نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

هر آنچه درباره مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 می‌دانیم

مرحله گروهی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 از امروز شروع به کار خواهد کرد و در این مطلب نگاهی جامع به اطلاعات موجود خواهیم داشت.

زمان زیادی تا شروع مرحله گروهی مسابقات The International 8 که بزرگ‌ترین رویداد سالانه بازی DOTA 2 به شمار می‌آید، باقی نمانده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر تماشای جدال نفس‌گیر و جذاب تیم‌های برتر سراسر جهان برای کسب جایگاه اول و فتح جام هستند. مسابقات TI8 از چند منظر حائز اهمیت است؛ اول اینکه این مسابقات بیشترین مبلغ جایزه جمع شده در تاریخ ورزش‌های الکترونیک را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر جایزه‌ی تیم اول این دوره از مسابقات بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار اعلام شده است. دلیل دوم این است که این مسابقات قهرمان فصل ۱۸-۲۰۱۷ را پس از ۲۲ تورنمنت ماینور/میجوری که شاهد بودیم، مشخص می‌کند و پرونده این فصل را خواهد بست. دلیل سوم اما بازی‌های عالی و بی‌نظیری است که تیم‌ها برای دستیابی به قهرمانی به نمایش می‌گذارند، بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها را کلاس درسی برای تمام طرفداران بازی DOTA 2 به حساب آورد. با تمام این تفاسیر، دنبال کردن تورنمنت The International 8 برای تمام عاشقان DOTA 2 امری ضروری است و به این خاطر قصد داریم تا در این مطلب نگاهی جامع به زمان، مکان و نحوه برگزاری، تیم‌های حاضر، مبلغ جایزه و موارد دیگر مربوط به این مسابقات داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

The International 8

تیم‌های حاضر در مسابقات

کمپانی ولو پس از پایان مسابقات The International 7 دست به تغییرات گسترده‌ای در سیستم برگزاری مسابقات بازی DOTA 2 زد و با معرفی سیستم ماینور/میجور روح تازه‌ای به کالبد تورنمنت‌های این بازی دمید. در این سیستم که با اشکالاتی نیز همراه بود، امتیاز صلاحیت برای اولین بار معرفی شد که تیم‌ها را مجبور می‌کرد برای راهیابی مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۸ با یکدیگر به رقابت بپردازند و با کسب امتیاز صلاحیت و قرارگیری در یکی از هشت جایگاه اول به صورت مستقیم به مرحله گروهی TI8 دعوت شوند. پس از پایان تمام رویدادهای ماینور و میجوری که در طول این فصل برگزار شد و در وب‌سایت زومجی نتایج حاصل از تمام آن‌ها را مشاهده کردید، هشت تیم با مجموع امتیاز صلاحیت بالا به مسابقات The International 8 راه یافتند که در جدول زیر می‌توان نام آن‌ها را مشاهده کرد. 

رتبهنام تیممجموع امتیازاتمجموع درآمد فصلتعداد قهرمانی فصل
اولVirtus.Pro۱۲.۳۷۲۲.۵۴۰.۰۰۰ دلار۵
دومTeam Liquid۹.۴۵۹۱.۸۴۳.۵۰۰ دلار۴
سومPSG.LGD۷.۳۳۲۱.۳۳۸.۰۰۰ دلار۲
چهارمTeam Secret۵.۱۳۶۱.۳۵۵.۰۰۰ دلار۳
پنجمMineski۳.۱۵۰۷۷۴.۰۰۰ دلار۲
ششمVici Gaming۲.۸۳۵۷۱۷.۰۰۰ دلار۰
هفتمNewbee۲.۴۴۵۸۳۵.۵۰۰ دلار۲
هشتمVGJ.Thunder۱.۹۳۵۳۸۵.۵۰۰ دلار۰

چندی قبل مرحله مقدماتی مسابقات The International 8 در ۶ منطقه اصلی برگزار شد و به این ترتیب تکلیف هشت تیم دیگر راه‌یافته به مرحله گروهی را مشخص کرد. تیم OG از منطقه اروپا، تیم Winstrike Team از منطقه CIS، تیم‌های Team Serenity و Invictus Gaming از منطقه چین، تیم‌های Fnatic و TNC Predator از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم‌های VGJ.Storm، Evil Geniuses و OpTic Gaming از منطقه امریکای شمالی و تیم paiN Gaming از منطقه امریکای جنوبی از تیم‌هایی بودند که به واسطه شرکت در مرحله مقدماتی و غلبه بر رقبا جواز حضور در مسابقات را به دست آوردند. 

TI7

مبلغ جایزه این دوره از مسابقات

در حال حاضر جایزه‌ی تیم اول این دوره از مسابقات از مرز ۱۰.۶ میلیون دلار عبور کرده است و این مبلغ همچنان در حال افزایش است

مسابقات سالانه The International بازی DOTA 2 همچنان به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیک دنیا از نظر جوایز به حساب می‌آید و این جایزه در طول این سال‌ها همواره با عبور از مبلغ جمع‌آوری شده سال قبل رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. در حال حاضر جایزه مسابقات TI8 از مرز ۲۴ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۹ میلیون دلار عبور کرده است و تنها چهارصد هزار دلار تا شکستن رکورد مبلغ جایزه جمع‌آوری شده سال قبل که ۲۴ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۱۶ دلار بود، باقی مانده است. با توجه به اینکه مبلغ جایزه این دوره از مسابقات همچنان به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود که این مبلغ تا پایان مهلت خرید بتل پس و محصولات مرتبط نظیر صندوق‌های کالکتور کَش و لول‌های افزایش سطح بوک از مبلغ جایزه سال گذشته پیشی گیرد. شایان ذکر است که تا به حال جایزه‌ی تیم اول این دوره از مسابقات از مرز ۱۰.۶ میلیون دلار عبور کرده است و این مبلغ افزایش خواهد یافت.

The International 8

زمان، مکان و نحوه برگزاری مسابقات

کمپانی ولو در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که سالن کی آرنا واقع در شهر سیاتل به دلیل اعمال تغییرات نمی‌تواند محل برگزاری مسابقات The International 8 باشد و این مسابقات در سالن راجرز آرنا واقع در ونکوور برگزار خواهند شد. البته این تغییر مکان با عنایت به اینکه ونکوور فاصله زیادی با سیاتل ندارد و مشکل ویزا همواره گریبان‌گیر بازیکنان و طرفداران برای شرکت در این رویداد بزرگ بود، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. البته سالن راجرز آرنا ۴۴ هزار متر مربع وسعت دارد و بسته به رویداد می‌تواند میزبان ۱۹ هزار نفر باشد که از این نظر حتی بهتر از سالن کی آرنا است.

مرحله گروهی مسابقات TI8 در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ مرداد و مرحله اصلی در تاریخ ۲۹ مرداد تا ۳ شهریور در سالن راجرز آرنا برگزار می‌شود

مرحله گروهی مسابقات The International 8 از ۲۴ تا ۲۷ مرداد (۱۵ تا ۱۸ آگوست) برگزار می‌شود و در طول این چهار روز ۱۸ تیم راه‌یافته به دو گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌هایی متشکل از ۹ تیم به رقابت خواهند پرداخت. در این مرحله بازی‌ها به صورت BO2 خواهد بود و در پایان این مرحله تیم‌ها به واسطه امتیازات کسب شده در یکی از جایگاه‌های اول تا نهم قرار می‌گیرند. چهار تیم ابتدای جدول در براکت بالایی و چهار تیم پنجم تا هشتم جدول نیز در براکت پایینی دسته‌بندی خواهند شد. تیم انتهای جدول هم به دلیل کسب نتایج ضعیف از ادامه‌ی رقابت‌ها بازخواهد ماند و به این ترتیب تکلیف ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله‌ی اصلی مشخص می‌شود. مرحله اصلی مسابقات The International 8 با یک روز فاصله در تاریخ بیست‌ونهم مردادماه (۲۰ اوت) برگزار می‌شود و تا سوم شهریورماه (۲۵ اوت) ادامه خواهد یافت. تیم‌های راه‌یافته به این مرحله در این شش روز در دو براکت بالایی و پایینی به مصاف هم خواهند رفت و فرمت برگزاری تمام بازی‌ها منهای بازی فینال و بازی‌های روز نخست براکت پایینی BO3 خواهد بود؛ به این صورت که بین هر تیم سه بازی برگزار می‌شود و تیمی که دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، به مرحله بعدی صعود می‌کند. همچنین قالب برگزاری مسابقات براکت پایینی در روز اول به صورت BO1 و فرمت برگزاری مسابقه فینال به شکل BO5 است.

The International 8

گروه‌بندی و زمان برگزاری بازی‌های روز اول مرحله گروهی

گروه‌بندی مسابقات The International همواره یکی از مورد انتظارترین بخش‌های این تورنمنت بوده است که هایپ طرفداران را به سقف می‌رساند. کمپانی ولو با فاصله یک روز مانده به آغاز مرحله گروهی اقدام به گروه‌بندی تیم‌ها کرد که در گروه اول شاهد تیم‌های Invictus Gaming، PSG.LGD، Evil Geniuses، Team Liquid، Fnatic، Mineski، OG، VGJ.Thunder، Winstrike Team هستیم و در گروه دوم تیم‌های paiN Gaming، Vici Gaming، Newbee، Team Secret، Virtus.pro، TNC Predator، OpTic Gaming، Team Serenity، VGJ.Storm حضور دارند. شما می‌توانید در ادامه زمان برگزاری دیدارهای روز نخست مرحله گروهی را که از امشب شاهد آغاز آن‌ها خواهیم بود، مشاهده کنید.

گروه اول
تيمتيمزمان برگزاري ديدار (به وقت تهران)
OGPSG.LGD۲۰:۳۰
Team LiquidFnatic۲۰:۳۰
Invictus GamingMineski۲۰:۳۰
Evil GeniusesVGJ.Thunder۲۰:۳۰
MineskiWinstrike Team۱:۳۰
PSG.LGDVGJ.Thunder۱:۳۰
Evil GeniusesInvictus Gaming۱:۳۰
OGTeam Liquid۱:۳۰
Team LiquidPSG.LGD۶:۳۰
FnaticVGJ.Thunder۶:۳۰
Evil GeniusesMineski۶:۳۰
Winstrike TeamInvictus Gaming۶:۳۰

گروه دوم
تيمتيمزمان برگزاري ديدار (به وقت تهران)
NewbeeTNC Predator۲۳:۰۰
OpTic GamingVirtus.Pro۲۳:۰۰
Team SecretTeam Serenity۲۳:۰۰
VGJ.StormVici Gaming۲۳:۰۰
Virtus.proTeam Serenity۴:۰۰
paiN GamingNewbee۴:۰۰
VGJ.StormTeam Secret۴:۰۰
TNC PredatorVici Gaming۴:۰۰

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با پوشش تمام اخبار و نتایج مسابقات The International 8 در وب‌سایت زومجی همراه شما خواهیم بود و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی این تورنمنت از آخرین اخبار مربوط مطلع شوید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده