بن EternaLEnVy به مدت شش ماه بهخاطر سیستم تازه Matchmaking بازی Dota 2
جکی “EternaLEnVy” مائو یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ Dota 2 بهحساب میآید که این محبوبیت زیاد تا حدی ناشی از بازیِ سطح بالا و خصوصیات اخلاقی او است. اما بهتازگی مطلع شدیم که سیستم Matchmaking تازهی بازی Dota 2 این بازیکن را بهخاطر امتیاز رفتاری ضعیف ماههای اخیر بهعنوان فردی که با کارهایش باعث باخت تیم میشود، شناسایی و حساب او را برای شش ماه بن کرده است. پس از اینکه EternaLEnVy یکی از بازیهایش را در جریان استریم به پایان رساند، یک پیام کوتاه در بالای دکمهی Find Match ظاهر شد و به این بازیکن اطلاع داد که بخش حریفیابی بهخاطر «گزارشهای بیش از اندازه، ناتوانی در حضور بهموقع یا رها کردن بازی» برای حساب او غیرفعال شده است. پس از آن EternaLEnVy با انتشار ویدیویی کوتاه از لحظهی بن شدن و ارائهی پارهای از توضیحات در انجمنهای ردیت سعی کرد تا به تشریح وضعیت خود در ماههای اخیر و شفافسازی در خصوص دلایل این اتفاق بپردازد. او در اینباره اظهار داشت:
من کارم را در ماه جولای با ۹ هزار امتیاز Conduct Summary آغاز کردم. سپس بهمنظور رساندن این امتیاز رفتاری به ۱ شروع به بازی در نقشهای انتخابی سایر بازیکنان کردم. بعد از اینکه آنها [شرکت ] گزارش «عدم بازی در نقش انتخابی» را به Dota 2 اضافه کردند، دیگر این کار را انجام ندادم و از آن زمان در ۹۰ درصد از بازیهایم با هیروهای مرسوم و داشتن نگرش ذهنی مثبت به پیروزی رسیدم. در طول این مدت خلاصه امتیاز رفتاری من مرتباً افزایش یافت، اما بههرشکل بیشتر اوقات با بازیهای Low Priority روبهرو میشدم. سرانجام امروز پس از افزایش امتیاز Conduct Summary از ۶۰۰ به ۱۶۰۰ برای مدت شش ماه بن شدم.
برایناساس EternaLEnVy در ماه جولای تقریباً به حداکثر امتیاز رفتاری دست یافته بود که این موضوع نشان از بازیهای بینظیر و عملکرد عالی این بازیکن در نقش انتخابی دارد. سپس او شروع به بازی در نقش انتخابی سایر بازیکنان کرد و این همان موردی است که شرکت Valve اخیراً با افزودن گزینهای برای گزارش کاربران خاطی به آن توجه بیشتری کرده است. درحالحاضر بازیکنان میتوانند سیستم را از «عدم بازی بازیکنان در نقش انتخابی» آگاه کنند و بهاینترتیب مجازاتهایی برای بازیکن گزارش شده در نظر گرفته میشود. جکی مائو همچنین با انتشار توییتی دربارهی بهروزرسانی تازه بازی گفت:
پس از تجربهی بهروزرسانی تازهی بازی متوجه شدم که تیم Dota 2 برای نوشتن پست مربوطبه آپدیت، زمان بیشتری را نسبت به رفع ایرادات سیستم Matchmaking صرف کرده است.
در واقع پیش از تغییر سیستم حریفیابی که EternaLEnVy را مجبور به بازی بهروش مرسوم کرد، سیستم تازهی گزارش بازی این بازیکن را برای بیش از سه ماه در دستهی بازیکنانِ دارای رفتار ناشایست قرار داده بود. حتی اگر گزارش مربوطبه دزدیدن نقش انتخابی سایر بازیکنان در بازی وجود نداشت، او در مدت سه ماه، بیش از ۸ هزار امتیاز رفتاری از دست داده است که بههیچوجه جالب نیست. ظاهراً سیستم به زمان بیشتری برای بن کردن جکی مائو نیاز داشته است؛ زیرا این بازیکن MMR بالایی دارد و درحال افزایش دوباره امتیاز رفتاری خود بوده است، اما افزایش این امتیاز از ۶۰۰ به ۱۶۰۰ همچنان او را در وضعیت Low Priority نگه میدارد که اکثر بنها در آن اتفاق میافتد. مائو با انتشار توییت دیگری در این خصوص اظهار داشت:
من از سال ۲۰۱۴ هر هفته یک بازی را رها میکنم. اینکه این موضوع به مورد با اهمیتی در ردیت بدل میشود، تصادفی است.
باتوجهبه اینکه این بازیکن از مدتها پیش مرتباً بازیها را ترک میکند، این مورد جدیدی برای او بهحساب نمیآید. بااینحال هیچ یک از این موارد روی مسیر حرفهای EternaLEnVy تاثیر نمیگذارند و این بازیکن کماکان با تیم Fighting Pandas در مسابقات MDL Chengdu Major پیشرو شرکت خواهد کرد. البته این مورد احتمالاً روی استریمهای این بازیکن تاثیر خواهد گذاشت، مگر اینکه با درخواست تجدید نظر او موافقت شود و بتواند وضعیت را بهبود ببخشد. بدون درخواست تجدید نظر، او باید تا تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ (۸ آگوست ۲۰۲۰) برای بازگشت به بخش رقابتی منتظر بماند. شما میتوانید سایر اخبار مربوطبه مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحهی اختصاصی» آن دنبال کنید و نظرات خود را دربارهی این خبر با وبسایت زومجی در میان بگذارید.