نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶

نتفلیکس بازی Fortnite را رقیبی بزرگ برای خود می‌داند

کمپانی نتفلیکس تأثیر بازی Fortnite روی تعداد مخاطبان خود را حتی از HBO هم بیشتر می‌داند.

کمپانی نتفلیکس (Netflix) همچنان در حال جذب مشتریان زیادی است و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می‌شود، ولی مسئولین آن در صحبت‌های جالبی به این نکته اشاره کرده‌اند که اگر بازی فورتنایت (Fortnite) وجود نداشت، درآمد کمپانی می‌توانست از این هم بالاتر رود.

نتفلیکس در بخشی از گزارش خود به سرمایه‌گذاران کمپانی این عبارت را به کار برده است:

بازی Fortnite نسبت به HBO رقیب بزرگ‌تری برای ما بوده و ضرر بیشتری به ما زده است.

بعد از آن، مایکل پکتر، تحلیل‌گر معروف موسسه Wedbush Securities این مقایسه را احمقانه دانست، صحبت مسئولین نتفلیکس در مورد این بازی اپیک گیمز (Epic Games) را مسخره کرد و گفت که این کمپانی باید مواردی مثل غذا خوردن، خوابیدن، مدرسه رفتن، کار کردن و حتی صرف وقت برای رفتن به دستشویی را هم جزو رقبای خود بداند.

این صحبت پکتر باعث شد پای رییس سابق بخش استراتژی‌های کمپانی آمازون هم به این بحث باز شود تا متیو بال، صحبت‌های نتفلیکس را تأیید کند و از تأثیر محبوبیت عظیم فورتنایت بر سایر سرگرمی‌ها بگوید. بال این مقایسه را خیلی هم احمقانه نمی‌داند و می‌گوید فورتنایت باعث شده است او نتواند جدیدترین فصل سریال Narcos را به طول کامل تماشا کند و اگر فورتنایت نبود، تا الآن تماشای این سریال را به پایان رسانده بود.

شاید هرکدام از ما هم اگر به یاد دوره‌های خاصی از زندگی خود بیفتیم، روزهایی را به یاد آوریم که یک سرگرمی خاص (بازی ویدیویی یا سریال و...) به قدری وقت ما را به خود اختصاص داده بود که از تجربه سایر سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها فاصله گرفته بودیم. البته نمی‌توان به این سادگی از تأثیرات دقیق فورتنایت بر نتفلیکس صحبت کرد و آمار دقیقی ارائه داد، ولی در هر حال این قضیه را هم نباید فراموش کرد که محبوبیت فورتنایت به حدی رسیده که کمتر بازی ویدیویی تا به امروز به آن دست یافته است و عجیب نیست که این میزان محبوبیت روی سایر سرگرمی‌ها هم تأثیرگذار باشد.

مسئولین نتفلیکس می‌دانند بازی فورتنایت تنها یکی از هزاران رقیب آن‌ها است، ولی این کمپانی قصد دارد به جای تمرکز روی مبارزه مستقیم با تک تک حریفان خود، کیفیت کار خود را افزایش دهد و تجربه بهتری برای مشتریان خود فراهم کند. آمارهای خیره‌کننده کمپانی و رسیدن تعداد مشترکین آن به عدد ۱۳۹ میلیون هم نشان می‌دهد که نتفلیکس به خوبی در این مسیر پیش می‌رود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده