نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

تاریخ اکران فیلم Tolkien اعلام شد

کمپانی فاکس سرچلایت که زیر مجموعه فاکس قرن بیستم است، تاریخ اکران فیلم زندگینامه جی. آر. آر. تالکین را رسما تایید و اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ اکران فیلم زندگینامه جی. آر. آر. تالکین (J.R.R. Tolkien) تایید و اعلام شده است. کمپانی فاکس سرچلایت که زیر مجموعه فاکس قرن بیستم است، اعلام کرد که فیلم Tolkien در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. تمرکز این فیلم روی دوره جوانی تالکین با بازی نیکلاس هولت، است که اتفاقات فیلم پیش از رویداد جنگ جهانی اول و پیش از شروع نوشتن کتاب‌های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) آغاز خواهد شد. وب‌سایت اینترتیمنت ویکلی نیز خلاصه داستان فیلم تالکین را منتشر کرده است که طبق خلاصه داستان این فیلم:

فیلم Tolkien داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که در حال آموزش پیش از اعزام به جنگ جهانی اول است. او در ترانشه‌های میدان نبرد در فرانسه که اطراف او را مرگ و ناامیدی فرا گرفته بود، ایده‌های خلق دنیای ارباب حلقه‌ها و هابیت (The Hobbit) را به‌دست می‌آورد. تالکین جوان از اتفاقات جنگ جهانی اول جان سالم به در می‌برد و پس از بازگشت به خانه کار نوشتن را آغاز می‌کند.

نیکلاس هولت و لیلی کالینز

بخش دیگری از تمرکز فیلم تالکین روی شخصیت ادی برت، همسر تالکین خواهد بود که لیلی کالینز، دختر فیل کالینز، خواننده و موسیقی‌دان برجسته دنیای راک، نقش ادی برت را که در ادامه به ادی تالکین تغییر نام داد، در این فیلم بر عهده داشته است. ادی برت منبع الهام تالکین برای خلق پرنسس‌های الف دنیای سرزمین میانه از جمله آرون آندومیل و لوثین تینوویل بوده است. همچنین با الهام از داستان زندگی تالکین و برت، تالکین داستان برن و لوثین را نوشته و این رابطه الهام بخش‌ داستان عاشقانه آرون و آراگورن در سه گانه‌ The Lord of the Rings نیز بوده است. 

کارگردانی فیلم Tolkien بر عهده دمه کاروکسکی، کارگردان فیلم Tom of Finland بوده است و دیوید گلیسون و استفان برسفورد، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم تالکین را بر عهده داشته‌اند. نیکلاس هولت، لیلی کالینز، تام گلین-کارنی، آنتونی بویل، پاتریک گیبسون، کالم مینی، جنویو اورایلی، کریگ رابرتس، درک جاکوبی، پم فریس و جیمز مک‌کالوم، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Tolkien حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده