نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

ناراحتی جرد لتو بابت از دست دادن نقش جوکر

جرد لتو بازیگر نقش جوکر در فیلم Suicide Squad از جایگزینی خود با واکین فینیکس در فیلم جدید این شخصیت ناراحت است.

این روزها با اکران فیلم جوکر (Joker) شاهد انتشار اخبار زیادی هستیم، مخصوصاً در مورد موفقیت‌های فیلم و فروش بالای آن که توانسته است رکوردهایی را هم جابه‌جا کند. دراین‌میان طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر ناراحتی بخشی از ژورنالیست‌ها و اهالی رسانه بابت اکران جوکر و نگرانی‌هایی که حتی پای FBI را هم به ماجرا باز کرده است، یک نفر دیگر هم دل خوشی از این فیلم ندارد؛ جرد لتو که پیش از این ایفاگر همین نقش در فیلم دیگری بوده است.

جرد لتو در سال ۲۰۱۶ با بازی در نقش جوکر در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) توانست به یکی از بازیگرانی تبدیل شود که این دلقک خبیث را روی پرده‌ی سینماها زنده کرده‌اند؛ نقشی که در دهه‌های اخیر افراد مختلفی در قالب آن قرار گرفته‌اند. از جک نیکلسون که حضوری درخشان در فیلم بتمن (Batman) تیم برتون داشت، تا هیث لجر که در فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) اثر کریستوفر نولان غوغا کرد و با یکی از بهترین نمایش‌های ممکن در فیلم‌های کمیک‌بوکی توانست جایزه‌ی اسکار نقش مکمل مرد را به‌دست آورد، هرچند متأسفانه پیش از دریافت این جایزه از دنیا رفته بود. اخیراً هم واکین فینیکس توانسته است حضوری چشم‌گیر در این نقش داشته باشد و باعث تحسین منتقدان شود.

ولی حضور جرد لتو در نقش جوکر به‌اندازه‌ی این افراد جلب توجه نکرده بود و انتقاداتی به همراه داشت. گذشته از شکل و شمایل متفاوت جوکر در جوخه‌ی انتحار که با سلیقه‌ی خیلی از مخاطبان سازگار نبود، طبق صحبت‌های لتو و گزارش‌هایی که بعدها منتشر شد، بخش‌های زیادی در ارتباط با جوکر فیلم‌برداری شده بودند که درنهایت از فیلم حذف شدند و همین قضیه صدمه‌ای جبران‌ناپذیر به این شخصیت و بازیگر آن زد.

بعد از آن اخبار و شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه لتو قرار است در آثار دیگری از برادران وارنر هم نقش دلقک معروف دی سی کامیکس را ایفا کند، از جمله فیلمی براساس کمیک Mad Love با محوریت جوکر و هارلی کویین (Harley Quinn) و همین‌طور اثری کاملاً منحصر به خود جوکر. ولی این پروژه‌ها هم به جایی نرسیدند و این روزها هم اثری از جرد لتو در فیلم The Suicide Squad به‌کارگردانی جیمز گان و همین‌طور فیلم Birds of Prey اثر کتی یان دیده نمی‌شود و در مجموع به‌نظر می‌رسد برادران وارنر دیگر کاری به این بازیگر برنده‌ی اسکار (بابت فیلم Dallas Buyers Club) ندارد.

Joker

همین قضیه هم در ترکیب با موفقیت‌های فیلم جوکر و نقش‌آفرینی عالی واکین فینیکس باعث شده است طبق گزارش هالیوود ریپورتر، جرد لتو از تولید این فیلم و عدم حضور در آن بسیار ناراحت و غمگین باشد؛ ناراحتی‌ای که شاید بتوان آن را از جهاتی درک کرد، ولی از طرف دیگر هم باتوجه‌به حال و هوای فیلم تاد فیلیپس، این پروژه با شخصیت جوکر فعلی سازگارتر بوده است تا شخصیتی که در جوخه‌ی انتحار دیده بودیم. البته خود لتو که چند ماه قبل باز هم در مورد احتمال نقش‌آفرینی مجدد به‌جای جوکر اظهار امیدواری کرده بود، ولی باید صبر کرد و دید که این ماجرا به کجا ختم می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا دوست دارید در آینده فیلم‌های بیشتری با حضور جرد لتو در نقش جوکر ببینید یا خیلی هم از نقش‌آفرینی او به‌جای معروف‌ترین دشمن بتمن لذت نبردید؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده