مورد انتظارترین بازی های سال 2019

مورد انتظارترین بازی های سال 2019

جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۱

۲۰۱۹ سالی مملو از بازی‌های بزرگ به نظر می‌رسد؛ بازی‌هایی که در این مطلب نگاهی به برخی از مورد انتظار‌ترین‌های آن‌ها خواهیم داشت.

۲۰۱۸ با انتشار بازی‌های جذابی به پایان رسید؛ بازی‌هایی از آثار بزرگ چون God of War یا Red Dead Redemption 2 گرفته تا بازی‌های مستقلی مثل Celeste یا Return of the Obra Dinn که کیفیت بسیار بالایی داشتند. حال کم کم در حال نزدیک شدن به آغاز انتشار بازی‌های بزرگ سال ۲۰۱۹ هستیم و به همین مناسبت، مثل سال‌های گذشته در قالب مطلبی به مرور مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ پرداخته‌ایم؛ سالی که حداقل از نظر اسمی، بازی‌های بزرگی در آن انتظارمان را می‌کشند. در این مقاله ابتدا نگاهی به بازی‌هایی خواهیم داشت که تاریخ انتشار دقیقی دارند یا حداقل انتشار آن‌ها در سال ۲۰۱۹ رسما تایید شده است و در نهایت هم از برخی احتمالا جذاب خواهیم گفت. همچنین بازی‌ها ترتیب خاصی ندارند و فقط بر اساس تاریخ انتشار یا در موارد بدون تاریخ، با حروف الفبا لیست شده‌اند:

پیش نمایش بازی Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake

  • سازنده: کپکام
  • سبک: ترسناک
  • تاریخ انتشار: ۲۵ ژانویه (۵ بهمن)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

اولین بازی مورد انتظار سال که از قضا توانست لقب مورد انتظار‌ترین بازی را هم در نظرسنجی زومجی به‌دست بیاورد، چیزی نیست جز بازسازی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ آثار ترسناک یعنی رزیدنت ایول 2؛ اثری که البته نیازی نیست برای تجربه آن خیلی منتظر بمانیم و همین امروز تاریخ انتشار آن بوده است. Resident Evil 2 Remake تلفیقی جذاب و ایده‌آل از اصالت مجموعه و المان‌های مدرن است؛ از طرفی داستان نسخه دوم، شخصیت‌های آن و حتی زامبی‌های کندش و اتمسفر ترسناکش را داریم و از طرف دیگر هم کپکام با اضافه کردن المان‌های جدیدی مثل دوربین سوم‌شخص و گرافیک‌های کاملا مدرن و امروزی، Resident Evil 2 Remake را به اثری مناسب برای سال ۲۰۱۹ و نسل هشتم بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است. 

Resident Evil 2 Remake مثل نسخه اصلی داستان دو شخصیت کلیر ردفیلد و لیان اس کندی را روایت می‌کند که هرکدام بنا به دلایل شخصی به راکون سیتی آمده‌اند؛ شهری که فاصله زیادی با محیطی که آن‌ها انتظارش را داشتند دارد و زامبی‌ها و موجودات آلوده به ویروس T در سراسر آن انتظار شخصیت‌ها را می‌کشند. خوشبختانه در رابطه با کیفیت Resident Evil 2 Remake می‌توانیم بهتر از بقیه آثار صحبت کنیم؛ چرا که نقد‌های این بازی منتشر شده‌اند و شاید جمله سایت آی‌جی‌ان که گفته «رزیدنت ایول 2 اثری است که بازیساز‌های دیگر هم وقتی بخواهند یک تجربه قدیمی را بازسازی کنند باید از آن یاد بگیرند»، بهترین جمله برای توصیف آن باشد. 

Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III

  • سازنده: اسکوئر انیکس
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در ژاپن و ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در غرب
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان

یکی دیگر از بازی‌هایی که در اوایل سال منتشر می‌شود، Kingdom Hearts III است. اثری که نسخه ژاپنی آن از همین امروز در دسترس قرار می‌گیرد و نسخه غربی بازی هم چهار روز دیگر در دسترس خواهد بود. شاید کینگدم هارتس نام چندان آشنایی برای خیلی از ما نباشد، اما طرفداران آثار شرقی قطعا با این مجموعه بازی قدیمی و بسیار ارزشمند آشنا هستند. Kingdom Hearts III در اصل دوازدهمین نسخه از این سری است که البته با فاصله زیادی نسبت به نسخه قبلی منتشر می‌شود؛ فاصله‌ای که سازندگان دلیل آن را تغییر در موتور توسعه بازی عنوان کرده‌اند و البته که این تغییر باعث شده تا Kingdom Hearts III کیفیت به مراتب بالاتری در مقایسه با نسخه اولیه که در E3 2013 رونمایی شد، داشته باشد. حال با اثری رو‌به‌رو هستیم که گرافیک‌های فانتزی و بسیار زیبایش در تریلر‌های آن کاملا نظر را جلب می‌کنند و البته که تتسویا نومورا و سایر اعضای تیم توسعه تلاش زیادی کرده‌اند تا Kingdom Hearts III، یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه باشد. 

در این نسخه از Kingdom Hearts همراه با شخصیت سورا، وارد دنیایی می‌شویم که مملو از شخصیت‌های آشنا و دوست‌داشتنی است؛ شخصیت‌هایی از مجموعه‌هایی مثل Toy Story گرفته تا میکی ماوس که حس و حال جالبی به بازی بخشیده‌اند. اما در پس این ظاهر مفرح و ظاهرا شاد، Kingdom Hearts III یک تجربه جدی اکشن و نقش آفرینی با سیستم مبارزات جذاب و المان‌هایی چون ارتقای شخصیت است و البته مثل خیلی از بازی‌های ژاپنی، محتوای غنی هم دارد و می‌تواند ساعت‌های طولانی بازیکنان را سرگرم نگه دارد. 

Crackdown 3

Crackdown 3

  • سازنده: سومو دیجیتال
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی

بازی Crackdown 3 اولین بار در سال ۲۰۱۴ و در جریان نمایشگاه E3 معرفی شد و خب کافی است از علاقه‌مندان مایکروسافت یا کلا بازی‌های ویدیویی باشید تا بدانید که تا به امروز این بازی بارها و بارها تاخیر خورده اما بالاخره قرار است فوریه امسال شاهد انتشار آن باشیم. این تاریخ بدین معنی است که Crackdown 3، تقریبا ۹ سال پس از انتشار نسخه دوم روی ایکس‌باکس 360 در دسترس قرار می‌گیرد که با وقایع داستانی آن که ۱۰ سال پس از نسخه دوم رخ می‌دهند هم سازگاری دارد! داستان Crackdown 3 از این قرار است که پس از حملاتی تروریستی، سراسر دنیا با مشکل تامین انرژی رو‌به‌رو شده است و پس از رسیدن این مشکل به شهر New Providence، شخصیت بازی وارد ماجرا می‌شود تا این مشکل را حل کند. مایکروسافت در نمایشگاه‌ّای مختلف مانور زیادی روی این اثر داده است؛ از شخصیت اصلی آن که نقشش را تری کروز ایفا می‌کند گرفته تا تخریب‌پذیری بالای دنیای بازی که یکی از ویژگی‌های اصلی اثر است. 

در Crackdown 3 شاهد شهری هستیم که توسط سازمان‌های مختلفی اداره می‌شود؛ سازمان‌هایی که وظیفه شما به‌عنوان بازیکن از بین بردن تشکیلات آن‌ها است تا در نهایت بتوانید با از بین بردن مقامات ارشد‌شان، فعالیت‌های مخرب آن‌ها را متوقف کنید. در این راه قادر خواهید بود از انواع و اقسام سلاح‌ها استفاده کنید و البته آزادی‌عمل بالایی هم در انجام کار‌ها خواهید داشت. با وجود روند توسعه طولانی، Crackdown 3 نمایش‌های امیدوار‌کننده‌ای داشته و شاید بتواند به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان در چند وقت اخیر تبدیل شود. همچنین این بازی از طریق Xbox Game Pass از همان روز انتشار رایگان خواهد بود.

Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn

  • سازنده: یوبی‌سافت
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

مجموعه فارکرای یکی از IP‌های ارزشمند کمپانی یوبی‌سافت است که تا به امروز شاهد انتشار نسخه‌های مختلفی از آن بوده‌ایم؛ از فارکرای 3 که یکی از بهترین‌های مجموعه است گرفته تا نسخه‌ای مثل Primal که آنطور که باید نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. آخرین نسخه این بازی یعنی Far Cry 5 تا حدود خیلی زیادی توانست مجموعه را به ریشه‌های موفقش برگرداند و با روایت داستانی با محوریت یک فرقه افراطی و به‌تصویر کشیدن تلاش‌های گروه مقاومت برای متوقف کردن آن‌ها، جذابیت خوبی داشت. اما یوبی‌سافت چندی پیش نسخه جدیدی از این سری را با نام New Dawn معرفی کرد که وقایع آن ۱۷ سال پس از نسخه پنجم رخ می‌دهند؛ جایی که یک انفجار اتمی فضایی آخرالزمانی را به‌وجود آورده و حال وظیفه بازماندگان است تا دنیای بازی را دوباره بازسازی کنند. 

از حیث گیم‌پلی Far Cry New Dawn از همان اصول همیشگی مجموعه پیروی می‌کند و یک اثر شوتر اول‌شخص است که البته این بار یک سری المان‌های آخرالزمانی هم در دنیای جهان‌باز آن دیده می‌شوند. گیمر قادر خواهد بود در این نسخه شخصیت اصلی خودش را بسازد و مواردی مثل جنسیبت وی را به‌دلخواه انتخاب کند. همچنین اخیرا اطلاعات جالبی از داستان بازی منتشر شده که خبر از اثری هیجان‌انگیز، مخصوصا برای طرفداران نسخه پنجم می‌دهند. 

Jump Force

Jump Force

  • سازنده: اسپایک چان‌سافت
  • سبک: مبارزه‌ای
  • تاریخ انتشار: ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Weekly Shōnen Jump یک مجله هفتگی مانگا است که اخیرا سالگرد ۵۰ سالگی‌اش را جشن گرفت و به همین مناسبت هم سال گذشته شاهد معرفی بازی Jump Force بودیم که به‌مناسبت سالگرد ۵۰ سالگی این مجله ساخته می‌شود و یک اثر مبارزه‌ای با حضور شخصیت‌های مختلفی از دنیای مانگا است؛ شخصیت‌هایی از بروتو گرفته تا گوکو از دنیای Dragon Ball و البته تعداد زیادی کاراکتر دیگر که قرار است در قالب یک بازی مبارزه‌ای کاملا شرقی، به نبرد با یکدیگر بروند. داستان بازی از این قرار است که وقایع دنیای واقعی با وقایع دنیای Shōnen Jump ترکیب شده‌اند و همین باعث شده تا شخصیت‌های بازی، وارد مبارزه‌ای برای پیدا کردن مسبب این اتفاق شوند. 

البته علاوه بر شخصیت‌های مذکور، بازیکنان قادر خواهند بود تا کاراکتر دلخواه خودشان را هم در بازی بسازند و به شکلی که می‌خواهند ظاهر وی را شخصی‌سازی کنند. سازندگان همچنین یک سری شخصیت اوریجینال هم برای این بازی خلق کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آنتاگونیست اصلی اثر اشاره داشت. در مجموع Jump Force یکی از بازی‌های مبارزه‌ای بزرگی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهند شد و انتظار می‌رود با دنیای بزرگ و همچنین تنوع عالی شخصیت‌هایش بتواند نظر خیلی از طرفداران این سبک را جلب کند. 

Metro Exodus

Metro Exodus

  • سازنده: 4A گیمز
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

اما نوبتی هم که باشد، نوبت Metro Exodus، جدید‌ترین نسخه از مجموعه مترو است. دو نسخه قبلی سری بازی‌های مترو که با الهام از کتاب‌های این مجموعه ساخته شده‌اند و داستان شخصیتی به نام آرتیوم را روایت می‌کنند، جزو بهترین بازی‌های آخرالزمانی سال‌های گذشته بودند؛ آثاری با داستانی تاریک و غم‌زده در دل روسیه و ایستگاه‌های متروی آن که خیلی خوب توانستند جای خودشان را در دنیای بازی‌های ویدیویی پیدا کنند. حال نسخه سوم این مجموعه یعنی Exodus قرار است پس از تغییرات متعددی که در تاریخ انتشارش صورت گرفته منتشر شود و البته به نظر می‌رسد که حال و هوای آن کمی متفاوت از نسخه‌های قبلی است. 

وقایع Metro Exodus دو سال پس از پایان نسخه دوم یعنی در سال ۲۰۳۶ رخ می‌دهند. آرتیوم این بار هم شخصیت اصلی بازی است که ایستگاه‌های مترو را رها و همراه با چند تن دیگر سفری به سمت شرق را آغاز کرده است. وقایع بازی این بار در بازه‌ای یک ساله رخ می‌دهند که از زمستان آخرالزمانی آغاز می‌شود و پس از آن شاهد فصل‌های دیگری هم هستیم. در اطلاعاتی که چند وقت پیش از بازی منتشر شد، برخی افرادی که شانس تجربه آن را پیدا کرده بودند اعتقاد داشتند که Metro Exodus در برخی از دقایقش فاصله زیادی از اصالت مجموعه و اتمسفر همیشگی آن می‌گیرد که خب باید منتظر ماند و دید که 4A گیمز در نهایت تا چه حد قادر خواهد بود تجربه‌ای با کیفیت از این اثر ارائه بدهد؛ هرچه که باشد، Metro Exodus جدید‌ترین نسخه از مجموعه مترو است و امیدواریم در حد اسم این سری هم ظاهر شود. 

Anthem

Anthem

  • سازنده: بایوور
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ فوریه (۳ اسفند)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

پربیراه نیست اگر بگوییم که بایوور در Mass Effect: Andromeda، پس از مدت‌ها ساخت آثار با‌کیفیت تجربه‌ای خلق کرد که با استاندارد‌های همیشگی این استودیو فاصله داشت و البته که اصلا نمی‌توان آن را با سه‌گانه اصلی و فراموش‌نشدنی مس افکت مقایسه کرد. اما پس از این بازی، این بار بایوور با Anthem برگشته تا دوباره به روز‌های خوبش برگردد و یک تجربه نقش آفرینی بی‌نقص را در اختیار طرفداران قرار بدهد. اثری که البته این بار المان‌های چندنفره غنی هم دارد و بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌هایی نهایتا چهارنفره، با یکدیگر وارد دنیای بازی شوند و ماموریت‌های مختلف را به پایان برسانند. 

Anthem البته علی‌رغم داشتن المان‌های چندنفره، قرار نیست در زمینه‌هایی مثل داستان هم پیش پا افتاده و سطحی باشد و حتی بایوور چندی پیش اعلام کرده بود که این بازی سبک جدیدی از روایت داستان را در بین آثار این استودیو خواهد داشت. به این‌ها باید المان‌های غنی نقش آفرینی را هم اضافه کنیم. شخصیت‌های این بازی مجهز به لباس‌هایی به نام Javelins هستند که خودشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و البته بازیکن هم این امکان را خواهد داشت تا آن‌ها را به دلخواه با سلاح و قابلیت‌های مختلف شخصی‌سازی کند. در مجموع به نظر می‌رسد که Anthem همان تجربه نقش آفرینی است که از استودیویی مثل بایوور انتظار داریم و واکنش‌های اولیه نسبت به این بازی هم اکثرا مثبت بوده‌اند. 

Total War: Three Kingdoms

Total War: Three Kingdoms

  • سازنده: کریتیو اسمبلی
  • سبک: استراتژی
  • تاریخ انتشار: ۷ مارس (۱۶ اسفند)
  • پلتفرم: پی‌سی

سری بازی‌های توتال وار بدون شک از بهترین مجموعه بازی‌های استراتژی هستند و البته از قدیمی‌ترین‌های این سبک هم به‌شمار می‌روند. پس از تجربه دو نسخه این مجموعه با محوریت دنیای وارهمر و البته آثار فرعی دیگر، این بار قرار است در سومین ماه از سال ۲۰۱۹ شاهد بازی Total War: Three Kingdoms باشیم که قصد دارد بازیکنان را به چین ببرد؛ جایی که امپراطوری عظیم هان در حال فروپاشی است و همین مساله هم دنیای بازی را وارد آشوب و هرج و مرجی عظیم کرده است. 

سازندگان بازی در استودیو کریتیو، ۱۱ حکومت مختلف را برای بازی در نظر گرفته‌اند که بازیکن می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کرد و با از بین بردن حکومت‌های دیگر، در نهایت چین را متجد سازد. مثل نسخه‌های پیشین مجموعه، Total War: Three Kingdoms هم تلفیقی از گیم‌پلی نوبتی با نبرد‌های همزمان عظیم است و البته این بار جنبه‌های جدیدی از تجارت یا سیاست‌گذاری به بازی اضافه شده است تا این اثر حس و حالی جدید در مقایسه با نسخه‌های پیشین داشته باشد. نبرد‌های بزرگ همزمان با حضور تعداد زیاد نیرو و ژنرال‌هایی که قدرت‌های ویژه‌ای دارند هم در این نسخه برگشته‌اند و این بار زیباتر و حماسی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسند. 

Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

  • سازنده: کپکام
  • سبک: هک اند اسلش
  • تاریخ انتشار: ۸ مارس (۱۷ اسفند)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

کپکام پس از دورانی نه‌چندان خوب، در سال ۲۰۱۸ با بازی‌ای مثل Monster Hunter یکی از بهترین‌های سال را خلق کرد و در سال ۲۰۱۹ هم با رزیدنت ایول 2 ریمیک شروع باشکوهی داشت. اما این نسخه از ایول، تنها نماینده بزرگ کپکام برای سال ۲۰۱۹ نیست و این شرکت قرار است خیلی زود بازی Devil May Cry 5 را هم منتشر کند و ما را دوباره به ضیافتی خونین و نفس‌گیر از کشتن شیاطین با حضور شخصیت‌هایی چون دانته و نرو ببرد. نمایش‌های Devil May Cry 5 تا به امروز خبر از یک تجربه بی‌نهایت هیجان‌انگیز و جذاب داده‌اند و البته که نسخه دموی بازی هم که چند وقت پیش منتشر شد، نشانی دیگر از کیفیت بالای این بازی بود. 

وقایع بازی چند سال پس از نسخه دوم مجموعه رخ می‌دهند؛ جایی که شخصی به نام V به دفتر دویل می کرای مراجعه و دانته را برای کشتن گروهی از شیاطین استخدام می‌کند. از طرف دیگر نِرو هم شرکت کشتار شیاطین خودش را در داخل یک ون به راه انداخته است و پس از مدتی ماجرا‌ها، سرنوشت این شخصیت‌ها را هم به‌نوعی به هم گره می‌زند و آن‌ها را دوباره مشغول نبردی با انواع و اقسام هیولا‌های ریز و درشت می‌کند. Devil May Cry 5 همان گیم‌پلی جذاب و سریع نسخه‌های قدیمی را حفظ کرده و به لطف جلوه‌های بصری جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی جدیدش، نوید یک هک اند اسلش فوق‌العاده را می دهد. 

the Division 2

Tom Clancy's the Division 2

  • سازنده: یوبی‌سافت
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

نسخه اول The Division، با داشتن داستانی جالب که ایده انتشار ویروس در بین مردم را به شکل خلاقانه‌ای به‌تصویر کشیده بود و البته نمایش‌های فوق‌العاده‌اش که مخصوصا اتمسفر عالی بازی در آن‌ها دیده می‌شد، یکی از آن گروه بازی‌های یوبی‌سافت بود که پس از انتشار، نتوانست در حد و اندازه نمایش‌هایش ظاهر شود و علی‌رغم داشتن ایده‌های جذاب، به‌دلایلی چون کمبود محتوا دجار مشکل شد. با این حال Ubisoft در چند سال اخیر تعهد بالایی نسبت به ساخته‌هایش نشان داده و در ادامه با پشتیبانی عالی از دیویژن، توانست تا حد زیادی آن را تبدیل به چیزی کند که ازش انتظار می‌رود و جالب اینکه این پشتیبانی‌ها هنوز هم ادامه دارند. اما از نسخه اول که بگذریم، به The Division 2 می‌رسیم که یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های امسال به‌شمار می‌رود. 

وقایع The Division 2 هفت سال پس از اتفاقات نسخه اول رخ می‌دهند و این بار به جای نیویورک، به واشنگتن خواهیم رفت که از لحاظ اتمسفر و فضای کلی، تنوع خوبی به بازی بخشیده و شهری متفاوت به‌شمار می‌رود. The Division 2 بسیاری از ویژگی‌های نسخه اول را حفظ کرده و البته سعی زیادی دارد تا با درس گرفتن از اشتباهات، از همان زمان عرضه اثری کامل و غنی باشد. همکاری بین بازیکنان یکی از بهترین ویژگی‌های دیویژن بود که در این نسخه هم قرار است در مقیاسی کامل‌تر و جذاب‌تر شاهد آن باشیم. از طرف دیگر هنوز هم جلوه‌های بصری عالی در تریلر‌های بازی خودنمایی می‌کنند که همه این‌ها، می‌توانند دیویژن 2 را به یکی از بهترین‌های سال تبدیل کنند. 

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده: فرام‌سافتور
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ مارس (۲ فروردین)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

فرام‌سافتور نه فقط یک استودیو سازنده بازی‌های موفق، که یکی از تاثیرگذار‌ترین استودیو‌ها در سال‌های اخیر بوده که مکانیزم‌های معرفی‌شده توسط آن‌ها در بازی‌هایی چون سری سولز یا بلادبورن، در آثار مختلفی که شاید حتی از نظر سبک متفاوت از ساخته‌‌های این استودیو هم باشند، استفاده شده‌اند و البته که نباید مواردی چون اتمسفر گاتیک عالی بازی‌های این شرکت و چالش‌های عمیق موجود در آن‌ها را که البته طرفداران و منتقدین خاص خودشان را دارند، نادیده گرفت. اما فارغ از همه این‌ها، فرام‌سافتور قرار است امسال با اثری کاملا جدید و متفاوت از ساخته‌های پیشینش در قالب Sekiro: Shadows Die Twice برگردد؛ اثری که قرار است بازیکنان را به ژاپن ببرد و داستان یک شینوبی به نام سکیرو را روایت کند. 

Sekiro: Shadows Die Twice با وجود اینکه از نظر فضاسازی و اتمسفر تفاوت زیادی با بازی‌های پیشین فرام‌سافتور دارد، اما قرار است آن امضا‌های همیشگی این شرکت را هم شامل شود؛ مواردی مثل درجه سختی بالا، وجود دشمنانی که ظاهرشان خبر از یک مبارزه بی‌نهایت خطرناک و طاقت‌فرسا را می‌دهد و البته مکانیزم مبارزات عمیقی که در آن داشتن تاکتیک و برنامه‌ریزی مناسب تنها راه رسیدن به پیروزی است. علاوه بر این Sekiro: Shadows Die Twice در نمایش‌هایی که تا به امروز داشته، زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای را هم به‌تصویر کشیده است و بدون شک می‌تواند یکی از بهترین‌های امسال، مخصوصا برای طرفداران آثاری چون سری سولز باشد. 

Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11

  • سازنده: ندررلم
  • سبک: مبارزه‌ای
  • تاریخ انتشار: ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

مورتال کامبت قرار است خونین‌تر، خشن‌تر و برای طرفداران همیشگی‌اش جذاب‌تر از همیشه برگردد و اگر در این مورد شک دارید، کافی است فقط یک بار دیگر نمایش‌های اخیر گیم‌پلی این بازی را تماشا کنید. سری کامبت همیشه یکی از بهترین‌ها در زمینه بازی‌های مبارزه‌ای بوده و ویژگی بارزش در مقایسه با سایر آثار هم چیزی نیست جز خشونت بالا که در کم‌تر بازی دیگری با این شدت و غلظت به‌تصویر کشیده می‌شود. مورتال کامبت 11 اولین بار در جریان گیم آواردز ۲۰۱۸ با حضور شخص اد بون و با تریلر سینمایی از مبارزه Raiden با اسکورپیون دوست‌داشتنی رونمایی شد و اخیرا هم در رویداد رونمایی کامل از آن، شاهد نمایش‌هایی از گیم‌پلی بودیم که حتی اگر تمام نکات مثبت‌شان را هم کنار بگذاریم، روان بودن بی‌حد و اندازه انیمیشن‌ها و حرکات شخصیت‌ها موردی است که بازی را به اثری شدیدا مورد انتظار تبدیل می‌کند. 

Mortal Kombat 11 مثل نسخه‌های پیشین حالت‌های بازی مختلفی خواهد داشت و یک ویژگی جدیدی که در این نسخه معرفی شده، امکان شخصی‌سازی کاراکتر‌ها و تجهیزات مربوط به آن‌ها است که می‌تواند حس و حال جالبی به بازی ببخشد. شخصیت‌هایی که تا به الان معرفی شده‌اند، شامل سونیا، ساب زیرو، اسکورپیون و باراکا می‌شوند و البته اسکارلت هم قرار است در این نسخه حضور داشته باشد و یک شخصیت کاملا جدید با نام گراس هم معرفی شده که قابلیت‌هایی چون کنترل زمان دارد؛ گراس همچنین اولین باس مونث مجموعه هم به‌شمار می‌رود. در مجموع به‌نظر می‌رسد که مورتال کامبت یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سال خواهد بود که خوشبختانه فاصله خیلی زیادی هم بین معرفی تا انتشار آن وجود نداشت. 

Days Gone

Days Gone

  • سازنده: استودیو بِند
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4

Days Gone یکی از آثاری بود که اولین بار در جریان E3 2016 و آن نمایش باشکوه سونی رونمایی شد و حال پس از گذشت سه سال از معرفی، قرار است بالاخره در ماه آوریل و پس از چندین بار تاخیر خوردن منتشر شود. ساخته استودیو بِند که طرفداران آن‌ها را با بازی Syphon Filter به‌یاد دارند، یک اثر آخرالزمانی است که داستان شخصیتی به نام دیکن جان را روایت می‌کند؛ شخصیتی که قبلا یک یاغی بود و حال به یک جایزه‌بگیر تبدیل شده است که ترجیح می‌دهد به جای زندگی کردن در کمپ‌ها، سوار بر موتورش در جاده‌ها باشد و به‌ ماجراجویی بپردازد. 

Days Gone یک بازی تک‌نفره است که در آن می‌توان ماموریت‌های مختلفی را در دنیای بزرگ بازی انجام داد؛ ماموریت‌هایی که برای نحوه انجام دادن‌شان آزادی‌عمل بالایی خواهید داشت و می‌توانید از راه‌هایی مثل مخفی‌کاری یا درگیری مستقیم استفاده کنید. اصلی‌ترین دشمنان بازی موجوداتی به نام فریکرز هستند که خود انواع مختلفی دارند و معمولا هم در گروه‌های بزرگ دیده می‌شوند. از طرف دیگر حیوانات آلوده و حتی دشمنان انسانی هم در دنیای بازی وجود خواهند داشت که می‌توانید با انواع و اقسام سلاح‌ها با آن‌ها مبارزه کنید یا اینکه حتی سوار بر موتور‌تان، فرار را بر قرار ترجیح بدهید. واکنش‌هایی که تا به امروز سایت‌هایی که شانس تجربه بازی را پیدا کرده‌اند به آن داشته‌اند، نه کاملا مثبت و نه کاملا منفی بوده‌اند اما با توجه به سابقه موفق سونی در انتشار بازی‌های انحصاری با‌کیفیت، می‌توان شانس خوبی هم برای Days Gone قائل شد. 

Rage 2

Rage 2

  • سازنده: اید سافتور، آوالانچ
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

بتسدا پس از تجربه ناموفقی که با Fallout 76 در سال ۲۰۱۸ داشت، سال جدید را با Rage 2 آغاز خواهد کرد؛ اثری که البته وظیفه ساختش نه برعهده خود بتسدا که برعهده استودیو‌های اید سافتور و آوالانچ است و درست مثل نسخه قبلی، یک تجربه جهان‌باز آخرالزمانی به‌شمار می‌رود. در واقع نسخه اول ریج، با وجود تمام ویژگی‌های مثبتی که داشت یک سری مشکل را هم یدک می‌کشید که باعث شدند این اثر نتواند به آن تجربه بی‌نقصی که انتظار می‌رفت تبدیل شود. اما این بار سازندگان در تلاش هستند تا با خلق یک تجربه آخرالزمانی کاملا دیوانه‌وار، یکی از بهترین‌های سال را روانه بازار کنند. 

آنچه تا به امروز در نمایش‌های Rage 2 دیده‌ایم، اثری با حجم بالایی از خشونت و اکشن‌های بی‌نهایت سریع بوده است؛ اثری که بازیکن را مجهز به انواع و اقسام سلاح‌ها یا حتی سوار بر ماشین‌های مختلف، وارد نبرد با تنوع بالایی از دشمنان می‌کند که حتی غول‌های عظیم‌جثه و ترسناک هم در بین آن‌ها دیده می‌شوند. جدا از این Rage 2 قرار است یک داستان آخرالزمانی از دنیایی سراسر هرج و مرج هم برای‌مان روایت کند و با دادن آزادی‌عمل بالا، باعث شود تا از تجربه یک بازی جهان‌باز که از قضا شباهت زیادی هم از نظر فضاسازی به Mad Max دارد، لذت ببریم. 

Shenmue III

Shenmue III

  • سازنده: YS Net
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۷ آگوست (۵ شهریور)
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پی‌سی

Shenmue یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌هایی است که قرار است نسخه جدیدش در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. دو نسخه اول این سری در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ توسط سگا برای دریم‌کست منتشر شدند و نسخه اول این بازی، در زمان خودش گران‌ترین بازی ساخته‌شده از حیث هزینه‌های تولید بود. با اینکه این دو بازی کیفیت بسیار بالایی داشتند و حتی در لیست بهترین‌های تاریخ برخی منابع هم قرار گرفته‌اند، اما به دلیل عملکرد تجاری پایین‌تر از حد انتظارشان کنار گذاشته شدند تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۱۵، یو سوزوکی، کارگردان مجموعه، با راه‌اندازی یک کمپین کیک استارتر اعلام کرد که قصد دارد نسخه سوم را بسازد و از قضا این کمپین با موفقیت بسیار عالی هم رو‌به‌رو شد. البته Shenmue 3 قرار بود زودتر منتشر شود اما سازندگان انتشار آن را تا سال ۲۰۱۹ به‌تعویق انداختند و البته که دیپ سیلور هم وظیفه انتشار بازی را برعهده گرفته است. 

Shenmue 3 در سال ۱۹۸۷ جریان دارد و سفر ریو هازوکی، شخصیت اصلی این مجموعه را از ژاپن به چین برای پیدا کردن قاتل پدرش به‌تصویر می‌کشد. وی در این سفر با دختر مرموزی آشنا می‌شود که قبلا بارها وی را در رویاهایش دیده بود و این دو تصمیم می‌گیرند تا در ادامه سفر مشترکی باهم داشته باشند. مثل نسخه‌های پیشین، Shenmue III هم یک اثر اکشن ماجراجویی است که مبارزات در آن به لطف مهارت‌های ریو در فنون رزمی، به شکل تن به تن صورت می‌گیرند و این موردی است که شاید در خیلی از بازی‌های روز شاهد آن نباشیم. در مجموع مخصوصا برای طرفداران آثاری با حس و حال شرقی، عرضه شدن Shenmue III در سال جاری یکی از بهترین خبر‌ها است. 

Doom Eternal

Doom Eternal

  • سازنده: اید سافت‌ور
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

پس از نگاهی به بازی‌هایی که تاریخ انتشار دقیقی در سال ۲۰۱۹ دارند، به آثاری می‌رسیم که انتشار آن‌ها در این سال تایید شده اما هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند. Doom Eternal جدید‌ترین نسخه از مجموعه شوتر اول‌شخص Doom است که یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌های این سبک به‌شمار می‌رود. نسخه ریبوت این بازی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، علی‌رغم اینکه در زمینه چندنفره مشکلاتی داشت اما یک بخش داستانی عالی، خونین و نفس‌گیر را ارائه می‌کرد؛ یعنی همان چیز‌هایی که از یک نسخه Doom انتظار می‌رود. حال نسخه جدید این مجموعه یعنی Doom Eternal هم قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود و اید سافت‌ور قصد دارد تا دوباره یک تجربه شوتر اول‌شخص بی‌نقص را برای‌مان به ارمغان بیاورد. 

در نمایش‌هایی که تا به امروز از Doom Eternal داشته‌ایم، همه چیز نوید یک نسخه تمام‌عیار از دوم را می‌دهند؛ اکشن‌های سریع، انواع و اقسام سلاح‌ها و البته نفوذ به اعماق جهنم برای رو‌به‌رو شدن با هیولا‌هایی که آماده هستند تا با خشونت بی‌حد و حصر شخصیت اصلی بازی تکه‌پاره شده یا زیر پا‌های وی له شوند! به این‌ها موسیقی‌هایی با ضرباهنگ تند را هم باید اضافه کنیم که همه و همه، دست به دست هم خواهند داد تا تجربه‌ای سراسر آدرنالین و هیجان را در قالب Doom Eternal رقم بزنند. 

Gears 5

Gears 5

  • سازنده: کوالیشن
  • سبک: شوتر سوم‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی

سال ۲۰۱۹ اما سال بازگشت یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های شوتر سوم‌شخص هم به‌شمار می‌رود؛ بله منظورم جدید‌ترین نسخه از مجموعه گیرز آف وار یعنی Gears 5 است که به‌عنوان دنباله مستقیم بازی Gears of War 4 در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. گیرز 5 برای اولین بار در مجموعه، از اسم of War در نام بازی چشم‌پوشی کرده و مدیر بازاریابی مایکروسافت هم در این مورد اعلام کرده که اسم جدید، برای این مجموعه بهتر و مناسب‌تر است؛ چرا که حتی پیش از این هم خیلی از طرفداران بازی‌های این سری را صرفا با نام Gears صدا می‌کردند. 

Gears 5 قرار است روی شخصیت کیت دیاز تمرکز داشته باشد؛ شخصیتی که در نقش وی باید منشا لوکاست‌ها را پیدا کنیم و البته نیم نگاهی هم به خانواده کیت داشته باشیم. شخصیت‌های دیگری مثل JD Fenix، دلمونت واکر و حتی مارکوس فینیکس دوست‌داشتنی هم قرار است در این نسخه حضور داشته باشند. استودیو کوالیشن در Gears of War 4 نشان داد که قدرت کافی برای ساخت بازی‌های این مجموعه را دارد و حال Gears 5، می‌تواند به اثری تبدیل شود که این استودیو حتی بیش از پیش خودش و توانایی‌هایش را در آن ثابت کند و بدین ترتیب باعث خلق یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال شود. 

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده: مون استودیو
  • سبک: پلتفرمر دوبعدی / مترویدونیا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Ori and the Blind Forest که توسط استودیو مون ساخته و به‌وسیله مایکروسافت هم منتشر شد، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر سال‌های اخیر است و چه خبری بهتر از اینکه در سال ۲۰۱۹، شاهد انتشار نسخه جدید این بازی یعنی Ori and the Will of the Wisps خواهیم بود؛ اثری که دوباره ما را با شخصیت دوست‌داشتنی Ori همراه می‌کند و در قالب یک تجربه پلتفرمر با المان‌هایی از سبک مترویدونیا، به یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی می‌برد. از حیث گیم‌پلی، Ori and the Will of the Wisps شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد؛ به طوریکه بازیکنان باید معما‌های مختلفی را حل کنند و پس از ارتقای شخصیت، به قسمت‌هایی بروند که پیش از این امکان رفتن به آن‌ها را نداشتند. 

اما از حیث داستانی، سازندگان اعلام کرده‌اند که در این نسخه وارد دنیایی آنسوی جنگل Nibel خواهیم شد تا از رمز و راز‌های جدیدی سردربیاوریم و از سرنوشت حقیقی شخصیت Ori آگاه شویم. بازی همچنین سیستم Soul Link را از نسخه قبلی حفظ کرده است و از همه این‌ها مهم‌تر، نمایش‌هایی که تا به امروز از بازی دیده‌ایم نشان می‌دهند که Ori and the Will of the Wisps باز هم یکی از بهترین‌های سال در زمینه طراحی هنری خواهد بود. 

Psychonauts 2

Psychonauts 2

  • سازنده: دابل فاین
  • سبک: پلتفرمر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

حال که تقریبا تمامی بازی‌های بزرگ و مشهور تایید‌شده برای سال ۲۰۱۹ را مرور کردیم، بد نیست اشاره‌ای هم به بازی Psychonauts 2 داشته باشیم. اثری که پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از انتشار نسخه اول قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود و انتظار می‌رود یکی از بازی‌های موفق سال، مخصوصا برای طرفداران آثار پلتفرمر باشد؛ چرا که تیم شیفر معروف دوباره سکان هدایت این بازی را در دست گرفته و با توجه به شناختی که از او و توانایی‌های بازیسازی‌اش داریم، می‌توانیم امید زیادی به کیفیت بالای این بازی داشته باشیم. 

در این نسخه بازیکنان یک سایکونات جوان با نام Rez را هدایت خواهند کرد؛ سایکوناتی که قدرت ورود به ذهن شخصیت‌های دیگر را دارد و باید با استفاده از توانایی‌های ویژه خودش و همچنان عناصر رایج در بازی‌های پلتفرمر، در دنیای ذهن آن‌ها به ماجراجویی بپردازد. بازی از حیث گیم‌پلی شباهت‌های زیادی به نسخه قبلی دارد و البته ویژگی‌های جدیدی هم خواهد داشت تا یک بازی مناسب برای انتشار در سال ۲۰۱۹ باشد. 

Star Wars: Jedi Fallen Order

Star Wars: Jedi Fallen Order

  • سازنده: ریسپاون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

با اینکه الکترونیک آرتز در چند وقت اخیر خیلی اتفاقات خوبی برای بازی‌های استار وارز رقم نزده و همین چند روز پیش بود که خبر لغو شدن نسخه جهان‌باز این سری منتشر شد، اما طرفداران جنگ ستارگان هنوز هم می‌توانند به Star Wars: Jedi Fallen Order که توسط استودیو ریسپاون ساخته می‌شود امیدوار باشند. به هر حال ریسپاون با ساخت بازی‌هایی چون Titanfall، ثابت کرده که توانایی خلق آثار جذاب، سرگرم‌کننده و با‌کیفیت را دارد. البته هنوز اطلاعات خیلی زیادی در رابطه با این بازی نداریم و فقط گفته شده که وقایع آن در دورانی تاریک برای جدای‌ها جریان خواهد داشت و نیرو‌های امپراطوری در حال شکار و کشتار جدای‌ها هستند. 

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه Star Wars: Jedi Fallen Order احتمالا اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد و با این حساب هنوز زمان زیادی تا انتشار آن باقی مانده و حتی در صورت بروز مشکل، شاید انتشار بازی به سال آینده هم موکول شود. با این حال طرفداران استار وارز پس از نسخه اول Battlefront، تجربه چندان خوبی از این مجموعه نداشته‌اند و شاید Star Wars: Jedi Fallen Order بتواند همان اثری باشد که آن‌ها انتظارش را می‌کشند. 

Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

  • سازنده: مشین گیمز
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

اما بتسدا جدا از بازی‌های Rage 2 و Doom Eternal، یک بازی بزرگ دیگر هم در سال ۲۰۱۹ در قالب Wolfenstein: Youngblood خواهد داشت. چند نسخه اخیر مجموعه ولفنشتاین به‌عنوان آثار شوتری اول‌شخص که المان‌های کلاسیک زیادی هم در آن‌ها دیده می‌شود، تجربیات بسیار هیجان‌انگیزی بودند و همین هم ملاقات دوباره با این مجموعه را لذت‌بخش خواهد کرد. البته Wolfenstein: Youngblood تجربه نسبتا متمایزی در مقایسه با نسخه‌های قبلی است و در آن به جای همراه شدن با ویلیام بلازکویچ، شخصیت اصلی و محبوب مجموعه، قرار است با دختران دوقلوی وی همراه شویم و یک تجربه Co-Op داشته باشیم. 

هنوز اطلاعات بیش‌تری از این بازی در دست نیست اما سازندگان تاکید کرده‌اند که تفییر شخصیت، تاثیری روی بازی نخواهد داشت و کماکان آن گیم‌پلی خشن و سریع مجموعه را در این نسخه هم شاهد خواهیم بود و البته المان‌های Co-Op، باعث خواهند شد تا حس و حال جدیدی هم بر اثر حکم‌فرما باشد. بدون شک Wolfenstein: Youngblood می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های اکشن سال باشد و همین هم برای حضور آن در لیست ما کافی است. 

احتمالات جذاب

تا اینجای متن، بازی‌هایی را معرفی کردیم که حداقل به صورت حدودی انتشار آن‌ها در سال ۲۰۱۹ تایید شده است. اما بد نیست نگاهی هم به بازی‌هایی داشته باشیم که هنوز خبری از تاریخ انتشار دقیق آن‌ها نیست اما بعید هم نیست که در سال جاری شاهد انتشارشان بااشیم؛ اتفاقی که در صورت رخ دادن، می‌تواند لذت تجربه برخی از مورد انتظار‌ترین بازی‌ها را به ما بچشاند. 

Bayonetta 3

Bayonetta 3

  • سازنده: پلاتینیوم گیمز
  • سبک: هک اند اسلش
  • تاریخ انتشار: نامعلوم

به غیر از یک تایید رسمی، هنوز اطلاعات خاصی از بازی Bayonetta 3 منتشر نشده است اما همین تایید در دست ساخت بودن این بازی هم برای به‌وجد آوردن طرفداران آثار هک اند اسلش کافی است. دو نسخه اول این ساخته استودیو پلاتینیوم گیمز، آنقدر تجربیات جذابی در سبک خودشان بودند و به‌قدری توانستند کاراکتر بایونتا را محبوب کنند که طرفداران این روز‌ها بی‌صبرانه منتظر اعلام رسمی تاریخ انتشار نسخه سوم هستند و البته امیدوارند که این بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. 

همان‌طور که اشاره کردیم، هنوز اطلاعات چندانی از بازی در دست نیست و فقط می‌دانیم که در آن شاهد بازگشت شخصیت بایونتا خواهیم بود تا با توانایی‌های بالای وی، دشمنان مختلف را در جریان اکشن‌های نفس‌گیر از پا دربیاوریم. 

Beyond Good and Evil 2

Beyond Good and Evil 2

  • سازنده: یوبی‌سافت
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: نامعلوم

نسخه اول Beyond Good and Evil یکی از بازی‌های موفق زمان خودش به‌شمار می‌رفت و میشل انسل و تیمش در آن بازی توانستند یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای طرفداران رقم بزنند. حال پس از گذشت سالیان زیاد از انتشار آن بازی، نسخه دوم این اثر هم رسما تایید شده و در دست توسعه است؛ نسخه‌ای که البته انتشار آن در سال ۲۰۱۹ بسیار بعید به‌نظر می‌رسد و سازندگان اعلام کرده‌اند که هدف‌شان صرفا انتشار یک نسخه دمو از بازی تا پایان ۲۰۱۹ است ولی خب هنوز هم شاید بتوان امیدواری اندکی به انتشار بازی در سال جاری داشت. 

Beyond Good and Evil 2 از حیث داستانی حکم یک پیش درآمد را برای نسخه قبلی دارد و به همین دلیل هم در آن، شاهد حضور شخصیت‌های جدید و البته بازگشت شخصیت‌های قدیمی خواهیم بود. این تجربه اکشن و ماجراجویی، بازیکنان را وارد دنیایی بزرگ خواهد کرد که از تعداد زیادی سیاره تشکیل شده است؛ سیاراتی که هرکدام حس و حال منحصر‌به‌فردی دارند و سازندگان اهمیت زیادی به طراحی سیاره‌ها داده‌اند. با اینکه Beyond Good and Evil 2 را می‌توان به‌صورت تک‌نفره هم تجربه کرد، اما بازی از حالت Co-Op هم پشتیبانی خواهد کرد و بازیکنان قادر خواهند بود وارد بازی یکدیگر شوند و مراحل را با همکاری به پایان برسانند. 

Control

Control

  • سازنده: رمدی اینترتینمنت
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

یکی دیگر از احتمالات جذاب سال ۲۰۱۹، انتشار بازی Control، ساخته جدید استودیو رمدی است که سال پیش در جریان نمایشگاه E3 سال گذشته رونمایی شد. سم لیک و تیمش پس از همکاری‌هایی که با مایکروسافت داشتند و منجر به خلق آثاری چون Alan Wake یا Quantum Break شد، این بار تصمیم گرفته‌اند تا یک اثر مولتی‌پلتفرم را دقیقا به همان شکلی که می‌خواهند بسازند. Control داستان شخصیتی را روایت می‌کند که به شکلی غیرمنتظره، به‌عنوان رهبر یک سازمان انتخاب می‌شود و حال باید در داخل ساختمان عجیب و مرموز این سازمان، با سلاح خاصی که به‌دست آورده نبرد‌های مختلفی را تجربه کند. 

Control اثری است که برخی المان‌های کوانتوم بریک هم در آن دیده می‌شوند و از طرف دیگر، شاهد موارد کاملا جدیدی هم خواهیم بود. سم لیک و تیمش در این بازی هم مثل اکثر ساخته‌هایشان، اهمیت زیادی به داستان داده و بارها این را در مصاحبه‌های مختلفی اعلام کرده‌اند. با اینکه هنوز مشخص نیست این بازی در سال جاری منتشر خواهد شد یا خیر، اما طرفداران رمدی و آثاری چون مکس پین فراموش‌نشدنی، بی‌صبرانه منتظر تجربه این بازی هستند. 

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

  • سازنده: سی‌دی پراجکت رد
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: نامعلوم

یکی دیگر از بازی‌هایی که می‌تواند تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین آثار سال شود، چیزی نیست جز Cyberpunk 2077، ساخته جدید استودیو سی‌دی پراجکت رد. البته Cyberpunk 2077 یک پروژه بسیار بلندپروازانه برای این استودیو لهستانی است و اولین نمایش گیم‌پلی آن هم خبر از یک تجربه بی‌نهایت واقع‌گرایانه از حیث طبیعی بودن گیم‌پلی می‌داد که البته در دنیایی با حال و هوای سایبرپانکی جریان دارد. بازی نقش آفرینی اول‌شخص جدید سازندگان ویچر، مدت زمان نسبتا زیادی است که معرفی شده اما چندی پیش سازندگان اعلام کردند که روند توسعه رسمی و کامل این بازی در اصل پس از تمام شدن ساخت دومین بسته الحاقی ویچر 3 آغاز شده و شاید همین مساله هم شانس سایبرپانک ۲۰۷۷ برای انتشار در سال جاری را کاهش بدهد. 

به هر حال هرچه که باشد، Cyberpunk 2077 یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های در دست ساخت است و امیدواریم هرچه زودتر شانس تجربه این بازی را هم به‌دست بیاوریم.

Death Stranding

Death Stranding

  • سازنده: کوجیما پروداکنشز
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4

با اینکه هنوز هم به شکل دقیق نمی‌دانیم که Death Stranding چه سبک و سیاقی دارد و نمایش خاصی از گیم‌پلی آن ندیده‌ایم، اما جالب است به این نکته اشاره کنیم که Death Stranding شانس زیادی برای انتشار در سال ۲۰۱۹ دارد. چرا که اولا تا به امروز بارها سایت‌های مختلفی این بازی را برای انتشار در این سال لیست کرده‌اند و از طرف دیگر هم همین چند وقت پیش هیدئو کوجیما اعلام کرد که بازی بخش زیادی از روند توسعه را پشت سر گذاشته و در مراحل بهینه‌سازی است. این اتفاق می‌تواند شایعات مبنی بر انتشار بازی در سال ۲۰۱۹ را قوت ببخشد و شاید بتوانیم ساخته جدید کوجیما را در سال جاری تجربه کنیم. 

تنها چیزی که تا به امروز از Death Stranding می‌دانیم، حضور چهره‌های مشهوری چون مدس میکلسن و نورمن ریداس در آن است و البته چندین تریلر مرموز هم تا به امروز از بازی منتشر شده است که می‌توانید تحلیل‌های مربوط به آن‌ها را در زومجی بخوانید. به هر حال هیدیو کوجیما بازیساز بزرگی است که مجموعه فراموش‌نشدنی متال گیر را از او فراموش نکرده‌ایم و همین هم کافی است تا برای تجربه بازی جدیدش هیجان‌زده باشیم. 

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

  • سازنده: ساکر پانچ
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4

یکی دیگر از بازی‌های انحصاری در دست ساخت پلی‌استیشن 4، Ghost of Tsushima است که از زمان رونمایی مخصوصا با جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. ساخته جدید استودیو ساکر پانچ بازیکنان را به ژاپن و دوران زندگی سامورایی‌ها می‌برد؛ جایی که در آن محیط‌هایی از زمین‌های پوشیده با درختان گیلاس تا دشت‌های وسیع را شاهد هستیم و نمایش‌هایی که بازی تا به امروز داشته، همه نوید اثری با گرافیک فوق‌العاده را داده‌اند. جدا از این، در تریلر گیم‌پلی بازی که در E3 سال گذشته منتشر شد، شاهد نمایش جذابی از مبارزات هم بودیم که همه و همه، نوید یک اثر خوش‌ساخت را می‌دهند. 

تا به امروز نه سونی و نه ساکر پانچ، صحبت خاصی در رابطه با تاریخ انتشار Ghost of Tsushima نکرده‌اند اما با توجه به اینکه کم کم، حداقل با توجه به شایعه‌های منتشر‌شده، در حال نزدیک شدن به نسل بعدی کنسول‌های بازی هستیم، بعید نیست که این اثر هم در سال ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود و یکی از بازی‌های انحصاری بزرگ آن در این سال باشد. 

Halo Infinite

Halo Infinite

  • سازنده: 343 Industries
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی

اما شاید مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، یک بازی انحصاری بسیار بزرگ هم داشته باشد که حتی می‌تواند به بزرگ‌ترین بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان در طول حیاتش هم تبدیل شود؛ بله منظورم بازی Halo Infinite است که سال پیش در جریان رویداد E3 معرفی شد و با اینکه به‌نظر می‌رسد هنوز در مراحل اولیه توسعه باشد، اما حداقل می‌توانیم به شکلی کاملا خوش‌بینانه آرزو کنیم که در سال ۲۰۱۹ شاهد انتشار آن باشیم. Halo Infinite که سازندگان اعلام کرده‌اند یک نسخه فرعی نیست و حکم همان Halo 6 را دارد، اثری است که کاملا می‌تواند به یکی از بهترین تجربیات اول‌شخص سال تبدیل شود و البته که این بار شاهد تمرکز بیش‌تر بازی روی شخصیت محبوب مستر چیف خواهیم بود. 

علاوه بر این همین چند وقت پیش سازندگان اعلام کردند که بخش چندنفره Halo Infinite، در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین‌ها در بین بازی‌های این مجموعه است و کافی است طرفدار سری هیلو بوده و با بخش چندنفره فوق‌العاده آن باشید تا بدانید که این خبر، تا چه حد خبر خوبی است.

The Last Of Us Part II

The Last Of Us Part II

  • سازنده: ناتی‌داگ
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: نامعلوم
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4

اما حسن ختام مقاله مورد انتظار‌ترین‌های سال ۲۰۱۹، چیزی نیست جز The Last Of Us Part II که به‌سبب ترتیب حروف الفبا در این قسمت قرار گرفته است. ناتی‌داگ با نسخه اول این مجموعه، یکی از بهترین‌های نسل هفتم را خلق کرد و حال شاید چنین اتفاقی در رابطه با نسخه دوم نسل هشتم هم تکرار شود و البته اصلا بعید نیست که The Last Of Us Part II، یکی از بازی‌های منتشر‌شده در اواخر نسل باشد و پس از آن شاهد انتشار نسخه‌های بهبود‌یافته از آن روی کنسول بعدی سونی هم باشیم. فارغ از همه این بحث‌ها اما The Last Of Us Part II با نمایش گیم‌پلی‌ای که در جریان E3 2018 داشت، نشان داد که در حال تبدیل شدن به اثری فوق‌العاده با محوریت شخصیت الی است و حال تنها چیزی که طرفداران از سونی و ناتی‌داگ می‌خواهند، مشخص کردن تاریخ انتشار این بازی است. 

شاید این امیدواری با توجه به طولانی‌شدن روند توسعه این بازی بی‌جا نباشد که بخواهیم سونی حداقل در E3 امسال تاریخ انتشار دقیقی از این بازی اعلام کند و چه چیزی بهتر از اینکه این تاریخ انتشار، در همین سال ۲۰۱۹ باشد. 

به هر حال قطعا در سال ۲۰۱۹ بازی‌های بزرگ دیگری هم منتشر خواهند شد و البته یک سری بازی‌های بزرگ بدون تاریخ هم داریم. برای مثال نسخه جدید Metroid تا آخرین لحظه در لیست بازی‌های ما وجود داشت اما نینتندو همین امروز اعلام کرد که این بازی تاخیر خورده و ساخت آن هم به استودیو ریر داده شده است. از طرف دیگر اثار دیگری از جمله بازی پوکمون نینتندو سوییچ، نسخه دوم Nioh و Luigi's Mansion هم هستند که شاید در سال ۲۰۱۹ منتشر شوند. 

نظرات خود را در مورد بازی‌ها و سال ۲۰۱۹ با ما به اشتراک بگذارید. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده