در آینده دو قهرمان با نام‌های اسنپ‌فایر و ویداسپیرت و البته محتوای تازه‌ی دیگری از طریق یک به‌روزرسانی بزرگ در دسترس بازیکنان قرار گیرد. براین‌اساس می‌توان زمان انتشار به‌روزرسانی تازه را بهترین فرصت برای شروع تبلیغات یا ایجاد شرایطی برای بهبود تجربه‌ی بازیکنان تازه‌وارد دانست. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطلعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده