نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶

بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 تاخیر خورد

بازی مورد انتظار Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 که قرار بود تا زمستان امسال منتشر شود با تاخیر مواجه شد و اکنون برای عرضه در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

طبق آخرین اخبار بازی، انتشار دنباله‌ی بازی کالت و کلاسیک Vampire: The Masquerade - Bloodlines با تاخیر مواجه شده است. این بازی که در ابتدا قرار بود تا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ (زمستان ۹۸) منتشر شود، طبق اعلام رسمی بلاگ سازندگان بازی، تا زمانی دیگر در سال ۲۰۲۰ میلادی تاخیر خورده است. سازندگان بازی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کردند که: 

بازی Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 دیرتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم منتشر خواهد شد. ما باور داریم که کیفیت بازی بسیار مهم‌تر از عرضه‌ی آن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.

با این که تمامی تاخیر‌ها برای طرفداران بازی‌های مختلف ناامید کننده هستند، اما باید به این تصمیم سازندگان احترام گذاشت. کیفیت نهایی یک بازی همواره باید اولویت سازندگان باشد و امیدواریم تا این تصمیم استودیو Hardsuit Labs و شرکت Paradox Interactive الگوی برخی از سازندگانی باشد که کیفیت بازی را برای اهدافی دیگر فدا می‌کنند. اگر زمان ساخت یک بازی بیشتر از موعد اعلام شده طول می‌کشد،‌ هیچ ایرادی ندارد که با تاخیری کوچک، کیفیت بازی به حد استاندارد مورد نظر مخاطبان و سازندگان برسد. پستی که در بلاگ سازندگان منتشر شد اطلاعاتی را از مواردی که سازندگان قصد دارند تا آن‌ها را بهبود دهند، به ما می‌دهد: 

مواردی وجود دارند که زمانی که ما تصمیم گرفتیم پا جای پای بازی Bloodlines بگذاریم، علاقه داشتیم تا تحت هر شرایطی در بازی خود قرار دهیم [این موارد عبارتند از]: داستانی عمیق و شاخه‌دار، شخصیت‌های جذاب و شگفت‌انگیز که اجرای خوبی دارند و جهانی غنی و وفادار به دنیای تاریکی (‌World of Darkness). 

از طرفی دیگر، مسئولیت‌هایی روی دوش ما وجود دارد که باعث می‌شود تا از به‌وجود آمدن مشکلاتی که گریبانگیر بازی قبلی شده بود، جلوگیری کنیم. آن بازی به انتشار زودتر از موعد شهرت داشت. طی چند ماه گذشته، برای ما شفاف شد که اگر بازی را در زمانی که پیشتر اعلام کرده بودیم، منتشر کنیم، خطر بروز همان مشکلات در بازی وجود خواهد داشت. ما این کار را نخواهیم کرد. در آخر، همه‌ی کسانی که در حال کار روی بازی هستند، خواهان ارائه‌ی بهترین Bloodlines 2 ممکن به مخاطبانند. 

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

بازی نخست این مجموعه فوق‌العاده بود. در آن زمان، کنترل کردن یک خون آشام تجربه‌ای جدید محسوب می‌شد و المان‌های نقش آفرینی بازی حسی منحصربه‌فرد داشتند. پس از آن، بازی‌های خون آشامی و نقش آفرینی خوبی به بازار عرضه شده‌اند اما هیچکدام نتوانستند مانند Vampire: The Masquerade - Bloodlines بدرخشند. نسخه‌ی دوم این سری نیز جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. این که استودیو Hardsuit Labs بتواند جادوی نسخه‌ی اول را تکرار کند مساله‌ای است که باید تا زمان انتشار بازی برای رسیدن به جواب آن منتظر ماند. با این حال، اگر آن‌ها بتوانند موفقیت‌های نسخه‌ی اول این بازی را تکرار کنند، تاخیر‌ لحاظ شده‌ی بازی کاملا ارزشش را خواهد داشت. میاماتو، یکی از مشاهیر صنعت بازی‌های ویدیویی جمله‌ای دارد با این مضمون که: یک بازی تاخیر خورده همچنان می‌تواند خوب باشد، اما بازی‌هایی که با عجله توسعه می‌یابند عموما بد هستند. امیدواریم تا این جمله‌ی میاماتو راجع به بازی Bloodlines 2 نیز صدق کند. 

Bloodlines 2 تنها بازی تاخیر خورده در چند وقت اخیر نیست و اخیرا اعلام شده است که بازی مورد انتظار Doom Enternal نیز در سال میلادی جاری منتشر نخواهد شد. این که سازندگان یک بازی تمام زمانی را که مورد نیاز آن‌ها است، در اختیار داشته باشند مساله‌ی خوبی است؛ با این حال، قول موضوعی را دادن و از طرفی برخلاف آن عمل کردن همچنان طاقت فرسا است. 

بازی Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. 

نظر شما راجع به تاخیر خوردن بازی‌ها به منظور کار بیشتر روی‌ آن‌ها چیست؟ آیا این سیاست را به انتشار بازی‌ها و سپس عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های متعدد برای آن‌ها ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده