// دوشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۲

بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

بازی‌های ماجراجویی روی اندروید هواداران زیادی دارد و بازی‌های این سبک نیز اکثرا کیفیت بالایی دارند و می‌توانند مخاطب را ساعت‌ها سرگرم کنند. با معرفی بهترین بازی‌های ماجراجویی اندروید همراه زومجی باشید.

یکی از پر طرفدار‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی، ماجراجویی است که همواره مخاطبان زیادی دارد. همچنین این سبک نشان داده است که روی پلتفرم اندروید می‌تواند نظر بسیاری را به‌خود جلب کند. بازی‌های داستان محور که به واسطه المان‌های ماجراجویی سعی دارند برای مدتی مخاطب را در دنیای خود غرق کنند، همیشه مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. هر کدام از بازی‌های ماجراجویی با سبک و سیاق خود مخاطب را درگیر می‌کند و بعضی از آن‌ها مانند بازی Pokemon Go بازیکن را از فضای خانه خارج کرده و مجبور به گشت و گذار در کوچه و خیابان می‌کند.

در مقاله پیش‌رو سعی کرده‌ایم تا بازی‌های ماجراجویی متنوعی را معرفی کنیم. شما نیز در بخش نظرات حتما از بازی‌های ماجراجویی اندروید بگویید که جای آن‌ها در مقاله زومجی خالی است. 

به‌روزرسانی: این مقاله در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با بازی‌های جدید به‌روزرسانی شد. 


بازی کلماتیک

کلماتیک- اسپانسر

اگر علاقه‌مند به بازی با حروف هستید و می‌خواهید تا اوقات فراغت خود را به بهترین نحو ممکن با حدس زدن کلمات سپری کنید، کلماتیک، بازی جدید استودیوی اردیبهشت، یکی از گزینه‌های جذابی است که حتما باید تجربه کنید. در جریان بازی کلماتیک باید با اتصال حروف به یکدیگر و ساخت کلمه، مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. مراحل بازی در کنار گرافیک و طراحی بسیار زیبایی که دارند، در حقیقت بخشی از داستانی هستند که مادربزرگی مهربان برای نوه‌اش بازگو می‌کند. ماجرایی که به سال‌ها قبل و زمان سفر مادربزرگ و پدربزرگ به شهرهای ایران و کشورهای خارجی باز می‌گردد. برای پی بردن به داستان‌‌های کوتاه مادربزرگ باید فصل‌ها را برای دیدن داستانی کوتاه پشت سر بگذارید. اما کلمات مخفی دیگر ویژگی کلماتیک است که با پیدا کردن آنها جایزه‌ای دریافت می‌کنید. موسیقی دلنشین بازی، زمانی که با گیم‌پلی روان آن همراه می‌شود، تجربه بازی کلماتیک را لذت بخش می‌کند. طراحی فانتزی شخصیت‌ها و مراحل بازی،‌ در کنار رنگ‌بندی زیبایی که دارند، جذاب و سرگرم‌کننده نیز هستند. اگر به بازی با کلمات علاقه دارید، حتما بازی کلماتیک را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید کلماتیک

بازی های ماجرایی اندروید

حل معما در The White Door

۲۵ -‌ بازی The White Door

The White Door توسط خالقان سری Rusty Lake و همچنین Cube Escape ساخته شده و روایت‌گر ماجراجوپیی رابرت هیل برای به یادآوردن خاطرات خود است. درواقع وی در یک بیمارستان سلامت روان به‌سر می‌برد و این بیمارستان شامل اتاق‌ها مختلفی شده که هرکدام شما را وارد ماجراجویی جدیدی می‌کند تا رابرت بتواند خاطرات خود را به یاد آورد. از نظر گیم‌پلی، The White Door یک بازی در سبک اشاره و کلیک است. 

نوع قرار‌گیری معماها درمحیط و تعامل با آن‌ها، موردی است که این بازی را جذاب کرده و هر روز داخل The White Door، ساختار و اتمسفر مخصوص‌به خود را دارد تا بازیکن احساس یکنواختی نداشته باشد. بااین‌حال بد نیست به موارد مخفی داخل بازی هم اشاره کنیم که با گشت و گذار بیشتر در محیط‌ها، قادر به کسب موارد مخفی The White Door هستید.

دانلود بازی The White Door
دانلود گوگل پلی Google Play

گشت و گذار در محیط های Oceanhorn

۲۴ - بازی Oceanhorn

روزی از روزها قهرمان داستان از خواب بیدار شده و متوجه یک نامه از سمت پدر خود می‌شود. او محل زندگی‌شان را ترک کرده و تنها سرنخ شما برای پیدا کردن پدر، دفترچه قدیمی او و یک گردنبند مرموز است. اگر از بازی‌هایی شبیه‌به The Legend of Zelda: Breath of the Wild لذت می‌برید، باید بگویم که Oceanhorn هم می‌تواند شما را سرگرم کند، زیرا با یک الهام و الگوبرداری از Breath of the Wild طرف هستیم. 

در جهان Oceanhorn بازیکنان با موجودات مختلفی روبه‌رو شده و با پیشروی در بازی به جادو برای نابودی دشمنان دسترسی پیدا می‌کنید. البته که شمشیر و سپر، همراه اصلی شما است و حل کردن معماها و پیدا کردن آیتم‌های مخفی، به شما کمک می‌کند تا بیش‌ازپیش قوی‌تر شده و راحت‌تر دشمنان را از بین ببرید. همچنین سیستم حرکتی بازی هم به‌خوبی با صفحه‌لمسی گوشی‌های موبایل هم‌خوانی دارد و Oceanhorn از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند.

دانلود بازی Oceanhorn
دانلود گوگل پلی Google Play

محیط‌های Samorost

۲۳ - بازی Samorost

در سال ۲۰۰۳ بازی‌ای به نام Samorost روانه بازار شد و توانست بازخوردهای خوبی را از سوی کاربران پلتفرم موبایل به خود اختصاص دهد. این در حالی است که چند سال بعد نسخه ریمستر بازی در دسترس کاربران قرار گرفت تا سازنده بتواند با بهبود موسیقی و اضافه شدن موسیقی‌های جدید درکنار بهبود بازی از نظر بصری، تجربه‌ای بهتر را دراختیار مخاطبان قرار دهد. Samorost یک بازی ماجراجویی در سبک اشاره و کلیک است و نوع معماها و درجه سختی‌شان به‌گونه‌ای است که نه شما را خسته کند و نه اینکه زیاد از حد ساده باشد.

اگر اهل دقت کردن در محیط باشید، به‌راحتی می‌توانید معماهای بازی را حل کنید. دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که Samorost یک سه‌گانه است و اگر نسخه اول را دوست داشتید، قطعا نسخه دوم و سوم هم می‌توانند تجربه‌ای سرگرم کننده را دراختیار شما قرار دهند. 

دانلود بازی Samorost
دانلود گوگل پلی Google Play

شخصیت‌ها در کافه در بازی Life Is Strange

۲۲- بازی Life is Strange

کمتر شخصی را می‌توان پیدا کرد که نام بازی Life is Strange را نشنیده باشد؛ محصولی که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده تعاملی یاد کرد. بازی روایت‌گر داستان زندگی دختری به اسم مکس است. مکس متوجه می‌شود که قدرتی جادویی دارد و حال ازطریق آن می‌خواهد شرایط اطراف خود را بهتر کند، اما همه چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود. از جمله مواردی که داستان لایف ایز استرنج را شکل می‌دهد، انتخاب‌ها داستانی تأثیرگذار روی روند قصه‌گویی است.

بازیکنان در طول تجربه خود باید انتخاب‌های مختلفی داشته باشند و هرکدام از آن‌ها روی اتفاقات داستانی تأثیرگذار است. حال وجود Life is Strange روی موبایل به شما اجازه می‌دهد که بدون درنظر گرفتن مکان، مشغول تجربه بازی مورد علاقه خود شده و از آن لذت ببرید. دراین‌میان اشاره کنم که تیم سازنده به‌خوبی سیستم حرکتی بازی را با صفحه لمسی هم‌خوان کرده و حتی از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند.

دانلود بازی Life is Strange
دانلود گوگل پلی Google Play

جمع‌آوری متریال در بازی Forager

۲۱- بازی Forager

یکی از دسته بازی‌هایی که روی موبایل طرفداران خاص خود را دارد، بازی‌هایی است که برپایه ساخت و ساز و جمع‌آوری آذوقه ساخته می‌شوند. Forager یک بازی ماجراجویی با المان‌های استراتژی و شبیه‌ساز است که قصد دارد تجربه‌ای متفاوت را ارائه دهد. در جریان بازی، بازیکنان باید مشغول جمع‌آوری ایتم‌های مختلف شده و از این آیتم‌ها برای ساخت سازه‌ها و آیتم‌های دیگر استفاده کنند. گسترش دادن سرزمین و پایگاه خود از موارد اصلی‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

نوع طراحی بازی از نظر بصری موردی است که به جذاب‌تر شدن Forager کمک کرده است و دوست دارید مدام مشغول جمع‌آوری آذوقه‌های مختلف شده، بلوپرینت‌های جدید را پیدا کنید و درنهایت سطح خود را ارتقا دهید تا بتوانید به مهارت‌های جدیدی که برای شما درنظر گرفته شده، دسترسی پیدا کنید. دراین‌میان بد نیست به Raid، دانجن و پازل‌های بازی هم اشاره‌‌ای داشته باشیم که هرکدام از آن‌های محتوای درخوری را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

دانلود بازی Forager
دانلود گوگل پلی Google Play

وسیله نقلیه بازی Far: Lone Sails

۲۰- بازی Far: Lone Sails

اگر می‌خواهید بدون دغدغه داستانی و بدون اینکه خیلی خود را درگیر قصه‌گویی یک بازی کنید، آن هم زمانی‌که روی موبایل مشغول تجربه یک بازی ویدیویی می‌شوید، Far: Lone Sails گزینه‌ی خوبی برای شما است. در جریان این بازی، کاربر هدایت یک کشتی را در جهانی پساآخرالزمانی برعهده می‌گیرد و باید در جهان بی‌کران Far: Lone Sails مشغول ماجراجویی شوید.

نوع ساختار و طراحی‌های محیطی، گشت‌وگذار در جهانی پر از خالی و جمع‌آوری متریال‌های مختلف، از جمله مواردی هستند که سبب شده با یک محصول آرامش‌بخش طرف باشیم؛ محصولی که هیچ ادعایی جز سرگرم کردن مخاطب خود ندارد. همچنین تیم سازنده یک سیستم ارتقا هم برای وسیله نقلیه شما درنظر گرفته تا بتوانید شرایط گشت‌وگذار و سفر در میان محیط‌های بازی را برای خود بیش‌ازپیش ساده‌تر کنید.

دانلود بازی Far: Lone Sails
دانلود گوگل پلی Google Play

کاراکتر اصلی بازی EQQO

۱۹- بازی EQQO

استودیو پارالل با ساخت بازی EQQO از افسانه‌های اتوپیایی الهام گرفته و تلاش کرده که یک تجربه خاص، منحصربه‌فرد و متفاوت را ارائه دهد. قصه‌گویی یکی از اصلی‌ترین المان‌های بازی EQQO به حساب می‌آید و ترکیب آن با موسیقی و معماهایی که برای شما درنظر گرفته شده، سبب شده تا با یکی از خاص‌ترین بازی‌های موبایل روبه‌رو شوید. در جریان EQQO بازیکن هدایت پسری را برعهده می‌گیرد که نابینا است و دراین راه با یک تخم همراه شده که مسیر را به او نشان می‌دهد.

نوع تعامل کاراکتر اصلی با همراه خود بسیار خوب و درگیرکننده است و شاهد یک تجربه پنج ساعته خواهیم بود. به‌عبارتی بازی دارای ۴۰ مرحله مختلف است و هرکدام از آن‌ها رمز و رازها و محیط‌های مخفی مخصوص‌به خود را داشته تا بتوانید تجربه خود را گسترش دهید. همچنین بد نیست اشاره کنم که تمامی موسیقی‌های بازی، اورجینال بوده تا حس و حال خاص و مطابق فضای بازی را به ارمغان بیاورد.

دانلود بازی EQQO
دانلود گوگل پلی Google Play

پرس و جو از کاراکترها در بازی Danganronpa: Trigger Happy Havoc

۱۸- بازی Danganronpa: Trigger Happy Havoc

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های رمان‌محور یا به اصطلاح ویژوال ناول هستید، Danganronpa: Trigger Happy Havoc یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما است. داستان بازی در مورد گروهی از دوستان مدرسه‌ای است که ناگهان در محلی نامعلوم گرفتار شده و هرچند روز یک‌بار، یکی از آن‌ها کشته می‌شود. حال شما وظیفه دارید تا متوجه شوید که دلیل این اتفاقات نیست و کدام یک از اعضای این گروه مدرسه‌ای، در حال کشتن یکدیگر هستند و در انتهای هر مرحله، شخص جنایتکار را شناسایی کرده و مجازات کنید.

ساختار بازی به‌گونه‌ای است که باید دقت کافه سرنخ‌ها و اتفاقات داشته باشید تا بتوانید حرف‌های دروغ و راست کاراکترها را از یکدیگر شناسایی کنید. روایت مرموزانه درکنار ارائه اتمسفری هیجان‌انگیز و دلهره‌آور، از ویژگی‌های بازی Danganronpa: Trigger Happy Havoc است. همچنین نسخه دوم بازی هم برای پلتفرم موبایل در دسترس است و کاربران اندروید می‌توانند هر دو نسخه را روی گوشی موبایل خود تجربه کنند.

دانلود بازی Danganronpa: Trigger Happy Havoc
دانلود گوگل پلی Google Play

هانز در حال حل معما در Truberbrook

۱۷- بازی Truberbrook

فرض کنید در اواخر دهه ۶۰ میلادی در کشور اروپا مشغول سپری کردن تعطیلات خود هستید که به‌خاطر رخ دادن اتفاقات مختلف، حال مجبور به نجات دنیا هستید. در جریان بازی Truberbrook بازیکن هدایت یک جوان دانشمند به نام هانز تان‌هاوزر را برعهده می‌گیرد و باید پرده از اسرار جهان بازی بردارد. ساختار معمایی و کارآگاهی بازی درکنار طراحی‌های دستی بازی، از جمله مواردی هستند که از همان ابتدا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که بازی به‌صورت کامل صداگذاری شده و دارای دوبله انگلیسی و آلمانی (به‌خاطر محلی که داستان در آن رخ می‌دهد) است. عشق، دوستی و وفاداری از مهم‌ترین المان‌های داستانی بوده تا در طول ماجراجویی تقریبا ۱۰ ساعته خود بتوانید لحظات درگیر کننده‌ای را تجربه کنید.

دانلود بازی Truberbrook
دانلود گوگل پلی Google Play

روباه بازی The First Tree

۱۶- بازی The First Tree

The First Tree یک بازی سوم شخص است که دو داستان متفاوت را روایت می‌کند. در جریان اولین داستان، شما هدایت روباهی را برعهده می‌گیرد که سعی بر پیدا کردن خانواده گمشده‌اش و پیدا کردن مفهوم مرگ و زندگی را دارد. این در حالی است که داستان دوم، قصه پسری را روایت می‌کند که می‌خواهد مجددا با پدر خود که حال در آلاسکا زندگی می‌کند، ارتباط برقرار کند.

نوع روایت داستان و سوییچ روی آن‌ها از ویژگی‌های اصلی بازی است که به‌خوبی انجام شده و در انتها، به یکدیگر متصل می‌شوند. احساسی بودن روایت‌ داستان The First Tree هرچند کوتاه (تقریبا دو ساعت)، اما درگیر کننده است و شما را برای لحظاتی از جهان واقعی دور می‌کند. دراین‌میان بد نیست به موسیقی‌های اورجینال بازی هم اشاره‌ای داشته باشیم که تاثیر به‌سزایی در احساسی بودن The First Tree دارد.

دانلود بازی The First Tree
دانلود گوگل پلی Google Play

بازی Gris

۱۵- Gris

گریس نام درختی است که در جهان درون خود غرق شده و صدای خود را هم از دست داده است. حال در حال تلاش برای کسب مجدد صدای خود است. ایده داستانی بازی Gris بسیار ساده و بدون هیچ شاخ و برگی است، اما نوع روایت و ترکیب آن با المان‌های گیم‌پلی و موسیقی، چیزی است که آن را از هر جنبه‌ای لذت‌بخش می‌کند. از نظر گیم‌پلی هم بازی المان‌های ساده‌ای دارد و معماهایی که ارائه می‌دهد، به‌خوبی با فضای بازی هم‌خوان بوده و بازیکن به هیچ‌وجه احساس تکراری و یکنواختی نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید یک بازی عمیقا دراماتیک و احساسی را تجربه کرده و بدون هیچ دیالوگی، غرق جهانی زیبا و دوست‌داشتنی شوید، Gris بهترین تجربه ممکن برای شما است. تجربه بازی روی موبایل آن هم زمانی‌که افسرده بوده یا احساس تنهایی می‌کنید، می‌توانید تاثیر مثبتی روی شما داشته باشد.

دانلود بازی Gris
دانلود گوگل پلی Google Play

گشت و گذار در جهان Evoland 2

۱۴- بازی Evoland 2

در میان بازی‌های ماجراجویی اندروید، اگر به‌دنبال محصولی هستید که درکنار المان‌های ماجراجویی، دارای المان‌های نقش‌آفرینی هم باشد، Evoland 2 گزینه مناسبی برای شما است. Evoland 2 یک بازی ماجراجویی دو‌بعدی با المان‌های نقش‌آفرینی است که از نظر بصری، ساختار پیکسلی دارد البته که Evoland 2 یک بازی دوبعدی کامل به حساب نمی‌آید، بلکه در بعضی از محیط‌های بازی شاهد یک تجربه سه‌بعدی با دوربین ایزومتریک هستیم.

تفاوت ساختار دوربین و سبک بازی سبب شده تا Evoland 2 مدام بتواند لحظات متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین از نظر زمان گیم‌پلی Evoland 2 یک تجربه ۲۰ ساعته را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهد. دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که بازی ابتدا برای کامپیوتر عرضه شده بود و توانسته بود به فروش بیش از ۵۰۰ هزار نسخه دست پیدا کند.

دانلود بازی Evoland 2
دانلود گوگل پلی Google Play

نبردهای بازی Guardian Tales

۱۳- بازی Guardian Tales

Guardian Tales یک بازی ماجراجویی پیکسلی با نبردهای نوبتی است. بازیکنان برای پیروزی در نبردها باید استراتژی‌های مبارزه‌ای مختلفی را پیاده‌سازی کنند. موردی که سازنده روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد، ارائه سیاه‌چاله‌های سرگرم کننده و چالش‌برانگیز است. شاید در ابتدای بازی آن‌چنان چالش خاصی را تجربه نکنید، اما هرقدر که جلوتر می‌روید، دانجن‌ها بیش‌ازپیش چالش‌برانگیزتر می‌شوند.

همچنین هر سیاه‌چاله دارای باس‌های منحصربه‌فردی است. با تجربه بازی، قهرمان‌های جدیدی را برای تیم خود کسب خواهید کرد که هرکدام سیستم مبارزاتی و کلاس‌بندی متفاوتی دارند. ازاین‌رو باید تیمی را تشکیل دهید که کاراکترهای آن با شیوه مبارزه‌ای شما هم‌خوانی دارند. در انتها یک بخش آنلاین هم برای Guardian Tales درنظر گرفته شده تا بازیکنان مهارت‌های خود را روبه‌روی یکدیگر مورد آزمایش قرار دهند.

دانلود بازی Guardian Tales
دانلود گوگل پلی Google Play

بازی Machinarium

۱۲- بازی Machinarium

بازی‌های ماجراجویی اشاره و کلیک، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایی هستند که در گذشته و حال روی کنسول‌های خانگی و کامپیوتر عرضه شده‌اند. بازی‌هایی که درکنار داستان خاص و درگیر کننده‌شان، گیم‌ پلی هیجان‌انگیزی داشتند. یکی از بازی‌های این سبک که روی موبایل طرفدارای خاص خودش را دارد، بازی اندروید و آیفون Machinarium است. بازی موبایل Machinarium روایت‌گر داستان رباتی است که در شهری عجیب و غریب باید معشوقه‌اش را نجات دهد و در این شهر، با اتفاقات مختلفی روبه‌رو می‌شود.

هر اتفاق و چالشی در بازی ماشیناریوم به شکل یک پازل و معما خودش را به شما نشان می‌دهد. در نگاه اول شاید معماهای این بازی دوست داشتنی آزار دهنده باشند اما با کمی تفکر و جست‌وجو در محیط، به‌راحتی می‌توانید جواب هر معما را پیدا کنید. از طرفی رفته رفته با معماهای زنجیر وار روبه‌رو می‌شوید؛ معماهایی که برای حل کردن‌شان نیاز به سایر معماهای بازی دارید.

دانلود بازی Machinarium
دانلود گوگل پلی Google Play

Frostrune

۱۱- بازی Frostrune

اگر به‌دنبال یک بازی با پس زمینه تاریخی و اساطیری هستید، بازی موبایل Frostrune می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. بازی Frostrune یک بازی موبایل در سبک هیدن آبجکت که دنیای وایکینگ‌ها و خدایان نورس را به تصویر می‌کشد. یکی از ویژگی‌های این بازی اساطیری موبایل، دنیای رمزآلودش است. دنیای بازی برگرفته از معماهای عجیب و غریب و چالش‌برانگیزی است که برای پیدا کردن جواب بعضی از آن‌ها باید محیط اطراف خود را به دقت بگردید. همچنین بازی Frostrune دارای بعضی از ویژگی‌های بازی‌های ماجراجویی است که به خوبی با ساختار اشیا مخفی ادغام شده است؛ بازی‌های هیدن آبجکت بازی هایی هستند که در جریان آن‌ها باید بگردید و آیتم‌هایی را در داخل محیط پیدا کنید و از آن‌ها در حل کردن معماهای بایز استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های Frostrune که این بازی ماجراجویی اشاره و کلیک را به اثری جذاب تبدیل کرده است، فضا و اتمسفرش است که به خوبی شما را محو خود می‌کند. در جریان داستان بازی، بازیکن خود را در یک جزیره ناشناخته و مرموز پیدا می‌کند و حال باید راز این جزیره را متوجه و زنده از آن خارج شوید.

دانلود بازی Frostrune
دانلود گوگل پلی Google Play

بازی Monument Valley 2

۱۰- بازی Monument Valley

یکی از بهترین بازی‌های سبک ماجراجویی، سری Monument Valley است. به عبارتی یکی از لازمه‌های ورود به سبک ماجراجویی تجربه این مجموعه با ارزش و دلنشین است. نسخه اول مجموعه داستان محور Monument Valley مخاطب را در دنیایی عجیب و غریب قرار داد؛ دنیای که پر شده بود از سازه‌های مختلف که هرکدام از نظر هندسی طراحی‌های خاص خودشان را داشتند. داستان بازی اندروید و آیفون Monument Valley حول دخترکی می‌چرخید که برای رسیدن به اهداف‌اش باید معماهای مختلفی را حل می‌کرد. هرکدام از معماهای بازی جواب‌شان در دل سازه‌ها و طراحی‌شان قرار داشت.

پس از موفقیت نسخه اول، استودیو یوزتو (Ustwo)، سازنده مجموعه Monument Valley، نسخه دوم این بازی را توسعه داد و روانه بازار کرد. بازی موبایل Monument Valley 2 همان فرمول نسخه اول را دارد؛ این بار شما در نقش شخصیتی به نام Ro قرار می‌گیرید که به همراه دخرش وارد دنیای اسرار آمیز Monument Valley می‌شود. در اینجا نیز مانند گذشته سازنده از سازه‌های مختلف و عجیبی استفاده کرده است تا دنیای بازی را خاص و هنری نشان دهد. تنها ایرادی که می‌توان از نسخه دوم بازی Monument Valley گرفت، این است که نسبت به نسخه پیشین‌اش، محتوای داستانی کمتری دارد. بااین‌حال تجربه این دو نسخه یکی از واجبات است و تا به حال سری Monument Valley جوایز ارزنده بسیاری دریافت کرده است.

دانلود Monument Valley 2
دانلود گوگل پلی Google Play

بازی Pokemon Go

۹- بازی Pokemon Go

بازی Pokemon Go را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های موبایل دانست که در این چند سال اخیر روانه بازار شده است. استودیو نیانتیک (Niantic Labs)، سازنده بازی اندروید و آیفون Pokemon Go، به خوبی توانست از ویژگی‌های واقعیت افزوده استفاده کند تا بتواند یک اثر چالش‌برانگیز و درگیر کننده را خلق کند.

در جریان بازی واقعیت افزوده پوکمون گو بازیکنان باید در دنیای واقعی به‌دنبال پوکمون‌ها بگردند و آن‌ها را جمع‌ کنند. شاید با عرضه این بازی شاهد اخبار ناگواری از این بازی بودیم که بازیکنان برای شکار و جمع‌آوری پوکمون‌ها با حوادث مختلفی روبه‌رو شده‌اند. بااین‌حال نمی‌توان منکر محبوبیت بالای بازی شد. استودیو نیانتیک لبز برای حفظ مخاطبان خود به خوبی توانسته است ازطریق آپدیت‌های مختلف، محتویات جدیدی را به بازی اضافه کند و امکان ندارد وارد رویدادی شویم و اسم Pokemon GO را نبینیم. بازی اندروید و آیفون Pokemon GO طبق آخرین آماری که منتشر شده بود، توانسته است ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

دانلود بازی Pokemon Go
دانلود گوگل پلی Google Play

THe Room

۸- بازی The Room: Old Sins

سری The Room یکی دیگر از آن مجموعه‌هایی است که با عرضه شدن اولین نسخه‌اش توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. یکی از ویژگی‌های بارز سری The Room، معماهای خاصی است که ذهن مخاطب را حسابی درگیر خود می‌کنند. از طرفی اتمسفر و فضاسازی The Room به‌تنهایی می‌تواند عاملی باشد تا مخاطب بدون هیچ فکری آن را دانلود و تجربه کند.

جدا از سه‌گانه The Room، بازی موبایل The Room: Old Sins جدیدترین نسخه از این مجموعه است که از نظر داستانی، ادامه‌ای برای سه‌گانه اصلی به حساب می‌آید. داستان بازی از اتاق زیر شیروانی خانه آقا و خانم لاکوود آغاز می‌شود. داستان بازی از این قرار است که ارتباط این دو شخص با انجمن قطع شده است و شما باید با حل کردن معماهای بازی، به‌دلیل این اتفاقات پی ببرید.

یکی از ویژگی‌های خیلی خوب بازی The Room: Old Sins، لنزی است که بازی در دسترس شما قرار داده است. ازطریق این لنز می‌توانید شکل واقعی محیط را مشاهده کنید و درواقع اکثر معماهای اصلی Old Sins به واسطه همین لنز حل می‌شوند. همچنین از این لنز می‌توانید در پیدا کردن سرنخ‌ها نیز استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی The Room: Old Sins می‌توان به این مورد اشاره کرد که در دنیای بازی برای فهمیدن بهتر داستان، باید با محیط تعامل داشته باشید؛ برای مثال در هر بخش از عمارت بازی کتاب‌هایی را می‌بینید که حاوی نکات داستانی هستند و بعضی از آن‌ها شما را در حل کردن معماها کمک می‌کنند.

دانلود بازی The Room: Old Sins
دانلود گوگل پلی Google Play

Secret of Mana

۷- بازی Secret of Mana

بازی موبایل Secret of Mana بیشتر جنبه نوستالژی دارد. البته این نوستالژی بیشتر برای شخصی است که نسخه‌های قدیمی این مجموعه را روی پلی استیشن تجربه کرده باشد. بازی اندروید و آیفون Secret of Mana درواقع اولین نسخه از این مجموعه است که در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و یک بازی ماجراجویی/نقش آفرینی به حساب می‌آید.

از طرفی یکی از ویژگی‌های جالب Secret of Mana، نوع روایت داستان و طراحی‌های بازی است. دنیای بازی Secret of Mana پر از شخصیت‌های کوچک و هشت بیتی است که حس و حال جالبی به بازی بخشیده‌اند. همچنین سیستم مبارزات نوبتی بازی به نحوی طراحی شده است که در ابتدا فکر می‌کنید شما را خسته خواهد کرد اما رفته رفته با یادگیری تمامی ویژگی‌هایش، حسابی سرگرم خواهید شد.

دانلود بازی Secret of Mana
دانلود گوگل پلی Google Play

Ys Chronicles II

۶- بازی Ys Chronicles II

نوبتی هم باشد نوبت یکی از بهترین مجموعه‌های نقش آفرینی/ماجراجویی شرقی است. سری Ys Chronicles را می‌توان یکی از آن دسته بازی‌های شرقی دانست که مخاطبان غربی را به خوبی جذب خود کرده است. یکی از ویژگی‌های خیلی خوب سری Ys Chronicles، مبارزات بازی است؛ جایی که با نگاه اول مخاطب فکر می‌کند که بازی دارای مبارزات نوبتی است اما رفته رفته متوجه می‌شود که بازی فاقد مبارزات نوبتی است و سازنده از المان‌های هک اند اسلش در بازی استفاده کرده است.

در میان دو نسخه سری Ys Chronicles، بازی اندروید و آیفون Ys Chronicles II نقش پر رنگ‌تری دارد؛ زیرا نقاط ضعف نسخه پیشین خود را بهبود داده است. همچنین بازی دارای باس فایت‌ها و مبارزات هیجان‌انگیزی است که حسابی کاربر را به خود جذب می‌کند و از نظر داستانی، سری Ys Chronicles در سطح مطلوبی قرار دارد. مراحل اصلی و فرعی همگی به نحوی طراحی شده‌اند که بتوانید ساعت‌ها در دنیای بازی سرگرم شوید. از آن جایی که با یک بازی نقش آفرینی طرف هستیم، ارتقای شخصیت، استفاده از شمشیرها و لباس‌های جنگی جدید مهم‌ترین مواردی هستند که در طول مبارزات باید به آن توجه داشته باشید.

دانلود بازی Ys Chronicles II
دانلود گوگل پلی Google Play

بازی موبایل 80 Days

۵- بازی 80 Days

بازی 80 Days یکی از بهترین های فهرست بازی های ماجراجویی است. بازی با الهام از داستان دور دنیا در ۸۰ روز، بازیکنان را وارد خط داستانی جذابی می‌کند. با توجه به اهمیت داستان‌گویی در متن، برای داشتن تجربه‌ای دلنشین از 80 Days باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. 

بازی به شما اجازه می‌دهد تا با انتخاب مسیر دلخواه ماجراجویی با Phileas Fogg، شخصیت اصلی داستان را شروع کنید. هریک از شهرها داستان منحصربه‌فردی دارند که در قالب یک داستان‌سرایی تعاملی بازگو می‌شوند. شما همینطور می‌توانید با اتصال به اینترنت در بازی موقعیت سایر بازیکنان را مشاهده کنید. 

دانلود بازی 80 Days
دانلود گوگل پلی Google Play

To be or not to be

۴- بازی To Be or Not To Be

هملت ویلیام شکسپیر بزرگ یکی از آثاری است که تا به حال نمایشنامه‌ها و داستان‌های متعددی از روی آن ساخته شده است. حال در جریان بازی اندروید و آیفون To Be or Not To Be، شما در نقش هملت بازی خواهید کرد و با یک بازی دیالوگ محور کامل طرف هستیم. در این بازی شما باید داستان را با دستان خودتان رقم بزنید و انتقام مرگ پدرتان را بگیرید. یکی از مواردی که در طول بازی موبایل To Be or Not To Be با آن مواجه می‌شوید، مرگ و میر است. در طول تصمیم‌ گیری‌های‌تان با گزینه‌هایی مواجه خواهید شد که اگر آن‌ها را اشتباه انتخاب کنید، کشته می‌شوید.

از طرفی به‌لطف داستان و طراحی بازی، پس از هر بار مردن باز به سراغ بازی خواهید رفت و بارها و بارها آن را تجربه می‌کنید و خسته نخواهید شد. استودیو Tin Man Games با خلق این بازی موبایل به خوبی توانسته است دنیای جدیدی را در دسترس کاربران قرار بدهد؛ دنیایی که پر از اشخاص مشهور و سرشناس است.

دانلود بازی To Be or Not To Be
دانلود گوگل پلی Google Play

The Talos Principle

۳- بازی The Talos Principle

در چند سال اخیر سازنده‌های مستقل نشان داده‌اند که می‌توانند به واسطه بازی‌های خاص خود اثری منحصربه‌فرد را خلق کنند و پابه‌پای استودیوهای بازی‌سازی بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی در کورس رقابت باقی بمانند. یکی از بازی‌های مستقلی که توانست نظر بسیاری از منتقدان و کاربران را به خود جذب کند، بازی The Talos Principle بود. از طرفی نسخه‌ی موبایل این بازی نیز مانند نسخه کامپیوتر و کنسولی است و مکانیزم‌های کنترلی و حرکتی به نحوی طراحی شده‌اند که به‌سادگی بتوانید روی گوشی موبایل یا تبلت تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی را کسب کنید.

در جریان بازی اندروید و آیفون The Talos Principle شما در نقش یک ربات هستید که باید معماهای متعددی را حل کنید. درواقع The Talos Principle فاقد مبارزه است و تنها و تنها باید معما حل کنید. حال چه چیزی سبب می‌شود که مخاطب به این بازی اعتیاد پیدا کند؟ آن هم زمانی‌که اکثر مخاطبان به‌دنبال بازی‌هایی هستند که دارای سیستم مبارزاتی یا صحنه‌های اکشن باشد. موردی که بازی موبایل The Talos Principle را از نمونه‌های مشابه جدا می‌کند، طراحی معماها و پاداشی است که برای آن در نظر گرفته شده است. با حل کردن هر معما گذشته ربات داستان مشخص می‌شود و همین مورد سبب شده است تا مخاطب بیش‌ازپیش به انجام معماها مشغول شود.

دانلود بازی The Talos Principle
دانلود گوگل پلی Google Play

Adventure of Poco eco

۲- بازی Adventure of Poco eco

بازی اندروید Aventure of Poco Eco – Lost Sounds را می‌توان یک بازی ماجراجویی و اکشن ناب و دوست داشتنی دانست. دنیای بازی به نحوی تعبیه شده است که برای پشت سر گذاشتن مراحل باید از معماهای مختلفی بگذرید که این معماها با سکو بازی‌های مختلف حل می‌شوند. در جریان این بازی در نقش یک موجود به نام Poco Echo هستید که در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز باید Lost Sounds را احیا کند.

از ویژگی‌های خاص بازی موبایل Aventure of Poco Eco می‌توان به طراحی بصری و هنرمندانه بازی اشاره کرد که حسابی شما را محو خود می‌کنند و ترکیب جلوه‌های بصری با یک موسیقی گوش‌نواز سبب شده است Aventure of Poco Eco به یکی از بازی‌های پر‌طرفدار موبایل تبدیل شود.

دانلود بازی Aventure of Poco Eco – Lost Sounds
دانلود گوگل پلی Google Play

To the Moon

۱- بازی To the Moon

تمامی هواداران بازی‌های مستقل حتما نام بازی To the Moon را شنیده‌اند و عده‌ای نیز این اثر داستان محور را تجربه کرده‌اند. بازی اندروید و آیفون To the Moon برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ برای کامپیوتر عرضه شد و سال ۲۰۱۷ نیز برای اندروید و iOS پورت شد. داستان یکی از ویژگی‌های مهم بازی به حساب می‌آید و در جریان آن شما با دو شخصیت بازی همراه خواهید شد که به خانه یک پیرمرد می‌روند تا آخرین آرزویش را برآورده کنند.

تیم سازنده برای جذاب نشان دادن اثر و روایت داستانی از احساسات به خوبی هرچه تمام‌تر استفاده کرده است و با تجربه‌ی To the Moon، افسوس می‌خورید که چرا زودتر به سراغ این اثر زیبا نرفته‌اید. جدا از موارد ذکر شده، موسیقی و جلوه‌های بصری یکی دیگر از مواردی است که شما را هیجان‌زده می‌کند. لازم است به این نکته اشاره کنم که گیم‌اسپات به نسخه اصلی بازی To the Moon که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده بود، جایزه بهترین موسیقی را داده بود. دراین‌میان تنها موردی که شاید باعث آزارتان شود، سیستم هدایت شخصیت‌ها است که به خوبی برای صفحه‌های لمسی بهینه نشده است.

دانلود بازی To the Moon
دانلود گوگل پلی Google Play

پرسش‌های متداول

بهترین بازی ماجرایی اندروید کدام است؟

بازی To The Moon طرفداران زیادی دارد بسیاری آن را یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی اندروید می‌دانند. اما اگر بازی معروف‌تری می‌خواهید Broken Age بازی مناسب شما خواهد بود.

آیا گوشی ۴ تا ۱۰ میلیون تومانی بازی های ماجراجویی اندروید را اجرا می‌کنند؟

بله، بیشتر گوشی‌های حال حاضر می‌توانند اکثر بازی‌ها را هرچند با فریم پایین‌تر اجرا کنند. اگر بازی‌های بزرگ‌تری مانند گنشین ایمپکت می خواهید باید به‌سراغ گوشی‌های پرچم‌دار بروید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده