نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

آنتوان فوکوآ دوست دارد دنزل واشینگتون صورت زخمی جدید باشد

آنتوان فوکوآ، کارگردان فیلم متعادل کننده 2 (The Equalizer 2) قصد دارد برای فیلم اقتباسی جدید خود، باری دیگر از دنزل واشینگتون به عنوان بازیگر نقش اصلی خود استفاده کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌تازگی خبرنگار سایت خبری هالیوود ریپورتر مصاحبه‌ای با آنتوان فوکوآ، کارگردان فیلم The Equalizer (متعادل کننده)، فیلم The Magnificent Seven (هفت دلاور) و فیلم Southpaw (چپ دست) تنظیم کرده است. در طی این مصاحبه، آنتوان فوکوآ در رابطه با این موضوع صحبت کرد که احتمال دارد داستان فیلم متعادل کننده را تبدیل به یک سه گانه کند. او همچنین عنوان کرد که به عنوان پروژه‌ی جدید خود قصد دارد یک اثر اقتباسی براساس فیلم Scarface (صورت زخمی) بسازد. او در این مصاحبه گفت که امیدوار است بتواند برنده جایزه‌ی اسکار یعنی دنزل واشنگتن را که رابطه کاری طولانی مدتی هم با یکدیگر داشتند، به عنوان بازیگر نقش اصلی خود استخدام کند. دنزل واشینگتون پیش از این، در فیلم Training Day (روز تعلیم)، فیلم Glory (افتخار) و فیلم Fences (حصارها) هم ایفای نقش کرده است.

زمانی که خبرنگار از آنتوان فوکوآ درباره انتخاب بازیگران اثر جدیدش سوال پرسید، او توضیح داد که سعی دارد دنزل واشینگتون را به بازی در صورت زخمی ترغیب کند. او در طی این مصاحبه اینگونه توضیح داد:

آرزوی من این است که او صورت زخمی باشد. او برخی اوقات می‌خندد و با حالت خاصی می‌گوید: «ال پاچینو کار فوق‌العاده‌ای انجام داد! من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.»

علی رغم اینکه به نظر می‌رسد دنزل واشینگتون علاقه‌ای به ایفای نقش در این اثر ندارد و درباره ایفای دوباره‌ی نقش این شخصیت نمادین نامطمئن است، اما فوکوآ عنوان کرد که هنوز «در تلاش است تا او را به حضور در این فیلم ترغیب کند.» داستان فیلم صورت زخمی، براساس رمانی که توسط آرمیتاژ تریل نوشته شده، اقتباس شده است. این کتاب در سال ۱۹۳۰ منتشر شده است. داستان این کتاب تا حد بسیار زیادی از گانگستری واقعی به نام آل کاپون یا همان صورت زخمی، الهام گرفته شده است. این کتاب، داستان فراز و فرودهای تونی کامونته ملقب به صورت زخمی را حکایت می‌کند که کنترل تجارت الکل در شهر شیکاگو را در دست گرفته است. جریانات این داستان، در طی دوران ممنوعیت الکل و بعد از کشته شدن رهبر مافیا به نام ال اسپرینگولا رخ می‌دهد. داستان جایی به پایان می‌رسد که کامونته توسط برادر خود که یک افسر است، به قتل می‌رسد؛ زیرا برادرش متوجه نشده بود که او چه کسی است و تصور می‌کرد که کامونته در جنگ جهانی اول جانِ خود را از دست داده است.

The Equalizer 2

فیلم صورت زخمی در سال ۱۹۸۳ به روی پرده سینماها رفت. داستان این فیلم نمادین مربوط به سال ۱۹۸۰ و شهر میامی است و داستان فردی به نام تونی مونتانا را حکایت می‌کند؛ یک مهاجر کوبایی مصمم که کنترل یک کارتل مواد مخدر را در دست گرفته است. حال آنتوان فوکوآ در پروژه ساخت نسخه بازسازی فیلم صورت زخمی، با کمپانی یونیورسال پیکچرز همکاری می‌کند. فیلمنامه‌ی این فیلم قرار است توسط جوئل و ایتن کوهن یا همان برادران کوئن نوشته شود. این دو برادر تا به امروز چهار بار موفق به دریافت جایزه اسکار شدند و فیلمنامه فیلم No Country for Old Men (جایی برای پیرمردها نیست) و سریال Fargo (فارگو) را نوشته‌اند. گفته شده که این نسخه جدید اقتباسی مربوط به دوران معاصر و شهر لس آنجلس خواهد بود. این فیلم توسط دیلان کلارک تهیه کنندگی خواهد شد. همچنین اسکات استابر به همراه تهیه کننده فیلم Scarface یعنی مارتی برگمن، تهیه کنندگان اجرایی پروژه خواهند بود.

حال اینکه دنزل واشینگتون به طور قطعی تصمیم می‌گیرد که به عنوان صورت زخمی جدید ظاهر شود یا خیر، مشخص نیست و باید صبر کرد تا نتیجه را دید. فوکوآ در مصاحبه‌ی خود عنوان کرد که هر دوی آنها تصمیم دارند فیلم The Equalizer 3 (متعادل کننده 3) را هم تولید کنند. البته هیچ کدام از این موارد هنوز قطعی نیستند و به عبارتی روی سنگ ثبت نشده‌اند، اما فوکوآ عنوان کرد که «عاشق این کار است و تلاش می‌کند آن را به حقیقت تبدیل کند.» همچنین لازم به ذکر است که احتمال ساخت سه گانه، توسط خودِ کمپانی سونی مطرح شد. فوکوآ همچنین اعلام کرد که اگر فیلم متعادل کننده 3 ساخته شد، او قصد دارد دنزل واشینگتون به گونه‌ای نقش یک شخصیت مانند «جیمز باند» را ایفا کند.

فیلم The Equalizer 2 (متعادل کننده 2) خیلی شگفت‌انگیز عمل کرد و در هفته اول و افتتاحیه خود، رتبه اول را در بین فیلم‌های آمریکایی کسب کرد. این اثر در سه روز اول آخر هفته‌ی خود، حدود ۳۵.۸۲ میلیون دلار به‌دست آورد. این دنباله‌ی با درجه سنی بزرگسال، توانست از قسمت ابتدایی مجموعه خود هم سبقت بگیرد و از انتظارات استودیو و همچنین صنعت فیلمسازی، پا فراتر گذاشت. این اثر لقب پر درآمدترین افتتاحیه را در کارنامه حرفه‌ای آنتوان فوکوآ به‌دست آورد. دنزل واشینگتون یک بار دیگر در نقش شخصیت اصلی فیلم خوش درخشید. پدرو پاسکال، اشتون ساندرز، بیل پالمن و ملیسا لئو از جمله بازیگران این اثر بودند.

 


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده